Bantuan Kerajaan Inisiatif Skim Bantuan Lesen Memandu B2 Untuk Keluarga Malaysia



Bantuan Kerajaan: Inisiatif Skim Bantuan Lesen Memandu B2 Untuk Keluarga Malaysia. Untuk makluman kepada semua, pada tahun 2022 terdapat pelbagai bantuan,kemudahan dan Inisiatif yang boleh anda dapatkan disediakan oleh Pihak Kerajaan. Pihak Kerajaan telah memperkenalkan pelbagai jenis bantuan khususnya melibatkan bantuan berbentuk insentif kewangan bagi membantu rakyat Malaysia yang memerlukan pertolongan dan bantuan pada zaman yang penuh pancaroba dan onak liku kehidupan ini.
Salah satu program yang ada adalah melalui  Program Bantuan Lesen Keluarga Malaysia (BLKM). Bantuan berupa sokongan membuat lesen kenderaan ini merupakan satu usaha kerajaan dalam menanggung bebanan rakyat yang diuji berbagai keadaan ekonomi. Ikuti penerangan mengenai Program Bantuan Lesen Keluarga Malaysia (BLKM). 
Bantuan Kerajaan: Inisiatif Skim Bantuan Lesen Memandu B2 Untuk Keluarga Malaysia Apakah Itu Bantuan Lesen Keluarga Malaysia (BLKM)? Melalui perancangan pihak Kementerian Pengangkutan Malaysia (KPM) dan dengan hasil kerjasama dengan Jabatan Pengangkutan Jalanraya (JPJ) telah umumkan akan memperlaksanakan satu skim program iaitu bantuan Lesen Keluarga Malaysia.  Program ini merupakan satu bantuan dari kerajaan berbentuk lesen memandu untuk keluarga Malaysia yang kurang berkemampuan dan lebih memfokuskan golongan keluarga B40 serta individu yang berpendapatan rendah bagi membantu untuk memiliki Lesen Memandu kelas B2 pada tahun ini.
Untuk makluman, program bantuan BLKM ini merupakan satu skim program yang dibawah tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) MOT melalui pihak JPJ yang sudah diperkenalkan oleh Perdana Menteri Malaysia iaitu Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob untuk tahun 2022.
Berapakah Kadar Bantuan BLKM? Melalui skim program BLKM ini, kepada penerima yang berkelayakan hanya akan dikenakan bayaran sebanyak:
RM 250 sahaja  Setiap penerima yang layak akan menghadiri kursus latihan memandu yang sangat singkat. Untuk makluman umum, bayaran yang dikenakan adalah jauh lebih murah berbanding kos bayaran sebenar yang dikenakan kepada individu biasa yang ingin memiliki lesen memandu kelas B2 iaitu dengan jumlah sebenar sebanyak RM 750 untuk setiap orang. Ini adalah bukti keprihatinan dan usaha kerajaan untuk membantu dan memudahkan urusan golongan yang memerlukan dari mereka yang berpendapatan rendah atau B40.
Syarat Kelayakan Bantuan Lesen Keluarga Malaysia Berikut merupakan antara syarat-syarat kelayakan bagi bantuan lesen keluarga Malaysia:
Pastikan anda merupakan rakyat Malaysia yang sah Anda sama sekali belum pernah ambil lesen sebelum ini Mental anda berada dalam keadaan terbaik selain sihat tubuh badan anda Tidak ada cacat anggota Nama anda tidak pernah dikenakan tindakan senarai hitam dan blacklist oleh Polis Diraja Malaysia PDRM dan juga Jabatan Pengangkutan Jalan JPJ Permohonan Bantuan Lesen Keluarga Malaysia (BLKM) Untuk makluman, sehingga kini masih belum ada lagi kenyataan rasmi berkenaan cara untuk membuat permohonan skim bantuan BLKM ini. Pihak kami dari Sistem Guru Online, akan kemaskini maklumat berkenaan program BLKM ini dari semasa ke semasa.
Untuk pengetahuan anda semua, setakat ini, pemilihan calon yang akan menerima bantuan ini terdiri daripada senarai penerima eKasih.
Sekiranya anda ingin mengetahui butiran maklumat lebih terperinci berkenaan BLKM ini, anda boleh merujuk pada talian seperti dibawah :
Laman Rasmi – Jabatan Pengangkutan Jalanraya (JPJ) E-mel – [email protected] Nombor Telefon – 03 8000 8000 Media sosial Facebook – Jabatan Pengangkutan Jalanraya Soalan Lazim & FAQ 1) Bantuan lesen B40 ditawarkan untuk kelas apa?
Kelas B2
2) Berapa yang akan diambil?
Hanya RM250 sahaja
3) Berapakah had umur yang dibenarkan untuk dapat bantuan ini?
Pastikan umur anda 16 tahun dan ke atas
Semoga dengan bantuan kerajaan ini akan menggalakkan ramai rakyat memiliki lesen memandu yang sah dan dapat mematuhi undang-undang yang ditetapkan oleh kerajaan Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2022/06/bantuan-lesen-memandu-b2.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mohon Bantuan Lesen Keluarga Malaysia Untuk Golongan B40

Mohon Bantuan Lesen Keluarga Malaysia Untuk Golongan B40

papar berkaitan - pada 30/6/2022 - jumlah : 200 hits
Kementerian Pengangkutan Malaysia dengan kerjasama Jabatan Pengangkutan Jalan telah memperkenalkan sebuah bantuan iaitu Bantuan Lesen Keluarga Malaysia yang dikhaskan untuk golongan B40 bagi mendapatkan lesen memandu kelas B2 Untuk pengetah...
M40 Kekal Tersisih Bantuan Tambahan Keluarga Malaysia

M40 Kekal Tersisih Bantuan Tambahan Keluarga Malaysia

papar berkaitan - pada 23/6/2022 - jumlah : 185 hits
Keluarga yang menerima Bantuan Keluarga Malaysia akan menerima tambahan RM100 kata Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob hari ini Ini berikutan kenaikan kos sara hidup dengan perdana menteri menjangkakan harga ayam dan telur ayam akan naik bu...
Semakan Status Bkm Kemaskini Maklumat Bantuan Keluarga Malaysia

Semakan Status Bkm Kemaskini Maklumat Bantuan Keluarga Malaysia

papar berkaitan - pada 23/6/2022 - jumlah : 130 hits
TERKINI Semakan Status BKM Kemaskini Maklumat Bantuan Keluarga Malaysia BKM adalah bantuan tunai Kerajaan yang lebih bersasar kepada golongan yang memerlukan bagi meringankan kos sara hidup dan beban rakyat berpendapatan rendah Terkini lama...
Kluster Mahkamah Cakna Cadang Kerajaan Fikirkan Inisiatif Baru Untuk Bantu Rakyat Kluster Ahli Sorga

Kluster Mahkamah Cakna Cadang Kerajaan Fikirkan Inisiatif Baru Untuk Bantu Rakyat Kluster Ahli Sorga

papar berkaitan - pada 23/6/2022 - jumlah : 202 hits
KERAJAAN WAJAR PERTIMBANGKAN PAKEJ BANTUAN KHUSUS UNTUK KENAIKAN KOS SARA HIDUP1 Mutakhir ini wujud ura ura untuk kenaikan tarif elektrik Bagaimana pun kita tunggu keputusan Kerajaan dalam masa terdekat 2 Jika tarif elektrik dinaikkan ia ak...
Tak Mahu Disaman Atau Ambil Ujian Memandu Semula Perbaharui Lesen Memandu Anda Sebelum 30 Jun Ini

Tak Mahu Disaman Atau Ambil Ujian Memandu Semula Perbaharui Lesen Memandu Anda Sebelum 30 Jun Ini

papar berkaitan - pada 12/6/2022 - jumlah : 107 hits
Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia telah mengeluarkan makluman peringatan kepada para pemilik lesen memandu yang telah tamat tempohnya bermula 13 Januari 2021 untuk memperbaharui lesen memandu sebelum tarikh akhir moratorium iaitu pada 30 ...
Langsung Majlis Pelancaran Program Pembiayaan Insurans Kenderaan Keluarga Malaysia I 1 Julai 2022

Langsung Majlis Pelancaran Program Pembiayaan Insurans Kenderaan Keluarga Malaysia I 1 Julai 2022

papar berkaitan - pada 1/7/2022 - jumlah : 187 hits
Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri melancarkan Program Pembiayaan Insurans Kenderaan Keluarga Malaysia bersama Menteri Sumber Manusia Datuk Seri M Saravanan AWANInews MalaysiaBangkit SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c as...
Additional Rm100 Keluarga Malaysia Aid To Help With Rising Costs

Additional Rm100 Keluarga Malaysia Aid To Help With Rising Costs

papar berkaitan - pada 23/6/2022 - jumlah : 149 hits
Families who receive Keluarga Malaysia Aid will get an extra RM100 Prime Minister Ismail Sabri Yaakob announced today This is in light of the rising cost of living with the premier expecting chicken and egg prices to go up next month after ...
Bantuan Kerajaan Program Insentif Rm 700 Yang Boleh Anda Dapatkan Secara Automatik

Bantuan Kerajaan Program Insentif Rm 700 Yang Boleh Anda Dapatkan Secara Automatik

papar berkaitan - pada 25/6/2022 - jumlah : 136 hits
Bantuan Kerajaan Program Insentif RM 700 Yang Boleh Anda Dapatkan Secara Automatik Untuk makluman semua pada tahun 2022 terdapat pelbagai bantuan kemudahan dan Inisiatif yang boleh anda dapatkan disediakan oleh Pihak Kerajaan Pihak Kerajaan...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma