Asteroid Dijangka Menghent4m Bumi Pada Februari Nanti Nasa Didakwa Cuba Sembunyi Maklumat


RAMALAN tarikh kiamat bukan perkara baru. Sudah acap kali penduduk dunia dimomokkan dengan ramalan hari kiamat berlaku pada tarikh tertentu, namun ternyata nafas dunia belum terhenti.
Seorang petani di New England pernah meramalkan kiamat berlaku pada 23 April 1843 sehingga memiliki pengikut yang digelar The Millerites. Tarikh 1 Januari 2000 juga tidak terkecuali antara yang pernah diramalkan.
Terdahulu, riuh pada tahun 1806 apabila seorang penternak di Leeds, Britain mendakwa seekor ayam betinanya mengeluarkan telur bertulis ‘Christ is coming’ dan masyarakat dunia menjangkakan itu petanda kiamat hampir tiba.
Pengasas gereja Mormon pernah menggemparkan dunia apabila memberitahu kiamat bakal berlaku sebelum tahun 1891.
Bagaimanapun, keadaan kali ini agak berbeza kerana manusia sedang digomol ketakutan ekoran alam bagaikan menunjukkan tanda-tanda enggan lagi bersahabat dengan manusia. Siri bncana alam luar biasa dan perubahan cuaca yang agak ekstrem menggamit resah.

Bagi mereka yang beriman dengan hari kiamat, hari itu pasti akan tiba. Meski kita tidak tahu bagaimana dan bila ia sebenarnya akan berlaku, namun hari kiamat paling rapat dikaitkan dengan peristiwa kehncuran dunia. Di sini, kita membicarakan tentang kehancuran dunia dan apakah yang memungkinkan ia berlaku.
NASA sebelum ini pernah membuat pengumuman mengenai asteroid gergasi yang dijangka menghntam bumi pada 2019.
Batuan angkasa yang dinamakan 2002 NT7 itu dikatakan bakal memasuki atmosfera bumi pada kelajuan 60,000 kilometer sejam.
Menurut perkiraan, ia berkemungkinan bakal menghentm bumi pada 1 Februari. Bagaimanapun, ramalan mengenai asteroid 2002 NT7 itu ditarik serta-merta oleh pihak NASA.
Ujar NASA, mereka akan membuat perkiraan semula dan mengesahkan bahawa ia bukan satu ancaman kepada bumi. Malah kata NASA, ia bakal melalui bumi tanpa membuat sebarang perlanggaran, dijangka pada 13 Januari ini.
Dalam pada itu, ahli teori konspirasi menyifatkan pihak NASA cuba untuk menutup anc4man berkenaan daripada pengetahuan umum.
Ujar mereka, 2002 NT7 merupakan asteroid yang diklasifikasikan sebagai ‘risiko impak positif’ yang dipercayai bakal mengh3ntam bumi.
Namun, NASA secara tiba-tiba mengumumkan bahawa ia bukanlah satu anc@man setelah perkara itu menjadi topik perdebatan hangat. Malah sepanjang 2018 sahaja sebanyak 75 video mengenai asteroid 2002 NT7 dimuat naik ke laman Youtube.

Sebelum ini, pada Arpil 2018 sebuah asteroid sebesar padang bola sepak dikenal pasti hampir melnggar Bumi.
Menurut laporan daripada Agensi Aeronautik dan Pentadbiran Angkasa Lepas Amerika Syarikat (NASA), asteroid sepanjang 110m itu menghampiri Bumi pada jarak 192,500km iaitu jarak yang separuh daripada kedudukan planet kita dengan Bulan.
Berdasarkan pemerhatian NASA, asteroid yang dikenali sebagai ‘2018 GE3’ itu direkodkan sebagai asteroid yang paling hampir melepasi Bumi. Memetik laporan Earthsky.org, asteroid itu mempunyai bentuk seperti pesawat Apollo dan bergerak dengan kelajuan 66,174 batu setiap jam.
“Sekiranya asteroid itu memasuki kawasan atmosfera Bumi, sebahagian besar kawasan kita akan musn4h akibat pergeseran dengan angin,” kata laporan itu.
Asteroid ‘2018 GE3’ mempunyai keluasan besar, iaitu tiga hingga enam kali daripada saiz batu meteor yang mendarat di Chelyabinsk, Russia pada Februari 2013.
Asteroid ‘2018 GE3’ pertama kali dikenal pasti di Catalina Sky Survey di Arizona.
Saintis mula menjangkakan dunia ini bakal hancur menerusi teori big bang yang diperkukuhkan oleh Edwin Hubble pada tahun 1929. Teori itu mengatakan alam semesta ini terbentuk daripada satu letupan dan ia sedikit sebanyak menggambarkan begitulah juga pengakhirannya atau big crunch.
Jika benar teori itu, saintis menjangkakan alam semesta yang kini berusia 13.7 bilion tahun akan ‘mati’ pada 20 bilion tahun dari sekarang.
AIS yang mencair boleh menyebabkan banjir besar di bumi.

Sementara itu, menurut bekas Ketua Jabatan Geologi, Universiti Malaya, Prof. Madya Datuk Mohamad Ali Hassan, bencana yang dahsyat dan besar boleh berlaku apabila plat-plat bumi bergerak semakin pantas dan mengakibatkan pertembungan sesamanya.
Fenomena alam berangkai
Mohamad Ali menerangkan, plat bumi bergerak semakin pantas ekoran tindakan manusia sendiri seperti pemsnahan hutan, penggondolan bukit, ujian nuklear dan penggerudian dasar laut.
“Suhu bumi yang semakin panas boleh mencairkan bongkah ais di kawasan kutub. Jika ais di Kutub Utara dan Kutub Selatan mencair, ia boleh menyebabkan b4njir besar pada dunia,” katanya ketika dihubungi.
Mohamad Ali tidak menolak kemungkinan berlakunya kemusn4han alam besar-besaran kerana teori kepupusan haiwan dan tumbuhan purba bagai menunjukkan jawapannya.
Beliau juga tidak menolak kemungkinan berlakunya fenomena alam berangkai yang dinamakan chain reaction sekali gus mencetuskan bncana yang amat dahsyat.
“G3mpa bumi boleh menolak air laut ke atas permukaan bumi. Apabila ia berlaku, bumi berusaha untuk menyesuaikan diri dengan keadaan itu lalu menghasilkan ‘tindakan-tindakan’ melampau. Kejadian hujan batu dan salji turun di benua Afrika adalah antara tanda-tanda yang menunjukkan penyesuaian itu,” ujarnya.
Sumber dari AstroAwani
The post Asteroid dijangka menghent4m bumi pada Februari nanti, NASA didakwa cuba sembunyi maklumat? appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2019/01/02/asteroid-dijangka-menghent4m-bumi-pada-februari-nanti-nasa-didakwa-cuba-sembunyi-maklumat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nasa Cuba Sembunyikan Kebenaran Asteroid Gergasi Bakal Hentam Bumi

Nasa Cuba Sembunyikan Kebenaran Asteroid Gergasi Bakal Hentam Bumi

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 589 hits
NASA Cuba Sembunyikan Kebenaran Asteroid Gergasi Bakal Hentam Bumi Sebelum ini pihak NASA ada mengeluarkan perkiraan yang menunjukkan satu batuan angkasa asteroid bakal berlanggar dan menghentam bumi pada tahun 2019 Namun dalam makluman ter...
Objek Gergasi Hampiri Bumi Jumaat Ini Amaran Asteroid Dari Nasa

Objek Gergasi Hampiri Bumi Jumaat Ini Amaran Asteroid Dari Nasa

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 651 hits
Satu asteroid gergasi yang bergerak pada kelajuan melebihi kelajuan bunyi dijangka akan membuat Perjalanan Mendekati Bumi Jumaat ini seperti yang didedahkan oleh Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Kebangsaan Amerika Syarikat Diberi kod nama...
Tidak Benar Asteroid Bakal Hentam Bumi Pada 1 Februari Angkasa

Tidak Benar Asteroid Bakal Hentam Bumi Pada 1 Februari Angkasa

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 535 hits
Tidak benar asteroid bakal hentam bumi pada 1 Februari Asteroid bakal menghentam Bumi pada 1 Februari 2019 Tidak benar Demikian tegas Kementerian Tenaga Sains Teknologi Alam Sekitar dan Perubahan Iklim melalui Agensi Angkasa Negara dalam sa...
Kuda Emas Ini Didakwa Baka Milik Nabi Muhammad Cuba Lihatlah Harganya

Kuda Emas Ini Didakwa Baka Milik Nabi Muhammad Cuba Lihatlah Harganya

papar berkaitan - pada 28/12/2018 - jumlah : 944 hits
Gambar seekor kuda yang mempunyai bulu berwarna keemasan ini menjadi viral dimana ada yang mendakwa kuda yang berasal dari Turki itu merupakan baka dari kuda perang milik Nabi Muhammad SAW Kuda ni berasal dari Turki dikatakan sebagai kuda t...
Asteroid Sebesar Piramid Menghampiri Bumi

Asteroid Sebesar Piramid Menghampiri Bumi

papar berkaitan - pada 4/1/2019 - jumlah : 446 hits
Asteroid Sebesar Piramid Menghampiri BumiIni Apa Yang Bakal BerlakuJika anda perasan akhir akhir ini sering berlaku bencana alam seperti Tsunami banjir kilat ribut taufan tanah runtuh dan lain lain Semenanjung Malaysia mungkin kurang terded...
Identiti Lelaki Didakwa Cuba Culik Budak Dalam Masjid Sudah Dikenal Pasti

Identiti Lelaki Didakwa Cuba Culik Budak Dalam Masjid Sudah Dikenal Pasti

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 367 hits
PAGI tadi tersebar sebuah rakaman video kejadian seorang lelaki dikatakan cuba menculik seorang kanak kanak perempuan dalam sebuah masjid di Selayang BACA Lelaki cuba culik budak dalam masjid Laman rasmi PASTI Selayang mengesahkan bahawa ra...
Kakak Kongsi Cara Mudah Buat Tart Telur Kulit Paratha Anda Pun Boleh Cuba

Kakak Kongsi Cara Mudah Buat Tart Telur Kulit Paratha Anda Pun Boleh Cuba

papar berkaitan - pada 1/1/2019 - jumlah : 462 hits
Kakak Kongsi Cara Mudah Buat Tart Telur Kulit Paratha Anda Pun Boleh Cuba Mak mak penggemar tart telur tak perlu susah susah dah nak buat kulit tart ni Cara yang paling mudah boleh guna kulit paratha yang dibeli di kedai
Rupanya Dia Cuba Nak Pegang Aku Gadis Trauma Naik Lrt Seorang Diri Nyaris Diraba Lelaki Gatal

Rupanya Dia Cuba Nak Pegang Aku Gadis Trauma Naik Lrt Seorang Diri Nyaris Diraba Lelaki Gatal

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 1025 hits
The Reporter Lelaki sebelah ni pegang pegang aku dalam LRT Cover dengan bag pastu tangan dia cam bodoh Trauma sia Cepatlah sampai Lepas ambil gambar tahu pula terus berdiri dan turun di stesen lain Dasar tak ada otak demikian tweet awal man...
Selagi Janji Tidak Cuba Dimungkiri Ph Akan Terus Mentadbir Negara Ini

Selagi Janji Tidak Cuba Dimungkiri Ph Akan Terus Mentadbir Negara Ini

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 308 hits
Berikut adalah apa yang ditulis oleh Anwar Ibrahim di media sosialnya berikutan pertemuannya dengan Tun Mahathir Mohamad hampir satu jam hari ini 1 Hampir satu jam pertemuan dengan PM 2 Tun M perlu diberi ruang memimpin dengan dukungan penu...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris