Bagaimana Dap Berjaya Tawan Malaysia Pru14


Oleh Lau Chin Kok
Umum mengetahui DAP, sebuah parti yang sanggup melakukan apa sahaja demi kelangsungan politik dan bagi memastikan *agenda* mereka tercapai.
DAP *berani* menyentuh soal sensitiviti perkauman sedangkan mereka sedar tindakan itu boleh mengakibatkan *perpaduan antara kaum tergugat*.
Sejak 2008, DAP sudah melaungkan mengenai Tsunami Cina dan bagaimana kira-kira 90 peratus pengunci Cina memilih DAP pada PRU-14, Mei 2018. Bukan itu sahaja, DAP juga mendakwa kemenangan besar yang diperolehi PAS dan PKR *pada PRU 13 yang lalu* disumbangkan oleh pengundi Cina. *Dkakwaan DAP, PAS telah memenangi banyak kerusi pada PRU 2008 dan 2013 disebabkan oleh undi dari orang Cina*.
Hasutan yang dimainkan oleh DAP dilihat berjaya apabila mereka memperoleh 42 kerusi Parlimen pada PRU-14 lalu, yang mana menyaksikan pertambahan sebanyak 4 kerusi berbanding PRU-13.
Apa yang membuatkan DAP bertahan di negara ini ialah kerana mereka sering menggunakan sentimen perkauman. DAP *cuba mengambarkan kepada rakyat* bahawa mereka adalah sebuah parti yang demokratik, mesra kaum tetapi hakikatnya bukan begitu.
Kepada orang Cina, DAP mahu dilihat sebagai sebuah parti yang mewakili mereka bagi menggantikan MCA. Demi mencapai hasrat mereka itu pelbagai taktik kotor telah digunakan untuk memburuk-burukkan MCA di mata kaum Cina kononnya MCA dipergunakan oleh UMNO untuk berkuasa.
Masih ingat dengan Hew Kuan Yau atau lebih dikenali sebagai Superman DAP yang melaungkan “Melayu skrew Melayu” dan “Tunggang kuda (Mahathir) untuk rampas Putrajaya”?
Kuan Yau berkata DAP menggunakan Mahathir untuk mencapai matlamat politik. Dia berkata, DAP telah melakukan pelbagai cara bagi ‘menyelamatkan Malaysia’ termasuklah menggunakan bekas Perdana Menteri itu.
“Kami (DAP) menyelamatkan Mahathir dan kami menggunakan beliau sebagai alat untuk mengalahkan Datuk Seri Najib Tun Razak,” dakwanya.
Ini bukan rekaan, boleh lihat sendiri bukti di sini :
https://www.mstar.com.my/lokal/semasa/2016/09/19/viral-superman-dap-kit-siang-guna-tun-m
Kebencian inilah yang ditanam oleh DAP kepada rakyat untuk membenci UMNO dan BN, khususnya MCA.
DAP menabur fitnah kepada BN kononnya gabungan inilah yang memecah-belahkan kaum di negara ini, sedangkan hakikat sebenarnya merekalah agen kepada perpecahan antara kaum dan perosak kepada perpaduan rakyat.
https://www.mstar.com.my/lokal/semasa/2013/04/22/dap-tanam-perasaan-benci-dan-dendam-antara-kaum-di-muar
Tiada satu pun jasa DAP kepada negara selain daripada merosakkan perpaduan antara kaum yang telah disemai oleh permuafakatan harmoni antara UMNO, MCA dan MIC di dalam BN sejak merdeka hingga hari ini.
Jelas sekali, pendekatan yang diamalkan oleh DAP ini jauh berbeza dengan MCA di dalam BN. BN mengamalkan pendekatan konsensus yang baik bagi memberi hak yang selayaknya kepada setiap kaum yang diwakili oleh setiap parti dalam komponen BN.
Walaupun baru-baru ini UMNO mengambil keputusan bekerjasama dengan PAS melalui Muafakat Nasional, MCA tetap dengan prinsipnya untuk menyokong apa jua kerjasama berlandaskan perlembagaan negara bagi manfaat semua kaum dalam negara.
https://www.sinarharian.com.my/article/56027/PRU/PRK-Tanjung-Piai/MCA-bukan-rasis-macam-parti-lain
MCA menyokong apa sahaja kerjasama berlandaskan Prinsip Perlembagaan negara. MCA tidak pernah memperlekehkan institusi *Raja-Raja* Melayu, hak istimewa orang Melayu dan agama Islam dalam Persekutuan yang sering menjadi bahan serangan DAP demi kepentingan politik.
Rakyat tidak sesekali lupa, bagaimana tergamak Lim Guan Eng menyatakan kerjasama UMNO-PAS satu pengisytiharan perang ke atas bukan Islam. Manakala Nga Kor Ming pula membayangkan negara ini akan diperintah seperti Taliban jika UMNO-PAS berkuasa.
Kesimpulannya, MCA akan terus mempertahankan sistem demokrasi dan hak untuk setiap rakyat di negara ini dan akan terus berjuang demi kebajikan bersama. MCA tidak sesekali tergamak menjuarai fitnah dengan menghasut orang Cina menggunakan sentimen perkauman seperti yang DAP lakukan.
Dari FB Key Kok Lau
The post BAGAIMANA DAP BERJAYA TAWAN MALAYSIA PRU14 appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/06/25/bagaimana-dap-berjaya-tawan-malaysia-pru14/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=bagaimana-dap-berjaya-tawan-malaysia-pru14

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Melayu Bersatu Buat Dap Meroyan Terkubur Malaysian Malaysia

Melayu Bersatu Buat Dap Meroyan Terkubur Malaysian Malaysia

papar berkaitan - pada 16/6/2020 - jumlah : 255 hits
Tolak parti rasis cauvinis biar mereka menang tak lebih 10 kerusiBANGI 23 Syawal 1441H Isnin Rakyat diingatkan supaya tidak lagi tertipu dengan parti tamak haloba DAP yang menggunakan strategi pecah dan perintah untuk kekal berkuasa kata Ke...
Lagi 2 Remaja Malaysia Bakal Ke Eropah

Lagi 2 Remaja Malaysia Bakal Ke Eropah

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 424 hits
Mungkin ramai dah mengetahui tentang pemain berbakat besar bola sepak Malaysia iaitu Luqman Hakim yang bakal ke Liga Belgium Tetapi tahukah anda ada dua lagi pemain yang lebih muda dan kini sudah mula mengorak langkah untuk beraksi di Eropa...
Lohas Eyewear Malaysia Grand Opening 14 16th December 2019

Lohas Eyewear Malaysia Grand Opening 14 16th December 2019

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 1000 hits
Hai Pernah dengar brand LOHAS Lohas ni actually salah satu brand optometry dari Taiwan tau LOHAS ni singkatan daripada Lifestyles of Health and Sustainability Lohas sangat mementingkan kesihatan dan keseimbangan lifestyle kita melalui mata ...
Utusan Malaysia Dijangka Beroperasi Semula Julai

Utusan Malaysia Dijangka Beroperasi Semula Julai

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 417 hits
UTUSAN MALAYSIA DIJANGKA BEROPERASI SEMULA JULAI Akhbar berbahasa Melayu tertua di negara ini Utusan Malaysia yang menghentikan operasinya tahun lalu kerana masalah kewangan dijangka kembali beroperasi bulan depan Laman webnya menunjukkan t...
A Woman Writer In Malaysia

A Woman Writer In Malaysia

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 362 hits
A JOURNEY THROUGH PROSE AND POETRYco published by Dewan Bahasa dan Pustaka and International Islamic University Press 2018 The book was launched at Singapore National Library This book originates from my paper entitled Women Writers in Mala...
Seludup Dadah Dari Malaysia Guna Dron 2 Lelaki Singapura Diberkas

Seludup Dadah Dari Malaysia Guna Dron 2 Lelaki Singapura Diberkas

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 326 hits
Dua lelaki rakyat Singapura telah diberkas kerana disyaki menggunakan pesawat tanpa pemandu atau dron untuk menyeludup masuk dadah ke republik itu dari Malaysia demikian menurut Pasukan Polis Singapura dan Biro Narkotik Pusat Gambar hiasan ...
Letusan Gunung Merapi Dijangka Tidak Jejas Kualiti Udara Malaysia

Letusan Gunung Merapi Dijangka Tidak Jejas Kualiti Udara Malaysia

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 358 hits
KUALA LUMPUR 21 Jun Letusan gunung berapi yang berlaku dua kali di Gunung Merapi di Yogyakarta Indonesia pagi tadi dijangka tidak menjejaskan kualiti udara Malaysia walaupun debunya mencapai sehingga 6 000 meter ke udara Ketua Pengarah Jaba...
Ramai Tak Tahu Fakta Plat Kenderaan Di Malaysia

Ramai Tak Tahu Fakta Plat Kenderaan Di Malaysia

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 546 hits
Tahukah anda plat pertama di Kuala Lumpur ialah WA 1 bukan W1 Kredit lorongbelakang Hak Cipta Terpelihara WORD WORRIOR sila Kunjungi Website http info hot hot blogspot com untuk informasi yang lebih banyak Dan Menarik
Warga Singapura Mungkin Dibenarkan Memasuki Malaysia Tanpa Perlu Menjalani Pemeriksaan Covid 19

Warga Singapura Mungkin Dibenarkan Memasuki Malaysia Tanpa Perlu Menjalani Pemeriksaan Covid 19

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 261 hits
SINGAPURA Warga Singapura mungkin dibenarkan memasuki Malaysia tanpa perlu menjalani pemeriksaan COVID 19 dan karantina rumah tetapi harus ada pengaturan timbal balik untuk rakyat Malaysia kata Putrajaya pada hari Jumaat Bercakap semasa sid...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris