Aura Hidup Ini Seperti Frekuensi Radio





Warna Aura Tubuh  - Warna-warna kehidupan
Saintis Rusia membuat kajian yang terperinci mengenai bagaimana diri dalaman boleh mencorakkan dunia luaran diri.

Pertama sekali kita perlu tahu apa yang dikatakan diri dalaman & diri luaran terlebih dahulu. Diri dalaman terdiri daripada emosi kita. Emosi terbentuk daripada sikap, dan sikap terbentuk daripada tabiat yang kita lakukan. Tabiat berasal daripada perkara yang kita lakukan berulang-ulang yang terbit daripada kepercayaan yang hadir daripada pemikiran kita.

Emosi Adalah Frekuensi

"Awasi setiap apa yang kita fikirkan, kerana daripada FIKIRAN itu akan membentuk PERKATAAN, daripada perkataan akan terbentuk EMOSI, daripada emosi terbentuk TINDAKAN, dan daripada tindakan akan mencorak KEHIDUPAN atau nasib hidup kita sepanjang hidup selagi kita tidak mengubah coraknya"





Kita ambil contoh satu 'study case' bagaimana daripada pemikiran mencorak kehidupan.

Ali PERCAYA bahawa kehidupan dirinya selalu tidak baik. Selalu kena tipu. Duit selalu tak cukup. Sampai dia merasakan dan memikirkan dirinya bernasib tak baik. Lalu dia berkata kepada dirinya "Hidup aku memang begini, nasib tak baik. Hampeh je..." . Ali tidak sedar bahawa perkataan 'Hampeh' itu telah 'meng-hampeh-kan' dirinya sendiri. Tanpa disedari, pemikirannya itu juga telah membentuk emosi dalam dirinya; iaitu dendam, marah, benci, sedih, takut dan sebagainya.



Rajah KIRI ; Minda TERTUTUP menutup peluang hadir dalam hidup
Rajah KANAN; Minda TERBUKA dengan ILMU yang betul
membuka peluang hadir dalam kehidupan seharian.
Emosi sangat penting sebelum terbentuknya sesuatu tindakan. Daripada emosi-emosi Ali tadi telah membuatkan dirinya rasa kurang keyakinan diri. Segala peluang yang datang ditolak mentah-mentah kerana takut orang akan menipunya lagi. Walaupun dirinya ada potensi untuk maju, banyak usahanya hanya sekerat jalan. Maka terbentuklah NASIB dirinya sepanjang hayat selagi ia tidak mengubah corak hidupnya yang berpunca daripada fikiran dan kepercayaannya sendiri.

Julat Frekuensi EmosiSebab itu sangat penting untuk mengawal apa yang kita fikirkan kerana ianya adalah 'benih' kepada tindakan dan nasib diri kita yang juga secara tidak lansung akan mengheret nasib orang yang bersama dengan kita; iaitu keluarga kita dan orang-orang yang kita sayangi. Fikirkan.




Saintis Rusia yang dikenali sebagai Dr. Konstantin Korotkov, seorang saintis fizik di Universiti St. Petersburg menyatakan " Setiap pemikiran diri kita samada positif atau negatif mempunyai kesan secara lansung kepada faktor sekeliling (pengalaman hidup sehari-hari). Apa yang kita percaya atau fikirkan akan membentuk realiti kehidupan luaran ".





Setiap yang wujud mempunyai gelombang atau frekuensi tersendiri. 


" If you want to find the secrets of the universe, think in terms of energy, frequency and vibration." - Nikola Tesla

Seluruh kejadian kita adalah energi, frekuensi dan getaran. Dan setiap energi atau getaran mempunyai warna tersendiri dikenali sebagai AURA.

Fotografi Bio-ElectroAura ini dapat dilihat menggunakan alat teknologi terkini yang dikenali sebagai 'BioElectro Photography'.

Life Rich adalah antara pakar aura yang ternama di Malaysia. Jika anda ingin mengetahui warna diri anda, klik disini

Setiap getaran daripada dalam diri akan menarik getaran-getaran diluar yang sama. Sebab itu jika kita seorang yang sentiasa berfikiran positif, kita akan bersama dengan orang yang positif dan begitu juga sebaliknya. Konsepnya mudah, jika kita buka radio pada frekuensi 105.70 di Malaysia , kita hanya boleh mendengar siaran Lite&Easy sahaja. Siaran-siaran radio yang lain mempunyai julat frekuensinya yang sendiri. Kan?


Jadi, kalau kita ingin berjaya kita perlu 'Tune' frekuensi diri kita kepada frekuensi berjaya, maka kita akan dapat 'siaran' kejayaan yang kita inginkan.

Kita akan berjumpa dengan orang yang memberi tunjuk ajar kepada kita, bertemu dengan kawan-kawan yang baik sentiasa memberi sokongan, mendapat bacaan-bacaan daripada buku dan internet dan sebagainya samada secara sengaja atau tidak sengaja.

Pernah atau tidak pengalaman ini berlaku kepada diri anda? "Baru tadi aku terpikir nak makan satay, ada orang belanja aku makan satay" Pernah kan? Itu adalah antara salah satu contoh.

Oleh itu, kita sama-sama muhasabah diri, cuba renungkan tapi bukan termenung ye? Lihat apa yang telah berlaku kepada diri kita sebelum ini dan perbaiki supaya 'siaran' hidup kita menjadi lebih baik dan JELAS. Untuk mendapat siaran yang jelas 'tune' kena benar-benar TEPAT. Misalnya jika kita ingin mendengar 'Lite&Easy' tadi, kita perlu 'tune' pada frekuensi 105.7, jika pada julat 105.3 siaran akan tidak jelas dan mungkin bercampur(gangguan siaran) dengan siaran lagu Tamil.

Tak percaya? Cubalah..

Anda faham apa yang cuba saya sampaikan? Alhamdulillah, semoga anda terus berjaya dalam apa jua anda usahakan. Pesan guru saya, Pak Habib yang saya panggil beliau dengan panggilan 'Abah' , kata beliau "kejayaan akan kita kecapi apabila kita mula memiliki niat untuk membantu yang lain" . Rezeki yang tidak terduga akan datang daripada pelbagai arah.

Saya doakan segala usaha anda akan berjaya, dan doakan saya juga supaya segala usaha saya berjaya. Terima kasih dengan doa anda, semoga anda sukses di dunia dan akhirat nanti.


Anda Mungkin Berminat untuk membaca :


AWAS Minda Anda Telah Di Ceroboh!
BERANI penawar paling mujarab
Akibat bermulut Puaka
Neraka untuk yang tak sedar 'diri'
Yang Mana Satu Anda?
4 Teknik Berkesan Istiqomah
3 Rahsia kunci kejayaan
Apa Didalam Diri, Begitulah diluar
Anda MAGNET Kehidupan
9 Tips Memulakan Tindakan
10 perkara mengubah hidup
Kisah Seekor Lembu
Hukum Sangkaan
Mengubah Kepercayaan Anda
Anda Mampu Lakukan Apa Sahaja
Hukum Alam Tidak Berubah
Mengubah TABIAT
Hakikat Doa
Apa itu Tabiat
Hukum Kawal Mengawal 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://ceciterje.blogspot.com/2013/03/aura-hidup-ini-seperti-frekuensi-radio.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jangan Samakan Hidup Mewah Anda Seperti Wanita Lain Wanita Pkr Bidas Anak Zahid

Jangan Samakan Hidup Mewah Anda Seperti Wanita Lain Wanita Pkr Bidas Anak Zahid

papar berkaitan - pada 3/11/2021 - jumlah : 207 hits
MALAYSIA DATELINEWanita Parti Keadilan Rakyat menyangkal dakwaan anak Presiden Umno Datuk Nurul Hidayah Ahmad Zahid bahawa tiada masalah kemiskinan haid di negara ini Exco Wanita PKR Pusat Napsiah Khamis membidas kenyataan Nurul Hidayah sup...
Otak Pelajar Tahfiz Bersinar Seperti Hidup

Otak Pelajar Tahfiz Bersinar Seperti Hidup

papar berkaitan - pada 18/11/2021 - jumlah : 199 hits
TIKAM BATU Satu demi satu keajaiban dapat disaksikan sepanjang membuat liputan tragedi kebakaran yang menyebabkan seorang pelajar Maahad Tahfiz Al Barakah Kampung Masjid Tikam Batu terkorban dalam kejadian jam 1 50 pagi Sabtu lalu Namun apa...
Kenpa Pihak Pendakwa Tidak Tawarkan Denda Seperti Ahmad Maslan

Kenpa Pihak Pendakwa Tidak Tawarkan Denda Seperti Ahmad Maslan

papar berkaitan - pada 16/11/2021 - jumlah : 153 hits
KUALA TERENGGANU Seorang penganggur dijatuhi hukuman lapan tahun penjara dan dikenakan dua sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini pada Selasa kerana merompak wang tunai RM70 milik seorang warga emas sehingga menyebabkan mangsa mengalami keced...
Seperti Varian Tss Mitsubishi Akan Pasarkan Xpander Varian Paket Fitur Safety Lengka

Seperti Varian Tss Mitsubishi Akan Pasarkan Xpander Varian Paket Fitur Safety Lengka

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 132 hits
Mitsubishi Motors Indonesia mempertimbangkan memasarkan New Xpander varian baru dengan paket safety lengkap bila tren pasar dan konsumen menuntut itu Tidak seperti kompetitornya New Xpander belum memiliki varian safety lengkap seperti All N...
Rasa Seperti Ada Darah Keluar Dari Kaki Ujar Anak Lelaki Sulung Azizul Dan Shalwati

Rasa Seperti Ada Darah Keluar Dari Kaki Ujar Anak Lelaki Sulung Azizul Dan Shalwati

papar berkaitan - pada 18/11/2021 - jumlah : 243 hits
Anak lelaki sulung pasangan Azizul Raheem Awaluddin dan Shalwati Nor Shal Ammar terus mengejutkan mahkamah dengan beberapa pengakuan dipukul oleh pasangan itu pada hari ketiga perbicaraan Khamis Dalam sebuah video yang ditayangkan oleh pend...
Gegak Gempita Konon No Bersatu Realitinya 3 Juta Ahli Umno Hidup Hidup Kena Tipu

Gegak Gempita Konon No Bersatu Realitinya 3 Juta Ahli Umno Hidup Hidup Kena Tipu

papar berkaitan - pada 31/10/2021 - jumlah : 196 hits
Cissss sembang kari dan gebang lebih saja UMNO selama ini rupanya Konon tidak mahu bekerjasama dengan Bersatu dan sedia berlawan dengan parti itu dalam PRN Melaka hakikatnya semua itu hanya tipu dan propa saja Realiti yang tersembunyi UMNO ...
Cara Hargai Diri Sendiri Untuk Hidup Lebih Berharga

Cara Hargai Diri Sendiri Untuk Hidup Lebih Berharga

papar berkaitan - pada 29/10/2021 - jumlah : 923 hits
Cara Hargai Diri Sendiri Untuk Hidup Lebih Berharga Bila diri kita sudah penat orang lain tengok pun ikut sakit sakit mata dan sakit hati Kerana apabila seseorang itu telah letih melakukan semuanya sepanjang masa tanpa berehat kesakitan itu...
7 Cara Rezeki Tidak Putus Seperti Air Zam Zam

7 Cara Rezeki Tidak Putus Seperti Air Zam Zam

papar berkaitan - pada 16/11/2021 - jumlah : 605 hits
7 Cara rezeki tidak putus seperti air zam zam Sering mengeluh katanya rezeki macam air keluar Anak sakit pasangan sakit ibu bapa sakit dan kereta anda juga sakit Banyak perlu di baiki rosak sana sini Anda di timpa musibah Agak agak anda ken...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024