Apa Yg Istimewa Dan Berbeza Nya Warganegara Mengatasi Undang


https://www.thestar.com.my/news/nation/2021/06/11/najib-will-lose-everything-if-bankruptcy-proceedings-allowed-says-lawyer#.YMOvyURJ0Ug.whatsapp

Setiap netizen terutama yang sebelum sedang dan AKAN datang dalam situasi yang sama tentu memberi perhatian pada kes ini dan bakal menjadi precedent..
Apakah status seseorang AKAN diambilkira kerana hakikatnya ia antara pembayar cukai vs LHDN.












....



6 Tips Memahami Naik Turun Harga Emas*


Sejarah harga emas adalah sentiasa menaik.


Untuk memudahkan sahabat fahami perangai harga emas, saya senaraikan 6 tips penting. 


Walaupun mungkin kita tak faham analisis teknikal harga emas (yang agak rumit), insyaAllah kita boleh faham serba sedikit pasal naik turun harga emas ni.


Tips #1: Bila Harga Memucak Tinggi – Perangai harga emas, bila ia naik puncak tertinggi, ia akan turun dulu seketika sebelum naik balik ke puncak yang baru.


Cuma berapa banyak ia akan naik, dan berapa banyak ia turun, tak siapa yang tahu. Bila harga emas cecah puncak yang baru, itu masanya untuk jual emas bagi sesiapa yang nak pakai duit dalam masa terdekat. Bila harga emas turun, tambahkan lagi simpanan emas.


Jangan tunggu harga turun lagi sebab ia akan naik balik pada bila-bila masa. Ramai kenalan saya yang tunggu harga paling rendah tapi akhirnya terpaksa beli harga lebih tinggi!


Tips #2: Faktor Turun Naik Mendadak – Naik turun harga emas secara mendadak banyak dipengaruhi oleh faktor ‘fundamental’ yang biasanya diluar jangkaan sesiapa pun. Iaitu seperti bencana alam, wabak penyakit, kegawatan ekonomi, kenaikan harga minyak, peperangan, ketidak stabilan sesuatu negara seperti di Timur Tengah, inflasi dsb. 


Faktor yang telah dijangkakan juga mempengaruhi harga emas seperti nilai US dolar (Matawang US) yang menyusut dan krisis hutang di Eropah dan US. Individu dan bank-bank pusat akan beli emas untuk selamatkan kekayaan mereka bila mereka rasa dunia tak selamat, dan harga emas akan melonjak. Setiap orang perlu menyimpan emas walaupun sikit sebagai ‘insurans’ masa depan. Azizi Ali, Pakar Kewangan Peribadi sarankan tukarkan 10% kekayaan kita kepada emas. Tapi, atas keyakinan saya sendiri, saya tukarkan sebahagian besar simpanan saya kepada emas.


Tips #3: Emas Terus Naik Jangka Panjang – Mengikut indikator yang ada pada masa sekarang, trend harga emas akan terus naik dalam jangka panjang. Mungkin 10 tahun lagi.


Krisis hutang di US dan penyusutan nilai dollar belum nampak jalan keluarnya lagi. Michael Maloney, pakar pelaburan emas & perak menjangkakan krisis ini akan membawa kepada hiperinsflasi dan keruntuhan sistem matawang kertas yang menyebabkan duit kertas tak bernilai lagi. Jangan teragak-agak membeli emas selagi harga emas belum cecah USD5,000 seauns. Harga tertinggi setakat 2020 baru sahaja USD2022.


Tips #4: Harga Turun Jangka Pendek Adalah Biasa– Harga emas memang ada turun naik dalam jangka pendek, tapi ia akan terus naik dalam jangka panjang.


Memang tak logik harga emas naik tapi tak turun-turun.  So, jangan risau kalau harga emas turun, terutamanya kalau anda baru sahaja membeli emas.


Tips #5:  Mengukur Potensi Kenaikan Harga – Lagi banyak harga emas jatuh, lagi besar potensi ia akan naik balik. Ini disebabkan kita masih dalam trend harga menaik (bull market).


Kalau anda orang baru, try check dengan dealer emas berapa harga emas tertinggi sebelum ini. Lagi rendah harga emas semasa berbanding harga tertinggi sebelum ini, jangan fikir panjang. Beli jer. Tapi kalau anda baru pertama kali membeli, jangan tengok harga tinggi rendah. Beli jer dulu at least 1 Dinar  @ 1 Gla 1x10


Tips #6: Waktu Terbaik Memborong Emas – Bila harga emas jatuh banyak, itu masanya untuk memborong emas sebanyak mungkin. Bukannya tunggu sebab takut harga turun lagi dan tak naik-naik dah. Harga emas mesti naik balik kalau kita faham isu besar yang hampir pasti akan berlaku pada sistem kewangan sekarang – keruntuhan sistem wang kertas (fiat).


Berdasarkan banyak indikator yang ada, Michael Meloney (pakar sejarah matawang) meramalkan akan berlaku keruntuhan sistem matawang dunia. 


Jika ianya berlaku, orang paling selamat ialah mereka yang simpan emas dan perak.


Kalau anda faham isu penyusutan nilai US Dollar, krisis hutang US dan negara Eropah, anda akan lebih takut untuk menyimpan duit kertas berbanding membeli emas pada harga tinggi.


Sertai kami 
www.quantumnrich.com

http://goldbarqmsarif.com







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kluangmanexpress.blogspot.com/2021/06/apa-yg-istimewa-dan-berbeza-nya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mengatasi Rasa Mual Pada Saat Hamil

Cara Mengatasi Rasa Mual Pada Saat Hamil

papar berkaitan - pada 13/6/2021 - jumlah : 287 hits
Rasa mual pada saat hamil adalah sesuatu hal yang biasa terjadi Ini paling sering dialami pada fase trimester 1 hingga ke 2 Namun juga tidak jarang berlanjut hingga ke fase trimester 3 Yah meskipun kondisi ini bukanlah sesuatu yang membahay...
Percaturan Politik Mengatasi Kemanusiaan

Percaturan Politik Mengatasi Kemanusiaan

papar berkaitan - pada 8/6/2021 - jumlah : 109 hits
HAMDAN TAHAPolitik mengatasi keadilan manusia saya percaya selangor di biarkan mendapat vaksin sedikit kerana negeri ini di takbir oleh pembangkang Kes selangor paling tinggi penduduk paling padat tapi menerima vaksin sikit ini ke kerajaan ...
Memalukan Sungguh Menteri Undang Undang Nih

Memalukan Sungguh Menteri Undang Undang Nih

papar berkaitan - pada 19/6/2021 - jumlah : 96 hits
NORMAN RADZUANaaa sudahhh Takiyuddin rupanya Loyar butakayu kena sekolah dgn Noh Udang dan Kuli Tafsiran Taki Pas 40 dan Pasal 55 Mengenai YDPA kena mendengar nasihat Kerajaan Taki mentafsir YDPA HAMBA ABDI PM YDPA WAJIB IKUT semua KEHENDAK...
Sebabkan Gatal Berikut Cara Mengatasi Ruam Popok Bayi

Sebabkan Gatal Berikut Cara Mengatasi Ruam Popok Bayi

papar berkaitan - pada 16/6/2021 - jumlah : 217 hits
Apakah ruam popok bayi menyebabkan bayi merasa gatal terus menerus Kebanyakan bayi merasakan rasa gatal ketika ruam itu muncul Ruam popok Artikel ditulis oleh dan dipublikasikan pertama kali di Hak cipta oleh
Fuhh Tukang Jawab Untuk Umno Makna Kata Takut Nya Hilang Jawatan Ada Jawatan Jadi Tunggul Kayu

Fuhh Tukang Jawab Untuk Umno Makna Kata Takut Nya Hilang Jawatan Ada Jawatan Jadi Tunggul Kayu

papar berkaitan - pada 5/6/2021 - jumlah : 193 hits
Gesaan Nur Jazlan tamat kerjasama tidak wakili kepimpinan tertinggi Umno kata Timbalan Presiden PAS June 4 2021 Tuan Ibrahim Tuan Man berkata PAS melihat kerjasama dengan Umno dalam kerangka penyatuan ummah PETALING JAYA PAS menganggap keny...
Pak Lah Sihat Penyebar Berita Palsu Berdepan Tindakan Undang Undang

Pak Lah Sihat Penyebar Berita Palsu Berdepan Tindakan Undang Undang

papar berkaitan - pada 17/6/2021 - jumlah : 255 hits
Pejabat Tun Abdullah Ahmad Badawi menafikan laporan yang mendakwa bekas Perdana Menteri itu meninggal dunia Abdullah atau lebih mesra dikenali sebagai Pak Lah kata pejabat itu berada dalam keadaan sihat di samping keluarga Sehubungan itu pe...
Hang Turun Makin Lepas Makin Menjadi Anak Panjat Pintu Bapa Membebel Undang Netizen Berdekah Video

Hang Turun Makin Lepas Makin Menjadi Anak Panjat Pintu Bapa Membebel Undang Netizen Berdekah Video

papar berkaitan - pada 17/6/2021 - jumlah : 307 hits
Hang Turun Makin Lepas Makin Menjadi Anak Panjat Pintu Bapa Membebel Undang Netizen Berdekah VIDEO Lumrah pasangan yang mempunyai anak kecil kadang kala pasti mencabar kesabaran hingga ada yang sampai pening kepala jadinya Tambah tambah lag...
Check Alat Tulis Anak

Blackrock Umno Dua Kepala

Zaid Hits Out At Ministry S Muslim Friendly Tourism Idea For Langkawi

10 Vacuum Cordless Terbaik Untuk Bersihkan Rumah 2024

Roche Partners With Healthcare Experts To Introduce Accessible Diabetes Care

Kopi Terbaik Di Cafe Area Utara Aroma Yang Berbeza

Drama Terjerat Kisah Cinta Terlarang Hingga Terjerat Dan Menjerat Hidup Hakiki

Penjelasan Isu Blackrock Oleh Pm Diterima Baik



6 Makhluk Mitos Yang Digeruni dan Disanjung Masyarakat Asia Tenggara

10 Filem Komedi Lawak Terbaru Yang Best Juga Tersedia Online Netflix Prime Video HBO GO Dengan Sarikata Bahasa Melayu

Info Dan Sinopsis Filem Ipar Adalah Maut 2024 Kini Di Pawagam Malaysia

Kahwin Beristerikan Bella Hanna Bella Luna Ini 10 Fakta Biodata Pelakon Redza Rosli Yang Ramai Tak Tahu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Terjerat iQIYI Malaysia Gandingan Aliff Aziz Dan Ruhainies


Jangan Bersangka Sudah Beriman

Cara Terbaik Mengemas Barangan Berat Apabila Pindah Rumah

Cara Menetap Di Negeri Belanda Terdapat 4 Jalur Yang Bisa Digunakan

Restoran Line Clear Penang

Only Flirts Your Ticket To Anonymous And Exciting Dates

Sultan Murka Kes Curi Tabung Masjid