Bekalkan Anak Makanan Tinggi Vitamin C Untuk Tingkatkan Imun Tubuhnya Melawan Jangkitan Demam Selesema


Prihatin dengan permasalahan pelbagai virus yang menyebabkan pelbagai penyakit ketika ini, ibu bapa perlu meningkatkan aspek kebersihan dan pengambilan makanan berkhasiat supaya anak-anak tidak mudah dijangkiti selesema, batuk dan demam berpanjangan.
Selain selalu mencuci tangan anak dengan bersih atau menggunakan sanitizer, elakkan pergi ke tempat-tempat tumpuan ramai orang bagi mengurangkan risiko dijangkiti virus.
Bukan itu sahaja, malah kanak-kanak mesti dibiasakan makan makanan berkhasiat dan tinggi kandungan vitamin C supaya sistem imun badan mereka kuat untuk melawan jangkitan pelbagai kuman dan virus.
Buah-buahan dan sayur-sayuran antara makanan tinggi vitamin. Malah vitamin C antara vitamin yang diperlukan untuk mencegah selesema yang seharusnya dijadikan makanan wajib dalam menu harian anak-anak. Paling utama, rangkaian vitamin khususnya vitamin C dapat meningkatkan daya tahan tubuh anak-anak kita. Jus Sunkist Pure Oren adalah pilihan yang disarankan bagi memenuhi keperluan vitamin C si kecil.

Oren Tinggi Vitamin C
Sebut saja mengenai vitamin C, kita akan terbayangkan sebiji buah oren. Buah oren sememangnya mengandungi tinggi vitamin C yang baik iaitu sekitar 70mg bagi setiap cawan. Manakala sebiji buah oren pula membekalkan secara purata 53.2mg vitamin C.
Bukan hanya tinggi vitamin C, malah buah oren juga kaya folat, kalium dan juga antioksidan. Bukan hanya buah bahkan kulit buah oren kaya dengan Vitamin A. Buah oren sememangnya cukup baik malah mampu meningkatkan sistem imun dan paling utama dapat melawan jangkitan seperti demam dan selesema. Sumber : www.healthline.com & www.rd.com
Namun bukan hanya buah oren, rangkaian buah-buahan dan sayur-sayuran lain juga memiliki khasiat malah jauh lebih tinggi daripada buah oren.
Pilih Jus Sunkist Oren
Jus Sunkist Pure Oren mengandungi tinggi kandungan vitamins A, C, E malah dihasilkan daripada jus buah oren yang sebenar serta tidak mengandungi sebarang bahan pengawet terlarang. Jadi ia pastinya minuman terbaik bukan hanya untuk anak bahkan seisi keluarga.

 Sunkist Pure Pilihan Seisi Keluarga
Selain dijadikan minuman yang sihat untuk anak kerana ia mengandungi nutrisi yang kaya dengan vitamin,  Sunkist Pure juga menjadi minuman wajib ada paling berbaloi untuk dimiliki. Setiap botolnya bukan hanya mengandungi lebih enam biji buah oren segar bahkan dihasilkan daripada buah oren terpilih dan terbaik. Malah ia merupakan jus oren terbaik yang mengandungi enam biji buah oren berbanding jus-jus lain di pasaran. Sunkist Pure juga mempunyai perisa gabungan Lemon dan Epal yang pastinya memberikan rasa yang sedap dan menyegarkan.
Gambar hiasan Hidangan minuman ini bukan hanya mencipta bonding dalam keluarga bahkan ia merupakan pilihan kegemaran sekeluarga. Rasanya yang segar pastinya membuatkan kita merasa puas ketika minum terutama pada waktu cuaca panas.
Bukan sahaja ketika panas, malah Jus Sunkist Pure ini juga sesuai diminum sebagai sarapan pagi bersama sandwic dan sebagainya. Ia menyegarnya malah menjadi penghilang dahaga di kala kehausan.

Untuk mengetahui lebih khasiat dan promosi yang dijalankan, dapatkan maklumat lanjut di Sunkist Juice Malaysia, www.facebook.com/SunkistJuiceMalaysia/.
 
The post Bekalkan Anak Makanan Tinggi Vitamin C Untuk Tingkatkan Imun Tubuhnya Melawan Jangkitan Demam Selesema appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/bekalkan-anak-makanan-tinggi-vitamin-c-untuk-tingkatkan-imun-tubuhnya-melawan-jangkitan-demam-selesema/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
10 Makanan Boleh Tingkatkan Imun Diri Dari Serangan Virus

10 Makanan Boleh Tingkatkan Imun Diri Dari Serangan Virus

papar berkaitan - pada 17/3/2020 - jumlah : 298 hits
Gara gara penularan Covid 19 yang semakin meningkat dalam negara rata rata ramai yang mencari alternatif lain yang boleh meningkatkan sistem imunisasi diri bagi mencegah diri dari dijangkiti virus Dan cara terbaik meningkatkan imunisasi dir...
Vitamin C Yang Sesuai Untuk Pesakit Gastrik Untuk Tingkatkan Imun Sistem

Vitamin C Yang Sesuai Untuk Pesakit Gastrik Untuk Tingkatkan Imun Sistem

papar berkaitan - pada 15/3/2020 - jumlah : 698 hits
Ramai pesakit gastrik takut untuk mengambil vitamin C kerana risau ia boleh mengundang kepada terjadinya gastrik Anda tak perlu risau sebab kami ada vitamin C yang sesuai untuk pesakit gastrik Vitamin C Yang Sesuai Untuk Pesakit Gastrik Vit...
Penghantar Makanan Terpelanting Tinggi Selepas Kereta Bmw Dihadapannya Pancung Mengejut

Penghantar Makanan Terpelanting Tinggi Selepas Kereta Bmw Dihadapannya Pancung Mengejut

papar berkaitan - pada 9/3/2020 - jumlah : 177 hits
Semalam tular satu perkongsian video di Facebook yang menunjukkan kemalangan antara sebuah kereta dan motosikal yang dipercayai berlaku di Lebuhraya Persekutuan menghala ke Kuala Lumpur Video tersebut menunjukkan motorsikal yang dipercayai ...
7 Bahan Makanan Penguat Imunitas Anak Yang Wajib Mama Stok Di Kulkas Sehat Dan Enak

7 Bahan Makanan Penguat Imunitas Anak Yang Wajib Mama Stok Di Kulkas Sehat Dan Enak

papar berkaitan - pada 17/3/2020 - jumlah : 229 hits
Kabar kalau corona menyerang anak anak juga bikin was wasnya jadi dua kali lipat Tenang Bund Tangkal pakai imunitas
Chia Seed Makanan Superfood Berkhasiat Tinggi Membantu Menyihatkan Badan

Chia Seed Makanan Superfood Berkhasiat Tinggi Membantu Menyihatkan Badan

papar berkaitan - pada 8/3/2020 - jumlah : 319 hits
Chia Seed yang seakan akan menyerupai biji selasih adalah biji bijian kecil yang mengandungi banyak khasiat kerana mempunyai banyak manfaat sehingga ia digelar Super Food berasal dari tumbuhan diberi nama Salvia Hispanic boleh dimakan tanp
Vitamin Tambah Selera Makan Anak Yang Cerewet

Vitamin Tambah Selera Makan Anak Yang Cerewet

papar berkaitan - pada 7/3/2020 - jumlah : 628 hits
Dapat anak yang memilih makan memang buat kepala ibu pening Dah macam macam cara buat Dah macam macam menu disediakan Anak tetap tak nak makan Runsing kan Bukan anda je yang alami masalah ni Saya faham sebab saya dan ramai ibu ibu diluar Th...
Jangan Jengkel Kalo Anak Tak Bisa Diam Itu Tanda Kecerdasan Kinestetiknya Tinggi

Jangan Jengkel Kalo Anak Tak Bisa Diam Itu Tanda Kecerdasan Kinestetiknya Tinggi

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 324 hits
Apakah Anda ingin anak Anda tumbuh sebagai anak yang cerdas Tentu semua orangtua menginginkannya Nah menurut Howard Gardner ada 8 jenis cerdasan Mereka adalah Linguistik matematik visual spasial musik interpersonal intrapersonal naturalis d...
Tips Meningkatkan Sistem Imun Tubuh Dan Elak Jangkitan Virus

Tips Meningkatkan Sistem Imun Tubuh Dan Elak Jangkitan Virus

papar berkaitan - pada 29/2/2020 - jumlah : 355 hits
Tips Meningkatkan Sistem Imun Tubuh Dan Elak Jangkitan Virus Isu novel coronavirus merupakan topik hangat yang melanda hampir semua negara terutamanya negara China Perkataan novel coronavirus itu sendiri membawa maksud baru dalam bahasa Per...
14 Rekomendasi Makanan Saat Terserang Flu Ampuh Tingkatkan Kekebalan Tubuh

14 Rekomendasi Makanan Saat Terserang Flu Ampuh Tingkatkan Kekebalan Tubuh

papar berkaitan - pada 16/3/2020 - jumlah : 256 hits
Berikut rekomendasi makanan yang bisa Anda konsumsi saat terserang flu seperti yang dirangkum dari Health
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi

Kkb Polls Boycotting The Ballot Box Unproductive Says Yeoh



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free

Beyond The Arrest Colorado Springs Criminal Lawyers Advocate For Your Freedom

Aktivis Gagal Rayu Mohon Cabar Keputusan Ag Tak Dakwa Muhammad Zamri Vinoth Dan Firdaus Wong

What Are The Chances That Anwar Will Honour His Promise To Raise The Salary Of Civil Servants

Is The Government Getting Paranoid About The Media

Bila Rakyat Kurang Faham Jangan Kata Lantaklah Ka Siong