Bercuti Di Rompin Resort Yang Mempunyai Banyak Kemudahan Di Lanjut Beach Golf Resort


Kali ini kami sekeluarga pergi bercuti di Rompin,Pahang. Jarak dari Kuantan ke Lanjut Beach & Golf Resort adalah lebih kurang 2 jam setengah. Kalau nak tau, sini juga port untuk kaki pancing bermalam.
Surprise lagi kali ini suami ajak bercuti.Bulan September sahaja 2 kali kami bercuti. Alhamdulillah, ada rezeki kami sekeluarga bercuti, walau dekat-dekat sekalipun.aknya nak sambut birthday dia awal lah kot. Hihihi, terbalik pula kan? Diri sendiri yang reward sempena ulangtahun kelahiran.Takpelah, janji tempat percutian kali ini sangat berbaloi, dan berpuashati bermalam disini.

entri lain : Ulek Beach Resort, Dungun

Booking.com jadi pilihan kami Suami order bilik melalui website booking.com. Order jer terlebih dahulu dan bayar semasa nak check-In . Kami book bilik ni pagi tu juga,ehehe. Semuanya last minit keputusan. Nasib baiklah ada kekosongan bagi bilik Superior Twin. Alhamdulillah..
Bilik Resort Depan Kolam Renang
Superior Twin ni hanya mempunyai 2 katil standard. Muatlah kami 4 beranak ni. Bilik berhadapan kolam renang. Kemain gembiralah anak-anak Ina ni semua. Nasib baik juga dapat bilik atas,jika di bawah tu.Agaknya, memang tak lekat kot anak-anak dalam bilik.Bilik bawah lagi lah best, buka pintu bilik je terus boleh terjun ke kolam renang ni. Yang bawah tu,semuanya bilik dah full awal-awal yea.
Check – In Resort Kami Check-In di Lanjut Beach & Golf Resort pada jam 3.30 petang. Huiiii, jejak je kaki ke sini.Terus hilang semua penat dan mengantuk.Ahaks! Memang tak sia-sia betul lah pilih resort di Rompin ni secara last minit. Memang tak salah pilih tempat percutian.

Resort ni memang exclusive betul. Cantik sangat pemandangan. Kehadiran kami seisi keluarga di depan Resort di sambut oleh badut. 2 orang badut ini memberi belon-belon pada anak tetamu Resort. Besttt~

Semasa nak memasuki ke bilik, kami melalui depan kolam renang. Memang besar lah kolam renang ni.Ada untuk kanak-kanak dan kolam renang dewasa juga. Anak-anak Ina dah mula menjerit kegembiraan.Budak kan? Memang setiap kali bercuti. Resort atau hotel yang kami nak bermalam tu kena pastikan mempunyai kolam renang. Barulah boleh booking. Kepuasan anak-anak menjadi tanggungjawab kami sebagai ibu bapa.

Apabila selesai membersihkan diri di bilik dan berehat. Kami sekeluarga turun ke bawah untuk melihat pemandangan sekitar Lanjut Beach & Golf Resort. Kami semakin excited untuk terokai Resort ni apabila membaca brochure yang mengatakan terdapat banyak kemudahan disini.
Kemudahan di Lanjut Beach & Golf Resort
Antara kemudahan yang terdapat di Lanjut Beach & Golf Resort adalah kolam renang kanak-kanak dan dewasa,family karaoke, aktiviti berbasikal ( boleh bermain atas jalan dan dalam resort),tennis court, Futsal court, Outdoor dan aktiviti penggembaraan, team building aktiviti, Bola pantai dan bola tampar court,aktiviti berkayak,Kampung experience : clam picking,beach trawling dan fireflies tour, memancing di tasik atau memancing di pantai.

Kemudahan lain : Lanjut Golf Club, 18 hole Championship Golf course, Woodball Course, Air Strip for light air craft, Anjung Brasserie Coffee House,Cafe Strada,Grand Ballroom,Meeting Rooms, Business Centre, Convenience Store,Surau,Fitness Room,Wellness & Spa, Games Room.
Kolam Renang dewasa dan kanak-kanak Lepas penat mengelilingi Resort ni pula.Kini tiba untuk anak-anak mandi kolam renang. Jam 5.30 petang, baru lah aktviti anak-anak. Ermm, kami laki bini, tengok je anak-anak mandi manda.Ehhe. Lupa pula nak bawa extra baju untuk mandi kolam. Takpelah, janji anak-anak gembira semuanya.
Swimming pool kanak-kanak di sini ada gelongsor kecil dan cendawan-cendawan untuk berteduh. Cetek je pool ni. Sebabnya, Furqan yang berumur 3 tahun pun dah boleh turun dalam kolam tu. Air paras dada dia. Taklah risau sangat nak lepas dia mandi dalam kolam tu,tanpa Ina turun mandi sekali.

Lebih kurang 20 minit anak-anak mandi, hujan renyai-renyai mula turun.Huhuhu~ pada awalnya biarkan sahaja. Tetapi makin lama, semakin lebat dan diikuti ribut petir sekali pakej. Oppps~ dengan kadar segera, terus ajak anak-anak naik mandi.Huhuhu~ Tetapi kami sekeluarga sambung makan petang pula di Cafe berdekatan .Eheheeh.. Strategik pula resort ni ekkk. Ada Cafe pula betul-betul berhadapan swmming pool. Memang sedap lah makan. Kami seisi keluarga order roti. Panas-panas rotinya, best pula makan roti sosej panas dan mini pizza semasa hujan dan bersama hot tea. Yeahhh! Banyak juga kami makan petang tu.Ahaks!

View this post on Instagram mandi sekejap pon jadi lah. Ribut petir kat sini.. @lanjutbeach_golfresort . . . #nurimanqhaisaradotcom #kbba9 #parentingbloggermalaysia
A post shared by Lifestyle Blogger (@azlina6861) on Sep 8, 2019 at 3:05am PDT
yayyy~ seronoknyeee mandi kat swimming pool ni
Swimming pool kat sini bersih. Cantik dan besar sangat.Anak Ina yang bongsu tu berumur 3 tahun pun boleh mandi. Jadinya, selamat untuk kanak-kanak bawah 6 tahun.Tak guna pelampung pun masih boleh mandi dia ni.

anak-anak berehat di balkoni waktu malam Relaxing music Cantik kan? Dari balkoni bilik boleh nampak dengan jelas swimming pool ni tau. Dan suasana malam di Resort ni pun sangat meriah.Ada dipasang muzik yang menenangkan selepas maghrib sehinggalah jam 10 malam. Muzik dipasang pula bagi memeriahkan lagi malam minggu di resort ini dan juga muzik bagi menghidupkan suasana dinner di cafe bawah iaitu berhadapan juga dengan swimming pool ini.
view dari balkoni
Rasa excited pula bila dapat lihat pemandangan cantik dari atas balkoni ni. Nak jer turun bilik tau untuk selfie di swimming pool tu.Tetapi apakan daya, hujan lebat dari petang tadi lagi tau. Malaslah cari pasal main hujan, kang selsema payah pula.

Resort ni pun besar. Memang seronok lah jalan-jalan mengelilingi resort ni. Memang tak puas bermalam di sini. Iyalah, semalaman je menginap haritu.Huhuhu~ aktiviti outdoor pun Ina tak cuba. Erm, Sara beriya ajak mama naik basikal mengelilingi resort ni.Tetapi mama tak boleh nak aktif sangat sebab tengah pregnant kan. Suami pula jenis takut nak main basikal,ehehe. Fobia diaa..

Dan resort ni highly recommended! Puashati sangat. Banyak aktiviti, cafe pun ada, padang golf ada.Breakfast pun banyak pilihan. Dan paling best Lanjut Beach & Golf resort ni ada pilihan bilik depan swimming pool dan juga berhadapan pantai. Best kan? Depan ada swimming pool dan belakang resort pula ada pantai.Wuhuuuuu~ memang syok sangat. Juga port terbaik bagi kaki pancing untuk melepaskan lelah seharian memancing.
Sistem canggih di Lanjut Beach & Golf Resort semua suis semuanya control di sini
best wooo, belakang resort ada pantai. Boleh mandi sini pula Lanjut Beach & Golf Resort
website Lanjut Beach & Golf Resort : https://www.lanjut.my/

Bercuti di Rompin. Resort yang mempunyai banyak kemudahan di Lanjut Beach & Golf Resort Ulek Beach Resort,Dungun | Resort Selesa dan Menenangkan
The post Bercuti di Rompin. Resort yang mempunyai banyak kemudahan di Lanjut Beach & Golf Resort appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://nurimanqhaisara.com/rompin-beach-resort/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ulek Beach Resort Dungun Resort Selesa Dan Menenangkan

Ulek Beach Resort Dungun Resort Selesa Dan Menenangkan

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 484 hits
Ehh akhirnya tercapai juga hasrat nak menginap di resort Memang dah pernah berangan dulu nak cuba pula duduk di Resort Kali ini Ina bersama 2 keluarga bermalam di Ulek Beach Resort yang terletak di Dungun Terengganu Dari Kuala Terengganu si...
Bercuti Di Marina Island Pangkor Resort Hotel Yang Sukar Dilupakan

Bercuti Di Marina Island Pangkor Resort Hotel Yang Sukar Dilupakan

papar berkaitan - pada 30/8/2019 - jumlah : 691 hits
Salam Apa khabar Memang ramai yang bertanyakan percutian Nova di Marina Island Pangkor Resort Hotel haritu Best ke Apa yang ada di sana Ha nak tahu kenalah baca long entry with happy ending story Tak sia sia perjalanan sis sejauh 233 km dar...
Startup Aplikasi Digital Paling Banyak Dapat Dana Hibah Pemerintah

Startup Aplikasi Digital Paling Banyak Dapat Dana Hibah Pemerintah

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 167 hits
Tahun ini saja startup aplikasi digital dan game penerima Bantuan Insentif Pemerintah berjumlah 16 usaha Namun Syaifullah tidak menyebutkan berapa jumlah pastinya karena tiap unit usaha punya kebutuhan yang berbeda
Kenapa Anda Wajib Makan Banyak Buah Dan Sayur Kalau Anda Seorang Perokok

Kenapa Anda Wajib Makan Banyak Buah Dan Sayur Kalau Anda Seorang Perokok

papar berkaitan - pada 5/9/2019 - jumlah : 326 hits
Antara perkara yang sangat susah untuk diusahakan adalah berhenti merokok Untuk anda yang tak merokok memang tak akan dapat bayangkan kenapa orang yang kuat merokok susah sangat nak hentikan amalan tak bagus untuk kesihatan tu Sebab itu mer...
Hadis 40 25 Orang Orang Kaya Telah Pergi Dengan Membawa Pahala Yang Banyak

Hadis 40 25 Orang Orang Kaya Telah Pergi Dengan Membawa Pahala Yang Banyak

papar berkaitan - pada 5/9/2019 - jumlah : 269 hits
Hadis 40 25 Orang orang kaya telah pergi dengan membawa pahala yang banyak mereka shalat sebagaimana kami shalat mereka puasa sebagaimana kami puasa dan mereka bersedekah dengan kelebihan harta mereka HADITS KEDUAPULUH LIMA Kosa kata Bentuk...
Ungkapan Terima Kasih Marshanda Banyak Yang Peduli Padanya

Ungkapan Terima Kasih Marshanda Banyak Yang Peduli Padanya

papar berkaitan - pada 5/9/2019 - jumlah : 198 hits
Marshanda mengungkap rasa terima kasih kepada orang orang yang selama ini peduli kepadanya Ia pun bersyukur telah dikelilingi oleh orang orang baik
Tau Makan Je Banyak Khasiat Durian Si Raja Buah Ni

Tau Makan Je Banyak Khasiat Durian Si Raja Buah Ni

papar berkaitan - pada 4/9/2019 - jumlah : 593 hits
DURIAN amat digemari ramai kerana rasanya yang manis dan lazat Di sebalik teksturnya yang lembut dan aromanya yang menggoda si raja buah ini memiliki banyak manfaat bagi kesihatan Berikut antara khasiat buah durian Meningkatkan Imuniti Buah...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024