Argentina Menang Melawan Colombia 1 0 Untuk Menjuarai Copa America Yang Ke 16




Miami: Lautaro Martinez menjaringkan gol kemenangan pada masa tambahan apabila Argentina menewaskan Colombia 1-0 untuk memenangi kejuaraan Copa America yang ke-16 di Hard Rock Stadium pada hari Ahad.
Permainan yang kurang bermutu disusuli oleh isu keselamatan dan masalah khalayak ramai, menyebabkan kelewatan selama 82 minit, telah dipecahkan oleh satu penyelesaian yang berkualiti dari Martinez — gol kelima beliau dalam kejohanan ini.
Kemenangan tersebut merupakan kejayaan ketiga berturut-turut bagi Argentina selepas kemenangan Copa 2021 mereka dan kejayaan mereka dalam Piala Dunia 2022 di Qatar.
Ada air mata sebelum sambutan itu kerana kapten Argentina, Lionel Messi, terpaksa keluar cedera pada minit ke-66 sambil menonton sisa perlawanan dengan bergelora di bangku simpanan, sementara ada perpisahan emosi bagi Angel Di Maria dalam perlawanan terakhirnya untuk pasukan kebangsaan.
Buat Colombia, yang hanya memenangi gelaran satu kali dalam Copa America 2001, ini adalah malam yang mengecewakan di mana segala-galanya kelihatan tidak berfungsi untuk pasukan Nestor Lorenzo.
Kaos sekitar pintu masuk ke stadium bagi peminat, dengan pihak penganjur menyalahkan penyokong yang cuba masuk tanpa tiket sementara penyokong menyalahkan kurangnya sistem pintu masuk yang efisyen ke tempat perlawanan.
Momen ini menimbulkan kebimbangan kerana beberapa penyokong memerlukan perhatian perubatan kerana keletihan akibat panas tetapi setelah keputusan untuk secara tiba-tiba membuka pintu, tanpa pemeriksaan bagi yang masuk, keadaan itu telah selesai dengan baik dan perlawanan akhirnya berlangsung.
Jhon Corboba Colombia memukul bahagian bawah tiang gol dengan percubaan tembakan secara spekulatif pada minit ke-7 tetapi kedua-dua pasukan tidak dapat menemui rentak mereka dalam peringkat awal.
Di Maria menjumpai Messi pada minit ke-20 dengan bola rendah ke kotak penalti dan sepakan kaki kiri Messi diselamatkan oleh penjaga Colombia, Camilo Vargas.
Colombia kelihatan lebih bertenaga dalam tempoh awal dan mereka hampir menjaringkan pada minit ke-33 apabila Jefferson Lerma mencuba nasibnya dari jarak 25 meter dan tembakan rendahnya memaksa Emiliano Martinez membuat selamat dalam keadaan terdesak.
Kesedihan Messi
Keadaan bimbang bagi Messi pada minit ke-36 apabila beliau mencebur ke tepi garisan dan dihalang oleh sambutan luncur dari Santiago Arias yang dianggap sah dan meninggalkan kapten Argentina memerlukan rawatan.
Messi, yang kini bermain untuk kelabnya di Miami, kemudian melontarkan sepakan bebas dari sisi kiri tetapi hantaman kepala Nicolas Tagliafico tidak tepat sasaran.
Ia telah menjadi separuh yang mengecewakan dan tidak meningkat banyak selepas rehat, di mana peminat sekurang-kurangnya mendapat sedikit hiburan dari penyanyi Colombia, Shakira.
Argentina gagal menangani sepakan sudut James Rodriguez dan bola terbang kepada Davinson Sanchez tetapi beliau tidak mampu mengekalkan kepalanya yang mengendur dan terus ke atas palang.
Akhirnya ada sedikit kualiti yang dijangka apabila Di Maria menghasilkan salah satu lariannya yang karakteristik dari sisi kiri dan memaksa Vargas bertindak pantas, penjaga Colombia itu menjadikan bola melintasi palang.
Kemudian datang satu pukulan besar bagi harapan Argentina apabila Messi jatuh, tanpa sentuhan, ketika beliau berlari di tengah padang, dan dengan jelas dalam kesakitan beliau meninggalkan padang untuk digantikan Nicolas Gonzalez pada minit ke-66.
Ini terlalu banyak bagi Messi, dalam apa yang mungkin menjadi kejohanan besar terakhirnya, saat beliau duduk menangis di bangku simpanan, tidak mampu menahan emosinya.
Peminat Argentina menganggap bahawa mereka telah mencapai gol kemenangan pada minit ke-75 apabila Tagliafico menjumpai Gonzalez di kotak penalti, yang mengalahkan Vargas dengan tendangan rendah tetapi usaha itu dinyatakan offside.
Sedikit perubahan dalam masa tambahan dengan peluang separuh daripada Miguel Borja selepas sentuhan dari Jorge Carrascal tetapi perlawanan itu diselesaikan oleh golongannya yang berwibawa.
Leandro Paredes menang bola di tengah padang untuk Argentina dengan tekel yang tepat pada masanya, menemui Giovani Lo Celso yang pass pertama kali sempurna untuk Martinez yang berlari ke gol dengan keyakinan.


Source link
The post Argentina menang melawan Colombia 1-0 untuk menjuarai Copa America yang ke-16. appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/argentina-menang-melawan-colombia-1-0-untuk-menjuarai-copa-america-yang-ke-16/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Antara Kempen Pn Di Sg Bakap Ialah Ph Menang Ron95 Akan Naik Harga

Antara Kempen Pn Di Sg Bakap Ialah Ph Menang Ron95 Akan Naik Harga

papar berkaitan - pada 7/7/2024 - jumlah : 120 hits
Mohd FairulPenyasaran subsidi bukanlah rahsia Sebuah kerajaan yang baik dan bertanggungjawab kepada status kewangan negara pasti akan melakukan penyasaran semula subsidi ini PH menang atau kalah di Sg Bakap Penyasaran subsidi Ron95 akan tet...
Cha Eun Woo Kini Wajah Cornetto Beli Sekarang Jadi 800 Yang Bertuah Menang Barangan Eksklusif Beserta Photocard

Cha Eun Woo Kini Wajah Cornetto Beli Sekarang Jadi 800 Yang Bertuah Menang Barangan Eksklusif Beserta Photocard

papar berkaitan - pada 4/7/2024 - jumlah : 129 hits
Musim panas ni seronok kalau dapat makan ais krim kan Lagi best kalau dapat aiskrim Cornetto sambil makan boleh terbayang wajah kacak Cha Eun Woo Eah AROHA Korang tau tak yang Cha Eun Woo kini dilantik sebagai duta jenama aiskrim terkenal C...
Pembangunan Untuk Sungai Bakap Jika Cikgu Jo Menang Zahid Hamidi

Pembangunan Untuk Sungai Bakap Jika Cikgu Jo Menang Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 4/7/2024 - jumlah : 140 hits
NIBONG TEBAL Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bertekad membantu membawa pembangunan ke Sungai Bakap andai calon Pakatan Harapan Dr Joohari Ariffin diberi mandat menjadi wakil rakyat pada hari pengundian Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Neg...
Parpol Andalkan Artis Untuk Menang Pilkada 2024 Seberapa Efektif

Parpol Andalkan Artis Untuk Menang Pilkada 2024 Seberapa Efektif

papar berkaitan - pada 7/7/2024 - jumlah : 92 hits
Ujang memandang fenomena majunya artis dalam Pilkada 2024 bisa jadi hanya sebagai cara Partai untuk mengejar popularitas
Nampak Gaya Tak Menang La Pn Di Sg Bakap

Nampak Gaya Tak Menang La Pn Di Sg Bakap

papar berkaitan - pada 2/7/2024 - jumlah : 153 hits
Desa HM Nampaknya Sg Bakap ni mcm payah la sikit PAS nak menang Korang bygkan smpai ke hari ni dh tinggal 4 hari shj lagi tempoh kempen satu kereta kebal satu jet satu meriam pun tak nampak naik lagi Kalaupun korang boikot Blackrock buat la...
Buasir Otak Tv Roblox Sukan Olahraga Menang Dapat Robux Live

Buasir Otak Tv Roblox Sukan Olahraga Menang Dapat Robux Live

papar berkaitan - pada 2/7/2024 - jumlah : 143 hits
Jom bersukan olahraga dalam game Roblox Track Field Infinite Menang dapat Robux Jom tonton animasi ini
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Buat Buat Bodoh Lebih Senang Dapat Perhatian

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur

Cops On Hunt For Inmate Who Fled Sungai Buloh Hospital

Sepiring Celebrates 9 Years Of Uniting Malaysians Through Authentic Local Flavours


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Generate Unique Brand Names

Sesekali Belanja Anak Anak Fruit

Pencarian Bakat Penulis Muda

Filem Reeza Gtr

Tip Masak Ketam Telur Masin Sedap Tak Guna Banyak Bahan

Perubahan Gred Sspa Senarai Jawatan Disatukan Ditukar