Arwah Ayah Hero Mama Terselamat Kerana Ayah Masa Tu Yusuff 8 Bulan Dalam Perut


Sedih memang sedih lagi-lagi impian untuk membesarkan anak-anak bersama tak kesampaian. Situasi ini dilalui oleh seorang ibu kepada tiga cahaya mata yang masih kecil iaitu Najwa Karim.

Menerusi perkongsian Najwa di TikTok, kini tanggungjawab membesarkan 3 amanah terletak padanya dan dialah ibu dan ayah. Walaupun pemergian suami suatu kehilangan yang berat, Allah uji sebab dia Dia tahu hambanya kuat.
Menurut ibu muda ini, semuanya berlaku ketika sedang mengandungkan anak ketiga. Masa itu usia kandungan 8 bulan. Waktu terlibat dalam kemalangan, dia dan arwah suami menaiki motosikal.

Sewaktu kemalangan berlaku, arwah suami diseret van sekolah kerana cuba untuk menyelamatkan dirinya dan anak yang dikandung. Akibat kemalangan tersebut, suami mengalami kecederaan parah di kepala dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi (ICU).

Pada waktu itu juga Najwa terpaksa melahirkan anak ketiganya secara czer tanpa kehadiran suami di sisi.
@najwakarim96Semoga Allah menyediakan singgahsana yg indah buat abiy. Al fatihah.♬ Kamu dan Kenangan – Original Soundtrack Habibie & Ainun 3 – Maudy Ayunda Semua orang akan ada kisah hitam yg menyelubungi hidup kita. Jodoh kami tak menyebelahi di dunia. InsyaAllah di syurga dia menanti.
Yusuff dalam kandungan 8 bulan, mama dengan ayah terlibat dalam kemalangan. Mama terselamat kerana ayah, tapi sebab ayah selamatkan kita ayah diseret kereta.

Kongsi Najwa lagi, walaupun ketika itu badan masih lemah kerana berpantang, dia tetap menunaikan janji untuk menjaga arwah suaminya walapun suami ketika itu hanya terlantar di atas katil. Namun takdir Allah, dia reda apabila Allah jemput juga suami kembali menghadap ilahi.
Lepas mama habis pantang, mama terus jaga ayah. Mama tunaikan hasrat ayah nak jadi suami mama sampai dia tutup mata. Walaupun ayah mampu buka mata, tapi ayah tak mampu bangun. Menguruskan ayah adalah satu rezeki bagi mama. Sehingga satu saat Allah lebih sayangkan ayah.

Bercerita lebih lanjut, sebelum kejadian arwah suaminya sempat memberikan ‘petanda-petanda’ terakhir seolah-olah tahu akan terlibat dalam kemalangan.
ARTIKEL MENARIK [“Rindunya.. Ini Kisah Anak Syurga Kami.” 3 Kali Bersalin, 3 Kali Balik Rumah Tanpa Baby]
Abiy tak nak makan, tapi saya paksa abiy makan bersama. Kita makan berdua dan kongsi air dalam cawan yang sama. Sampai di bukit abiy pesan jangan turun kaki awak walapun apa yang terjadi. Tiba-tiba satu van sekolah dari arah bertentangan meluru laju dan bergesel dengan side mirror abiy.
@najwakarim96Semua orang akan ada kisah hitam yg menyelubungi hidup kita. Jodoh kami tak menyebelahi di dunia. In shaa Allah di syurga dia menanti. ##mamamuda ##fyp♬ Allah Allah Aghisna – Nazwa Maulidia Saat mengerikan tu, saya tutup mata dan peluk abiy. Tiba-tiba pelukan saya terlepas dan saya tercampak jauh dari abiy.

Waktu tu saya jatuh dalam keadaan merangkak. Siku dan bahu menahan muka dari tersembam ke jalan. Kedua-dua lutut saya menahan perut dari kena jalan.
Kini, Yusuff dan besar. Satu hari Yusuff akan tahu cerita di sebalik pengorbanan ayah untuk Yusuff. Kerana ayah, mama masih hidup dan kuat untuk terus hidup demi anak-anak ayah.
Kredit: Najwa Karim
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)

Pa&Ma dengan kerjasama 9 bulan 10 hari nak bagi webinar PERCUMA tanda terima kasih atas sokongan follower semua selama ini.
Webinar ‘Aku Tak Takut Beranak’ menampilkan barisan speaker-speaker hebat dan berpengalaman dalam bidang keibubapaan seperti Ustaz Don, Ustaz Kazim Elias, Dato’ Dr Fazley Yaakob, Dr Rizal Abu Bakar, Dr Maiza Tusimin dan Dr Afida Sohana.
Selain berpeluang menceduk ilmu yang dikongsi, anda juga berpeluang memenangi hadiah cabutan bertuah sebab ada 70 hadiah best yang ditawarkan termasuklah sebuah handphone.
So apa yang anda kena buat untuk dapat HADIAH CABUTAN BERTUAH tu? Just daftar je kat sini https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-aku-tak-takut-beranak/
FREE je tau Webinar ni!!
The post “Arwah Ayah Hero, Mama Terselamat Kerana Ayah. Masa Tu Yusuff 8 Bulan Dalam Perut.” appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/arwah-ayah-hero-mama-terselamat-kerana-ayah-masa-tu-yusuff-8-bulan-dalam-perut/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Keluarga Mangsa Kebakaran Cari Hero Bantu Arwah Ayah

Keluarga Mangsa Kebakaran Cari Hero Bantu Arwah Ayah

papar berkaitan - pada 12/6/2021 - jumlah : 158 hits
Oleh ROSALINDA MD SAID SEORANG lelaki yang sanggup meredah api untuk menyelamatkan Allahyarham Jusoh Muda dalam kebakaran di Kampung Losong Haji Su di Kuala Terengganu Isnin lalu KUALA TERENGGANU Anak ke pada mangsa kebakaran yang maut di K...
Bayi Kini Berusia 3 Bulan Ini Info Tentang Tinggi Berat Amp Imunisasi Ibu Ayah Wajib Tahu

Bayi Kini Berusia 3 Bulan Ini Info Tentang Tinggi Berat Amp Imunisasi Ibu Ayah Wajib Tahu

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 217 hits
Salah satu kebimbangan ibu bapa adalah bagi memastikan bayi membesar dengan sihat dan normal seperti mana kanak kanak lain Perkara paling utama adalah ketinggian dan berat bayi yang perlu seiring dengan usia si manja Namun tahukah ibu berap...
Mata Berkaca Tengok Ayah Video Anak Arwah Abam Sebut Ayah Buat Wargamaya Sebak

Mata Berkaca Tengok Ayah Video Anak Arwah Abam Sebut Ayah Buat Wargamaya Sebak

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 281 hits
Hati merasa tidak cukup kuat kala melihat kasih sayang seorang anak pada ayahnya yang telah tiada Siapapun pasti meruntun hati kala melihat video yang dikongsikan oleh isteri arwah Abam Bocey Nor Hidayah Mohd Ali ini Melalui perkongsian Hid...
Video Manja Dengan Mama Sebelum Pergi Wanita Sebak Anak 10 Bulan Dijemput Ilahi

Video Manja Dengan Mama Sebelum Pergi Wanita Sebak Anak 10 Bulan Dijemput Ilahi

papar berkaitan - pada 12/6/2021 - jumlah : 307 hits
Kehadiran cahaya mata merupakan satu anugerah yang tidak ternilai kepada setiap pasangan suami isteri Detik kehadiran insan kecil ini juga adalah sebagai pelengkap dalam kehidupan rumah tangga Namun begitu setiap pasangan diuji dengan pelba...
Pemprov Jateng Pastikan Stok Oksigen Cukup Untuk 3 Bulan Ke Depan

Pemprov Jateng Pastikan Stok Oksigen Cukup Untuk 3 Bulan Ke Depan

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 154 hits
Sebenarnya soal isu kekurangan oksigen kemarin itu sudah saya telepon dan saya bereskan Tapi karena mungkin teman teman panik jadi sudah disebarkan ke mana mana kata Ganjar Pranowo
Usia Kandungan 3 Bulan Isteri Nabil Ahmad Keguguran Anak Keempat

Usia Kandungan 3 Bulan Isteri Nabil Ahmad Keguguran Anak Keempat

papar berkaitan - pada 20/6/2021 - jumlah : 164 hits
Pengacara dan pelawak Nabil Ahmad berkongsikan berita sedih apabila isterinya Zira Ayub keguguran anak keempat mereka pada Khamis lalu Baru sahaja mengetahui isterinya hamil tiga bulan sekitar dua minggu lalu bagaimanapun Nabil dan isteriny...
Isu Pukul Anak Usahawan Kosmetik Dibenarkan Dijamin Rm9 Ribu Kerana Hamil 5 Bulan

Isu Pukul Anak Usahawan Kosmetik Dibenarkan Dijamin Rm9 Ribu Kerana Hamil 5 Bulan

papar berkaitan - pada 19/6/2021 - jumlah : 254 hits
Susulan daripada seorang usahawan kosmetik Nurul Atikah Hanafi atau lebih dikenali sebagai Ika Ekora dan suami Mohd Hairie Razali yang didakwa memukul anak perempuannya berusia 16 tahun baru baru ini
Tampar Mulut Cekik Girlfriend Sebab Tak Masak Lelaki Dipenjara 3 Bulan

Tampar Mulut Cekik Girlfriend Sebab Tak Masak Lelaki Dipenjara 3 Bulan

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 140 hits
The ReporterAkibat mengugut menampar dan mencekik teman wanitanya kerana tidak memasak seorang pembantu kedai dijatuhi hukuman penjara tiga bulan oleh Mahkamah Majistret Selayang di Kuala Lumpur semalam Majistret Nik Fadli Nik Azlan menjatu...
Tiga Bulan Tidur Duduk Suami Hidap Sakit Misteri Tak Mampu Cari Nafkah

Tiga Bulan Tidur Duduk Suami Hidap Sakit Misteri Tak Mampu Cari Nafkah

papar berkaitan - pada 23/6/2021 - jumlah : 134 hits
Oleh MASTURAH SURADI ROHA Ali menunjukkan kaki suaminya Mohd Nazri Abd Aziz yang membengkak selepas terjatuh sehingga menyebabkan kini tidak mampu berjalan ketika ditemui di rumah mereka di Taman Desa Sejahtera Kota Tinggi Johor UTUSAN MAST...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik


Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024

Terbukti Pasukan Terengganu Berkualiti

Asan Lembu The Movie

Flavour Mushroom Dadah Baru Kegilaan Remaja Ini Kesan Buruknya