Bellingham Rebut Kemenangan Dramatis Clasico Madrid Menewaskan Barcelona




Madrid: Jude Bellingham mencuri kemenangan dramatik Real Madrid 3-2 ke atas Barcelona di Klasico pada hari Ahad untuk menjauhkan mereka 11 mata di puncak La Liga dengan enam perlawanan lagi.
Los Blancos dua kali datang dari belakang dengan Vinicius Junior dan Lucas Vazquez menjaringkan gol untuk menyamakan kedudukan selepas gol Andreas Christensen dan Fermin Lopez, sebelum Bellingham menjaringkan gol pemenang pada masa tambahan untuk hampir pastikan pasukannya meraih gelaran juara.
Barcelona bangkit dengan penampilan yang kuat selepas kekalahan mereka di Liga Juara-Juara kepada Paris Saint-Germain tetapi usaha terakhir mereka dihancurkan oleh Bellingham.
Madrid menunjukkan kegigihan yang sama untuk kekal dalam perlawanan seperti yang mereka lakukan tengah minggu lalu menentang Manchester City dalam perjalanan ke separuh akhir Liga Juara-Juara, sebelum pukulan Bellingham membuat penonton Santiago Bernabeu gembira.
Pemain internasional England, penjaring gol teratas Madrid dengan 21 gol di semua pertandingan, menjaring gol dua kali dalam kemenangan Clasico Madrid ke atas Barcelona pada Oktober dan bersinar dalam musim pertamanya di Sepanyol.
Jurulatih Madrid, Carlo Ancelotti membuat tiga perubahan dari pasukan yang menewaskan City, dengan Eduardo Camavinga berpindah ke belakang kiri untuk menggantikan Ferland Mendy, manakala Luka Modric memulakan perlawanan di kawasan tengah.
Penjaga gol pemenang penalti Madrid menentang City, Andriy Lunin, membuat kesilapan awal untuk memberikan keunggulan kepada Barcelona.
Pemain Ukraina itu keluar garisan untuk cuba menangani sepakan pojok tetapi tidak jauh dari bola dan Christensen menyongsangkan bola ke dalam gol kosong.
Walau bagaimanapun Madrid segera menyamakan kedudukan melalui Vinicius, yang melepaskan tembakan hebat sebelum menjaringkan gol penalti.
Vazquez yang sensasi melarikan diri daripada Joao Cancelo dengan mudah dan dicemari di kawasan oleh Pau Cubarsi, bek tengah 17 tahun Barcelona.
Vinicius menjaringkan gol penalti untuk gol ke-19 musim ini di semua pertandingan.
Barcelona tidak terpesong dan membuat kemaraan di bahagian kanan mereka dengan Lamine Yamal memberikan masalah kepada Camavinga.
Sudah melintasi garisan?
Pemain muda berusia 16 tahun itu menyangka dia telah menyamakan kedudukan dengan sentuhan licik dari sepakan pojok tapi Lunin menolak bola ke keselematan, dengan Barcelona membantah yang bola itu sudah melintasi garisan.
La Liga tidak menggunakan teknologi garis gol dan dengan menggunakan VAR, pengadil tidak boleh mengesahkan bahawa bola telah masuk sepenuhnya ke dalam gol, jadi orang Catalonia terseksa.
Yamal merayu untuk penalti beberapa minit kemudian apabila Camavinga menyepaknya di kawasan tetapi pengadil menolak rayuan mereka.
Raphinha dan Ilkay Gundogan kedua-dua hampir melepaskan tendangan bebas ke sasaran, dengan Barcelona hanya menjaringkan satu sejak pergi Lionel Messi pada tahun 2021.
Barcelona menerima pukulan pada penghujung separuh masa apabila gelandang Frenkie de Jong dibawa keluar atas tandu selepas cedera kakinya dalam satu benturan dengan Fede Valverde.
Xavi juga menggantikan Lopez untuk Christensen pada separuh masa dan ia memberi pulangan bagi jurulatih selepas permulaan yang perlahan di separuh masa kedua.
Pemain tengah itu berada di tempat yang tepat pada masanya untuk menjaringkan gol selepas 69 minit apabila Lunin hanya menghala Yamal dan membawa kembali padang yang rendah, yang membahayakan.
Walau bagaimanapun Madrid segera membalas apabila Vinicius melepaskan silang ke tiang belakang dan Vazquez tiba untuk menjaringkan gol selepas kehilangan marker Cancelo.
Marc-Andre Ter Stegen membuat penyelamatan yang hebat untuk menahan Vinicius di palang depannya ketika pemain ke hadapan berlari melalui gol dengan Madrid mencari untuk menamatkan gelaran La Liga mereka.
Bellingham menemui pukulan pembunuh, walaupun kebanyakan dikekalkan senyap oleh orang Catalan sehingga dia muncul untuk menentukan perlawanan dalam masa tambahan dari silang Vazquez.


Source link
The post Bellingham rebut kemenangan Dramatis Clasico Madrid menewaskan Barcelona appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/bellingham-rebut-kemenangan-dramatis-clasico-madrid-menewaskan-barcelona/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Man City Menewaskan Brighton Untuk Mengecilkan Jarak Dengan Arsenal Dalam Perlumbaan Kejuaraan

Man City Menewaskan Brighton Untuk Mengecilkan Jarak Dengan Arsenal Dalam Perlumbaan Kejuaraan

papar berkaitan - pada 26/4/2024 - jumlah : 105 hits
Brighton United Kingdom Manchester City menghancurkan Brighton 4 0 dengan gol ganda Phil Foden yang mengangkat pengejar gelar Liga Perdana ke satu mata dari pemimpin Arsenal pada hari Khamis Pasukan Pep Guardiola menunjukkan aksi yang menga...
Gnabry Akan Kembali Sane Diragui Untuk Perlawanan Bayern Dengan Real Madrid

Gnabry Akan Kembali Sane Diragui Untuk Perlawanan Bayern Dengan Real Madrid

papar berkaitan - pada 27/4/2024 - jumlah : 135 hits
Ketua jurulatih Bayern Munich Thomas Tuchel berkata pemain hadapan Serge Gnabry akan bermain dan akan menjaring gol dalam perlawanan separuh akhir Liga Juara Juara menentang Real Madrid di kediaman pada Selasa ini tetapi status Leroy Sane u...
Lyon Bangkit Untuk Menewaskan Psg 3 2 Dalam Separuh Akhir Perlawanan Pertama Liga Juara Juara Wanita

Lyon Bangkit Untuk Menewaskan Psg 3 2 Dalam Separuh Akhir Perlawanan Pertama Liga Juara Juara Wanita

papar berkaitan - pada 21/4/2024 - jumlah : 95 hits
OLYMPIQUE Lyonnais telah membalas dengan hebat untuk meraih kemenangan 3 2 di rumah menentang Paris St Germain dalam perlawanan separuh akhir pertama UEFA Women s Champions League yang kesemuanya dari Perancis pada Sabtu dengan kesemua tiga...
Girona Menewaskan Cadiz Untuk Memastikan Kelayakan Ke Eropah

Girona Menewaskan Cadiz Untuk Memastikan Kelayakan Ke Eropah

papar berkaitan - pada 21/4/2024 - jumlah : 81 hits
GIRONA melangkah lebih dekat untuk memastikan kelayakan Liga Juara Juara dengan kemenangan 4 1 yang menakjubkan ke atas Cadiz dalam La Liga pada Sabtu yang memastikan mereka akan bermain dalam pertandingan bola sepak Eropah musim depan Eric...
Polri Libatkan Knkt Usut Penyebab Kecelakaan Km 58 Yang Menewaskan 12 Orang

Polri Libatkan Knkt Usut Penyebab Kecelakaan Km 58 Yang Menewaskan 12 Orang

papar berkaitan - pada 9/4/2024 - jumlah : 83 hits
Listyo menekankan paling utama saat ini adalah mencegah agar ini tidak terulang lagi
Newcastle Menewaskan Tottenham Dengan Skor Empat Demi Memeriahkan Perlumbaan Liga Juara Juara

Newcastle Menewaskan Tottenham Dengan Skor Empat Demi Memeriahkan Perlumbaan Liga Juara Juara

papar berkaitan - pada 14/4/2024 - jumlah : 88 hits
NEWCASTLE menggegar Liga Premier dengan memasuki enam teratas apabila Alexander Isak mencetak dua gol dalam kemenangan 4 0 ke atas Tottenham untuk membangkitkan harapan luar mereka untuk tempat dalam Liga Juara Juara musim depan Kelebihan S...
Video Dramatis Momen Korban Selamat Kecelakaan Tol Cikampek Km58 Keluar Mobil Sebelum Terbakar

Video Dramatis Momen Korban Selamat Kecelakaan Tol Cikampek Km58 Keluar Mobil Sebelum Terbakar

papar berkaitan - pada 8/4/2024 - jumlah : 156 hits
Adapun rekaman saksi di jalan memperlihatkan seorang korban selamat keluar dari mobil Terios sebelum terbakar
What Is Driving The Ringgit Rally

It Firm Name Ideas

Cara Mohon Lesen B Penuh Terbaru Jpj Umum Untuk Rakyat Malaysia

Diam Bukan Bermakna Kalah Atau Mengiyakan Fitnah Dewi Bakal Dedah Sesuatu Berserta Bukti

3 Sekeluarga Mengalami Detik Cemas Rumah Dimasuki Hampir 12 Orang Penyamun Berparang

Betul Ke Makan Malam Boleh Buat Kita Gemuk Fakta Atau Mitos

Polis Buru Bekas Petinju Terkenal Pecah Masuk Rumah

Vaksin Arexvy Untuk Melindungi Warga Emas Dari Penyakit Rsv Telah Diluluskan


echo '';
Mr Hiiragi s Homeroom Info Dan Sinopsis Siri Jepun Kini Diadaptasi Sebagai Drama Berepisod Malaysia Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Di Astro Ria Sooka

5 Bukti Jelas Bagaimana Teknologi Moden Buat Kita Tak Reti Berfikir

10 Fakta Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Mr Hiiragi s Homeroom Astro Ria Sooka Fakta Yang Ramai Tak Tahu

5 Isu Utama Pelajar Genius Usia Muda Masuk Universiti Awal

Resepi Sup Ayam Thai Paling Menarik dan Senang Dibuat Rasa Sekali Pasti Terpikat


Adab Berbual Dengan Suami Orang

Riceeagle Studio Servis Photography Videography Di Kota Kinabalu

Pilihan Ibu Bapa Mengkritik Atau Menyokong Anak Anak

Larangan Menghina Orang Lain

5 Aplikasi Waktu Solat Selain Muslim Pro Untuk Tahun 2024

Buku Dipuncak Puncak Rindu Kisah Sebuah Perjalanan Menuju Tanah Suci