Azwan Ali Didenda Rm 17 Ribu


Azwan Ali Didenda RM 17 Ribu. Azwan Ali atau turut dikenali sebagai Diva AA telah didenda sebanyak Rm17,000.00 oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur selepas mengaku bersalah memuat naik video menghina petugas Hospital Putrajaya dalam mengendalikan wabak COVID-19, Selasa lalu.
Azwan Ali Didenda RM 17 Ribu Hakim Azura Alwi juga memerintahkan Azwan, 54, yang menggelar diri sendiri sebagai Diva AA, menjalani hukuman penjara enam bulan sekiranya gagal membayar denda berkenaan.
Sebelum menjatuhkan hukuman, mahkamah menasihatkan semua pihak supaya menghormati petugas yang berada di barisan hadapan dan bersama-sama menangani wabak COVID-19.
Terdahulu, Azwan Ali yang hadir berpakaian serba hitam, yang menggunakan laman Youtube “DIVAAATERSOHOR” didakwa secara sedar membuat penghantaran dengan niat menyakitkan hati orang lain yang ditonton di Pejabat Timbalan Pengarah Hospital Putrajaya di Putrajaya, 24 Mac lalu.
Penghantaran itu kemudian dilaporkan di Balai Polis Presint 7, Putrajaya, jam 4.59 petang, pada 25 Mac 2020.
Azwan didakwa melakukan kesalahan itu mengikut Seksyen 233(1)(a) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 yang boleh dihukum mengikut Seksyen 233(3) akta sama, sabit kesalahan boleh penjara sehingga setahun atau denda atau kedua-duanya.
Terdahulu, Azwan yang diwakili peguam bela daripada Yayasan Bantuan Guaman Kebangsaan, Ammanjeet Singh, dalam rayuannya memohon dikenakan hukuman ringan dengan alasan ia adalah kesalahan pertama selain sudah membuat permohonan maaf menerusi semua akaun media sosial miliknya.
Bagaimanapun, Timbalan Pendakwa Raya, Mohd Radzi Shah Ab Razak, membantah rayuan itu dan memohon tertuduh dikenakan hukuman setimpal dengan situasi sekarang di mana semua pihak harus belajar untuk menghormati mereka yang bekerja di barisan hadapan.
“Hantaran ini dikeluarkan ketika Perintah Kawalan Pergerakan dibuat dan ia adalah perkara yang serius. Sekiranya berulang ia akan memberi satu impak yang tidak baik,” katanya.
Susulan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), bermula 18 Mac lalu, mahkamah di seluruh negara ditutup dan hanya beroperasi untuk mengendalikan kes baharu, reman dan permohonan jaminan dengan kehadiran minimum.
Susulan itu, petugas media yang sudah berkumpul seawal jam 8 pagi tidak dibenarkan masuk ke perkarangan dan kamar mahkamah, sebaliknya hanya mendapat maklumat daripada pihak pendakwaan.
Rabu lalu, Azwan tampil memohon maaf menerusi rakaman video berdurasi 4 minit 16 saat yang dimuat naik di saluran YouTube miliknya.
Ia susulan tindakan Hospital Putrajaya membuat laporan polis berhubung penularan dua video yang menjejaskan imej hospital itu dan kredibiliti kakitangan serta pegawai perubatan dalam mengendalikan COVID-19.
Dalam kenyataan itu, Pengarah Hospital Putrajaya, Datuk Dr Nora’i Mohd Said, dilaporkan berkata, video pertama dipercayai milik seorang selebriti yang mempunyai impak tontonan tinggi.
Video kedua pula adalah dari saluran YouTube, milik seorang lagi selebriti yang memperkatakan dan menyokong isu dibicarakan oleh pemilik selebriti pertama.
Difahamkan video pertama milik penyanyi, Dayangku Intan dan kedua daripada Azwan Ali. -BH Online-



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beritaviralterkini.com/azwan-ali-didenda-rm-17-ribu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Azwan Ali Didenda Rm17 000 Hina Petugas Hospital

Azwan Ali Didenda Rm17 000 Hina Petugas Hospital

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 330 hits
KUALA LUMPUR Bekas pengacara Azwan Ali didenda RM17 000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan membuat penghantaran video yang menyakitkan hati orang lain berhubung COVID 19 Dia yang mengaku bersalah dituduh memuat naik video me...
Hina Petugas Hospital Putrajaya Azwan Ali Didenda Rm17 000

Hina Petugas Hospital Putrajaya Azwan Ali Didenda Rm17 000

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 202 hits
Selebriti yang sering mengundang kontroversi Azwan Ali didenda RM17 000 atau penjara enam bulan oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini kerana menghina kakitangan Hospital Putrajaya di laman sosial YouTubenya sebagai petugas di barisan hadapa...
Covid 19 Azwan Ali Didenda Rm17 000 Buat Video Menyakitkan Hati Orang Lain

Covid 19 Azwan Ali Didenda Rm17 000 Buat Video Menyakitkan Hati Orang Lain

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 177 hits
KUALA LUMPUR Bekas pengacara Azwan Ali dijatuhi hukuman denda RM17 000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas mengaku bersalah membuat penghantaran video yang menyakitkan hati orang lain berhubung COVID 19 Dia dituduh memuat naik vid...
Hiburan Hina Petugas Kesihatan Azwan Ali Didenda Rm17 000

Hiburan Hina Petugas Kesihatan Azwan Ali Didenda Rm17 000

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 201 hits
Pengacara sensasi Azwan Ali atau lebih dikenali sebagai Diva AA didenda RM17 000 serta diperintah membuat permohonan maaf secara oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini selepas mengaku bersalah atas pertuduhan memuat naik video menghina ...
Diva Aa Aka Azwan Ali Hina Petugas Hospital Didenda Rm17 000 Atau Penjara Enam Bulan

Diva Aa Aka Azwan Ali Hina Petugas Hospital Didenda Rm17 000 Atau Penjara Enam Bulan

papar berkaitan - pada 27/3/2020 - jumlah : 469 hits
Siapa tidak kenal dengan selebriti mulut celupar Azwan Ali yang seringkali memuat naik video di laman sosial memaki hamun kepada sesiapa sahaja yang dia tidak puas hati BACA Terbaharu Azwan Ali ataupun lebih dikenali sebagai Diva AA didenda...
Diva La Sangat Maki Hamun Orang Azwan Ali Didenda Rm17 000 Kerana Hina Doktor

Diva La Sangat Maki Hamun Orang Azwan Ali Didenda Rm17 000 Kerana Hina Doktor

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 300 hits
FMT Reporters KUALA LUMPUR Mahkamah Sesyen di sini hari ini menjatuhkan denda RM17 000 ke atas personaliti televisyen Azwan Ali kerana menghina doktor di hospital kerajaan menerusi satu video Beliau mengaku bersalah di bawah Seksyen 233 Akt...
Azwan Ali Didenda Rm17 000 Hina Petugas Hospital Putrajaya

Azwan Ali Didenda Rm17 000 Hina Petugas Hospital Putrajaya

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 173 hits
KUALA LUMPUR 27 MAC Selebriti yang sering mengundang kontroversi Azwan Ali didenda RM17 000 atau penjara enam bulan oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini kerana menghina kakitangan Hospital Putrajaya di laman sosial YouTubenya sebagai petug...
Terkini Melilau Tak Tentu Arah Cekup Dan Sumbat Mereka Dalam Zoo Azwan Ali

Terkini Melilau Tak Tentu Arah Cekup Dan Sumbat Mereka Dalam Zoo Azwan Ali

papar berkaitan - pada 28/3/2020 - jumlah : 203 hits
By 27 March 2020Azwan Ali atau Diva AA menyarankan agar kerajaan menangkap dan memasukkan orang awam yang masih gagal mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan ke dalam zoo negara Katanya tindakan menangkap dan memasukkan orang awam yang masih k...
Naim Daniel Ismail Izzani Buat Lagu Covid 19 Siap Featuring Azwan Ali

Naim Daniel Ismail Izzani Buat Lagu Covid 19 Siap Featuring Azwan Ali

papar berkaitan - pada 24/3/2020 - jumlah : 303 hits
Korang dah dengar lagu terbaru daripada Ismail Izzani dan Naim Daniel yang berjudul Covid 19 Ohmedia baru je dengar tadi dekat Youtube Not bad gais Siap ada Azwan Ali lagi tau Here s a friendly reminder from us for you to stay at home safel...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya