Bcl Blossom Intimate Concert Buah Tangan Bunga Citra Lestari Buat Peminat Di Malaysia


BCL BLOSSOM INTIMATE CONCERT BUAH TANGAN BUNGA CITRA LESTARI BUAT PEMINAT DI MALAYSIA | Assalammualaikum semua! Penyanyi, pelakon, pengacara dan selebriti versatil iaitu Bunga Citra Lestari (BCL) kembali ke Malaysia setelah 2 tahun lebih mencari kekuatan untuk bangkit melalui kehidupan baharu. Pemergian Allahyarham Ashraf Sinclair pada 18 Februari 2020 sentiasa diingati oleh kita semua. 
Al-Fatihah dan salam takziah kepada seluruh keluarga allahyarham. Semoga rohnya sentiasa dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang beriman dan soleh. Al-Fatihah.  
BCL dan Ashraf Sinclair memiliki aura tersendiri. Mereka lebih kepada family person. Sentiasa bersama keluarga tercinta. Hubungan kekeluargaan di antara Indonesia Malaysia menjadi contoh yang terbaik.
Bahkan, setiap memori aktiviti travel dan kerjaya bersama, pasti diabadikan dalam gambar atau video sebagai kenangan. Malah, setiap kenangan manis juga diabadikan dalam naskah lirik yang puitis dan seterusnya lahir lah lagu-lagu indah. Terima kasih BCL kerana sudi berkongsi kebahagian dalam bentuk lagu-lagu yang menyentuh jiwa. Kami belajar menghargai kehidupan. 
Semoga BCL terus tabah, menjadi ibu yang hebat kepada Noah Aidan Sinclair dan konsisten fokus kepada karier. Kami sayang BCL. 

BCL BLOSSOM INTIMATE CONCERT BUAH TANGAN BUNGA CITRA LESTARI BUAT PEMINAT DI MALAYSIA


BCL BLOSSOM INTIMATE CONCERTTarikh: 27 JANUARI 2023Hari: JUMAATMasa: 8:30 MALAMLokasi: PLENARY HALL, KUALA LUMPUR CONVENTION CENTRE (KLCC)

Seharum namanya, Bunga Citra Lestari, penyanyi cantik asal Indonesia ini akan menebarkan ‘wangi’ karyanya menerusi sebuah konsert yang sangat dinantikan peminat di Malaysia.
BCL Blossom Intimate Concert, begitu nama konsert perdana pelantun lagu Wanita Terbahagia itu setelah melalui banyak fasa dalam hidupnya beberapa tahun kebelakangan ini.
Ini juga akan menjadi konsert sulung Bunga atau mesra disapa BCL selepas pandemik COVID 19 melanda dunia.
BCL Blossom Intimate Concert yang dibawakan oleh Icon Entertainment akan berlangsung pada 27 Januari 2023 di Dewan Plenari, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur bermula pukul 8.30 malam.
Teruja kerana akan kembali menyapa peminat di Malaysia secara berdepan, BCL senang menggelarkan konsert ini sebagai hadiah dan apresiasi buat semua yang mendokong karier dan kehidupan peribadinya, terutama selepas suami tercinta, aktor Ashraf Daniel Mohamad Sinclair kembali ke Rahmatullah pada Februari 2020.



 
“Saya sangat berbesar hati untuk bertemu semula dengan peminat di Malaysia, apa lagi sudah cukup lama saya nantikan momen untuk melakukan konsert di negara yang sudah menjadi rumah kedua buat saya.
“BCL Blossom Intimate Concert ini juga sebagai lambang apresiasi buat seluruh peminat yang sudah banyak memberi sokongan kepada saya.
“Selalu DM dan memberi komen di sosial media memberi kata-kata semangat terutama sewaktu Ashraf meninggal dunia. Saya tidak dapat membalas semua mesej tetapi sangat menghargainya,” ujar BCL.



Mengenai pemilihan Blossom sebagai tema konsertnya, kata BCL, ia memberi signifikan kepada kerjaya dan kehidupan pada masa sekarang dan akan datang.

“Blossom memberi maksud supaya saya bangkit terus dalam berkarya dan tegar menjadi anak seni,” kata ibu kepada seorang anak lelaki ini lagi. 





Sementara itu, pihak penganjur melahirkan kesyukuran kerana perancangan membawa BCL melakukan konsert di Malaysia akhirnya dapat dilaksanakan pada 27 Januari 2023 depan.

“Kita semua sedia maklum selepas pemergian Allahyarham Ashraf, BCL berehat sebagai fasa untuk menguruskan kehidupan peribadinya.
“Kami di Icon Entertainment sentiasa mengekori rapat mengenai momen yang tepat untuk melamar sekaligus mendapatkan persetujuan beliau untuk melakukan konsert ini.
“Alhamdulillah selepas beberapa siri perbincangan dengan jadual beliau yang padat, BCL sendiri tidak mahu melepaskan peluang beraksi di ‘rumah keduanya’,” ujar Iman Tang selaku wakil penganjur.



SEMOGA BCL BLOSSOM INTIMATE CONCERT MENJADI KONSERT BEAUTIFULLY EMOTIONAL

Tajuk Blossom diambil dari semua aspek iaitu kebangkitan selepas proses berdukacita dan pandemik COVID-19. Sekarang saya mekar dengan kehidupan baharu yang lebih cantik.
Malaysia sangat dekat dengan hati BCL. Merupakan rumah kedua. Di sini ada keluarga arwah Ashraf dan ada peminat yang sentiasa support. Semoga persembahan BCL Blossom Intimate Concert dapat menyentuh hati penonton. 

Menurut BCL,“Konsep BCL Blossom Intimate Concert adalah storytelling dari awal pembabitan dalam karier BCL dan kisah BCL sendiri. Semoga konsert ini dapat memberi impak kepada semua. Walau ada badai dan cabaran. Harus lalui dam bangkit. Bahagia dari cara lain. 
Sebanyak 21 hingga 25 lagu akan dipersembahkan bersama iringan band dan penari. Tetamu undangan masih dalam perancangan dan saya mahu menjemput  mereka yang ada kaitan dengan perjalanan karier seni saya. Jika pada 2017 di konsert Its me BCL menampilkan Reza Rahadian kerana beliau berada dalam perjalanan karier saya. 
Music arrangement untuk semua lagu adalah oleh Ronald Steven. Semoga emosi dapat disalurkan ke persembahan konsert yang indah. 
Lagu 12 Tahun Terindah dan Wanita Terbahagia merupakan lagu yang berat setelah merasai keindahan bersama Arwah dan melalui fasa pemergian Arwah. Allahyarham Ashraf Sinclair merupakan strong supporter kepada perjalanan karier saya. Arwah sentiasa berkata “Write your own destiny. Bisa berdiri sendiri dan berdikari,”.



PERJALANAN SENI BUNGA CITRA LESTARIBCL memulakan kerjayanya pada 2002 dan terkenal dengan genre pop. Di antara untaian lagu yang membuat namanya meledak di Malaysia adalah Ingkar, Lagu Cinta Pertama (Sunny) dan album terakhir yang dikeluarkan pada 2017 iaitu It’s Me BCL.
Sumber gambar-gambar dari Facebook rasmi BCL.


Penyanyi dan pelakon berusia 39 tahun ini juga terkenal dengan lagu duet bersama Ari Lasso, Aku Dan Dirimu serta terkini, Menghapus Jejakmu duet bersama Ariel Noah.
Ayuh kita lihat arkib hasil karya BCL, Ruby kumpulkan dari Wikipedia dan Spotify. Ternyata! Banyak ya! 
ALBUM
Cinta Pertama (2006)Tentang Kamu (2008)The Best of BCL (2014)Hit Singles BCL and More (2015)It's Me BCL (2017)
SINGLES
2005Ku Merindu (feat. PAS Band)Saat Kau Pergi -(OST Dealova & Cinta Pertama)
2006Cinta Pertama (Sunny)Aku Tak Mau Sendiri
2007 Ingkar Mengapa Harus Terjadi Aku Dan Dirimu (feat. Ari Lasso)
2008 Tentang Kamu KecewaHanya Untuk Mu
2009 Pernah Muda Hanya Untukmu (OST Saus Kacang)
2010 Karena Kucinta Kau (OST – Bayu Cinta Luna) Tetaplah Dihatiku (feat. Christian Bautista) The Best of BCL
2012 Wajahmu Ingatkan AkuHot (feat. Intan Ayu) The Best of BCL Jangan Salahkan Dia
2013 Cinta Sejati (OST Habibie & Ainun)
2014KuasaMu
2015Cinta Yang TerindahBulan Penuh AmpunanWanita Terbahagia
2016Aku Bisa Apa?(OST Jilbab Traveler : Love Sparks Korea)Tundukkan Dunia (OST 3 Serikandi)
2017Aku Wanita (feat. Dipha Barus)
2018Dance Tonight (feat. JFlow) Asian Games 2018: Energy of AsiaKarena Kita BersamaHarta Berharga (OST – Keluarga Cemara) Trauma Remix (feat. Osvaldorio)
2019Memilih Dia
2020Menghapus Jejakmu12 Tahun Terindah
2021Love StoryTersanjung (OST - Tersanjung The Series)Selamanya Cinta (OST - Surga Yang Tidak Dirindukan 3)Kinari (feat. Dee Lestari)
FILEM
Cinta Pertama (2006) sebagai AlyaKangen (2007) sebagai ImelAda Kamu, Aku Ada (2007) sebagai StellaSaus Kacang (2008) sebagai DewiHabibie & Ainun (2012) sebagai AinunMy Stupid Boss (2016) sebagai Diana3 Srikandi (2016) sebagai Nurfitriyana SaimanJilbab Traveler : Love Sparks Korea (2016) sebagai Rania SamudraMoon Cake Story (2017) sebagai AsihSurat Kecil Untuk Tuhan (2017) sebagai AngelSi Juki The Movie (2017) sebagai Doktor Erin PratamaMy Stupid Boss 2 (2019) sebagai Diana
DRAMA SINETRON
Bukan Perempuan Biasa (1997)7 Tanda Cinta (2002 - 2003)Senandung Masa Puber (2003 - 2005)ABG (2004 - 2006)Kalo Cinta Mengoda (2005 - 2006)Dari Temen Jadi Demen (2005)Mukjizat Allah (2005)Cintailah Aku Gadis (2006)Rahasia Hati (2006)Penjaga Hati (2006-2007)Bayu Cinta Luna (2009-2010)Berbagi cinta (2012-2013)
TV SHOW
Juri Maharaja Lawak Mega 2016 Malaysia (2016)Juri Indonesian Idol Musim 9 (2017)Juri Indonesian Idol Musim 10 (2019)

TIKET BCL BLOSSOM INTIMATE CONCERT MULA DIJUAL PADA 11.11.2022 JUMAATBuat semua penggemar BCL, jangan sampai terlepas menyaksikan Konsert Blossom- Bunga Citra Lestari pada 27 Januari 2023, 8.30 malam. 


Harga-harga tiket adalah berikut: 
Kategori: 12 Tahun TerindahEarly bird: RM1188Harga normal: RM1238
Kategori: Menghapus JejakmuEarly bird: RM988Harga normal: RM1038
Kategori: Cinta SejatiEarly bird: RM788Harga normal: RM838
Kategori: Aku & DirimuEarly bird: RM588Harga normal: RM638
Kategori: Wanita TerbahagiaEarly bird: RM258Harga normal: RM308
Kategori: IngkarEarly bird: RM218Harga normal: RM268
Tiket tiket BCL Blossom Intimate Concert boleh didapati di www.ticket2u.com.my


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ruby.my/2022/11/bcl-blossom-intimate-concert-buah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Dituduh Hamil Anak Ariel Noah Bunga Citra Lestari Beri Penjelasan Saya Lagi Sedih Bila

Hiburan Dituduh Hamil Anak Ariel Noah Bunga Citra Lestari Beri Penjelasan Saya Lagi Sedih Bila

papar berkaitan - pada 10/11/2022 - jumlah : 173 hits
Sebelum ini penyanyi dan pelakon menjadi bahan bualan netizen apabila bentuk tubuhnya di bahagian perut sedikit buncit seperti hamil Malah nama penyanyi Ariel Noah turut terpalit apabila dia dikatakan menjadi punca BCL kini hamil Advertisem...
Bunga Citra Lestari Jawab Spekulasi H4mil Kuat Makan Punca Nampak Buncit Biasalah Perut Mak Mak

Bunga Citra Lestari Jawab Spekulasi H4mil Kuat Makan Punca Nampak Buncit Biasalah Perut Mak Mak

papar berkaitan - pada 13/11/2022 - jumlah : 74 hits
GARA GARA perut kelihatan sedikit buncit semasa menjayakan satu persembahan pentas baru baru ini netizen seberang membuat spekulasi kononnya penyanyi Bunga Citra Lestari kini sedang h4mil
Kalau Saya Tak Ada Peminat Risau Taeyeon Snsd Muat Naik Gambar Surat Tulisan Tangan

Kalau Saya Tak Ada Peminat Risau Taeyeon Snsd Muat Naik Gambar Surat Tulisan Tangan

papar berkaitan - pada 10/11/2022 - jumlah : 120 hits
Tae yeon Girls Generation ini buat peminat risau lah ARTIKEL BERKAITAN Pada 8 November Tae yeon ada berkongsi beberapa keping gambar selfie kerja seni serta gambar gula gula namun terdapat sekeping gambar yang mencuri perhatian peminat Seke...
Dia Sanggup Duduk Bangun Fan Service Baik Song Jihyo Buat Peminat Malaysia Dipuji

Dia Sanggup Duduk Bangun Fan Service Baik Song Jihyo Buat Peminat Malaysia Dipuji

papar berkaitan - pada 13/11/2022 - jumlah : 276 hits
Rasanya seperti mimpi apabila peminat di Malaysia dapat bertemu muka dengan Song Ji hyo dua hari ini ARTIKEL BERKAITAN Untuk pengetahuan ahli Running Man itu hadir di Tropicana Gardens Mall bagi pelancaran jenama kecantikan Glutanex di pasa...
Beria Sambut Korea Nabi Takde Pun Petugas Keselamatan Marah Peminat K Pop Malaysia Tular

Beria Sambut Korea Nabi Takde Pun Petugas Keselamatan Marah Peminat K Pop Malaysia Tular

papar berkaitan - pada 15/11/2022 - jumlah : 198 hits
Sejak sempadan seluruh dunia mula dibuka selepas serangan wabak COVID 19 semakin ramai artis Korea yang datang ke Malaysia untuk menyapa peminat mereka setelah sekian lama ARTIKEL BERKAITAN Terbaru sebuah acara bagi memperkenalkan budaya Ko...
Zico Bakal Temui Peminat Di Malaysia Pada Januari 2023 Menerusi Escapism Music Festival

Zico Bakal Temui Peminat Di Malaysia Pada Januari 2023 Menerusi Escapism Music Festival

papar berkaitan - pada 13/11/2022 - jumlah : 174 hits
Nampaknya akan ada ramai artis Korea yang akan membuat persembahan di Malaysia pada 2023 nanti ARTIKEL BERKAITAN Terbaru penyanyi rap yang popular dengan lagu Any Song dan New Thing iaitu Zico telah diumumkan bakal membuat persembahan di Ma...
Menu Baharu Hujung Tahun Dan Meraikan Ulang Tahun Ke 20 The Manhattan Fish Market Di Malaysia

Menu Baharu Hujung Tahun Dan Meraikan Ulang Tahun Ke 20 The Manhattan Fish Market Di Malaysia

papar berkaitan - pada 7/11/2022 - jumlah : 257 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan rakan yang dikasihi sekalian Siapa sini peminat makanan di The Manhattan FISH MARKET Korang tahu atau tidak tahun ini adalah sambutan ulang tahun ke 20 mer...
Bank Negara Malaysia Raises Opr For A Fourth Time This Year Up 0 25 To 2 75 Expect Costlier Car Loans

Bank Negara Malaysia Raises Opr For A Fourth Time This Year Up 0 25 To 2 75 Expect Costlier Car Loans

papar berkaitan - pada 7/11/2022 - jumlah : 290 hits
For the fourth time this year the monetary policy committee of Bank Negara Malaysia has decided to increase the overnight policy rate which impacts the interest rates on loans As per issued on November 3 2022 the OPR has gone up by another ...
Insurance Buy Low Premium Medical Insurance Policy Malaysia

Insurance Buy Low Premium Medical Insurance Policy Malaysia

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 91 hits
Buy low premium medical insurance policy malaysia for you get the best life What medical insurance will have an effect on your life Medical insurance is one of insurance that will be offered by an insurance company It will give you protecti...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man

Kuala Kubu Baharu Of Fortress On Estuary And Lee S Legacy

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Buat Apa Jika Terseliuh

Lafaz Zikir Hari Jumaat Dan Selawat Nabi Serta Fadhilatnya

Apa Itu Istighfar

21 Amazing Mother S Day Gifts For The Food Lover

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Doktor Kongsi Tip Cepatkan Proses Bersalin Elok Buat Bila Dah Hujung Hujung Kehamilan