Bercuti Di Melaka Penginapan 4 Bintang Di Novotel Melaka


Jika anda ingin lari daripada kesibukan hidup di ibu kota, Melaka merupakan negeri pertama yang patut anda pilih. Melaka merupakan sebuah negeri bersejarah yang terdapat di Malaysia bahkan juga seringkali dikaitkan dengan nama Negeri Hang Tuah iaitu pahlawan terulung semasa zaman Kesultanan Melayu Melaka.

Fakta menarik tentang negeri Melaka ialah pengisytiharan Melaka sebagai sebuah Bandar Warisan Dunia pada tahun 2008 oleh UNESCO iaitu merupakan sebuah agensi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu yang ditubuhkan bertujuan untuk menyumbang ke arah kedamaian dan keselamatan melalui mempromosikan kerjasama antarabangsa menerusi bidang pendidikan, sains dan kebudayaan.
Selesai dengan fakta tentang Melaka, sekarang mari kita lihat apa yang anda boleh lakukan di Melaka!
Melaka ada segalanya yang anda perlu! Terdapat banyak tarikan pelancongan yang ditawarkan. Antaranya adalah:
1) Melaka Jonker StreetSumber: tabloidnyata.com

Merupakan pusat bagi Chinatown dan merupakan sebuah pasar yang besar dan membolehkan anda membeli apa sahaja yang anda mahu! Pasar Jonker Street akan sentiasa dipenuhi dengan orang ramai sama ada pada hari minggu ataupun hujung minggu.
2) Christ Church MelakaSumber: sgmytaxi.com
Merupakan sebuah gereja yang bina oleh pihak Belanda semasa zaman penjajahan mereka di Melaka. Struktur bangunan yang unik dan penuh bersejarah menjadikan ianya sebagai sebuah tarikan yang perlu dilawati semasa berada di Melaka.
3) Taman Tema Air Melaka WonderlandSumber: tripadvisor.com
Melaka bukan sahaja padat dengan tempat berunsurkan sejarah bahkan Melaka juga mempunyai lokasi hiburan keluarga iaitu Taman Tema Air Melaka Wonderland. Dengan cuaca yang panas, amatlah sesuai untuk anda berkunjung di sini bagi meredakan diri dan berhibur bersama-sama dengan ahli keluarga. Taman tema air ini mempunyai 16 permainan yang berbeza untuk anda cuba dan rasai pengalamannya.
4) Melaka River CruiseSumber: homestaymelaka.worldheritage.com.my
Di Melaka juga anda boleh merasai pengalaman menaiki River Cruise di sepanjang sungai Melaka. Sepanjang perjalan melalui sungai Melaka ini anda akan diceritakan tentang bangunan dan sejarah yang terdapat pada bangunan dan lokasi di sepanjang Sungai Melaka. Waktu terbaik untuk melakukan aktiviti ini adalah pada waktu malam di mana anda akan dapat melihat suasana yang cantik di bantu oleh cahaya lampu pada bangunan dan kedai-kedai di sepanjang Sungai Melaka.
5) Menara Taming SariSumber: gomelaka.my
Menara Taming Sari menjadi symbol kepada lagenda Melaka iaitu berkaitan dengan pahlawan terulung Melaka iaitu Hang Tuah di zaman Kesultanan Melayu Melaka. Berketinggian 110 meter, menara ini membolehkan anda untuk melihat keseluruhan landskap bandar Melaka. Menara ini boleh menampung 66 orang pada satu-satu masa dan setiap sesi adalah selama 7 minit. Jangan lepaskan peluang anda untuk melihat landskap penuh bandar Melaka dan ambil gambar-gambar yang menarik!
Secara keseluruhannya, Melaka sememangnya mempunyai banyak tempat-tempat menarik untuk dilawati dan diterokai!
Puas bercakap tentang tempat-tempat menarik di Melaka? Sekarang jom kita cerita tentang penginapan di Melaka pulak!
Dah puas berjalan mengelilingi Melaka, pastinya kita perlukan penginapan yang selesa dan yang sememangnya berbaloi untuk kita merehatkan diri. Novotel Melaka lah yang sepatutnya menjadi pilihan anda untuk penginapan di Melaka!
Rasai Penginapan Hotel 4 Bintang di Novotel Melaka!Sumber: t-ec.bstatic.com

Novotel Melaka memberikan anda merasai perkhidmatan hotel bertaraf 4 bintang dan terletak di lokasi yang sangat strategik berdekatan dengan pelbagai kemudahan awam dan lokasi menarik untuk dilawati antaranya A’ Famosa dan Gereja St. Paul, Sungai Melaka, Muzium Peranakan Baba dan Nyonya, Tokong Chen Hoon Teng, Christ Church, Dataran Belanda, Jalan Jonker, Makam Hang Jebat, Muzium Tentera Laut Malaysia dan Muzium Maritim, Istana Kesultanan Melayu dan banyak lagi.
Dengan konsep moden dan kontemporari Novotel Melaka sememangnya menawarkan anda dengan pemandangan indah Selat Melaka dan persekitaran bandar bersejarah Melaka.Fakta mengenai Novotel Hotel:Novotel mempunyai lobi seluas 650 meter persegi yang menjadikannya sebagai hotel yang mempunyai lobi terluas dia negeri Melaka.Menyediakan sebanyak 351 bilik yang terbahagi kepada Superior, Eksekutif, Eksekutif Premier dan Suites yang bermula dengan kadar harga serendah RM198 bagi satu malam.Novotel Hotel juga menawarkan tawaran separuh harga bagi bilik kedua sekiranya pengunjung datang bersama dengan keluarga.

Terdapat banyak kemudahan dan fasiliti yang disediakan di Novotel Hotel:• 24-hour room service• Web Corner• Kid’s Corner• Business Centre• Premier Executive Lounge – Exclusive Access• Fitness Centre (gym, swimming pool, sauna)• Concierge services• Laundry & dry-cleaning services• Indoor secured parking services• 100% smoke-free environment• 24-hour security & reception• Express check-in and check-out
Bila menginap di hotel perkara yang paling penting bagi pengunjung adalah keselesaan dan dekorasi bilik hotel tersebut. Jom kita tengok macam mana agaknya rupa bilik di Novotel Hotel.

Dekorasi bilik bagi Superior Room di Novotel Hotel. Sememangnya moden dan kontemporari! Sangat selesa untuk berehat selepas penat seharian berjalan di bandar Melaka. Setiap bilik dilengkapi dengan kemudahan pendingin hawa, televisyen, pembancuh kopi dan the, perkhidmatan WiFi, perkhidmatan bilik 24 jam, sudut kanak-kanak, pusat perniagaan, dobi dan 24 jam kawan keselamatan untuk keselesaan anda sepanjang bermalam di Novotel Hotel serta persekitaran bebas asap rokok.
Kemudahan lain yang terdapat di Novotel Melaka:

Kalau anda sememangnya jenis orang yang tak boleh kalau tak bersenam jangan risau di Novotel Hotel ada menyediakan fasiliti gymnasium untuk kemudahan anda. Jadi bolehlah and terus bersenam walaupun sedang seronok makan angin di Melaka!
Fasiliti seterusnya yang sentiasa menjadi perhatian pengunjung apabila menginap di hotel adalah tak lain dan tak bukan kolam renang! Di Novotel Hotel ada disediakan kolam renang yang sangat luas dan cukup selesa untuk kegunaan anda. Jangan risau dan gusar kerana di Novotel hotel ada dua kategori kolam renang yang disediakan iaitu kategori dewasa dan kanak-kanak. Jadi ibu bapa yang datang bersama-sama anak tak perlu risau tentang keselamatan anak-anak mereka kerana kolam renang kanak-kanak ada disediakan di Novotel Hotel.
Sumber:baynhe.vn

Sekitar pemandangan di kawasan kolam renang di Novotel Hotel Melaka. Turut di sediakan kawasan permainan kanak-kanak di bahagian sudut kolam renang. Orang dewasa jangan gatal pergi main dekat situ pulak tau!
Novotel Hotel Melaka sememangnya menawarkan anda pengalaman yang sangat bermakna untuk anda sekeluarga semasa menginap di sini dengan kesemua fasiliti dan kemudahan yang ditawarkan. Jadi apa tunggu lagi? Dapatkan Novotel Melaka best rates online sekarang!
Selamat Bercuti xD!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.lakiterok.com/2018/04/bercuti-di-melaka-penginapan-4-bintang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Homestay Kesidang Moon Di Bandar Melaka Penginapan Selesa Dan Murah Dekat Dengan Bandar

Homestay Kesidang Moon Di Bandar Melaka Penginapan Selesa Dan Murah Dekat Dengan Bandar

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 660 hits
Kesidang Moon Homestay menawarkan penginapan berkonsepkan homestay di Bandar Melaka yang selesa kepada sesiapa yang memerlukan penginapan ketika berkujung ke Melaka terutama yang ingin berkunjung ke bandar hilir bandar Melaka river cruise M...
Dua Anggota Bomba Melaka Cedera Dihempap Batu

Dua Anggota Bomba Melaka Cedera Dihempap Batu

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 636 hits
DIYANATUL ATIQAH ZAKARYA nbsp 31 Disember 2018 2 05 PM MELAKA nbsp Dua anggota Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia Melaka cedera akibat dihempap runtuhan
Dari Selangor Singgah Melaka Untuk Lepaskan Rindu Sebelum Balik Kelantan

Dari Selangor Singgah Melaka Untuk Lepaskan Rindu Sebelum Balik Kelantan

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 357 hits
Dari Selangor singgah Melaka untuk lepaskan rindu sebelum balik KelantanAkibat ingin melepaskan rindu sebelum bertolak balik ke kampung halamannya penuntut institut pengajian tinggi awam bersama teman lelakinya dicekup penguat kuasa Jabatan...
Melawat Zoo Melaka

Melawat Zoo Melaka

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 276 hits
Salah satu kawasan pelancongan terkenal di Melaka ialah Zoo Melaka Di atas ialah tiket masuk ke Zoo Melaka Kalau nak datang ke Zoo Melaka datanglah awal awal pagi sebab binatang ini waktu pagi aktif dans ebagai fotografer memang kami awal k...
Amvilla Homestay Menyediakan Penginapan Yang Damai Dan Selesa Di Kota Bharu Kelantan

Amvilla Homestay Menyediakan Penginapan Yang Damai Dan Selesa Di Kota Bharu Kelantan

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 663 hits
Assalamualaikum hi korang dari jauh ku doakan semoga korang semua senantiasa di dalam keadaan yang sihat dan menyenangkan Ameen Okay hari ini daku nak kongsikan tentang satu lagi homestay yang bagi aku agak baik cantik selesa dan paling pen...
Bintang Basket Nba Diburu Pemerintah Turki Karena Sering Kritik Erdogan

Bintang Basket Nba Diburu Pemerintah Turki Karena Sering Kritik Erdogan

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 201 hits
Di tahun 2018 dia dinyatakan oleh pengadilan Turki menjadi anggota kelompok teroris bersenjata
Melaka Gateway Antara Projek Cetusan Idea Ds Najib Yang Kini Menjadi Kebanggaan Kerajaan Ph

Melaka Gateway Antara Projek Cetusan Idea Ds Najib Yang Kini Menjadi Kebanggaan Kerajaan Ph

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 494 hits
Antara projek projek yang PH sering menyerang saya dengan kuat sebelum PRU14 sebagai bukti saya jual negara ialah Projek Melaka Gateway yang melibatkan pelaburan RM48 bilion dimiliki 60 syarikat tempatan Malaysia dan 40 dari Negara China PH...
After Torching Of Parking Booth Melaka Curbs Power Of Four Councils

After Torching Of Parking Booth Melaka Curbs Power Of Four Councils

papar berkaitan - pada 6/1/2019 - jumlah : 290 hits
Residents reportedly torched a newly built parking booth in Taman Nirwana Klebang Besar on Jan 4 BernamaMELAKA The Melaka government is curtailing the power of four local councils in implementing or granting contracts to companies especiall...
Tauke Akan Saman Sultan Melaka Dan Akan Buat Sesuatu Yang Pasti Mengejutkan Semua Orang Ini Respond Sultan Melaka

Tauke Akan Saman Sultan Melaka Dan Akan Buat Sesuatu Yang Pasti Mengejutkan Semua Orang Ini Respond Sultan Melaka

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 409 hits
Tauke Akan Saman Sultan Melaka Dan Akan Buat Sesuatu Yang Pasti Mengejutkan Semua Orang Ini Respond Sultan MelakaTauke Akan Saman Sultan Melaka Dan Akan Buat Sesuatu Yang Pasti Mengejutkan Semua Orang Ini Respond Sultan Melaka
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nostalgia Bedak Sejuk

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional