Bercuti Dengan Vietnam Tour Packages Traveloka


Vietnam Tour Packages Traveloka
Vietnam Tour Packages Traveloka | Teringin pula rasanya bercuti di Vietnam. Baru-baru ini Mai ada baca tentang Vietnam di sebuah laman web. Rupanya banyak tempat menarik di sana! Sesuai sangat untuk bercuti bersama yang tersayang sambil menikmati keindahan alam, sejarah negara dan makanan halal di negara tersebut.

Cuti sekolah pula semakin mengahampiri. Elok sangat buat perancangan untuk bercuti sekarang ini. Bercuti ramai-ramai lagi meriah kan? Dengan keluarga atau rakan-rakan, mesti seronok nanti. Jadi, bolehlah mula cari tempat menarik di Vietnam untuk dilawati.

Daripada apa yang Mai baca di laman web tentang tempat menarik di Vietnam, banyak juga yang ada dalam senarai. Salah satunya di bandar Ho Chi Minh, di sini pun dah boleh lawat banyak tempat menarik.



Kalau melancong, mengambil gambar kenangan adalah aktiviti yang wajib dibuat. Banyak tempat menarik di Ho Chi Minh yang ‘Instagrammable’. Banyak bangunan bersejarah dan moden dengan rekaan yang unik dan taman-taman menarik dengan hiasan tumbuhan dan kolam.

Antara yang menarik adalah bangunan pencakar langit 68 tingkat Bitexco Financial Tower di Ho Chi Minh. Rekaannya yang moden memang memukau mata yang memandangnya. Dari skydeck yang ditempatkan di tingkat 48 menara itu, kita boleh melihat pemandangan sekitar bandar. Pasti menarik ni!

Skydeck Bitexco Financial Tower
Bangunan bersejarah seperti Central Post Office, Saigon Opera House, Museum of Vietnamese History dan Fine Arts Museum. Lihat, cantikkan reka bentuknya? Kamera dan telefon pintar anda jangan lupa bawa untuk simpan momen indah di sini bersama tersayang.

Central Post OfficeSaigon Opera HouseMuseum of Vietnamese HistoryFine Arts Museum
Binh Tay Market juga memiliki senibina yang cantik. Macam-macam ada di sini, sayur-sayuran, buah-buahan, makanan laut hinggalah ke cenderamata. Kalau nak beli buah tangan untuk saudara-mara dan rakan-rakan, cari saja di pasar ini.

Binh Tay MarketSetelah penat berjalan, berehat sebentar dengan menonton Water Puppet Show atau persembahan boneka air pasti membuka mata para penonton. Kalau di Malaysia ada wayang kulit dengan ceritanya, di Vietnam ada Water Puppet Show. Beberapa boneka diletakkan dalam air dan cerita seperti mitos-mitos, budaya dan kehidupan kampung Vietnam dipersembahkan kepada penonton.

Water Puppet Show
Malamnya pula, bersiar-siar di Starlight Bridge. Sangat cantik pemandangannya yang dihiasi dengan lampu berwarna-warna di situ. Pasti rasa tenang minda dan mata bila ke sini.

Starlight Bridge
Atau jika mahu melihat bandar Ho Chi Minh berwarna-warni dengan lampunya dari sungai, bolehlah menyusuri Sungai Saigon dengan menaiki kapal dengan harga berpatutan.


Kalau perut sudah berbunyi meminta diisi, makanan halal pasti dicari ketika ini. Yelah ada di tempat orang kan. Nak makan pun ragu-ragu. Tapi dah tengok, ada kedai makan halal di sana. Antaranya Restoran Hjh Basiroh, Restoran Haji Os Man, Restoran Haji Idris, Restoran Musa Kariem dan Restoran Halal Amin. Kalau pandai cari, InsyAllah banyak jumpa yang halal. Bolehlah cuba Goi Cuon atau popia Vietnam di sana ya.


Tempat seperti Saigon Zoo and Botanical Gardens pasti akan dilawati sebabnya zoo dan taman botani ditempatkan dalam lokasi yang sama. Rin Rin Park yang cantik, taman yang dihiasi dengan rumput menghijau, batuan dan kolam berisi ikan koi dengan jambatan comel di atasnya. Kemudian bersantai di Turtle Lake atau Tao Dan Park. Tarik nafas dalam-dalam dan hembus… pasti tenang berada di sini setelah penat berjalan melawat pelbagai tempat. 
Saigon Zoo and Botanical GardensRin Rin Park
Turtle Lake atau Tao Dan Park
Sebenarnya banyak lagi tempat menarik yang lain ada di sana. Best, macam-macam ada.

Tapi nak lawat pelbagai tempat menarik ini mungkin perlukan masa 2-3 hari di sana. Jadi kena fikirkan juga tentang penginapan dan tiket penerbangan pergi dan balik supaya tidak kelam kabut mencari apabila berada di sana nanti

Sebelum nak ke sana, persiapan rapi mestilah dibuat terlebih dahulu. Supaya lebih mudah ke Vietnam. Cari punya cari, nampak Vietnam tour packages di Traveloka.

Terbaru daripada Traveloka iaitu Traveloka tour packages. Kini mereka menyediakan pakej kombo Penerbangan + Hotel. Apa yang menariknya dengan pakej ini?


Menariknya, pengguna dapat berjimat sehingga 11.5% dengan Pakej Penerbangan + Hotel. Ini bermaksud, jika membuat tempahan tiket penerbangan dan hotel sekaligus, harga akan jadi lebih murah. Lagi seronoklah melancong kalau macam ni kan.

Jimat kan?
Tempah penerbangan dan hotel secara berasingan, rasa leceh juga kan. Dua-dua nak kena cari di laman web berbeza. Apabila ada pakej Penerbangan + Hotel Traveloka ini, sangat memudahkan pengguna.

Untuk pakej Penerbangan + Hotel ini, terdapat pelbagai pakej pelancongan yang Traveloka tawarkan dan ubah suai pakej-pakej tersebut seperti yang kita mahukan untuk mendapatkan kombinasi yang paling sesuai. Senanglah macam ni…

Bab bayaran pula, pelbagai kaedah pembayaran disediakan sama ada tunai atau kad untuk kemudahan anda. Pilih saja nak yang guna yang mana satu. Berbelanja melalui kredit dengan pelan ansuran 0% terkini Traveloka juga boleh.

Gembiranya hati dapat jimat banyak dengan pakej ini! Emm.. bagaimana pula nak buat tempahan pakej Penerbangan + Hotel di Traveloka?


Cara Menempah Pakej Penerbangan + Hotel di Traveloka
1. Cari Penerbangan + Hotel

Mulakan carian anda dengan mengisi destinasi, tarikh perjalanan dan tempoh penginapan.



2. Pilih Kombinasi

Di halaman hasil carian, pilih kombinasi Penerbangan + Hotel yang diingini.



3. Ubah kombinasi

Jika anda ingin mengubah kombinasi, tekan UBAH pada Penerbangan Anda semasa menggunakan Traveloka App. Untuk laman web Traveloka, klik Ubah Bilik atau Ubah Penerbangan.



4. Tempah Penerbangan + Hotel

Semak ringkasan perjalanan dan klik Pilih untuk meneruskan. Isi butiran penempah dan pelancong, dan pastikan semua butiran adalah tepat.



5. Teruskan dengan pembayaran

Pilih kaedah pembayaran yang inginkan. Setelah bayaran diterima, e-tiket dan baucar akan dihantar ke emel anda dalam masa 60 minit.

Mudah dan jimat masa bukan? Mana tidaknya, tempahan hotel dan penerbangan boleh dibuat dalam masa yang sama. Untuk pengetahuan anda, buat masa ini, pakej ini boleh didapati di laman web Traveloka dan aplikasi android. Untuk IOS pula bakal menyusul.

Tunggu apa lagi? Cepat-cepat rancang percutian dengan yang tersayang. Jom berjimat dengan Traveloka


Kredit foto:

https://goo.gl/9sZxPx https://goo.gl/1nFUeehttps://goo.gl/upRLNdhttps://goo.gl/Zc6DRKhttps://goo.gl/nRKFyDhttps://goo.gl/dTU6cBhttps://goo.gl/koNa2Lhttps://goo.gl/TdwMfwhttps://goo.gl/QZtjG5https://goo.gl/cMa87fhttps://goo.gl/9jY5hzhttps://goo.gl/iQZQWmhttps://goo.gl/1nFUee



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.maisarahsidi.com/2018/11/bercuti-vietnam-tour-packages-traveloka.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Murahnya Tempah Kuala Lumpur Tour Packages Dengan Traveloka

Murahnya Tempah Kuala Lumpur Tour Packages Dengan Traveloka

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 299 hits
Bila tengok kawan kawan travel sana sini tipu la kalau kata dalam hati tak teringin nak travel jugak kan Lebih lebih lagi bila kawan yang travel tu pulak asyik post gambar gambar cantik kat tempat menarik dan kita sendiri pun terasa macam W...
Kuching Tour Packages Bajet Bersama Traveloka

Kuching Tour Packages Bajet Bersama Traveloka

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 276 hits
Assalamualaikum w b t Pakej Bajet Ke Kuching Sarawak Rindu rasanya nak travel tapi belum masa yang sesuai tambahan babyFH baru je masuk 4 bulan Bila Mamayanie dapat tahu pasal pakej bajet bersama Traveloka ini yang membuatkan rasa nak kemba...
Bali Tour Packages Pakej Kombo Flight Dan Hotel Dengan Traveloka

Bali Tour Packages Pakej Kombo Flight Dan Hotel Dengan Traveloka

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 428 hits
BALI TOUR PACKAGES PAKEJ KOMBO FLIGHT DAN HOTEL DENGAN TRAVELOKA Assalamualaikum semua Bila dah sampai hujung tahun ni semua dok sibuk bercerita nak pi melancong Ada yang nak bercuti dalam negara dan ada juga yang nak melancong nun jauh di ...
Jom Tour Ke Langkawi Dengan Traveloka

Jom Tour Ke Langkawi Dengan Traveloka

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 475 hits
JOM TOUR KE LANGKAWI DENGAN TRAVELOKAAssalamualaikum dan salam sehati sejiwa semua Bunga bunga cuti panjang dah nak mai dah ni Opkos la cuti hujung tahun Cuti yang paling ditunggu tunggu oleh anak anak kita Anak anak kita cuti kita pun bole...
Jom Kita Melancong Seoul Tour Packages

Jom Kita Melancong Seoul Tour Packages

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 322 hits
Assalamualaikum wbt Hanya tinggal sebulan saja lagi kita akan melangkah ke tahun baru dan bulan depan bermulalah cuti sekolah yang panjang Jadi ada sesiapa tak yang berhasrat untuk terbang ke mana mana destinasi pilihan contohnya pergi ke n...
Bercuti Ke Chiang Mai Dengan Traveloka

Bercuti Ke Chiang Mai Dengan Traveloka

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 335 hits
Setiap daripada kita pastinya inginkan mengunjungi atau melancong keluar negara dan bagi ana salah satu tempat yang ana ingin kunjungi tak adalah jauh sangat hanya seberang negara kita Chiang Mai di Thailand merupakan salah satu tempat yang...
Jom Bercuti Di Seoul Dengan Pakej Kombo Menarik Daripada Traveloka

Jom Bercuti Di Seoul Dengan Pakej Kombo Menarik Daripada Traveloka

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 449 hits
Jom Bercuti Di Seoul Dengan Pakej Kombo Menarik Daripada Traveloka Mungkin antara kita sudah biasa dengan travel company seperti Traveloka yang sudah gah Namanya terutamanya di Asia Tenggara ini yang sudah tentunya termasuk negara tercinta ...
Pakej Kombo Penerbangan Dan Hotel Ke India Bersama Traveloka

Pakej Kombo Penerbangan Dan Hotel Ke India Bersama Traveloka

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 342 hits
Pakej Kombo Penerbangan Dan Hotel Ke India Bersama Traveloka Hai korang cuti sekolah 2018 dah dekat korang dah plan ke nak bawa anak anak bercuti kat mana Jom la bawa keluarga bercuti Masa ni la nak hilangkan tekanan akibat dari bebanan ker...
Pakej Percutian Ke Lombok Dengan Traveloka Pakej Kombo Flight Hotel Sangat Menarik Dan Menguntungkan

Pakej Percutian Ke Lombok Dengan Traveloka Pakej Kombo Flight Hotel Sangat Menarik Dan Menguntungkan

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 457 hits
Seri Wangi dah lama tak makan angin jauh jauh nampaknya Seri Wangi nak berjalan jauh pulak tengok negeri orang bersama cik abang tersayang Honeymoon kata orang Haaaa jangan nak muntah pulak Uoll rasa kat mana yang best nak bercuti dengan ya...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Misteri Surat Addendum Pengampunan Najib

Aksi Tfc Tempang Tanpa Akhyar

Prk Kuala Kubu Bharu Sock Tao Garis Lima Teras Dalam Manifesto

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Kento Momota Tak Berjaya Masuk Gelanggang Buat Kali Terakhir Sebelum Gantung Raket

Pegawai Perbendaharaan As Jumpa Pihak Berkuasa Malaysia Berhubung Sekatan