Bawa E Hailing Sambil Jual Dadah




BUTTERWORTH: Polis menahan tiga pemandu e-hailing lelaki di sini yang disyaki menjual dadah diproses mereka sendiri di sebuah pangsapuri di sini ketika melakukan pekerjaan itu.

 
Penahanan mereka hasil serbuan sepasukan polis daerah Seberang Perai Utara (SPU) di Pangsapuri Luminari di sini kira-kira pukul 12.40 tengah malam Jumaat lalu.

 
Selain tiga pemandu e-hailing berusia antara 35 hingga 43 tahun itu, turut ditahan dalam serbuan tersebut ialah seorang wanita pekerja restoran dan pub berusia 26 tahun.

 
Menurut Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara (SPU), Asisten Komisioner Noorzainy Mohd. Noor, dalam serbuan itu, polis menemukan sebanyak 140 paket serbuk minuman berperisa seberat 3,524 gram (g) dan enam botol minuman berperisa disyaki mengandungi dadah MDMA.

 
Turut dirampas, katanya, dadah disyaki ketamin seberat 27.25 g, 25 g serbuk ekstasi dan tiga biji pil Ekstasi yang kesemuanya bernilai RM40,729.

 
Ujar beliau, pangsapuri yang disewa itu didapati dijadikan tempat menyimpan dan memproses dadah berkenaan yang disyaki untuk dipasarkan kepada mereka yang mahu berhibur.

 
“Sindiket ini disyaki membuka pek asal serbuk minuman berperisa limau dan strawberi itu dan dicampurkan dengan MDMA sebelum menutup semula pek.

 
“Setiap bungkus serbuk minuman itu dijual pada harga RM250 dan ada yang dimuatkan di dalam bungkusan besar  mengandungi 15 pek bagi mengaburi mata pihak berkuasa,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah SPU, di sini semalam.

 
Noorzainy berkata, siasatan lanjut mendapati ketiga-tiga suspek lelaki yang ditahan merupakan pengedar dadah berkenaan dan dipercayai menjual dadah tersebut ketika membawa e-hailing manakala suspek wanita diisyaki menjualnya di tempat dia bekerja.

 
Menurutnya, siasatan lanjut mendapati suspek lelaki positif dadah manakala suspek perempuan negatif selain kesemua mereka tidak mempunyai rekod lampau.

 
Beliau berkata, hasil serbuan itu, polis turut menyita dua buah kereta jenis Honda City dan Toyota Prius bernilai RM87,400.

 
“Kesemua suspek direman selama lima hari sehingga hari ini bagi siasatan lanjut mengikut Seksyen 39B dan Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952,” katanya.

 
--UTUSAN



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penangkini.com/2020/11/bawa-e-hailing-sambil-jual-dadah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Scammer Jual Dinding Asal Bahtera Nabi Nuh

Scammer Jual Dinding Asal Bahtera Nabi Nuh

papar berkaitan - pada 7/11/2020 - jumlah : 173 hits
Kisah ini dikongsi oleh seorang pengguna Twitter Akhi Fairuz Al Jengkawi yang menggunakan akaun Twitter akhifairuz berkenaan dengan penipuan yang menggunakan agama sebagai barangan jualan Gambar ini saya perolehi dari Facebook Najmi Farisha...
Kongsi Rezeki Dengan Orang Susah Pasangan Oku Jual Kebab Jadi Perhatian

Kongsi Rezeki Dengan Orang Susah Pasangan Oku Jual Kebab Jadi Perhatian

papar berkaitan - pada 8/11/2020 - jumlah : 395 hits
Peribahasa hendak seribu daya tak hendak seribu dalih sering kali menjadi pemangkin semangat untuk kita sentiasa berusaha melakukan sesuatu Begitulah juga dengan kisah sepasang suami isteri yang gigih berniaga mencari rezeki dengan menjual ...
Yang Ini Melayu Pandai Lebong Guna Agama Jual Minyak

Yang Ini Melayu Pandai Lebong Guna Agama Jual Minyak

papar berkaitan - pada 9/11/2020 - jumlah : 192 hits
RINA HAMZAHTahniah rakyat Kelate Pembangunan sengaja dilambatkan kerana nak percepatkan gaji YB Adun korang naik JANGAN DENGKI Pembangunan Kelantan dilambatkan sebab Allah yang tentukan SR
1mdb Dijangka Dapat Rm772 Juta Jual 2 Lot Tanah Di Tun Razak Exchange

1mdb Dijangka Dapat Rm772 Juta Jual 2 Lot Tanah Di Tun Razak Exchange

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 155 hits
KUALA LUMPUR 1Malaysia Development Bhd dana pembangunan strategik kerajaan dikatakan akan menjual dua lot tanah di Tun Razak Exchange di pusat bandar Kuala Lumpur kepada Lembaga Tabung Haji pada pertimbangan keseluruhan RM772 juta Mengikut ...
Hidup Berubah 360 Darjah Hasil Jual Ketum

Hidup Berubah 360 Darjah Hasil Jual Ketum

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 319 hits
SEORANG penduduk memetik daun ketum berhampiran rumahnya untuk dijual PADANG BESAR Ada yang kehidupan mereka berubah 360 darjah daripada hidup susah kepada mewah selepas terlibat dengan aktiviti pengedaran daun dan jualan air ketum Malah ke...
Nabila Razali Dituduh Jual Diri Semata Mata Nak Job Lebih Semasa Di Set Penggambaran

Nabila Razali Dituduh Jual Diri Semata Mata Nak Job Lebih Semasa Di Set Penggambaran

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 313 hits
Baru baru ini penyanyi dan pelakon Nabila Razali telah menerima pesanan daripada individu yang melemparkan kata kata kesat terhadap dirinya Menurut pemilik nama sebenar Nur Nabila Mohd Razali 28 tuduhan itu telah membuatkan dirinya merasa s...
Stesen Minyak Dikompaun Jual Petrol Mahal

Stesen Minyak Dikompaun Jual Petrol Mahal

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 217 hits
Mohd Rafi Mamat Rompin Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna cawangan Rompin mengesan perbuatan sebuah stesen minyak di sini yang menjual petrol RON95 pada harga melebihi ditetapkan kerajaan semalam Ketua Cawangan KPDN...
Jual Miras Perangkat Desa Di Kudus Tak Berkutik Digerebek Satpol Pp

Jual Miras Perangkat Desa Di Kudus Tak Berkutik Digerebek Satpol Pp

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 235 hits
Sesuai perda tersebut pengedar minuman keras bisa dijerat dengan ancaman hukuman pidana kurungan paling lama tiga bulan atau denda paling sedikit Rp 1 juta dan paling banyak Rp 5 juta
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst