Bajet 2021 The Fight Will Go On Anthony Loke



Tidak meminta Undi Belah Bahagi dalam sesi pengundian pusingan pertama Belanjawan 2021 petang semalam merupakan strategi Pakatan Harapan (PH).
Menurut Ketua Whip Parlimen DAP, Anthony Loke Siew Fook, beliau mengarahkan Ahli Parlimen DAP agar tidak bangun meminta belah bahagi supaya memberi gambaran pembangkang tidak menolak keseluruhan belanjawan.
“Mengapa kita tidak undi belah bahagi? Sebabnya kita tidak menolak keseluruhan belanjawan tersebut. Ada perkara yang kita boleh bersetuju dan sokong seperti pembayaran gaji untuk kakitangan awam, elaun khas untuk frontliners, bantuan tunai kepada rakyat, subsidi gaji untuk majikan, peruntukan pengangkutan seperti MY30 dan lain-lain yang memberi manfaat terus kepada rakyat.
“Namun, banyak juga peruntukan yang kita tolak seperti RM85 juta untuk JASA, pemotongan peruntukan untuk pelbagai jenis aliran sekolah dan isu-isu lain yang dibangkitkan oleh Ahli-ahli Parlimen pembangkang.
“Maka kita akan membantah dan menolak peruntukan yang kita tidak setuju di peringkat jawatankuasa Kementerian masing-masing. Contohnya, kita akan minta undi belah bahagi tolak belanjawan Kementerian Komunikasi dan Multimedia kerana JASA merupakan agensi di bawah kementerian tersebut,” katanya dalam satu kenyataan di Facebook.
Menurut Anthony lagi, sekiranya lebih 15 Ahli Parlimen PH bangun semalam dan mencukupi syarat meminta diadakan Undian Belah Bahagi maka bagaimanakah serangan media yang akan dihadapi PH selepas itu?
Tentunya PH akan ditohmah mensabotaj bayaran gaji dan elaun perkhidmatan awam serta melanggar titah Yang di-Pertuan Agong.
“Mereka akan tuduh PH ingkar nasihat Agong, tidak mahu gaji kakitangan awam dibayar, tidak menyokong bantuan B40, menyekat elaun hidup untuk petani dan nelayan. Mereka akan memainkan sentimen rakyat dengan pelbagai tuduhan
“Sebagai Ketua Parlimen untuk blok Ahli Parlimen DAP, saya mengambil tanggungjawab sepenuhnya terhadap keputusan memberi arahan kepada Ahli-ahli Parlimen DAP tidak meminta undi belah bahagi selepas mendapat mesej daripada pihak Ketua Pembangkang.
“Saya faham ramai ahli dan penyokong merasa amat kecewa terhadap keputusan ini dan mengecam tindakan kita. Saya memohon maaf secara terbuka sekiranya saudara dan saudari merasakan keputusan itu adalah satu keputusan yang salah.
“Saya hanya boleh menjanjikan bahawa semua Ahli Parlimen DAP akan pastikan bahawa mulai Isnin depan…….The fight will go on,” katanya memberi keyakinan.
Ahli Parlimen Seremban itu juga mengingatkan penyokong DAP agar tidak termakan propaganda pemerintah kononnya Belanjawan 2021 telah pun diluluskan.
Belanjawan mempunyai tiga pusingan pengundian dan semalam adalah yang pertama. PH masih boleh mengalahkan kerajaan Perikatan Nasional dalam pengundian peringkat jawatankuasa dan pengundian akhir pada 15 Disember depan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/30742

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menjelang Pengundian Bajet 2021 Politik Ugut Demi Mempertahankan Langkah Sumbang

Menjelang Pengundian Bajet 2021 Politik Ugut Demi Mempertahankan Langkah Sumbang

papar berkaitan - pada 24/11/2020 - jumlah : 323 hits
1 Langkah awal yang sumbang akan menatijahkan segalanya sumbang Begitulah halnya Langkah Sheraton adalah lambang pembelotan mandat yang telah menelurkan bajet sumbang untuk kekalkan budaya politik pembelotan 2 TSMY gagal membuat satu perkar...
All Eyes On The Passing Of 2021 Budget

All Eyes On The Passing Of 2021 Budget

papar berkaitan - pada 15/11/2020 - jumlah : 265 hits
Observers are calling for MPs to put their differences aside and come up with a consensus to pass the proposed 2021 Budget during the parliamentary voting session which is expected to be held on Nov 25 Institute for Democracy and Economic A...
5 Good Reasons To Adopt The 2021 Budget

5 Good Reasons To Adopt The 2021 Budget

papar berkaitan - pada 24/11/2020 - jumlah : 212 hits
Like many other citizens I hope the Malaysian parliament will adopt the 2021 Budget by a comfortable margin Among the reasons are the following The federal budget is directly linked to one of the most severe crises that the nation has faced...
Berita Terkini Menjelang Pengundian Bajet 2021 Muhiyiddin Semakin Gelabah

Berita Terkini Menjelang Pengundian Bajet 2021 Muhiyiddin Semakin Gelabah

papar berkaitan - pada 19/11/2020 - jumlah : 297 hits
1 MUHYIDDIN HANTAR AZMIN DAN TENGKU ZAFRUL BERTEMU DENGAN AHLI PARLIRMEN BN MEMUJUK SOKONG BELANJAWAN 2 BN TETAP DENGAN PENDIRIAN ASAL3 BINCANG SOAL KERUSI TETAPI ANNUAR MUSA TIDAK DIBENARKAN MASUK KERANA DIANGGAP ANNUAR MUSA SEBAGAI PEMBEL...
Anwar Told The Pakatan Mps To Not Oppose Budget 2021 Hence Legitimising The Perikatan Government

Anwar Told The Pakatan Mps To Not Oppose Budget 2021 Hence Legitimising The Perikatan Government

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 276 hits
Mahathir said several opposition MPs had met him a day before the vote on the second reading and told him they intended to oppose the bill but this didn t happen Failure to oppose the 2021 budget is tantamount to legitimising the Muhyiddin ...
2021 Budget Does Not Help The Right Groups Says Jomo

2021 Budget Does Not Help The Right Groups Says Jomo

papar berkaitan - pada 26/11/2020 - jumlah : 269 hits
Economist Jomo Kwame Sundaram says different measures are needed to improve the purchasing power of the B40 segment PETALING JAYA Economists say the 2021 budget tabled by the government does not target and help the right groups especially t...
Will Budget 2021 Be Passed Today

Will Budget 2021 Be Passed Today

papar berkaitan - pada 26/11/2020 - jumlah : 269 hits
The 2021 Budget is the first by the Perikatan Nasional government since taking over the federal government s administration last March NST file pic KUALA LUMPUR The Dewan Rakyat sitting today is expected to be an important one with various ...
Bajet 2021 Titah Tuanku Atau Perintah Aku

Bajet 2021 Titah Tuanku Atau Perintah Aku

papar berkaitan - pada 26/11/2020 - jumlah : 408 hits
Hari ini sekali kita sebagai warganegara Malaysia akan bersama mencipta sejarah negara Sejarah sama ada Bajet 2021 yang telah dibentangkan akan lulus atau sebaliknya Jika lulus pasti bersejarah kerana dalam keadaan politik yang amat tidak s...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe