Bagaimana Menjadi Blogger Yang Berjaya


Ramai orang berfikir bahagian yang paling sukar untuk menjadi seorang penulis blog adalah bermula, tetapi sebenarnya merupakan bahagian yang mudah. Apa paling mustahak dalam menubuhkan blog adalah memastikan ia dikemas kini selalu.

Dalam post ini kita akan meneroka bagaimana anda boleh menjadi penulis blog yang berjaya dengan meneroka cara-cara memastikan blog anda sentiasa aktif. Dalam erti kata lain bagaimana untuk menjadi kreatif dan berinspirasi disamping dapat mengekalkan blog yang aktif !

Memutuskan Pada Tema
Mungkin anda jelas tentang ini tetapi ramai orang mengabaikan ia. Membuat keputusan mengenai tema atau topik tentang apa yang blog anda akan berkisar adalah perkara paling penting yang anda boleh lakukan untuk menjadi blogger yang berjaya dan menjadikan blog anda " masa lapang" untuk keuntungan anda .

Mempunyai tema yang sempit tumpuannya dalam jangka masa panjang akan membuat anda lebih kreatif dan meningkatkan post blog anda. Ini mungkin bunyi counter-intuitive tetapi kreativiti memerlukan sempadan di mana tema blog anda beroperasi sebagai sempadan. Ini tidak bermakna blog anda hanya boleh fokus pada satu perkara, tetapi anda perlu tahu apa yang sesuai dengan blog anda.

Ramai orang mempunyai blog peribadi di mana mereka membincangkan apa yang mereka lakukan, apa yang mereka berminat dan kehidupan mereka secara umum. Ini mungkin kelihatan seperti mereka tidak mempunyai tema dalam fikiran tetapi jika melihat lebih dekat, anda akan melihat terdapat beberapa struktur rigid di dalamnya. Ini kerana blog yang berkaitan dengan penulis blog itu secara peribadi, sesuatu yang mereka mendapati menarik pada suatu hari tertentu .

Ini secara drastik mengurangkan pilihan diperlukan dan menambah jangka masa yang juga bertindak sebagai struktur. Struktur ini membolehkan banyak ruang tetapi memberi panduan penting pada hari ke hari asas . Ketika datang ke blog yang pada topik, seperti mengajar atau pemasaran sebagai contoh, struktur menjadi lebih bermanfaat.

Tentukan Jika Anda Ingin Hos Blog Anda
Jadi, adakah anda akan meemulakan blog anda di WordPress , Blogger, Tumblr atau mendapatkan hosting anda sendiri?

Walaupun perkara yang paling penting bagi blog adalah kandungan, di mana ia menjadi tuan rumah dan itu juga merupakan faktor penting .

Wordpress boleh berkembang untuk menjadi sebuah blog bebas sepenuhnya.
Blogger dilihat tempat yang hebat untuk blog peribadi manakala Tumblr pula lebih peribadi dan lebih kepada laman media sosial berbanding blog. Ia juga berkisar lebih kepada imej dan media seperti video. 

Hanya Menulis dan Terus Menulis
Walaupun anda mungkin mempunyai harapan yang besar kepada penulisan pertama anda, anda perlu memastikan ia mudah difahami. Pastikan ia ringkas , memperkenalkan diri anda dan apa yang blog anda akan tawarkan kepada para pembaca nanti.

Untuk bulan yang pertama, anda perlu mengekalkan semangat anda dengan meraikan setiap masa tidak kira betapa kecil atau tidak penting pun penulisan anda itu. Setelah anda dapat membiasakan diri anda dengan rentak menulis blog setiap hari, anda akan dalam perjalanan anda untuk menjadi blogger yang berjaya.

Membawa Notepad Dengan Anda Di mana-mana
Anda tidak perlukan pen dan kertas untuk mencatit idea anda tetapi anda boleh menggunakan telefon anda sebagai alternatif - tetapi anda perlu sentiasa membawanya kerana anda tentu mempunyai sesuatu idea atau soalan yang anda ingin kongsikan. Kemudian apabila anda perlu menulis post baru, anda cuma perlu melihat notepad anda dan lihat mana idea atau soalan masih anda sukai. Kemudian menyelidik dan menulis mengenainya.

Kongsi Dengan Rakan-rakan
Setelah blog anda sudah siap, kongsilah dengan rakan-rakan. Apabila kandungan anda bagus, anda akan dapat menarik lebih ramai orang untuk melayari blog anda. 

Tumpu Kandungan
Pentingnya memberi tumpuan kepada mewujudkan blog yang baik, berguna dan menarik. Lakukan ini perlahan-lahan dan anda akan dapat idea untuk penulisan anda nanti. Dengan menggabungkan idea-idea ini ke dalam pendekatan blog anda, anda mampu menjadi blogger yang berjaya kelak. Terdapat banyak perkara lain yang anda boleh dalami dan pelajari dalam menjadi blogger dan paling utama, tidak mengalah.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://storyinmywall.blogspot.com/2014/03/bagaimana-menjadi-blogger-yang-berjaya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Berjaya Melawan Kanser Berubah Menjadi Bodybuilder

Berjaya Melawan Kanser Berubah Menjadi Bodybuilder

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 127 hits
Dikenali sebagai Zach Zeiler beliau disahkan menghidap penyakit Hodgkin s Lymphoma iaitu penyakit kanser yang berpunca daripada sel darah putih yang terjejas Mulai mendapat penyakit ini sekitar umur 15 sehingga menyebabkan beratnya turun ki...
Cara Guna Html Editor Terbaru Blogger

Cara Guna Html Editor Terbaru Blogger

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 125 hits
HTML editor adalah tempat dimana kita boleh mengubahsuai template mengikut citarasa sendiri Blogger telah mengeluarkan HTML editor terbaru Sebelum ini anda perlu tandakan Expand template jika hendak memaparkan keseluruhan kod yang ada pada ...
Media Pengiklanan Blog Blogger Perlu Tahu

Media Pengiklanan Blog Blogger Perlu Tahu

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 169 hits
Pemilihan media pengiklanan yang tepat dan bersesuaian dengan blog anda dapat memastikan anda menjana pendapatan yang maksimum pada setiap bulan 6 Media Pengiklanan Untuk Blogger TempatanMungkin ramai yang tidak tahu Malaysia pernah memilik...
Cara Matikan Klik Kanan Di Blogger Blogspot

Cara Matikan Klik Kanan Di Blogger Blogspot

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 115 hits
Cara Matikan Klik kanan di Blogger Blogspot Ada antara pemilik blog yang mematikan fungsi klik kanan pada blog mereka untuk menghalang pelawat daripada menyalin entry yang mereka tulis Atau menghalang pelawat untuk mengambil gambar gambar y...
Blogger Android Tak Sedap Langsung

Blogger Android Tak Sedap Langsung

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 89 hits
Sebenarnya setelah di test serta di kaji teliti tak sedap mana pon nak menulis blog blogspot pakai apps Blogger ni Sebab utamanya adalah limitasi Tak serupa langsung macam wordpress punya apps yang advance berganda ganda Hal ini kerana Tak ...
Artikel 7 Kebiasaan Blogger Profesional

Artikel 7 Kebiasaan Blogger Profesional

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 116 hits
Menurut Ali Luke dalam tulisan beliau dalam ProBlogger profesional blogging bukanlah skim cepat kaya Umum tahu bahawa membina sebuah blog yang berjaya menghasilkan pendapatan yang lumayan mungkin mengambil masa sedikit lebih lama dari yang ...
Blogger Umno Tun Vs Blogger Umno Najib

Blogger Umno Tun Vs Blogger Umno Najib

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 195 hits
1 Tun M pernah kata Walaupun Melayu majoriti tetapi jika berpecah belah serta sokongan dan undian berbelah bahagi maka tidak mustahil yang majoriti itu akan kalah dan jadi minoriti 2 Politik Melayu mula berpecah apabila ujudnya Pas yang ber...
Jenis Jenis Blogger

Jenis Jenis Blogger

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 124 hits
Salam semua Dalam tempoh hampir 2 tahun akak berkecimpung dalam dunia blogging ni banyak jugak laaa akak terjah blog blog yang ada ni ada blog yang biasa biasa jugak blog yang femess Akak sebenarnye dah lama nak tulis entri ni Pikir panjang...
Hidup Seorang Bekas Blogger

Hidup Seorang Bekas Blogger

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 194 hits
Agak lama tak meluangkan masa untuk berblog bila ada peluang tak tahu pulak nak kongsikan apa di sini Tapi Alhamdulillah masih ada yang sudi menyinggah ke blog yang bersawang ni Kozumi kini makin busy dengan kerja yang bertimbun dulu dulu a...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Ceramah Pn Tidak Dapat Sambutan Di Kuala Kubu Baharu Pas Boikot Calon Bersatu Prk Kkb

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup

Beli Hadiah Untuk Ibu Tanpa Rasa Terbeban Siap Dapat Diskaun Boleh Bayar Kemudian Guna Je Aplikasi Best Ni