Azlan Julang Kejuaraan Di Sepang


Pelumba kelas Asia Superbike 1000cc Azlan Shah membanggakan negara apabila mememangi perlumbaan pertama dalam Kejuaraan Motosikal Asia (ARRC) petang semalam di Litar Antarabangsa Sepang (SIC).
Pelumba pasukan ONEXOX TKKR SAG Racing Team tersebut berjaya memberi tekanan kepada Warokorn sebelum memintasnya ketika perlumbaan berbaki tiga pu­singan lagi untuk ditamatkan sekali gus melintasi garisan penamat dengan catatan 23 minit 21.172 saat.
“Bagi saya ini adalah permulaan yang sangat baik buat kami. Saya akui ia bukan perlumbaan yang mudah kerana keadaan cuaca yang sangat panas di Sepang memberi tekanan kepada semua pelumba.
“Pada perlumbaan tersebut, sukar untuk saya mengekalkan cengkaman tayar dan sebab itu saya hanya mengekori Warokorn. Ketika saya lihat Warokorn melakukan kesilapan apabila hampir tergelincir, saya terus ambil peluang tersebut untuk memintasnya.
“Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada seluruh anggota pasukan ini kerana bertungkus-lumus melakukan persiapan. Walaupun status kami adalah pasukan satelit namun kami masih berjaya melakukannya dengan baik. Ini satu permulaan positif untuk kami meneruskan perlumbaan pusingan kedua esok (hari ini),” katanya sejurus tamat saingan semalam.
Pelumba berusia 35 tahun itu turut mengakui gabungan kepakaran mekanik dari Jerman dan Malaysia banyak membantunya dalam menca­tat kejayaan di pusingan pertama ini.
“Saya akui prestasi jentera BMW S1000 RR sangat baik kerana kami dibantu oleh gabungan mekanik hebat dari Jerman dan Malaysia. Kami akan kumpul data hari ini (semalam) untuk persiapan esok (hari ini),” ujarnya lagi.
Sumber :-Kosmo
Tahniah Ligakampung.com ucapkan di atas kejayaan Azlan di tempat sendiri. Namun masih jauh perjalanan dan perlu memperbaiki prestasi untuk bersaing .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ligakampung.com/blog/azlan-julang-kejuaraan-di-sepang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ariusdius Jais Dan Evan Wensley Ke Kem Latihan Pusat Skuad B 22 Kebangsaan Menjelang Kelayakan Kejuaraan B 23 Afc 2020

Ariusdius Jais Dan Evan Wensley Ke Kem Latihan Pusat Skuad B 22 Kebangsaan Menjelang Kelayakan Kejuaraan B 23 Afc 2020

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 511 hits
Ariusdius dan Evan Photo Sabah FAARIUSDIUS JAIS DAN EVAN WENSLEY KE KEM LATIHAN PUSAT SKUAD B 22 KEBANGSAAN MENJELANG KELAYAKAN KEJUARAAN B 23 AFC 2020ARIUSDIUS JAIS DAN EVAN WENSLEY KE KEM LATIHAN PUSAT SKUAD B 22 KEBANGSAAN MENJELANG KELA...
Ole Gunnar Akui Harapkan Tuah Bagi Julang Liga Juara Juara

Ole Gunnar Akui Harapkan Tuah Bagi Julang Liga Juara Juara

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 292 hits
Saingan Liga Juara Juara yang telahpun melakukan undian sebelum ini telah menunjukkan pasukan Manchester United bakal ditemukan bersama pasukan gergasi Sepanyol Barcelona dan pengendali United Ole Gunnar Solskjaer berkata dia yakin anak bua...
Azlan Shah Muncul Juara Asian Superbikes 1000cc

Azlan Shah Muncul Juara Asian Superbikes 1000cc

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 229 hits
Kejuaraan Motosikan Asia Idemitsu ARRC yang diadakan di Sepang nampaknya telah memberi kelebihan kepada pelumba negara Azlan Shah Kamaruzaman apabila berjaya mendapatkan tempat pertama dalam kelas Asian Superbikes 1000ccAzlan yang merupakan...
Piala Sultan Azlan Shah Khm Tunggu Keputusan Poland

Piala Sultan Azlan Shah Khm Tunggu Keputusan Poland

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 199 hits
MALAYSIA selaku tuan rumah kejohanan hoki Piala Sultan Azlan Shah berharap pasukan hoki Poland dapat memberi kata putus berhubung penyertaan mereka dalam saingan berkenaan sebelum Jumaat ini Timbalan Presiden Konfederasi Hoki Malaysia Datuk...
Keputusan Hoki Piala Sultan Azlan Shah 2019 Malaysia

Keputusan Hoki Piala Sultan Azlan Shah 2019 Malaysia

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 483 hits
Keputusan Hoki Piala Sultan Azlan Shah 2019 Malaysia BILAKAH tarikh Kejohanan Hoki Piala Sultan Azlan Shah 2019 bakal dibuka Untuk makluman anda Hoki Piala Sultan Azlan Shah 2019 yang juga merupakan edisi ke 28 bakal berlangsung mulai 23 hi...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Tamago Kake Gohan

Terimalah Kekurangan Sahabat Kita



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Shapellx Shapewear Your Guide To A Perfect Look

Enhancing Your Pubg Mobile Experience A Guide To Unknown Cash

Jamuan Saka Di Ruang Tamu

Puisi 35 Takdir

Raya Raya Raya 2024

Siput Serang Tanaman