Argentina Tewas Kepada Brazil Messi Gagal Lagi Untuk Menangi Piala Tanpa Barcelona


Siapa yang tidak kenal dengan Lionel Messi, pemain bola sepak yang sering diakui sebagai Greatest of All Time(GOAT) atau Terbaik Sepanjang Zaman oleh peminat, pemerhati serta para pemain bola sepak sendiri, termasuklah beberapa pemain lagenda.
Namun, bintang kelab Barcelona itu nampaknya masih belum mampu untuk menghadiahkan sesuatu yang berharga buat pasukan kebangsaannya, Argentina.
Pada pagi tadi(3 Julai), Argentina telah tewas kepada seteru utamanya di benua Amerika, Brazil dengan jaringan 2-0. Gol-gol Brazil dijaringkan oleh dua penyerang yang bermain di EPL, Gabriel Jesus(Man City) dan Roberto Firmino(Liverpool).
Foto: NewsGroove UK Kedua-dua pasukan dilihat saling mengasak sejak sepak mula dan pemain PSG, Leandro Paredes hampir meletakkan Argentina di depan pada minit ke-12, namun rembatannya melepasi gawang gol yang dikawal oleh penjaga gol Liverpool, Allison Becker.
Enam minit selepas itu, Brazil di hadapan hasil jaringan Gabriel Jesus yang menyudahkan hantaran Firmino selepas gerakan cantik Daniel Alves.
Argentina nyaris menyamakan kedudukan pada minit ke-31 tetapi tandukan Sergio Aguero hasil sepakan percuma Messi sekadar menggegar palang.
Bersambung babak kedua, Allison sekali lagi menjadi wira apabila menyelamatkan rembatan padu Messi pada minit ke-57. Di sebalik serangan demi serangan dari Argentina, Brazil yang berjaya menambah jaringan pada minit ke-70.
Grabiel Jesus ‘membalas jasa’ Firmino apabila membuat bantuan gol bagi rakannya itu bagi mengukuhkan kedudukan Brazil sebagai finalis kejohanan tahun ini.
Tamat permainan, Brazil layak ke final dengan jaringan 2-0 dan akan bertemu sama ada Chile atau Peru yang bakal beraksi dalam satu lagi perlawanan separuh akhir, 8.30 pagi esok waktu Malaysia.
Kekalahan ini bermakna Messi gagal menghadiahkan piala buat Argentina serta gagal memenangi sebarang piala tanpa kelabnya, Barcelona.
Untuk berlaku adil, Messi pernah memenangi Piala Dunia peringkat umur bawah 20 tahun serta dua pingat emas Olimpik iaitu pada tahun 2004 dan 2008.
Foto: ABS-CBN Sports Ia berbeza dengan seteru utamanya, Cristiano Ronaldo yang kini mewakili kelab Juventus. Pemain berusia 34 tahun itu sudah memenangi dua kejohanan utama bersama negaranya, Portugal iaitu Kejohanan Eropah 2016 dan yang terbaru, Nations League pada bulan lepas.
Walaubagaimanapun, kita sebagai peminat bola sepak perlu menikmati aksi dua pemain hebat ini selagi mereka mampu beraksi kerana dijangka amat sukar untuk melihat pemain hebat seperti mereka lagi selepas ini.
Sumber: Yahoo! Sport, Bleacher Report


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2019/07/03/argentina-tewas-kepada-brazil-messi-gagal-lagi-untuk-menangi-piala-tanpa-barcelona/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gagal Kekang Ronaldinho Punca Uitm Tewas

Gagal Kekang Ronaldinho Punca Uitm Tewas

papar berkaitan - pada 10/7/2019 - jumlah : 228 hits
Ketua jurulatih UiTM FC Ismail Zakaria akui kegagalan mengekang pergerakan pemain import PDRM Patrick Ronaldinho Wleh menjadi punca kekalahan tipis pasukannya pada Sabtu JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube...
Kebodohan Guan Eng Sendiri Gagal Tapi Cuba Nak Nasihatkan Negeri Yang Berjaya

Kebodohan Guan Eng Sendiri Gagal Tapi Cuba Nak Nasihatkan Negeri Yang Berjaya

papar berkaitan - pada 25/6/2019 - jumlah : 498 hits
Cucu saya tahu balancing Tok Menteri Kewangan I am sorrylah Malaysia have that sort of minister fikir saya belanja kedak ya ajak Mesti ada income revenue Sik kita madah RM11 bilion abis Kita ada income Kita ada dividen Kita ada premium dan ...
15 Kg Sabu Gagal Diselundupkan Tiga Orang Jaringan Narkoba Pontianak Diringkus

15 Kg Sabu Gagal Diselundupkan Tiga Orang Jaringan Narkoba Pontianak Diringkus

papar berkaitan - pada 25/6/2019 - jumlah : 166 hits
Polres Metro Jakarta Utara menggagalkan penyelundupan 15 kilogram narkotika jenis sabu Polisi menangkap tiga tersangka yakni AN MB dan B Mereka diringkus pada Selasa
Keluarga Gagal Hubungi Haziq

Keluarga Gagal Hubungi Haziq

papar berkaitan - pada 24/6/2019 - jumlah : 206 hits
News Diterbitkan Hari ini 9 20 pagiHaziq Abdullah Abdul Aziz individu yang menggemparkan negara kerana mengaku terlibat dalam hubungan sejenis bersama seorang menteri gagal dihubungi keluarganya sehingga kini Menurut laporan sebuah portal b...
Cubaan Edar Lebih 500kg Syabu Dalam Bungkusan Teh Cina Gagal Pdrmsia

Cubaan Edar Lebih 500kg Syabu Dalam Bungkusan Teh Cina Gagal Pdrmsia

papar berkaitan - pada 25/6/2019 - jumlah : 206 hits
Polis Selangor berjaya menumpaskan satu sindiket pengedaran dadah di negeri ini dan merampas dadah jenis syabu seberat 556 2 kilogram bernilai kira kira RM27 8 juta dalam satu serbuan di Subang Jaya Jumaat lalu JOHORTIMES MY Please Subscrib...
Bakal Kena Jual Sudahhhh Tempoh 5 Tahun Gagal

Bakal Kena Jual Sudahhhh Tempoh 5 Tahun Gagal

papar berkaitan - pada 26/6/2019 - jumlah : 191 hits
Kerajaan ingin menjual Malaysia Airlines tetapi identitinya sebagai syarikat penerbangan kebangsaan akan dikekalkan kata Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad Beliau berkata kerajaan telah membuat banyak perubahan terhadap Malaysia Airlin...
Peniaga Gagal Bayar Denda Rm100 000 Dipenjara Enam Bulan

Peniaga Gagal Bayar Denda Rm100 000 Dipenjara Enam Bulan

papar berkaitan - pada 28/6/2019 - jumlah : 268 hits
KUALA TERENGGANU Seorang peniaga terpaksa meringkuk di penjara selepas gagal membayar denda RM100 000 yang dikenakan oleh Mahkamah Majistret Kemaman hari ini kerana kesalahan memiliki rokok seludup Mac lalu Sebelum ini tertuduh Rogayah Musa...
Cubaan Seludup Dadah Gagal Dua Lelaki Warga India Ditahan Di Klia 2

Cubaan Seludup Dadah Gagal Dua Lelaki Warga India Ditahan Di Klia 2

papar berkaitan - pada 27/6/2019 - jumlah : 231 hits
JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook https www facebook com johortimes my Twitter https www twitter com JohorTimes Instagram https www instagram com JohorTimes ...
Cap Gagal Buat Airlangga Golkar Mulai Panas

Cap Gagal Buat Airlangga Golkar Mulai Panas

papar berkaitan - pada 24/6/2019 - jumlah : 128 hits
Riak riak kegelisahan para kader tak boleh dipandang sebelah mata Dinamika internal partai merupakan keniscayaan dalam tradisi partai Sebab Partai Golkar milik kader dengan saham terbesar di tangan kepercayaan rakyat
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Article 153 Of The Federal Constitution Does Not Bar Opening Uitm To Non Bumiputera

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Kangen Band Setengah Mati Mengejar Dia Chord

Airasia Santan Menu Baru Harga

Ulu Tiram Attack Suspect Not Ji Member Initial Link Made Due To Father S Past Says Igp

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English

Resepi Sos Hijau Vietnamese Rolls

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000