Baru Lepas Format Penuhkan Pc Dengan Aplikasi Percuma Dan Sumber Terbuka



Biasanya kalau baru lepas format, perkara pertama yang dilakukan selepas siap ‘tweak’ Windows atau Linux mengikut kemahuan sendiri ialah kita buat pemasangan aplikasi.
Terdapat pelbagai aplikasi di luar sana, cuma kita telah dibiasakan untuk muat turun dari jenis ‘cracked’ atau versi lanunnya.
Tahukah anda, ada banyak juga perisian percuma yang terdiri dari sumber terbuka, dan
proprietari? Tidak perlu dipenuhkan komputer anda dengan aplikasi lanun yang kebiasaannya turut disertai dengan malware dan bermacam jenis hasad.
Tanpa membuang masa lagi, mari kita lihat aplikasi atau perisian apakah yang menarik boleh dipasang pada sistem operasi tanpa perlu membayar lesennya.
1. PeaZip
Selalunya kita akan mencari perisian bagi mengekstrak fail .zip atau .rar. ‘King’ dalam kategori ini tidak lain tidak bukan ialah WinRAR. Tetapi WinRAR perlukan lesen untuk menggunakannya sehingga kiamat, atau anda akan diganggu dengan mesej pop naik yang menjengkelkan.
Tak perlu serabut kerana ada yang percuma. PeaZip salah satu darinya.
PeaZip adalah aplikasi sumber terbuka bersaiz kecil dari kategori pengarkib fail yang mampu mengekstrak fail .tar, .rar, dan .zip. Sejak menggunakan PeaZip, saya tidak lagi mengharapkan kepada WinRAR. Ia terdapat untuk Windows dan Linux.

2. Revo Uninstaller
Revo Uninstaller terdapat dalam versi freeware serta pro. Pada saya versi freeware sudah cukup untuk menyempurnakan tugasnya. Ia juga ada versi mudah alih yang boleh disimpan dalam pemacu USB.
Lihat pada beberapa tangkap layar yang berikut. Ini ialah Revo Uninstaller yang sedang menyiapkan tugasannya menyahpasang aplikasi.
Apa yang saya suka ialah, ia akan membantu mengimbas registry dan leftover files yang sudah tidak lagi digunakan oleh aplikasi yang dinyahpasang tersebut, dan pengguna boleh memilih untuk memadam kesemua tinggalan aplikasi.




3. SMPlayer
SMPlayer adalah pilihan pemain media utama saya.
Apa yang menyebabkan saya menyukainya adalah kerana tidak perlu lagi tercari-cari codec tambahan apabila semuanya sudah dimasukkan ke dalam pemain.
Selain itu, anda boleh strim YouTube melalui
SMTube, dan boleh juga mencari sarikata terus dari pemain kerana ia telah dilengkapi dengan integrasi kepada opensubtitles.org.

4. WPS Office
WPS Office sudah menjadi perisian tradisi yang saya pasangkan pada sistem operasi Linux bagi menggantikan Microsoft Office. Saya kurang gemar kepada LibreOffice yang pada saya mempunyai paparan antaramuka kurang mesra pengguna.
Anda boleh lihat sendiri paparan tangkap layar di bawah. Rupa bentuk dan rekaan setiap elemennya saling tak tumpah seperti Microsoft Office. Percuma pula tu. Apa lagi mau?

5. PulseEffects
Untuk Windows, ada pelbagai ‘tools’ atau kelengkapan bagi menyedapkan lagi halwa telinga dengan kualiti bunyi peranti yang lebih baik. Tetapi untuk Linux kita tak punyai banyak pilihan.
*Nak yang percuma untuk Windows? Anda ada Equalizer APO.
PulseEffects salah satu pilihan yang ada, dan mujurlah ia tidak menghampakan. Ada berbagai tetapan yang boleh diubahsuai mengikut selera telinga masing-masing.

6. XNView MP
XNView MP ialah aplikasi pemapar gambar. Ianya percuma, dan mempunyai prestasi pembukaan yang amat bagus. Selain itu, ia ada pelbagai ciri lain yang memudahkan pengguna seperti kebolehan untuk terus menyunting (asas) dari aplikasi tanpa perlu membuka aplikasi lain.
Terus-terang, saya tidak lagi menggunakan aplikasi pemapar gambar lain sejak mengenali XNView MP ini. Ia terdapat juga untuk Windows dan Linux. Tak perlu bimbang akan kemas kini kerana dua platform ini disokong oleh XNView MP.

7. Internet Download Accelerator
Sama seperti XNView MP yang menggantikan kesemua aplikasi pemapar gambar, Internet Download Accelerator (IDA) pula telah menggantikan IDM. Maaf, di Linux tiada IDA, tetapi pengguna Linux ada alternatif yang lain, contohnya Xtreme Download Manager dan FlareGet.

8. DaVinci Resolve 16
DaVinci Resolve 16, ialah perisian penyunting video tahap profesional ala Hollywood – yang percuma. Anda boleh muat turun dan gunakan ia tanpa perlu membayar apa-apa, melainkan anda memilih untuk menggunakan versi Studio.
Versi percuma yang diberikan juga sudah cukup untuk membuat kerja-kerja penyuntingan yang menyamai kualiti dan tahap dari nama-nama aplikasi penyuntingan video popular yang lain.
Ianya terdapat untuk Windows, Linux, dan Mac.


Baik. Setakat ini dulu perkongsian pada hari ini. Harap anda dapat cuba kesemua yang disenaraikan dan berpuas hati dengan apa yang dapat dilakukan walaupun ia percuma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://omghackers.com/baru-lepas-format-penuhkan-pc-dengan-aplikasi-percuma-dan-sumber-terbuka/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Google Menerangkan Kenapa Aplikasi Dan Perkhidmatan Mereka Tiada Pada Model Baru Peranti Huawei

Google Menerangkan Kenapa Aplikasi Dan Perkhidmatan Mereka Tiada Pada Model Baru Peranti Huawei

papar berkaitan - pada 22/2/2020 - jumlah : 439 hits
Sejak daripada tahun lepas kerajaan Amerika Syarikat telah menyenarai hitamkan pihak Huawei sekaligus membuatkan pelbagai syarikat di Amerika Syarikat untuk dilarang berkolaborasi bersama Huawei Perkara ini turut membuatkan pelbagai model t...
Sinar Baru Untuk Kelantan Lepas Jadi K Jaan Persekutuan

Sinar Baru Untuk Kelantan Lepas Jadi K Jaan Persekutuan

papar berkaitan - pada 2/3/2020 - jumlah : 204 hits
Selepas 28 tahun Kelantan yang diperintah PAS sejak 1990 mendakwa dipinggirkan daripada arus pembangunan negara kini negeri ini bakal mengecapi sinar baharu selepas bersama sama Muafakat Nasional membentuk kerajaan Persekutuan yang baharu m...
Lepas Lama Berdiam Diri Akhirnya Tun Dr Mahathir Dedah Sendiri Punca Letak Jawatan

Lepas Lama Berdiam Diri Akhirnya Tun Dr Mahathir Dedah Sendiri Punca Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 28/2/2020 - jumlah : 238 hits
Selepas berjam wartawan tunggu akhirnya Tun Mahathir muncul mendedahkan sendiri punca utama beliau meletak jawatan isnin lepas Tak sangka baca selanjutnya Lepas Lama Berdiam Diri Akhirnya Tun Dr Mahathir Dedah Sendiri Punca Letak Jawatan
Pernah Benci Islam Gadis Akhirnya Ucap Syahadah Lepas Mimpi Diajak Ke Masjid

Pernah Benci Islam Gadis Akhirnya Ucap Syahadah Lepas Mimpi Diajak Ke Masjid

papar berkaitan - pada 28/2/2020 - jumlah : 264 hits
Baru baru ini perkongsian seorang wanita berasal dari Sabah mengenai kisahnya yang memeluk Islam telah menarik perhatian ramai terutamanya di laman media sosial Setelah mendapat hidayah wanita bernama jacyntha Florentius telah mulai mengena...
5 Fakta Di Balik Aksi Panji Petualang Lepas King Kobra Garaga Ke Alam Liar

5 Fakta Di Balik Aksi Panji Petualang Lepas King Kobra Garaga Ke Alam Liar

papar berkaitan - pada 28/2/2020 - jumlah : 383 hits
Dengan berbagai pertimbangan Panji Petualang akhirnya melepas Garaga ke alam liar Panji tak lagi mepelihara king kobra tersebut
Dr M Kini Kata Ada Sokongan Majoriti Lepas Ph Kembali Sokong

Dr M Kini Kata Ada Sokongan Majoriti Lepas Ph Kembali Sokong

papar berkaitan - pada 29/2/2020 - jumlah : 223 hits
Malaysiakini Perdana Menteri Interim Dr Mahathir Mohamad mengumumkan bahawa beliau kini mempunyai angka mencukupi untuk membentuk kerajaan baru Ini selepas beliau bertemu dengan pemimpin Pakatan Harapan pagi ini Saya yakin bahawa saya mempu...
Ph Tumbang Lepas Istana Johor Temu Duga 54 Dari 56 Adun

Ph Tumbang Lepas Istana Johor Temu Duga 54 Dari 56 Adun

papar berkaitan - pada 28/2/2020 - jumlah : 361 hits
MALAYSIAKINI Istana Johor hari ini mengumumkan sebuah gabungan baru akan mengambil alih kerajaan negeri Kenyataan itu menyebut langkah tersebut diambil selepas Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menemu bual 54 daripada 56 Adun Johor semalam dan...
Dua Lelaki Pukul Guna Besi Dan Cangkul Samun Warga Emas Di Masjid Lepas Selesai Kelas Mengaji

Dua Lelaki Pukul Guna Besi Dan Cangkul Samun Warga Emas Di Masjid Lepas Selesai Kelas Mengaji

papar berkaitan - pada 27/2/2020 - jumlah : 217 hits
Bukit Mertajam Seorang jemaah wanita mengalami kecederaan di belakang badan selepas dipukul oleh dua lelaki yang menggunakan cangkul dan besi dalam kejadian samun di Masjid An Nur Kampung Guar Jalan Guar Jering di Kubang Semang di sini sema...
5 Benda Suami Nak Kena Tahu Tentang Isteri Yang Lepas Bersalin

5 Benda Suami Nak Kena Tahu Tentang Isteri Yang Lepas Bersalin

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 272 hits
Mendengar pengalaman orang tentang sakit bersalin bukanlah satu perkara yang menyenangkan Lebih lebih lagi jika ini adalah kandungan pertama Walaupun setiap pengalaman bersalin ibu adalah berbeza namun rata rata pasti ramai yang bersalin no...
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam

Ibu Meraung Luluh Hati Lihat Kaki Anak Putus Akibat Kemalangan Motorsikal Depan Sekolah

Fiersa Besari April Chord



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Wbsl Buah Tangan Istimewa Daripada Husam

Lunch Di Ayam Gepuk Tooyu Jitra Kedah

Poll Who Will Win The Kuala Kubu Bharu By Election

Jadi Andalan Banyak Orang Inilah Berbagai Fitur Menarik Laptop Tipis Zenbook S 13 Oled Ux5304

How To Maximize Retirement Planning In Malaysia

Amd Ryzen 7 5800u Processor Gaming Yang Menyaru