Aplikasi Renew Lesen Dan Roadtax Online Myjpj Bermula Februari 2024


Orang ramai boleh renew lesen dan roadtax online MyJPJ mulai Februari ini.nMenteri Pengangkutan, Anthony Loke, berkata penambahan fungsi baharu itu akan memudahkan orang ramai memperbaharui LKM dan LMM secara digital selain menjimatkan masa dan kos serta dapat mengurangkan kesesakan transaksi fizikal di kaunter Pengangkutan Jalan. Jabatan (JPJ).
Pelaksanaan transaksi pembaharuan LKM melalui aplikasi ini akan dilaksanakan secara berperingkat yang pada peringkat awalnya hanya melibatkan kenderaan persendirian individu (warganegara)
Pengumuman Renew Lesen dan Roadtax Online MyJPJ Apakah itu Renew Lesen dan Roadtax Online MyJPJ? Pihak Kementerian Pengankutan Jalanraya telah memperkenalkan kaedah baharu dalam memperbaharui lesen iaitu cukai jalan kenderaan atau Lesen Kenderaan Motor (LKM) dan Lesen Memandu Malaysia (LMM) menerusi aplikasi MyJPJ.
MyJPJ pula adalah merupakan sebuah aplikasi yang dibuat khusus untuk memperkembangkan pengguna data digital secara meluas untuk memastikan pengguna dapat mengambil kemudahan dan
Terima Rebat RM5 Jika Renew Lesen dan Roadtax Online MyJPJ Bagi menggalakkan penggunaan e-LMM, individu yang memilih Lesen Memandu Malaysia Digital (e-LMM) ketika pembaharuan akan menikmati rebat sebanyak RM5, yang mana rebat ini akan dinikmati sepanjang tahun 2024 iaitu bermula dari 1 Februari hingga 31 Disember.
Inisiatif ini terpakai bagi mereka yang memilih e-LMM semasa pembaharuan sama ada melalui:
Kaunter JPJ Portal mySIKAP Aplikasi MyJPJ Rakan niaga JPJ (Pejabat Pos Malaysia dan MyEG Services Berhad). Inisiatif ini hanya untuk warga tempatan sahaja dan tidak diberikan kepada warganegara asing atau mana-mana pemegang pas, permit jangka masa panjang, Kad Pengenalan Pemastautin Sementara (MyKAS) serta Kad Pengenalan Pemastautin Tetap (MyPR).
Kelebihan Renew Lesen dan Roadtax Online MyJPJ Urusan memperbaharui lesen dan roadtax anda kini boleh dilakukan secara atas talian di mana-mana sahaja. Ia memberi kepada anda beberapa kemudahan. Melalui aplikasi MyJPJ juga terdapat beberapa perkhidmatan seperti:
Perbaharui lesen kenderaan Perbaharui lesen memandu Pembayaran saman e-aduan dan lain-lain. Antara kelebihan menggunakan kaedah transaksi secara atas talian adalah:
Memudahkan urusan kaunter di mana-mana sahaja. Menjimatkan masa Menjimatkan kos perjalanan Dapat membantu seseorang beurusan dengan segera Memenuhi etika penggunaan yang disediakan Sila rujuk dibawah bagi mengetahui bagamanai berurusan renew lesen dan roadtax online MyJPJ.
Panduan Guna Aplikasi MyJPJ untuk Rakyat Malaysia Fungsi Terbaru Diperkenalkan Pada Aplikasi MyJPJ Fungsi terbaru diperkenalkan kepada orang ramai yang juga boleh membuat perkongsian Lesen Kenderaan Motor Digital (e-LKM) atau cukai jalan digital menerusi aplikasi MyJPJ bermula 2 Januari 2024. Fungsi baharu ini akan membantu pemilik kenderaan berkongsi e-LKM dengan individu lain sama ada ahli keluarga dan rakan-rakan.
Inisiatif diperkenalkan bertujuan membantu pemandu yang memandu kenderaan individu lain untuk menunjukkan cukai jalan kepada pihak berkuasa sekaligus dapat memudahkan urusan pemandu dan penguatkuasa.
Cara untuk Kongsikan Lesen Kenderaan Motor Digital (e-LKM) Melalui Aplikasi MyJPJ Cara untuk pemilik kenderaan kongsikan LKM adalah dengan hanya perlu menekan nombor plat kenderaan dan butang ‘Kongsi LKM’ untuk membuat perkongsian lesen tersebut.
Fungsi ini ditetapkan mempunyai tempoh had masa perkongsian yang ditetapkan oleh pemilik dan kod pengaktifan perlu diberikan kepada penerimanya. Selain itu, Sistem itu akan menghapuskan rekod perkongsian jika tidak diaktifkan dalam tempoh 24 jam.
Cara Renew Lesen dan Roadtax Online MyJPJ Pengguna kini boleh memperbaharui segera secara atas talian dengan beberapa langkah mudah. Berikut adalah cara renew lesen dan roadtax online di aplikasi MyJPJ:
Log masuk akaun dengan memasukkan nombor kad pengenalan dan kata laluan. Selepas itu, pergi ke ‘Profil’. Paparan lesen memandu dan lesen kenderaan motor akan dipaparkan. Pilih salah satu yang anda ingin renew. Anda perlu mematuhi arahan yang ditetapkan. Akhir sekali, anda boleh membuat pengesahan dan pembayaran. Selepas sahaja anda selesai, untuk mendapatkan lesen anda boleh klik ‘Jana Semula’ untuk mendapatkan paparan lesen anda yang baharu dikemaskini. Berdasarkan sumber, pihak JPJ akan terus membangunkan aplikasi dari semasa ke semasa menuju tahun 2025 dengan semua perkhidmatan JPJ dapat diakses ke aplikasi MyJPJ sahaja.
Soalan FAQs Renew Lesen dan Roadtax Online MyJPJ Apakah renew lesen online? Anda hanya perlu menggunakan aplikasi sahaja untuk memperbaharui dan berurusan tanpa ke kaunter.
Bilakah dilancarkan renew lesen online? Bermula tahun 2023 dimana diperkenalkan melalui laman my SIKAP JPJ.
Adakah menjadi kewajipan renew lesen online? Tidak, ianya adalah pilihan kepada anda sebagai pengguna untuk menggunakan perkhidmatan online atau kaunter JPJ.
Bagaimana kalau aplikasi MyJPJ tidak berfungsi? Anda boleh merujuk kepada pihak aplikasi MyJPJ hubungi mereka pada nombor  03-80008000.
Sekiranya gagal menunjukkan lesen online, adakah dikenakan tindakan? Tidak, selagi mana anda tidak menyalahi undang-undang dan mempunyai lesen fizikal ianya tidak mengapa.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2024/01/renew-lesen-dan-roadtax-online-myjpj.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Vehicle Owners Can Now Share Digital Roadtax Via Myjpj App

Vehicle Owners Can Now Share Digital Roadtax Via Myjpj App

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 150 hits
Motor vehicle owners can now share their digital road tax with others using the new function Kongsi LKM on the MyJPJ application announced Transport Minister Anthony Loke today He said with the new Kongsi LKM function vehicle owners can sha...
Cara Buat Lesen Online Di Website Jpj

Cara Buat Lesen Online Di Website Jpj

papar berkaitan - pada 26/12/2023 - jumlah : 138 hits
Perkongsian asal Ezah Majidi di facebook telah menunjuk ajar cara buat lesen dalam talian 1 Install dan daftar di aplikasi MyJPJ Jangan risau percuma Atau boleh daftar 2 Masuk je lawan web 2 Login pakai ic and password yang korang dah regis...
Bob Rock Clothing Adakan Kempen Let S Go To Work Bermula 1 Hingga 31 Januari 2024

Bob Rock Clothing Adakan Kempen Let S Go To Work Bermula 1 Hingga 31 Januari 2024

papar berkaitan - pada 10/1/2024 - jumlah : 172 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog Mahamahu dan juga kepada rakan rakan yang dikasihi sekalian Masih mood tahun baru lagi ker atau masih mood bercuti Masih teringat pantai yang cantik tempat yang tenang atau tempat sejuk masa p...
Genting Skyworlds Theme Park Menyambut 2024 Dengan Harga Istimewa Bermula Dari Serendah Rm98

Genting Skyworlds Theme Park Menyambut 2024 Dengan Harga Istimewa Bermula Dari Serendah Rm98

papar berkaitan - pada 5/1/2024 - jumlah : 182 hits
Hi Korang Dianugerahkan oleh CNN Travel sebagai salah satu taman tema terbaik di dunia nikmati Genting SkyWorlds Theme Park dari serendah RM98 pada tahun 2024 Sebagai penyedia hiburan berasaskan teknologi yang terintegrasi yang dipamerkan m...
Kalendar Januari 2024 Februari 2025 Mengikut Takwim Akademik Kpm

Kalendar Januari 2024 Februari 2025 Mengikut Takwim Akademik Kpm

papar berkaitan - pada 8/1/2024 - jumlah : 224 hits
Kalendar bermula Januari 2024 sehingga Februari 2025 ini yang dikongsikan oleh Cikgu Share adalah kalendar yang komprehensif yang dapat membantu para guru dan ibu bapa dalam membuat perancangan persekolahan atau cuti dan seumpamanya Terdapa...
Cara Mudah Renew Insurans Motorsikal Secara Online

Cara Mudah Renew Insurans Motorsikal Secara Online

papar berkaitan - pada 10/1/2024 - jumlah : 71 hits
ads 1 Memandangkan Malaysia sekarang tengah dalam Perintah Kawalan Pergerakan jadi tak banyak premis seperti kedai motorsikal syarikat insurans pejabat POS mahupun kaunter JPJ dibuka untuk memperbaharui cukai jalan dan juga insurans motorsi...
Make It Real Slogan Terbaru Dari Realme Bermula Tahun 2024

Make It Real Slogan Terbaru Dari Realme Bermula Tahun 2024

papar berkaitan - pada 5/1/2024 - jumlah : 138 hits
Kuala Lumpur Malaysia 4 Januari 2023 realme jenama telefon pintar yang paling pesat berkembang di dunia menyambut tahun baharu dengan realme C67 telefon pintar peringkat permulaan baharu yang menampilkan platform Snapdragon 685 kamera utama...
Cara Tukar Tetapan Ke Bahasa Melayu Di Aplikasi Myjpj

Cara Tukar Tetapan Ke Bahasa Melayu Di Aplikasi Myjpj

papar berkaitan - pada 25/12/2023 - jumlah : 142 hits
Selain dari English anda juga boleh menukar tetapan bahasa dalam aplikasi MyJPJ ke bahasa Melayu dengan mengikuti beberapa langkah yang kami tunjukkan dalam video ini Untuk menukar semula tetapan bahasa aplikasi MyJPJ ke bahasa Inggeris and...
Aplikasi Poker Online Terpercaya Panduan Bermain Dan Menang

Aplikasi Poker Online Terpercaya Panduan Bermain Dan Menang

papar berkaitan - pada 1/1/2024 - jumlah : 72 hits
Aplikasi Poker Online Terpercaya Panduan Bermain dan Menang Halo para pecinta poker online Apakah Anda ingin mempelajari cara bermain poker online dengan aplikasi yang terpercaya Jika iya maka Anda berada di tempat yang tepat Dalam artikel ...
Projek Perumahan Lumira Di Eka Heights Menawarkan Sentuhan Moden Dan Tema Reka Bentuk Avant Garde

Uitm Ijn Gave Assurance On Surgery Course S Diversity Say Foreign Advisers

Simpan Duit Kertas Rm5

In Focus As Malaysia Corruption Dragnet Widens Pm Anwar S Political Payback Threatens To Hurt Business Sentiment

Terokai Kehidupan Moden Di Eka Heights Memperkenalkan Lumira

Pas No Decision Yet On Pn S Pm Candidate But Bersatu Backs Muhyiddin

Eka Heights Kediaman Baru Yang Moden Dan Selesa

Refacing Vs Replacing Cabinets Cost Breakdown For Your Kitchen



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Pinup Casino Peru Casino En L Nea Pin U

Poster Hari Ibu 2024 Contoh Poster Dengan Background Menarik

Rizky Febian Feat Mahalini Bermuara Chord

Penjara Naqab Neraka Dunia Untuk Tawanan Palestin

Everyman Tracker Build Pt 7 Custom Pipes Panels And More

Jenazah Siti Hawa Mohamad Isa Selamat Dikebumikan Mangsa Lemas Kereta Terjunam Dalam Tali Air