Baru Bersalin Ain Edruce Dah Pakai Seluar Tapi Nurse Ini Kongsi Tak Salah Asal Selesa


Selebriti dan pengacara terkenal, Ain Edruce yang baru sahaja melahirkan cahaya mata pertama minggu lalu ternyata tidak nampak seperti orang dalam pantang. Ini kerana gayanya sangat bertenaga hingga buatkan peminat kagum. Tapi disebalik itu, ada juga tertanya-tanya.
Bagaimanapun, Ain mengambil pendekatan positif dan tak lokek berkongsi perkembangan terkini proses berpantangnya dengan mengamalkan pemakanan sihat dan penjagaan diri yang betul.
 
View this post on Instagram  
A post shared by NURULAIN BT EDRUCE (@ainedruce)
Pertikaikan Ain pakai seluar
Namun, dalam salah satu perkongsian terbarunya, Ain dilihat memakai seluar sambil menolak stroller anaknya ketika ingin membuat pemeriksaan di hospital. Perkongsian itu telah mendapat pelbagai reaksi.
Ada yang bersetuju dan ada juga yang seolah-olah tak dapat menerima orang berpantang memakai seluar ketika dalam proses pemulihan diri.

“Pantang pakailah kain batik”
Beberapa komen dalam posting itu juga mempertikaikan pemakaian Ain yang sudah memakai seluar walaupun baru sahaja bersalin dan aktif seperti orang bukan berpantang.
Jika boleh mereka menyarankan Ain untuk memakai kain batik seperti saranan orang-orang dahulu.
Ikut keselesaan diri
Dalam komen itu juga ada yang bersetuju dengan cara Ain kerana setiap orang tak sama. Ada yang selesa memakai seluar dan tak salah.

Selagi merasakan ia selesa dan tidak menyakitkan, tidak salah rasanya dia memakai seluar ketika membuat pemeriksaan bayi.
Pada 20 Mei 2021 dia dan suami telah menimang cahaya mata pertama selepas berbelas-belas jam di wad bersalin. Tepat jam 1.30 pagi, dia selamat melahirkan seorang bayi perempuan yang belum didedahkan lagi wajah dan namanya.

Apa Salah Pakai Seluar?
Sementara itu, dalam satu perkongsian dari jururawat berpengalaman, Nur Nabilah Masfuzah atau lebih dikenali Bel Nawhen, tidak ada termaktub dalam mana-mana undang-undang berpantang yang mewajibkan pemakaian kain batik sewaktu dalam tempoh berpantang.
Bukan sebab terlalu moden, terlalu ego dengan amalan orang dulu-dulu tetapi ia mengikut keselesaan individu.
Dahulu, pemakaian kain batik memang sinonim dengan kesopanan dan kesusilaan melayu hinggakan bangsa lain pun turut berkain batik.
Tetapi, ia berubah mengikut peredaran zaman. Caesarean atau normal delivery, bukan satu kesalahan jika nak berseluar.

Sebab apa ramai pilih berseluar?
1. Lebih mudah bergerak, pakai seluar atas pusat langsung tak ganggu kawasan luka. Sama macam pakai underware pun, mesti atas pusat.
2. Pakai seluar lebih nampak kemas berbanding kain sebab ada orang pakai kain, labuh dia sampai tak boleh diskaun. Belum lagi tersadung, terpijak hujung kain sampai boleh terlondeh.

3. Faktor menjaga aurat terutama apabila berpantang dirumah mertua dengan ada adik ipar lelaki/biras lelaki. Masa tidur dengan kain batik, ikatan boleh terlepas. Masa tidur pun, boleh terselak kain batik, kan dah terbuka aurat.
4. Mudah ke tandas, boleh buka terus seluar, tak perlu ikat-ikat. Tapi, kalau ada lawatan kerumah, dan nurse nak periksa luka jahitan, pakai kain batik adalah pilihan terbaik.

Siapa cakap waktu berpantang perlu nampak pucat, nampak sakit, nampak ‘berpantang?’. Kekemasan, kebersihan diri tetap perlu jaga. Dan, jagaan luka tetap perlu diamalkan terutama dari segi pemakanan dan cucian luka.
Memang betul, kita nak suami nampak kita sedang berpantang supaya suami tak naik syahwat hingga waktu dalam pantang pun nak ajak bersama, tetapi tidak semua suami tidak ada rasa simpati dengan isteri terutama yang dah saksikan sendiri isteri tu melahirkan anak didepan matanya. Jangan sikit-sikit nak salahkan suami.
Notakaki:
Sudah boleh ubah mind set, uniform pantang mesti berkain batik.
Kredit: Bel Nawhen; IG ainedruce
Ada gambar anak minum susu yang cute-cute? Jom share dengan Pa&Ma dan anda mungkin berpeluang memenangi hamper barangan bernilai RM100. Muat naik gambar anak anda di SINI

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post Baru Bersalin, Ain Edruce Dah Pakai Seluar. Tapi Nurse Ini Kongsi Tak Salah Asal Selesa! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/baru-bersalin-ain-edruce-dah-pakai-seluar-tapi-nurse-ini-kongsi-tak-salah-asal-selesa/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suruh Makan Pun Dia Tak Mahu Suami Sentiasa Di Sisi Ain Edruce Kongsi Kelahiran Normal Yang Tenang

Suruh Makan Pun Dia Tak Mahu Suami Sentiasa Di Sisi Ain Edruce Kongsi Kelahiran Normal Yang Tenang

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 246 hits
Selepas berteka teki mengenai jantina bayinya pelakon dan pengacara Ain Edruce akhirnya tampil mendedahkan jantina bayinya yang merupakan seorang puteri Kata Ain menerusi Astro Gempak puteri sulungnya seberat 2 79kg itu dilahirkan tepat jam...
Jangan Bising Pulak Aku Pakai Macam Ni Bawa Baby Pegi H0spital Je Ain Edruce

Jangan Bising Pulak Aku Pakai Macam Ni Bawa Baby Pegi H0spital Je Ain Edruce

papar berkaitan - pada 29/5/2021 - jumlah : 178 hits
Sebelum ini selebriti wanita yang baru melah1rkan anak pertama Ain Edruce telah dikec4m makcik bawang di media sosial selepas memuat naik gambar memakai seluar walaupun baru seminggu bersal1n Dia juga ditvduh tidak berpant4ng dengan betul w...
Hiburan Daddy Menang Kali Ni Syukur Proses Bersalin Lancar Ain Edruce Umum Dapat Baby Girl

Hiburan Daddy Menang Kali Ni Syukur Proses Bersalin Lancar Ain Edruce Umum Dapat Baby Girl

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 401 hits
Semalam pengacara dan juga pelakon Ain Edruce dilaporkan telah selamat melahirkan cahaya mata sulungnya di sebuah pusat perubatan kira kira jam 1 30 pagi Enggan mendedahkan lagi jantina anaknya itu semalam namun Ain akhirnya mendedahkan bah...
Serius Tak Nampak Macam Lepas Bersalin Keceriaan Ain Edruce Jadi Inspirasi Ibu Hamil

Serius Tak Nampak Macam Lepas Bersalin Keceriaan Ain Edruce Jadi Inspirasi Ibu Hamil

papar berkaitan - pada 23/5/2021 - jumlah : 371 hits
Selamat melahirkan bayinya pada 19 Mei lalu Instagram pelakon dan pengacara Ain Edruce sudah semestinya diintai oleh seluruh peminatnya Mana tidaknya masing masing tidak sabar menantikan wajah comel puteri sulung artis yang sentiasa ceria i...
Akhirnya Saya Dah Bersalin Berjam Jam Bertarung Nyawa Di Labour Room Ain Edruce Timang Cahaya Mata Sulung

Akhirnya Saya Dah Bersalin Berjam Jam Bertarung Nyawa Di Labour Room Ain Edruce Timang Cahaya Mata Sulung

papar berkaitan - pada 20/5/2021 - jumlah : 237 hits
Tahniah diucapkan buat pelakon Ain Edruce dan suaminya Amirul Hafiz yang kini sudah pun menimang cahaya mata sulung mereka Menerusi Instastory miliknya Ain turut berkongsi kegembiraan itu bersama peminatnya melalui beberapa buah video yang ...
Ada Anak Perempuan Baru Rasa Nak Cantik Cantik Yana Samsudin Kekok Tapi Teruja Siapkan Anak Perempuan

Ada Anak Perempuan Baru Rasa Nak Cantik Cantik Yana Samsudin Kekok Tapi Teruja Siapkan Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 18/5/2021 - jumlah : 315 hits
Lain anak lain caranya Pelakon Yana Samsudin mengakui dia agak kekok menguruskan anak perempuannya kerana sudah terbiasa dengan anak lelaki Berkongsi satu entri menerusi Instagramnya baru baru ini Yana mengakui dia agak kekok mempersiapkan ...
Pakai Niqab Tanpa Pelitup Adalah Salah Di Sisi Undang Undang

Pakai Niqab Tanpa Pelitup Adalah Salah Di Sisi Undang Undang

papar berkaitan - pada 23/5/2021 - jumlah : 302 hits
KUALA LUMPUR Pakai niqab atau pelindung muka tanpa pelitup hidung dan mulut adalah salah di bawah Akta 342 tegas Menteri Kanan Ismail Sabri Yaakob Selain itu beliau menjelaskan ia tidak boleh menjadi alasan untuk tidak memakai
Bermaksud Cantik Ain Edruce Dedah Wajah Anak Ringkas Saja Nama Diberi

Bermaksud Cantik Ain Edruce Dedah Wajah Anak Ringkas Saja Nama Diberi

papar berkaitan - pada 2/6/2021 - jumlah : 284 hits
Pelakon dan model Ain Edruce dan suami dan suaminya Amirul Hafiz sepakat mendedahkan wajah anak pertama mereka Soraya Pendedahan itu dibuat pasangan ini menerusi saluran YouTubenya Di samping memuat naik video dan kompilasi gambar puteri su...
Ain Edruce Dapat Anak Perempuan

Ain Edruce Dapat Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 185 hits
Pelakon dan pengacara versatil Ain Edruce selamat melahirkan anak perempuan pada jam 1 30 pagi semalam Bayi seberat 2 79 kilogram itu dilahirkan secara normal di sebuah pusat perubatan di Subang Jaya Petaling Jaya Ain berkata tekaan suami b...
Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Tolak Autopsi Keluarga Bawa Jenazah Anggota Polres Manado Bunuh Diri Ke Sulut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Bila Pak Arab Main Heli

Do You Know About Bakul Sia

Le Costil House Renovation By Anatomies D Architecture In Normandy France

Melawat Abang Di Asrama

Tular Gambar Di Atas Pelamin Berpegang Tangan Suami Irma Hasmie Dah Berkahwin Dengan Wanita Lain

When Will Govt Stop Abusing Cma Abolish Sedition Act Chegubard S Lawyer