Berhenti Menjaja Serangan Bola Sepak




Football fans dan netizen di negara ini diminta untuk berhenti menyebarkan gosip mengenai isu keselamatan dalam sukan bola sepak dan bertanggungjawab untuk memastikan bahawa bola sepak kekal sebagai sukan yang sihat di negara ini.
Presiden Persatuan Bola Sepak Sabah (SAFA), Datuk Shahelmey Yahya berkata dalam hal ini, penyokong dan netizen sepatutnya tidak membuat spekulasi mengenai insiden-insiden terbaru yang melibatkan tiga pemain bola sepak dan biarkan pihak berkuasa menyiasat.
Timbalan Ketua Menteri Sabah berkata gosip yang tersebar, lebih teruk lagi, provokasi dan penyebaran berita palsu akan menjadikan isu ini lebih hangat, yang tidak akan memberi manfaat kepada sukan.
“Kami di Sabah terkejut dan sedih atas ketiga-tiga insiden serangan yang sepatutnya tidak berlaku dan kami berharap insiden ini tidak tersebar ke kawasan-kawasan lain di negara ini, jadi mari kita mengambil langkah mundur. Saya menggesa semua orang untuk memainkan peranan dalam memastikan suasana positif bagi bola sepak kita.
“Bagi Sabah FC, kami mengambil langkah berjaga-jaga dan memastikan pemain-pemain kami selamat, supaya mereka dapat tenang dan memberi tumpuan kepada Liga Malaysia,” katanya selepas melancarkan jersi rumah Sabah FC di sini hari ini.
Pemain Harimau Malaya, Faisal Halim dilaporkan diserang oleh seorang penyerang dengan asid di sebuah pusat beli-belah di Kota Damansara, Petaling Jaya pada Ahad lepas dan kini sedang menjalani rawatan untuk luka bakar tahap keempat di badan dan wajahnya.
Serangan mengejutkan itu merupakan insiden kedua yang menimpa seorang pemain bola sepak kebangsaan selepas pemain pinjaman Terengganu FC, Muhammad Akhyar Abdul Rashid cedera di kepala dan kaki apabila diserang dan dirampas oleh dua penyamun di kawasan kediamannya di Kuala Terengganu pada 2 Mei.
Kemudian, pemain Johor Darul Ta’zim (JDT), Safiq Rahim diancam oleh dua lelaki di atas motosikal yang memecahkan cermin belakang keretanya dengan pengulu di Johor Bahru pada Selasa.
Sementara itu, Shahelmey berkata jersi rumah Sabah untuk musim ini, yang dipanggil ‘Tagap’ di Sabah atau ‘Tegap’ dalam Bahasa Melayu, mengekalkan warna merah-putih dan dia berharap jersi tersebut akan memberi semangat kepada pasukan Rhino musim ini.
Beliau juga menggesa semua penyokong Sabah untuk membeli jersi original dan tidak membeli jersi atau barangan palsu kerana pembelian barang tiruan akan menyebabkan kerugian kewangan yang besar bagi pasukan.
“Apabila anda membeli yang original, bukan sahaja peminat mendapat barangan berkualiti tinggi tetapi juga membantu Sabah, kami dengar beberapa kelab bola sepak di negara ini mengalami kesulitan kewangan jadi dengan membeli barang original, penyokong dapat membantu pasukan kegemaran mereka. Sokong pasukan tersayang anda,” katanya.



Source link
The post Berhenti menjaja serangan bola sepak appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/berhenti-menjaja-serangan-bola-sepak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Safiq Rahim Jadi Mangsa Terbaharu Insiden Jenayah Babitkan Pemain Bola Sepak

Safiq Rahim Jadi Mangsa Terbaharu Insiden Jenayah Babitkan Pemain Bola Sepak

papar berkaitan - pada 8/5/2024 - jumlah : 84 hits
Mohamed Farid Nohfarid noh bh com myCermin belakang kereta Honda City dipandu Safiq pecah Foto IG sportsrevobysafiqrahimJOHOR BAHRU Cermin kereta bekas ketua pasukan skuad bola sepak kebangsaan Safiq Rahim dipecahkan oleh individu tidak dik...
Individu Berani Mati Kaitkan Dua Parti Kerajaan Terlibat Insiden Pemain Bola Sepak

Individu Berani Mati Kaitkan Dua Parti Kerajaan Terlibat Insiden Pemain Bola Sepak

papar berkaitan - pada 9/5/2024 - jumlah : 71 hits
SITI NUR ZAWANISeorang individu menjadi sasaran kecaman selepas cuba menimbulkan persepsi bahawa parti politik dalam kerajaan terlibat insiden khianat terhadap tiga pemain bola sepak negara Individu itu dalam hantaran di X menyebut dua nama...
Tawaran Dibuka Untuk Kain Serap Messi Yang Menakrifkan Kerjaya Besar Dalam Bola Sepak

Tawaran Dibuka Untuk Kain Serap Messi Yang Menakrifkan Kerjaya Besar Dalam Bola Sepak

papar berkaitan - pada 10/5/2024 - jumlah : 76 hits
LONDON Penawaran bermula pada hari Rabu untuk sehelai tual di mana kelab bola sepak Barcelona menandatangani janji untuk menandatangani Lionel Messi yang berusia 13 tahun yang kemudiannya menjadi salah satu pemain terbaik permainan itu deng...
Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

papar berkaitan - pada 10/5/2024 - jumlah : 236 hits
Sejarah hitam bola sepak negara membabitkan pemain diserang dengan tujuan untuk dicederakan atau ditakut takutkan lebih dahulu tercatat pada 12 Okt 1990 Kini selepas 34 tahun ia kembali menunjukkan wajah jeliknya ketika tempoh tenang lebih ...
Faisal Halim Semakin Pulih Dah Boleh Makan Amp Semangat Nak Jalani Latihan Bola Sepak

Faisal Halim Semakin Pulih Dah Boleh Makan Amp Semangat Nak Jalani Latihan Bola Sepak

papar berkaitan - pada 8/5/2024 - jumlah : 79 hits
Penyerang Selangor FC Faisal Halim semakin pulih dan dilaporkan berada dalam keadaan lebih baik selepas menjalani pembedahan kedua berikutan serangan asid dialaminya pada Ahad lalu Artikel lain nbsp Faisal Halim kirim salam kepada kawan2 mo...
Serie A Menolak Rancangan Badan Kewangan Kerajaan Untuk Bola Sepak

Serie A Menolak Rancangan Badan Kewangan Kerajaan Untuk Bola Sepak

papar berkaitan - pada 8/5/2024 - jumlah : 71 hits
Milan Serie A pada hari Isnin mengkritik rancangan kerajaan Itali untuk menubuhkan badan pengawalseliaan kewangan bagi kelab sukan profesional yang akan menggantikan badan sedia ada di dalam persatuan bola sepak negara itu Divisyen bola sep...
Federasi Bola Sepak Sepanyol Mengumumkan Pelantikan Rocha Sebagai Presiden

Federasi Bola Sepak Sepanyol Mengumumkan Pelantikan Rocha Sebagai Presiden

papar berkaitan - pada 27/4/2024 - jumlah : 65 hits
MADRID Persatuan bola sepak Sepanyol telah melantik Pedro Rocha sebagai presidennya pada hari Jumaat selepas bekas ketua yang tercemar Luis Rubiales meletakkan jawatan September lepas Rocha yang kini sedang disiasat dalam satu kes rasuah ya...
Kikt Berikan Dukungan Rp23 Miliar Untuk Timnas Sepak Bola Indonesia

Kikt Berikan Dukungan Rp23 Miliar Untuk Timnas Sepak Bola Indonesia

papar berkaitan - pada 29/4/2024 - jumlah : 25 hits
Penggalangan dana dipimpin oleh Maruarar Sirait dengan didampingi oleh Ketua KIKT Garibaldi Boy Thohir
Ffp Membantu Menangani Isu Gaji Dalam Bola Sepak Tempatan

Ffp Membantu Menangani Isu Gaji Dalam Bola Sepak Tempatan

papar berkaitan - pada 3/5/2024 - jumlah : 105 hits
PETALING JAYA Pelaksanaan Financial Fair Play yang akan digunakan oleh Liga Bolasepak Malaysia untuk musim ini akan memberi tumpuan kepada penyelesaian masalah tunggakan gaji kelab kelab bola sepak tempatan Ketua Pegawai Eksekutif MFL Datuk...
Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Apa Itu Kwsp Akaun 3

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins

Pet Expo Midvalley 2024

Bercinta Ke Keluar Makan Malam Bersama Netizen Jumpa Kelibat Byun Wooseok Dalam Gambar Hyeri

Lunch Date Di Torii Teppanyaki



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Onew Bertemu Peminat Pada 27 Julai 2024

Hentikan Kerja Gila Hiburan Ekstrim Lihat K Tan

Late Lunch

Breathe Easy Indoors Exploring Air Conditioner Installation

Aneh Lelaki Kahwini Ibu Mentua Selepas Kematian Isteri Dengan Restu Bapa Mentuanya