Bagaimana Pesakit Buah Pinggang Stage 4 Bebas Dialisis Tanpa Pembedahan


Bagaimana Pesakit Buah Pinggang Stage 4 Bebas Dialisis Tanpa Pembedahan | 

Apa yang anda rasa jika disahkan menghidap sakit buah pinggang Stage 4? Adakah anda hanya redha dengan nasib? Atau, adakah anda berjuang sembuh daripada sakit buah pinggang itu untuk hidup lebih sihat supaya dapat terus beribadah kepada Allah dan hidup bahagia bersama orang tersayang? Kalau anda adalah orang yang sanggup melakukan apa sahaja untuk sembuh, saya sarankan anda baca dan hadam entri ini betul-betul. Assalamualakum dan Salam Sejahtera
Dalam entri ini saya akan berkongsi kepada anda bagaimana seorang kakak(mak cik) yang bernama Puan Fatimah dari Lunas, Kedah yang menghidap masalah buah pinggang di stage 4 kembali pulih tanpa melakukan apa apa pembedahan buah pinggang.
Ramai sudah tahu, masalah buah pinggang ini bukan perkara yang biasa. Lebih lebih lagi bila penyakit buah pinggang itu telah mencecah ke stage 4.
Begitu juga Pn Fatimah..
Bila Doktor membuat pemeriksaan dan mengesahkan yang Pn Fatimah sudah menghidap Sakit Buah Pinggang stage 4, Doktor terus mencadangkan untuk melakukan Dialisis untuk mengelak sakit buah pinggang Pn Fatimah bertambah teruk.
Tapi.. anak anak Pn Fatimah tidak setuju untuk melakukan dialisis dan memilih untuk cuba mengubati Sakit Buah Pinggang ibu nya dengan alternatif lain.
Selepas mereka berbincang sesama keluarga, mereka memita kebenaran dari doktor untuk memberi sedikit tempoh kepada mereka untuk mencuba kaedah alternatif.
Jadi, setelah keluar daripada hospital (tahun 2014). Anak anak puan fatimah terus memberikan ibunya “Tonik Buah Pinggang” 2 sudu setiap hari tanpa henti selama 3 bulan.
Selepas 3 bulan berlalu dengan usaha menggunakan “Tonik Buah Pinggang”. Mereka membuat pemerikasaan lanjut untuk memeriksa keadaan buah pinggang Pn Fatimah.
Alhamdulillah, selepas pemerikasaan itu doktor mengesahkan keadaan Buah Pinggang Pn Fatimah semakin baik dan tak perlu Dialisis sampai la ke hari ni..
Mungkin anda tertanya.. Kenapa Pn Fatimah & Anak Anaknya ingin mencuba alternatif lain dan tidak mahu menjalani proses Dialisis….
Tahukah anda, apakah sebenarnya masalah yang biasa di hadapi oleh penghidap penyakit buah pinggang jika ia tidak di rawat dan di kawal lebih awal??
Masalah yang paling utama adalah DIALISIS!
Ya, saya tahu, dialisis adalah saranan yang doktor berikan oleh penghidap Masalah Buah Pinggang jika buah pinggang nya telah di tahap kritikal.
Tapi, KENAPA kebanyakan penghidap kencing manis biasanya akan berusaha sedaya upaya untuk tidak menjalani proses DIALISIS ini ??
Maksud saya DIALISIS itu satu penyelesaian masalah, Tetapi ia juga mendatangkan masalah lain kepada penghidap sakit buah pinggang ini.
Kenapa Penghidap Masalah Buah Pinggang Tidak Suka Di DIALISIS?
 
KOS MAHAL
Setiap proses Dialisis untuk mencuci darah bagi penghidap masalah buah pinggang memerlukan kos sebanyak RM250 untuk setiap sesi. Dan ia perlu dilakukan sebanyak 3 kali seminggu bersamaan RM750.
Jadi, dalam sebulan kos yang perlu di tanggung untuk dialisis pesakit buah pinggang adalah RM3000 sebulan.
Ini tidak termasuk kos ubat ubatan lain. (jika ada)
**Tidak semua orang mampu untuk mengeluarkan RM3000 sebulan.
Ya, ada tempat tempat dialisis yang percuma. Tapi masalahnya anda perlu menunggu lama untuk mendapatkan giliran anda.
 
MENYAKITKAN
Waktu proses Dialisis berlangsung. Pesakit akan merasakan kesakitan. Ya, ia sangat menyakitkan.
Oleh sebab itu, ramai yang mahu mengelak dari Dialisis ini selagi mana yang mereka boleh.
 
Apa Kesan Sampingan Dialisis Terhadap Penghidap Sakit Buah Pinggang?
Sukar untuk tidur Ngilu/nyeri tulang dan sendi Libido (Ghairah Seks)  hilang/berkurang Mati pucuk Kegelisahan Mulut kering  
Ada Ke Ubat Sakit Buah Pinggang?
Secara jujurnya saya katakan, mengikut ilmu kedoktoran setakat ini tiada ubat yang boleh mengubati Buah Pinggang yang dah rosak.
Tapi, sebagai umat islam. Kita wajib percaya dan yakin bahawa Allah tidak menjadikan sesuatu penyakit itu tanpa ubatnya kecuali MATI.
Dalam Shahih Al-Bukhari dan Muslim dari ‘Atha, dari Abu Hurairah bahwa ia berkata: Rasulullah SAW bersabda: “Tidaklah Allah menurunkan suatu penyakit, melainkan Dia menurunkan obatnya.”
Seperti telah ketahui, Pn Fatimah sendiri telah membuktikan bahawa dia berjaya pulih dengan menggunakan “Tonik Buah Pinggang” (dengan izin Allah) sehinggakan Doktor sendiri pun terkejut.
Jadi, masihkah anda tidak mahu mencuba mengubati sakit buah pinggang anda dengan cara alternatif dan lebih menjimatkan?

 
4 Bahan Utama Dalam Vivix
Anggur Muscadine Purple Carrot Elderberry Japanese Knotweed 4 bahan aktif ini tinggi dengan kandungan Resveratrol dan Polifenol.

 
Bagaimana Resveratrol dan Polifenol dapat membantu dalam Masalah Buah Pinggang?
Berdasarkan kajian, Resveratrol dan Polifenol ini membantu pesakit buah pinggang melalui 6 kaedah iaitu :
Mengurangkan penggumpalan platlet dalam buah pinggang Meningkatkan dan memelihara struktur dan bentuk buah pinggang normal Tinggi antioksidan, ini akan mengurangkan tekanan oksidatif pada sel-sel nephron buah pinggang sekaligus membantu mengurangkan kerosakan yang lebih teruk kepada buah pinggang Membantu mengembangkan salur darah pada buah pinggang pesakit Mengurangkan proses lipid peroksida Membantu mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang Sebenarnya, Bukan Pn Fatimah sahaja yang telah berjaya pulih dari masalah sakit buah pinggang dengan usaha menggunakan “Tonik Buah Pinggang” ini (Dg izin Allah). Ada ramai lagi pesakit buah pinggang yang berjaya pulih.  Antaranya adalah seperti di bawah :
 
Testimoni “Tonik Buah Pinggang” Untuk Sakit Buah Pingggang
p/s: Nama sebenar “Tonik Buah Pinggang” adalah Vivix. “Tonik Buah Pinggang” itu adalah nama panggilan sahaja.




Di bawah ini pula adalah contoh komunikasi bersama anak penghidap Sakit Buah Pinggang di dalam applikasi WhatsApp



Disclaimer: Testimoni di atas adalah dari pengguna produk Tonik buah pinggang kami yang sebenar. Namun hasilnya mungkin berbeza mengikut keadaan dan kesihatan pengguna.
Ok.. Sekarang saya nak tanya anda.
Adakah anda sudah mendapat sedikit motivasi/semangat untuk memulihkan sakit buah pinggang anda itu? Saya sangat berharap anda tidak berputus asa untuk melawan sakit buah pinggang anda itu dan saya doakan anda kembali sihat dan menikmati hidup bersama orang orang tersayang.
Mahukah Anda Selesaikan Sakit Buah Pinggang Anda Dengan Tonik Buah Pinggang Ini?
Biar saya terus terang dengan anda, Harga untuk sebotol Tonik Buah Pianggang ini ialah RM475.
Mahal?
Bagi saya tak mahal kalau di bandingkan dengan kos dialisis RM250 sekali cuci & perlu buat 3 kali seminggu bersamaan RM750 untuk seminggu
Dan harga RM475 tu bukan la tinggi sangat kalau di bandingkan kita boleh gembira di samping keluarga tersayang.
Nak guna credit card pun boleh. Tekan butang Tempah di bawah ini
 

 
Masih Rasa Mahal? Nak DISKAUN Lagi? Tekan Share Di Bawah Untuk Dapatkan DISKAUN RM200  
Saya ada jalan bagaimana cara untuk bantu anda dapatkan diskaun. Anda hanya perlu Dapatkan Vivix sebanyak 2 Botol pada RM760 Sahaja (harga asal RM950). Jimat RM190.
Bukan itu sahaja, kami akan berikan Rebat RM38 yang akan di transfer terus ke akaun anda pada bulan hadapan.
Nak diskaun lagi?
Baik lah.. kos penghantaran sebanyak RM10 akan kami beri PERCUMA.
Jadi, jika anda ambil 2 botol sekaligus sebenarnya anda hanya perlu melabur sebanyak RM712 Sahaja.
  
DISKAUN RM200 TERKUNCITekan butang Share di bawah untuk memaparkan cara mendapatkan DISKAUN!!
Facebook
Jika anda berminat mendapatkan Vivix untuk membantu proses penyembuhan semulajadi buah pinggang anda, sila hubungi nombor di bawah.
 
https://masterlatif.com/whatsapp | https://masterlatif.com/telegram + Kelebihan join Shaklee bersama RYG-AMG +
Group utama ramai doktor, nurse dan ahli farmasi, social media influencer dan sangat aktif.
Sharing dan soal jawab tentang kesihatan, nutrisi / suplemen setiap hari.
Sharing dan coaching bisnes online dari rumah setiap hari.
Your Trusted Shaklee Distributor in Malaysia
Offline (Klang – Banting | Shah Alam | Telok Panglima Garang)
#jihadbinakesihatan#jihadekonomi


The post Bagaimana Pesakit Buah Pinggang Stage 4 Bebas Dialisis Tanpa Pembedahan appeared first on masterlatif.com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://masterlatif.com/bagaimana-pesakit-buah-pinggang-stage-4-bebas-dialisis-tanpa-pembedahan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ebby Yus Hilang Mata Pencarian Setahun Lebih Tidak Bekerja Kerana Buah Pinggang Bocor

Ebby Yus Hilang Mata Pencarian Setahun Lebih Tidak Bekerja Kerana Buah Pinggang Bocor

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 347 hits
Seniman yang merupakan seorang pelakon dan pelawak Ebby Yus kini hilang sumber pendapat sejak beberapa tahun kerana doktor telah mengesahkan dia mengalami masalah buah pinggang bocor dan jantungnya kembali lemah Ebby Yus yang kini berusia 5...
Ebby Yus Menderita Sakit Buah Pinggang Lemah Jantung

Ebby Yus Menderita Sakit Buah Pinggang Lemah Jantung

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 422 hits
Ebby Yus KUALA LUMPUR Pelawak terkenal Muhammad Yunus Abdul Rashid atau lebih dikenali sebagai Ebby Yus 55 kini menderita sakit buah pinggang dan lemah jantung Beliau merasai penderitaan itu hampir setahun lalu hingga mengakibatkan dia hila...
Minuman Untuk Cuci Buah Pinggang Dan Hilangkan Kencing Tak Lawas

Minuman Untuk Cuci Buah Pinggang Dan Hilangkan Kencing Tak Lawas

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 1568 hits
Sistem urinari merupakan sistem perkumuhan yang penting untuk badan kita Kalau sehari tak pergi ke tandas untuk buang air kecil tu memang tak sah la kan Jadi melalui perkongsian dari Puan Hafiezah Abu Zarin yang merupakan pesakit batu karan...
Peminat Murah Hati Mahu Derma Buah Pinggang Buat Ebby Yus

Peminat Murah Hati Mahu Derma Buah Pinggang Buat Ebby Yus

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 307 hits
Ebby tidak sangka ada peminat sudi mendermakan buah pinggang kepadanya PELAKON dan pelawak Ebby Yus tidak menyangka ada peminat ingin mendermakan buah pinggang selepas mengetahui keadaan kesihatannya merosot sejak setahun lalu Ebby atau Muh...
Ahok Bebas Berapa Kekayaan Yang Dikantonginya

Ahok Bebas Berapa Kekayaan Yang Dikantonginya

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 189 hits
Basuki Tjahaja Purnama atau yang akrab disapa Ahok resmi bebas hari ini Ahok bebas murni usai menjalani hukumannya selama 1 tahun 8 bulan dan 15 hari atas kasus penistaan agama Walau kena kasus hukum kekayaan Ahok di brankas tidak disita se...
Kini Bebas Ahok Penghina Islam Ingin Kahwin Muslimah Tapi Belum Masuk Islam Apa Strategi

Kini Bebas Ahok Penghina Islam Ingin Kahwin Muslimah Tapi Belum Masuk Islam Apa Strategi

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 472 hits
Ahok kini mahu dikenali sebagai BTP ReutersJAKARTA Selepas hampir dua tahun dipenjara akibat menghina Islam bekas Gabenor Jakarta Basuki Ahok Tjahaja Purnama melangkah bebas pada Khamis menuju perjalanan baharu dalam kehidupannya iaitu menj...
Jokowi Siap Tarung Bebas Dengan Prabowo Di Debat Capres Ronde Dua

Jokowi Siap Tarung Bebas Dengan Prabowo Di Debat Capres Ronde Dua

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 231 hits
Jokowi sudah punya antisipasi jika Prabowo melakukan serangan serangan Karding yakin Prabowo bakal kesulitan melakukan serangan dan manuvernya saat berhadapan dengan Jokowi Keyakinannya itu berdasarkan rekam jejak Jokowi yang diyakini lebih...
2 Warga Asing Bebas Tuduhan Bunuh Pekerja Syarikat Tv Dalam Talian

2 Warga Asing Bebas Tuduhan Bunuh Pekerja Syarikat Tv Dalam Talian

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 210 hits
2 warga asing bebas tuduhan bunuh pekerja syarikat TV dalam talian Dikemas kini 43 minit yang lalu middot Diterbitkan pada 2
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City