Benarkah Isu Sivakumar Beri Kelebihan Kepada Kerajaan



PETALING JAYA: Siasatan terhadap Menteri Sumber Manusia, V. Sivakumar dilihat memberi kelebihan kepada parti kerajaan menjelang Pilihan Raya Negeri (PRN) di enam negeri nanti.
Bagaimanapun, Ketua Pemuda Parti Amanah, Mohd. Hasbie Muda berkata, salah laku membabitkan Ahli Parlimen Batu Gajah selain beliau tidak direhatkan meskipun sedang disiasat tidak menjejaskan kedudukan kerajaan dalam menghadapi PRN nanti.
Beliau yang juga Ahli Dewan Negara berkata, ini kerana kerajaan pimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim dilihat lebih telus dan tidak memilih dalam menyiasat mana-mana pemimpin sama ada pemimpin kerajaan mahupun pembangkang.
Malah, katanya, sekiranya Sivakumar dituduh, ia juga menunjukkan kerajaan tidak campur tangan dalam siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan pendakwaan Jabatan Peguam Negara.
“Dalam hal ini, saya pun rasa berbesar hati sebab SPRM tidak dikawal atau diarah siasat pemimpin pembangkang semata-mata.
“Ini menunjukkan Perdana Menteri sememangnya memberi kebebasan kepada SPRM untuk siasat sesiapa sahaja termasuk pemimpin kerajaan.
“Jadi tuduhan hanya siasat pemimpin pembangakang jelas tidak betul kerana beliau (Sivakumar) juga adalah pemimpin kanan dalam DAP,” katanya kepada Utusan Malaysia semalam.
Mohd. Hasbie berkata, Pemuda Amanah tetap mengharapkan Menteri Sumber Manusia itu tidak mempunyai kaitan dengan siasatan yang sedang dihadapinya.
Namun, katanya, sekiranya ada bukti yang kukuh beliau terlibat, maka SPRM dan Jabatan Peguam Negara tidak boleh teragak-agak melaksanakan pendakwaan.
“Malah, seeloknya kalau memang fakta-fakta kes itu menunjukkan beliau terlibat, seeloknya beliau direhatkan daripada tugas menteri,” katanya.
Pada 16 April lalu, Utusan Malaysia semalam melaporkan, Sivakumar disiasat SPRM berhubung dakwaan menerima wang bernilai jutaan ringgit menerusi orang tengah sebagai jaminan meneruskan kontrak kerajaan terhadap individu tertentu.
Ahli Parlimen DAP itu hadir ke SPRM bagi menjelaskan dakwaan beliau telah menerima wang secara tunai oleh seorang ahli perniagaan yang juga ditahan SPRM bersama dua pegawai kanannya.
Sesi merakam keterangan itu juga dipercayai berlangsung selama lebih sembilan jam dan serentak itu SPRM turut dikatakan menggeledah pejabat dan rumah menteri terbabit bagi menjejaki wang yang didakwa diperoleh beliau. – UTUSAN

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2023/04/benarkah-isu-sivakumar-beri-kelebihan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tergugatkah Kerajaan Perpaduan Dengan Isu Najib

Tergugatkah Kerajaan Perpaduan Dengan Isu Najib

papar berkaitan - pada 17/4/2023 - jumlah : 165 hits
malaysiakini comWalaupun bersama dalam kerajaan pimpinan Perdana Menteri Anwar Ibrahim sesetengah pemimpin Umno dan PH kelihatan masih berseteru dengan Najib Razak menjadi pusat perselisihan faham berkenaan Najib yang pernah menjadi perdana...
Susah Jadi Pembangkang Sekarang Ni Nak Serang Kerajaan Atas Isu Apa

Susah Jadi Pembangkang Sekarang Ni Nak Serang Kerajaan Atas Isu Apa

papar berkaitan - pada 28/4/2023 - jumlah : 204 hits
Isu telur dah selesai Begitu juga isu bekalan ayam Isu harga barang keperluan Masa raya tempohari pun semua barangan keperluan mudah diperolehi dan harga pun terkawal Nak serang isu rakyat susah Banyak inisiatif yang dibuat oleh kerajaan un...
Isu Permohonan Pengampunan Ke Atas Najib Bukan Pendirian Kerajaan Loke

Isu Permohonan Pengampunan Ke Atas Najib Bukan Pendirian Kerajaan Loke

papar berkaitan - pada 10/4/2023 - jumlah : 205 hits
Isu permohonan pengampunan ke atas bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bukan pendirian kerajaan sebaliknya pendirian UMNO sebagai parti politik Menteri Pengangkutan Anthony Loke berkata isu terbabit juga tidak pernah dibincangkan d...
Umno Hanya Penumpang Dalam Kerajaan Kata Mohamad Hasan

Umno Hanya Penumpang Dalam Kerajaan Kata Mohamad Hasan

papar berkaitan - pada 19/4/2023 - jumlah : 184 hits
Timbalan presiden Umno memberi amaran kepada parti itu agar tidak bertindak seolah olah ia masih memerintah negara ini Keberadaan Umno di dalam kerajaan hanyalah seperti menumpang kasih dan sekiranya parti itu menarik sokongan ia tidak akan...
Contoh Madani Kerajaan Anwar Terpantas Tak Perlu Tunggu 4tahun Atau 40 Tahun

Contoh Madani Kerajaan Anwar Terpantas Tak Perlu Tunggu 4tahun Atau 40 Tahun

papar berkaitan - pada 19/4/2023 - jumlah : 145 hits
Kali ini kaum India juga dari DAP mendahului Dari DAP sudah ada kluster mahkamah kaum cina dalam isu terowong dan ada juga kes rogol
Rahsia Sulit Kerajaan Negeri Kedah Bocoq

Rahsia Sulit Kerajaan Negeri Kedah Bocoq

papar berkaitan - pada 21/4/2023 - jumlah : 192 hits
Raja Shah Rim Akhirnya bukti Sanusi dijemput ke mesyuarat Pegawai Kewangan Negeri bocor Wartawan sedang berusaha menghubungi MB Kedah bagi pengesahan
Agak Sukar Bertahan Lama Jika Yang Marah Kerajaan Adalah Rakyat

Agak Sukar Bertahan Lama Jika Yang Marah Kerajaan Adalah Rakyat

papar berkaitan - pada 20/4/2023 - jumlah : 150 hits
Kerajaan Anwar akan kekal lebih lama jika kemajuan dan kebajikan Perlis Kedah Terengganu dan Kelantan yang mempunyai majoriti melayu lebih 90 tidak dinafi dan diabaikan Kaum bukan melayu akan merasa lebih selamat dan terjamin di kerajaan 4 ...
Peminat Tak Setuju Dengan Barisan Pelakon Omniscient Reader S Viewpoint Tapi Kenapa

Konsortium Mahb Jangan Politikkan Dana Antarabangsa Blackrock

Amalan Menyambut Kelahiran Bayi

When Elite And Masses Don T See Eye To Eye On Israel Boycott

Bolehkah Hamil Walaupun Dara Tak Pecah

20 Sekolah Terbaik Keputusan Spm 2023 Mengikut Gred Purata Sekolah

Bukit Aman To Summon All Officers Probing Assault Case Igp

Lirik Lagu Sebenar Puteri Khareeza



5 Tanggapan Buruk Tentang Penjawat Awam Yang Susah Nak Dilupakan

5 Faktor Paling Menakutkan Golongan Ibu Bapa Dalam Abad ke 21

Bandar Kantubek Lokasi Terbesar Tapak Pelupusan Bakteria Berbahaya Dunia

5 Pengajaran Bodoh Yang Kita Boleh Belajar Dari Filem Adiwira Barat

Resepi Sotong Masak Hitam Lauk Legend Orang Johor Nostalgia Habis


Apakah Maksud Dadah Bahan Psikoaktif

Menulis Biar Dari Hati

Wanita Racun Kekasih Kerana Gelap Mata Dengan Harta Rm141 Juta

What Does Umno S Willingness To Take Back Sacked Members Signal Analysts Weigh In

Six Mps Who Back Pm Anwar No Longer Bersatu Members Says Party Deputy President

Tiktok Didakwa Sedang Menyediakan Algoritma Khas As Daripada Sumber Kod App