Beberapa Pergerakan Semasa Politik








Peringkat kini di sisi PH ada beberapa gerak kerja yang di lakukan. Seperti di nyatakan dalam penulisan lalu, sekiranya ada panggilan untuk kami...barulah beberapa kerja di lapangan bermula. Kalian maklum penghantaran dokumen oleh MP kepada majlis raja-raja kemudian dahuluan berkaitan kepada kes darurat.

Tidak banyak yang buleh kami katakan kecuali perlu beritahu bahawa kami sedang cuba membantu melaksanakan proses tersebut.

Keduanya, PH semakin dapat bola di kakinya. Dan secara jujurnya pd pendapat kami, kami suka umno & pis bersama kpd parti Bersatu. Hat Najib & Zahid Hamidi itu flip flop ja, dalam handal pun kena tipu hal moratorium & 150,000 laptop kpd pelajar di mana laptop itu hanyalah LOAN dan bukan sumbangan dr pihak GLC. 

Muhyiddin & Azmin sdg persiapkan PRU. Kalau umno & pis bersama tanpa bersatu, ya sedikit sebanyak kami juga sedikit terfikir akan peperangan yg setara kpd PH. Sebaliknya mereka bersama Bersatu, kami sedikit lega sebenarnya.

Tapi usah lupa kpd 3-4 orang yg mendabik dada katanya kemenangan PRU 14 di sebabkan oleh mereka, hat kumpulan terbuang ini seeloknya di jauhi terutamanya oleh Keadilan & parti Tindakan Demokratik.

Dan kepada Amanah, harap usah lg menunggu buah masak & ranum atas pokok kerana pokok yg bermasalah biasanya juga bermula dr putik bunga yg di hinggapi serangga & kulat. Kelak buah yg jatuh ke riba dgn harapan manis utk di makan itu hanya sia2 di buang belaka. Keadilan, Amanah, Tindakan Demokratik perlu di perkemaskan & perkuatkan bersama... dan usah lupa untuk turun ke bawah sana beri bantuan kpd rakyat tidak kiralah hal laptop, makanan, kesihatan dll.

Perikatan Nasional ini di tubuhkan oleh sdra Mahathir itu sendiri & di akui oleh Azmin secara jelas. Langkah pertama ialah utk keluar dr PH & membentuk gabungan yg lain. Tapi rancangan yg teliti itu akhirnya bertukar tragedi. Yang di kejar tak dapat, yg di kendong berciciran. Itu adalah apa yg berlaku.

Walaupun begitu, sebenarnya beliu cuba utk menguasai dgn cara2 tertentu. "Art of politics" ini tidak ramai yg mahir dan ada beberapa orang politik saja yg berjaya adaptasi.

Walaupun GM menyentuh sdra Mahathir di sini, kami tetap menghormati beliau atas beberapa perkara. Jika ada permintaan dari pihak ini, mereka perlu mengikut dasar yg di tentukan oleh PH. Sekali lg, sebolehnya PH usah mencari masalah dan teruskan perbaiki masalah dalaman itu sendiri.

Ok, cukup hal politik seketika.

Yang terakhir nukilan di sini, sekiranya berjaya penyusunan kami di luar sana sebagaimana di arahkan... urusannya berbentuk mewujudkan parlimen bersidang, hal ekonomi, covid. Kerajaan yg ada kini GAGAL mentadbir & menguruskan masalah ketika pandemik covid.

Mereka katakan covid semakin berjaya di kawal. Tapi apa yg rakyat lihat sdra pengarah kementerian kesihatan sendiri bocorkan maklumat bahawa kenaikan angka covid bulan Januari lepas di campur pd kes yg tidak di lapurkan tahun 2020 lalu walaupun pesakit telah di sahkan bebas negatif.

Seandainya berlaku kelewatan lapuran dr pihak swasta sekalipun, mengapa angka tersebut tetap di masukkan juga bersama data angka semasa terkini seolah2 data tersebut di gunakan utk mewajarkan darurat yg akhirnya rakyat melihat ia menyentuh proses kegagalan persidangan parlimen & ordinan darurat berlaku.

Rakyat dah mula bersuara mungkin selepas Anwar bercakap lg, angka kembali naik.

GM minta maaf sekiranya KKM terkecil hati dalam hal ini. Bukan nak memperlekehkan atau permainkan hal pandemik sebegini.

Ini adalah kejadian serta fakta yg tidak sepatutnya berlaku & kesilapan yg paling di benci oleh rakyat. Nyawa rakyat & sara hidup rakyat menjadi percaturan politik. Ini harus di hentikan serta merta, jika tidak mampu menguruskan... serahkan pd pihak yg berhak & di redhai mampu utk melakukannya.

Yang berkarya:



Gino Marvela

 

 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/02/beberpa-pergerakan-semasa-politik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Adakah Kerana Politik Kerat Gunakan Kkm Untuk Tidak Berkongsi Data Semasa Penularan Covid Dgn Stfc Selangor

Adakah Kerana Politik Kerat Gunakan Kkm Untuk Tidak Berkongsi Data Semasa Penularan Covid Dgn Stfc Selangor

papar berkaitan - pada 1/2/2021 - jumlah : 132 hits
1 Adakah kerana politik KERAT pergunakan KKM utk tidak berkongsi Data Semasa atau Realtime Data penularan COVID 19 sekaligus membantutkan usaha PANTAS Contact Tracing dan pengasingan pesakit COVID 19 secara lebih SEGERA sebelum berlaku penu...
Pm Puji Petugas Barisan Depan Kritik Ahli Politik Semasa Lancarkan Rangka Tindakan 10 Tahun Perpaduan Negara

Pm Puji Petugas Barisan Depan Kritik Ahli Politik Semasa Lancarkan Rangka Tindakan 10 Tahun Perpaduan Negara

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 160 hits
MALAYSIA NOWMuhyiddin Yassin berkata kerajaannya tidak akan bertolak ansur dengan pihak yang menggugat keharmonian kaum Perdana Menteri Muhyiddin Yassin Gambar BernamaPerdana Menteri Muhyiddin Yassin menjadikan petugas barisan hadapan yang ...
Amanah Gam Perkukuh Ph Tidak Khianati Rakan Politik

Amanah Gam Perkukuh Ph Tidak Khianati Rakan Politik

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 123 hits
ARIF ATANKetua Pemuda AMANAH Nasional Shazni Munir Mohd Ithnin menyifatkan AMANAH dalam Pakatan Harapan adalah tunjang dan gam yang memperkukuh koalisi blok pembangkang itu sendiri Menurutnya AMANAH mengisi kelompangan yang ditinggalkan ole...
Menengok Dampak Gejolak Politik Myanmar Ke Ekspor Indonesia

Menengok Dampak Gejolak Politik Myanmar Ke Ekspor Indonesia

papar berkaitan - pada 15/2/2021 - jumlah : 169 hits
Adapun menurut catatan BPS ekspor non migas Indonesia ke Myanmar mengalami peningkatan mencapai USD 38 2 juta Nilai ini merupakan terbesar ke dua setelah capaian ekspor ke Thailand dengan nilai USD 60 4 juta
Tuan Guru Semakin Pulih Boleh Bercakap Bergurau Setiausaha Politik

Tuan Guru Semakin Pulih Boleh Bercakap Bergurau Setiausaha Politik

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 162 hits
Keadaan Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang dimasukkan ke hospital malam tadi dipercayai akibat sesak nafas semakin baik dan sudah boleh bercakap Setiausaha Politiknya Syahir Sulaiman berkata Abdul Hadi juga memberitahu akan memak...
5409 Ahli Politik Wajar Contohi Dap Mca Ppim Malaysia Gazette 16 02 2021

5409 Ahli Politik Wajar Contohi Dap Mca Ppim Malaysia Gazette 16 02 2021

papar berkaitan - pada 16/2/2021 - jumlah : 249 hits
KUALA LUMPUR Ahli politik Melayu wajar mencontohi DAP dan MCA kerana kedua dua parti itu tidak mencetuskan ketidakharmonian dalam kalangan kaum mereka Ketua Aktivis Persatuan Pengguna Islam Malaysia Datuk Nadzim Johan berkata semua ahli pol...
Mana Penjawat Penjawat Jawatan Politik

Mana Penjawat Penjawat Jawatan Politik

papar berkaitan - pada 14/2/2021 - jumlah : 109 hits
NORMAN RADZUAN PRU15 mungkin selepas berakhir darurat Yg saya bimbang ahli2 yg berjawatan dlm parti ramai yg berdiam diri Yg siang malam lwn PN dan BN ni NGO Reformis mereka yg tidak berparti atau ahli AJK kecil parti sahaja Yg lain kata or...
Din Syamsuddin Jika Pt 20 Di Pilpres 2024 Terjadilah Politik Dagang Sapi

Din Syamsuddin Jika Pt 20 Di Pilpres 2024 Terjadilah Politik Dagang Sapi

papar berkaitan - pada 12/2/2021 - jumlah : 144 hits
Pembahasan RUU Pemilu terancam tak dilanjutkan usai seluruh parpol koalisi pemerintahan Jokowi menolak adanya revisi Dengan begitu syarat ambang batas pencalonan presiden atau presidential threshold di Pilpres 2024 tetap 20 persen Ketua Umu...
Gaduh Politik Tanah Air Adalah Bagian Permainan Komprador Settingan Elite

Gaduh Politik Tanah Air Adalah Bagian Permainan Komprador Settingan Elite

papar berkaitan - pada 11/2/2021 - jumlah : 133 hits
Ada peran komprador politik yang bermain di tengah gonjang ganjing perpolitikan Indonesia Komprador politik ini disinyalir sengaja dipesan oleh elite politik untuk membuat sebuah pertarungan opini publik Selama ada permintaan dari sisi elit...
Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Bnm Fines Habib Jewels Rm96 250 For Anti Money Laundering Breach

Business Community Heaves Sigh Of Relief At Stable Opr

Are Malaysian Consumers Missing The Target In Anti Israel Boycotts Of Western Brands

Pharmaniaga Komited Pulih Kewangan Keluar Status Pn17

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Eka Heights Kediaman Baru Yang Moden Dan Selesa

Faedah Sirah Nabi Perang Bani Quraizhah Dan Pelajaran Di Dalamnya

Zim Zim Ala Kazim

Dalia Farhana Curang Chord

Cara Hilangkan Migrain

Untonglah Menantu Zahid Hamidi Dilantik Pengerusi Jiankun