Bekas Pemain Bola Sepak Negara Tamatkan Kontrak Untuk Menjadi Calon Wakil Rakyat Kedah


Pemain bola sepak profesional yang juga menjadi calon wakil rakyat di Kedah, Ahmad Zaki, mengaku tidak menyangka dirinya bisa terjun ke dunia politik. Ia mengatakan, awalnya ia hanya ingin berkontribusi untuk masyarakat melalui olahraga yang ia cintai.

Cara Tonton Siaran Langsung Bola Free


Cara Tonton Movie Terbaru Free


"Sejak kecil saya memang suka main bola. Saya bercita-cita menjadi pemain bola profesional dan Alhamdulillah saya bisa mewujudkannya. Saya pernah bermain untuk beberapa klub di Malaysia dan juga tim nasional," kata Ahmad Zaki.


Namun, seiring berjalannya waktu, ia merasa ada sesuatu yang kurang dalam hidupnya. Ia ingin memberikan dampak yang lebih besar bagi masyarakat, khususnya di daerah asalnya, Kedah.
Context




"Saya melihat banyak masalah di Kedah yang perlu ditangani, seperti kemiskinan, pendidikan, kesehatan, infrastruktur, dan lain-lain. Saya merasa sebagai anak Kedah, saya harus berbuat sesuatu untuk membantu rakyat di sini," ujarnya.


Ia pun mulai tertarik dengan dunia politik dan bergabung dengan salah satu partai politik di Malaysia. Ia mendapat kesempatan untuk menjadi calon wakil rakyat di salah satu daerah pemilihan di Kedah.


"Awalnya saya ragu-ragu, apakah saya bisa bersaing dengan politisi-politisi lain yang lebih berpengalaman dan berwibawa. Tapi saya yakin dengan niat saya yang baik dan dukungan dari keluarga, teman-teman, dan masyarakat, saya bisa menjalankan amanah ini dengan baik," tuturnya.


Ahmad Zaki mengaku banyak belajar dari pengalamannya sebagai pemain bola untuk menjadi calon wakil rakyat. Ia mengatakan, ada banyak kesamaan antara kedua bidang tersebut.


"Baik sebagai pemain bola maupun calon wakil rakyat, kita harus punya visi dan misi yang jelas, kita harus bekerja keras dan disiplin, kita harus bisa bekerja sama dengan tim dan komunikasi dengan baik, kita harus bisa menghadapi tantangan dan kritik dengan positif, dan kita harus selalu berusaha memberikan yang terbaik untuk masyarakat," paparnya.


Ahmad Zaki berharap, jika terpilih menjadi wakil rakyat, ia bisa membawa perubahan yang positif bagi Kedah. Ia juga ingin menjadi inspirasi bagi generasi muda agar tidak takut bermimpi dan berani mencoba hal-hal baru.


"Saya percaya bahwa setiap orang punya potensi dan bakat yang luar biasa. Saya ingin membuktikan bahwa tidak ada yang mustahil jika kita mau berusaha dan berdoa. Saya ingin menjadi contoh bahwa seorang pemain bola bisa juga menjadi wakil rakyat yang baik," pungkasnya.
MORE feed

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://adsenseephoto.blogspot.com/2023/07/bekas-pemain-bola-sepak-negara-tamatkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Bertindak Agresif Ketika Ditahan Bekas Pemain Bola Sepak Terlibat Kes Rompak Amp Pecah Rumah

Hiburan Bertindak Agresif Ketika Ditahan Bekas Pemain Bola Sepak Terlibat Kes Rompak Amp Pecah Rumah

papar berkaitan - pada 7/7/2023 - jumlah : 378 hits
Memetik laporan Harian Metro seorang bekas pemain bola sepak telah ditahan kerana terlibat dalam kes jenayah rompak dan pecah rumah di Benut Pontian Johor Perkara tersebut telah disahkan Timbalan Ketua Polis Pontian Deputi Superintendan Abd...
Calon Bn Kedah Mesti Dikenali Diterima Rakyat Kata Mahdzir

Calon Bn Kedah Mesti Dikenali Diterima Rakyat Kata Mahdzir

papar berkaitan - pada 5/7/2023 - jumlah : 146 hits
KEDUDUKAN dalam parti bukan kriteria utama untuk seseorang itu dipilih menjadi calon Barisan Nasional pada pilihan raya negeri Kedah akan datang Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah Mahdzir Khalid berkata sebaliknya individu yang hendak d...
Bekas Kapten Bola Sepak Didakwa Ceroboh Bilik Hotel Didiami Wanita

Bekas Kapten Bola Sepak Didakwa Ceroboh Bilik Hotel Didiami Wanita

papar berkaitan - pada 11/7/2023 - jumlah : 195 hits
Nurul Hidayah Bahaudinnurul hidayah hmetro com myBEKAS kapten pasukan bola sepak kebangsaan didakwa menceroboh bilik hotel didiami wanita di Mahkamah Majistret Petaling Jaya hari ini FOTO Saifullizan Tamadi Petaling Jaya Bekas kapten pasuka...
Bangga Menjadi Rakyat Malaysia Ini Sumbangan Terbesar Negara Kita Kepada Korea

Bangga Menjadi Rakyat Malaysia Ini Sumbangan Terbesar Negara Kita Kepada Korea

papar berkaitan - pada 7/7/2023 - jumlah : 121 hits
Nak tahu tak di Korea ada jambatan yang dibina khas untuk menghargai hubungan diplomatik antara negara Korea dan Malaysia ARTIKEL BERKAITAN Bagi yang belum pernah dengar tentang macam mana boleh terbinanya jambatan Malaysia ini jom KimchiDa...
Ribuan Rakyat Kedah Sambut Sanusi Di Lapangan Terbang

Ribuan Rakyat Kedah Sambut Sanusi Di Lapangan Terbang

papar berkaitan - pada 19/7/2023 - jumlah : 184 hits
agendaily com18 07 2023Antara penyokong yang menyambut ketibaannya di Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim Kedah sebentar tadi Gambar Facebook Selepas ditahan awal pagi tadi dan didakwa dengan dua pertuduhan di Mahkamah Sesyen Selayang Mente...
Mb Kedah Mendukacitakan Rakyat Mahfuz

Mb Kedah Mendukacitakan Rakyat Mahfuz

papar berkaitan - pada 17/7/2023 - jumlah : 116 hits
Menteri Besar Kedah Datuk Seri Sanusi Md Nor dianggap memalukan rakyat negeri itu dengan perlakuannya mempersenda Sultan Selangor dalam ceramah baru baru ini Pengerusi Pakatan Harapan Kedah Datuk Mahfuz Omar berkata demikian dalam majlis Je...
Menjadi Calon Bukan Legasi Tok Guru Nik Abduh

Menjadi Calon Bukan Legasi Tok Guru Nik Abduh

papar berkaitan - pada 6/7/2023 - jumlah : 82 hits
malaysiakini comSama ada namanya diangkat sebagai calon atau sebaliknya dalam pilihan raya negeri nanti bekas ahli parlimen Bachok Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz menegaskan dia akan kekal istiqamah bersama PAS Malah anak kepada bekas Musy...
Check Alat Tulis Anak

10 Vacuum Cordless Terbaik Untuk Bersihkan Rumah 2024

Drama Terjerat Kisah Cinta Terlarang Hingga Terjerat Dan Menjerat Hidup Hakiki

Penjelasan Isu Blackrock Oleh Pm Diterima Baik

Jangan Bersangka Sudah Beriman

How Brain Drain Can Be Beneficial To Malaysia And Why It Should Be Encouraged

For Winning Games Slot Gacor123 Apply Strategies

Plan Nak Pergi Holiday



6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Terjerat iQIYI Malaysia Gandingan Aliff Aziz Dan Ruhainies


Hukum Memakai Pendakap Gigi

Hukum Bawa Anak Istimewa Ke Masjid

Bunga Orkid Rosak

Subsidi Bersasar Bendung Ketirisan Diesel Bersubsidi

Muhyiddin Pernah Cadang Laksana Subsidi Bersasar

Bank Staff Colluded With Syndicate To Steal Client S Money Pula