Bagaimana Mahu Berniaga Tudung Sehingga Berjaya


Wanita tidak akan berhenti membeli tudung atau shawl, walaupun mereka sebenarnya sudah mempunyai berpuluh atau beratus helai kerana setiap satunya mempunyai nilainya yang tersendiri dan sesuai dipadankan untuk pakaian yang tertentu sahaja.


Jadi, tidak hairanlah jika wanita mempunyai pelbagai jenis tudung mengikut saiz, warna dan kualiti yang berbeza-beza kerana tarikan tudung itu sendiri yang membuatkan wanita untuk terus membeli.

Jika dilihat dari dasarnya, memang nampak seperti satu pembaziran, tapi jika dilihat dari sudut kita sebagai penjual, niche ini sangat bagus dan membantu kerana kita bakal mempunyai sasaran pelanggan yang tidak putus-putus!

Trend menjual tudung, shawl secara online juga semakin meningkat naik dan mendapat permintaan yang sangat tinggi di kalangan wanita terutamanya remaja.

Jika kita melakukan carian di Google, terdapat banyak perniagaan online yang menjual pelbagai jenis tudung, shawl dengan harga yang berpatutan. Hasil daripada carian ini membuktikan bahawa permintaan terhadap tudung, shawl secara online adalah sangat tinggi dan anda sepatutnya mengambil peluang keemasan ini untuk menjana pendapatan sampingan mulai dari sekarang.

Jangan risau tentang saingan sedia ada yang terdapat di pasaran, kerana tudung, shawl merupakan sesuatu keperluan yang dekat di hati wanita berhijab.

Bagaimana mahu bermula?

Perkara paling penting untuk memulakan apa sahaja perkara tentulah minat dan kesungguhan. Tanpa minat, mungkin anda boleh lupakan sahaja impian untuk memiliki perniagaan sendiri kerana apabila kita bertemu dengan kegagalan, hanya individu yang mempunyai minat yang mendalam sahaja akan bangkit semula untuk mencipta kejayaan.

Perkara lain yang perlu diambil kira tentulah produk yang ingin dijual. Persoalan yang biasa timbul tentulah sama ada untuk membeli secara borong dan jual semula dengan harga yang murah atau menghasilkan sendiri tudung tersebut.

Untuk peringkat permulaan, mungkin kita boleh menghasilkan sendiri kerana kekangan modal yang kecil. Tetapi, masalah akan mula timbul jika kita tidak mempunyai kemahiran menjahit.

Oleh itu, cara yang terbaik adalah dengan memilih dan membeli sendiri kain yang kita ingin jadikan tudung dan menghantarnya kepada tukang jahit.

Kita boleh memotong sendiri kain tersebut mengikut rekaan yang kita kehendaki dan menghantar kepada tukang jahit untuk dijahit tepi. Kos yang terlibat juga adalah sedikit berbanding jika kita membeli terus secara borong.

Bagaimana hendak mengiklankan produk?

Setelah mempunyai produk, langkah seterusnya yang perlu kita fikirkan adalah cara untuk mengiklankan produk tersebut.

Disebabkan kita menjalankan perniagaan tudung/shawl secara online, terdapat beberapa medium sesuai yang boleh kita gunakan untuk mengiklankan produk.

Facebook

Jika selama ini anda menggunakan Facebook hanya untuk berkongsi status atau gambar terbaru, apa kata kali ini anda gunakan Facebook untuk membuat promosi tentang produk tudung, shawl yang anda ingin jual.

Hal ini lebih mudah kerana anda sudah mempunyai rakan yang sedia ada di Facebook dan tidak perlu susah-susah lagi untuk mencari pelanggan.

Instagram/Twitter

Sama seperti Facebook, gunakan media sosial ini untuk mempromosikan perniagaan anda. Tapi, harus diingat, jangan melakukan promosi secara berlebihan seperti ‘tag’ atau komen tentang perniagaan anda di gambar atau page yang tidak sepatutnya hingga mengganggu privasi rakan-rakan anda.

Iklan di web pengiklanan

Anda boleh mengiklankan perniagaan anda di website iklan sedia ada seperti mudah.my atau majalah.com.

Bukan sahaja tidak melibatkan kos, malah jaringan pelanggan juga lebih luas dan ini merupakan peluang terbaik untuk memulakan perniagaan anda!

Blog

Jika anda menggunakan blog untuk mempromosikan produk tudung/shawl, anda mempunyai kawalan terhadap blog anda sendiri.

Namun, anda perlu memastikan yang blog anda menarik dan mempunyai nama yang senang untuk diingat.

Kemudian, jangan lupa untuk sertakan ‘link’ ke blog anda di semua media sosial yang anda ada untuk tujuan promosi. Pastinya sangat membantu!

Senarai perniagaan tudung, shawl online popular di Malaysia

TudungSiComel merupakan antara Pembekal Utama Tudung Kanak-kanak di Malaysia dengan hasrat untuk memudahkan terutamanya rakyat Malaysia bagi mendapatkan tudung kanak-kanak yang berkualiti dengan nilai hebat.

Apa yang menarik adalah, anda hanya perlu mendaftar akaun affiliate secara percuma, copy link jualan dan share kepada rakan-rakan atau pautkan di blog dan terima komisen!

Lawat laman web untuk join affiliate; TudungSiComel.

Tip mudah

Bagi menarik perhatian pelanggan, anda perlu ‘upload’ gambar yang cantik dan menarik beserta dengan maklumat yang berkaitan tentang tudung, shawl anda. Hal ini akan membantu pelanggan untuk terus membuat pembelian.

Jika tiada maklumat yang disertakan bersama gambar yang dimuat naik, pelanggan akan menghadapi masalah dalam membuat pilihan dan seterusnya membantutkan niat mereka untuk membeli tudung, shawl anda.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA:
Rahsia Cara Nak Buat Bisnes Tudung Dan Untung Besar Walaupun Tanpa Premis!TudungSiComel Koleksi Terbaik Tudung Kanak-kanak
sumber: usahawan



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sentiasapanas.com/2020/02/bisnes-tudung.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
2 Doktor Thailand Berjaya Sembuhkan Pesakit Koronavirus

2 Doktor Thailand Berjaya Sembuhkan Pesakit Koronavirus

papar berkaitan - pada 3/2/2020 - jumlah : 501 hits
Pihaknya memaklumkan telah melaporkan penemuan itu kepada jurnal perubatan dan akan menggunakan ubat ubatan itu pada pesakit lain Foto AP Photo Gemunu AmarasingheDoktor Thailand dakwa ubat selesema AIDS mampu sembuh pesakit koronavirusDUA d...
Remaja 19 Tahun Menyamar Sebagai Inspektor Polis Berjaya Diberkas Di Johor

Remaja 19 Tahun Menyamar Sebagai Inspektor Polis Berjaya Diberkas Di Johor

papar berkaitan - pada 3/2/2020 - jumlah : 1631 hits
Kerana terlalu fanatik dengan pasukan beruniform seorang remaja lelaki yang baru berusia 19 tahun sanggup untuk menyamar sebagai seorang anggota Polis Lebih mengejutkan lagi dia bukan setakat jadi Polis biasa biasa tapi Inspektor Polis Ini ...
039 Lahir Ramai Anak Bangsa Berjaya 039 Metrotv

039 Lahir Ramai Anak Bangsa Berjaya 039 Metrotv

papar berkaitan - pada 2/2/2020 - jumlah : 156 hits
YAYASAN Anda Akademik pernah mencapai kegemilangan pada 1970 an sebagai institusi pendidikan terkenal Sumbangannya cukup besar dalam membantu pembangunan agenda pendidikan negara ketika itu Yayasan ini melahirkan ramai anak bangsa yang berj...
Berjaya Juga Hasil Tarbiah Fuhhhhh

Berjaya Juga Hasil Tarbiah Fuhhhhh

papar berkaitan - pada 1/2/2020 - jumlah : 177 hits
Alaaa tersilap sikit pun nak bising walaunPAS Pihak polis di bawah Jabatan Siasatan Jenayah telah membuka lima kertas siasatan di seluruh negara ke atas penyebaran khabar angin berita tidak sahih berhubung penularan Coronavirus Antaranya si...
Cut Sugar 100 Peratus Wanita Ini Berjaya Kurangkan 10 Kg Dalam Masa 2 Bulan

Cut Sugar 100 Peratus Wanita Ini Berjaya Kurangkan 10 Kg Dalam Masa 2 Bulan

papar berkaitan - pada 31/1/2020 - jumlah : 220 hits
Ramai yang berazam untuk mengurangkan berat badan disamping mendapatkan tubuh badan yang sihat dalam menjalani kehidupan harian Namun begitu ramai yang masih tercari cari diet yang sesuai untuk menurunkan beratnya supaya mendapatkan berat b...
Bukan Calang Calang Mendaki Selama 19 Jam Ibu Ini Berjaya Bawa Anak Usia 3 Tahun Tawan Gunung Kinabalu

Bukan Calang Calang Mendaki Selama 19 Jam Ibu Ini Berjaya Bawa Anak Usia 3 Tahun Tawan Gunung Kinabalu

papar berkaitan - pada 3/2/2020 - jumlah : 483 hits
Mendaki merupakan salah satu aktiviti ekstrem yang tidak semua orang mampu lakukan Persediaan fizikal dan mental perlu dibuat jika ingin mendaki kerana banyak faktor termasuklah keadaan fizikal cuaca dan juga persediaan lain bagi menjayakan...
Malaysia Membaca Selangkah Ke Arah Negara Maju Lagi Berjaya

Malaysia Membaca Selangkah Ke Arah Negara Maju Lagi Berjaya

papar berkaitan - pada 4/2/2020 - jumlah : 237 hits
Masa saya transit kat Amsterdam tahun 2018 saya terkejut sebab tak sangka negara dia kecik saja nak banding dengan negara Indonesia yang dia jajah Jadi saya tanya apa rahsia negara dia boleh jadi hebat macam tu Mudah saja dia jawab sebab ka...
Misi Bawa Pulang Warga Malaysia Dari China Berjaya

Misi Bawa Pulang Warga Malaysia Dari China Berjaya

papar berkaitan - pada 5/2/2020 - jumlah : 292 hits
Meskipun pembangkang mendakwa kerajaan Pakatan Harapan tidak bertanggungjawab kerana tidak menyekat rakyat China daripada memasuki Malaysia namun semalam kerajaan membuktikan tanggungjawab besarnya membantu membawa keluar rakyat Malaysia ya...
Penyelidik Malaysia Berjaya Ubahsuai Headgear Sukan Rugby Sesuaikan Untuk Pemain Hoki Malaysia

Penyelidik Malaysia Berjaya Ubahsuai Headgear Sukan Rugby Sesuaikan Untuk Pemain Hoki Malaysia

papar berkaitan - pada 6/2/2020 - jumlah : 155 hits
Isu keselamatan merupakan elemen yang harus dititikberatkan dalam semua perkara termasuklah ketika bersukan Pelbagai perkara yang boleh terjadi jika ciri ciri keselamatan tidak dipatuhi Oleh itu satu projek inovasi telah dijalankan pada per...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Pengalaman Kerja Sambil Belajar

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Terkejut Dr M Rakib Sampai Di Pelabuhan Udara Bandung

Cara Atasi Rambut Gugur Dengan Mudah

Medical Follow Up With Dato Dr Marina Di Kpj Seremban

Sarapan Di Kacang Pool Haji Larkin