Arabian Village Pasaraya Barangan Dari Timur Tengah Yang Serba Lengkap


 Hello pembaca kesayangan,
Kalau you all nak tau, Misz-ella adalah peminat barangan dari Timur Tengah. Pada pendapat Misz-ella, produk-produk dari Timur Tengah sangat menarik samada rempah ratusnya, produk-produk berasaskan kesihatan, perhiasan dan juga wangian.


Baru-baru ini Misz-ella telah ke Arabian Village, sebuah pasaraya yang menjual pelbagai barangan dari Timur Tengah. Arabian Village terletak di No. 95-G KL Traders Square, 289 Jalan Gombak, Kuala Lumpur.


Bila sebut negara Arab atau Timur Tengah, kurma merupakan produk pertama yang kita akan fikirkan .. betul tak? Di Arabian Village, terdapat berbagai jenis kurma. Ada kurma Ajwa, Safawi, kurma Palestine dan bermacam-macam lagi.

Di sini kita boleh pilih samada mahu beli kurma secara timbang atau beli yang sudah siap di pack cantik seperti ini .. sesuai untuk dijadikan buah tangan, kan.


Berbagai jenis kismis dan 'jajan' juga ada di Arabian Village.

Ohh yang ini favourite Misz-ella. Biasanya Misz-ella akan campur bermacam jenis snacks atau 'jajan' ni dan timbang. Bawak balik letak dalam bekas dan hidang pada tetamu ..

Pelbagai jenis kekacang dan kismis yang telah di 'pack' cantik .. sesuai untuk dijadikan cenderahati atau buah tangan ketika ziarah, kan ..


Macam-macam jenis kekacang dan snacks yang buat kita rambang mata melihatnya. Rasa nak beli semua.


Kismis, dried cranberry, dried apricot, badam, gajus dan lain-lain .. sooo yummy!




Di Arabian Village juga kita boleh beli berbagai jenis roti yang sangat sedap dan 'fresh'


My favourite Baklava pun ada jual di Arabian Village. I bought a few and fell in love with it. Kalau ke Arabian Village lagi, surely I will repeat!


Pelbagai jenis madu ada dijual di Arabian Village. Malah madu yang diiktiraf terbaik di dunia juga ada di Arabian Village.

Madu lagi ..


Dan lagi .. cuba tengok harga dia, tak mahal, kan.

Olive atau buah zaitun yang telah dijerukkan. RM13 sahaja untuk 700gm. Murah, kan.

Ada bermacam jenis rupanya ..

Cheese spread



Halawa, sejenis manisan atau pemanis mulut dari Timur Tengah juga boleh didapati di sini. Misz-ella suka makan Halawa. Biasanya Misz-ella akan potong kecil dan jadikan pemanis mulut selepas makan. Durra Halawa is always my favourite brand. Harga di Arabian Village lebih murah berbanding dengan kedai-kedai lain.


Sos Cili Rana, satu jenama yang popular  Timur Tengah juga ada dijual di sini pada harga yang sangat rendah berbanding dengan kedai-kedai on-line yang lain. Di Arabian Village, sos cili Rana (100ml) boleh didapati pada harga RM1.60 sahaja.

Selain dari itu, Arabian Village turut ada produk sendiri. Yang ini adalah Pati buah kurma keluaran Arabian Village.

Extra virgin Palestine Olive Oil ..

Produk keluaran Yusuf Taiyoob juga ada 


Selain dari itu, di Arabian Village juga kita boleh dapati rangkaian minyak wangi buatan Arab. Misz-ella memang penggemar minyak wangi dari Timur Tengah. Bau minyak wangi keluaran Timur Tengah ni ... MasyaAllah!! Wangi! 


Ramai tanya kenapa Misz-ella sukakan minyak wangi Arab keluaran negara Timur Tengah. Hummmm .. pertama sekali adalah kerana bau minyak wangi buatan negara Arab ini sememangnya lain dari yang lain ~ the smell give you a good feeling, enhanced your mood and when your mood is good, it also enhanced your confident level. Arabian perfumes offer various kind of smells ~ oud, musk, flowery .. bila pakai terus fefeeling macam Puteri Arab gitu *Chewah*

Oh dear .. look at the perfumes *berbunga-bunga rasa hati tengok berbagai jenis perfume ni .. terus teringat kat kekasih lamaku  *yang orang Arab tu .. hehe*


Minyak wangi Arab juga lebih tahan lama. Sekali sembur, baunya tahan berjam-jam. Paling penting ianya bebas alkohol dan boleh digunakan semasa solat tanpa ragu-ragu dan was-was. Well, kalau ada yang Halal, kenapa perlu beli yang lain, betul tak? Selain dari tu, I also love the packaging. Arab's perfume are pack in a nice bottle.


Misz-ella juga suka mewangikan rumah cara orang Arab. Kalau you all nak tau, orang Arab tak guna pewangi rumah seperti Ambi Purr atau apa-apa spray yang lain. Orang Arab mewangikan rumah dengan cara membakar Bakhoor ataupun membakar kayu gaharu (oud) yang telah direndam dengan pewangi. Membakar Bakhoor dan membakar kayu gaharu merupakan amalan Rasulullah SAW. Kalau you all amalkan bakhoor ni, seluruh rumah akan berbau wangi malah bau wangi ini lama kelamaan meresap ke dalam perabut menjadikan rumah kita sentiasa wangi dan segar.

All in .. all in .. I had a great time spending a few hours shopping at Arabian Village. Whatever products that you are looking for .. termasuk lah rempah memasak Nasi Arab, Nasi Mandy dan lain-lain lagi .. juga ada di sini. I went back home with my Oud A-Khanger, Ajwa dates, Marai honey, Bint Hooran perfume and baklva (no picture cos it's finished too fast .. LOL)
So my lovely readers, kalau you all sedang mencari pasaraya yang menjual produk dari Timur Tengah, jangan ragu-ragu, silalah ke Arabian Village. The supermarket is spacious and clean, friendly staff and the price is so wallet-friendly.
Kalau tiada masa untuk pergi ke kedai, tiada masalah kerana you all boleh shopping online dengan cara :-
kunjungi website Visit Arabian Village di https://www.arabianvillage.my/.ikuti Instagram Arabian Village di https://www.instagram.com/arabianvillagemy/
Arabian Village95-G KL Traders Square289 Jalan GombakKuala LumpurNo. tel : 011-1111 9585
















Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://misz-ella.blogspot.com/2020/09/arabian-village-pasaraya-barangan-dari.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Demi Beli Beras Bocah Ini Memulung Tengah Malam Mengorek Ngorek Tong Sampah Sampai Pagi

Demi Beli Beras Bocah Ini Memulung Tengah Malam Mengorek Ngorek Tong Sampah Sampai Pagi

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 256 hits
Seorang bocah 7 tahun yang masih duduk di bangku kelas 2 SD menyita perhatian netizen usai video yang merekam dirinya viral di media sosial Dalam video yang beredar bocah bernama Fandi itu sendirian memulung tengah malam memanggul karung go...
Summer Bay Resort Lang Tengah Island Kenangan Bayu Laut Pasir Putih Dan Air Berkaca Yang Tak Dapat Dilupakan

Summer Bay Resort Lang Tengah Island Kenangan Bayu Laut Pasir Putih Dan Air Berkaca Yang Tak Dapat Dilupakan

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 237 hits
Percutian pendek yang tak dirancang dan akhirnya membuahkan kenangan yang paling berharga Siapa sangka rezeki nak datang dalam pelbagai cara Dan kali ni I berpeluang menikmati percutian pendek 2hari 1 malam di Pulau yang selama ini tak pern...
Travelodge City Centre Hotel Tengah Bandar Yang Menjanjikan Kejutan Seperti Anda Berada Dari Luar Kota

Travelodge City Centre Hotel Tengah Bandar Yang Menjanjikan Kejutan Seperti Anda Berada Dari Luar Kota

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 198 hits
Guys Raya Aidil Adha aritu i tak balik kampung so Azriel ikut his cousin holiday to pantai since dia insist nak join abang kakak sepupu yang lagi ramai lagi meriah so xda nak heran join mommy So mommy pun langkah panjang plan aktiviti Plat ...
Roy Suryo Sentil Akun Kaesang Dan Menteri Cuit Hiu Makan Tomat Sangat Tidak Etis Di Tengah Pandemi

Roy Suryo Sentil Akun Kaesang Dan Menteri Cuit Hiu Makan Tomat Sangat Tidak Etis Di Tengah Pandemi

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 336 hits
Pakar Telematika Roy Suryo mengomentari akun resmi Twitter Kementerian Pekerjaan Umum dan Perumahan Rakyat dan putra bungsu Presiden Joko Widodo Kaesang Pangarep yang mengunggah foto lucu atau meme ikan hiu makan tomat Roy mempermasalahkan ...
Sadis Demi Uang Asuransi Suami Di China Dorong Istri Yang Tengah Hamil Ke Jurang

Sadis Demi Uang Asuransi Suami Di China Dorong Istri Yang Tengah Hamil Ke Jurang

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 243 hits
Hidup dan mati seseorang adalah misteri Ilahi Semua orang pasti mati namun kapan waktunya hanya Gusti Allah yang tahu Begitulah yang kisah Ahn Du nama suami jahat yang sengaja membunuh istrinya demi memperoleh uang asuransi Pada suatu hari ...
Manut Jokowi Dpr Mendagri Dan Kpu Tetap Gelar Pilkada Di Tengah Pandemi

Manut Jokowi Dpr Mendagri Dan Kpu Tetap Gelar Pilkada Di Tengah Pandemi

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 289 hits
Pemerintah dan DPR bersama penyelenggara pemilihan umum menyepakati pelaksanaan Pilkada serentak 2020 tetap berlanjut pada 9 Desember mendatang Hal tersebut sesuai dengan keinginan Presiden Jokowi yang juga enggan menunda Pilkada di situasi...
Fahri Ngaku Jalan Tengah Sebut Permusuhan Tidak Jelas Antara No 2 Dan No 1 Kekanak Kanakan

Fahri Ngaku Jalan Tengah Sebut Permusuhan Tidak Jelas Antara No 2 Dan No 1 Kekanak Kanakan

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 181 hits
Politisi Partai Gelora Fahri Hamzah buka suara terkait pihaknya yang tidak mau ikut campur soal adanya kubu Prabowo dan Kubu Jokowi Ia menuturkan bahwa pihaknya adalah penganjur jalan tengah yang tidak ingin melembagakan permusuhan yang dis...
Tengah Seronok Layan Kaki Berlari Tiba Tiba

Tengah Seronok Layan Kaki Berlari Tiba Tiba

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 268 hits
Macam biasa petang ni turun joging macam biasa selepas cuaca reda dari hujan renyai Hari Rabu adalah hari untuk latihan kardio saya Hari Rabu dan Jumaat memang hari untuk berlari jarak dalam sederhana kadangkala jauh Paling jauh bagi saya a...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik