Apa Yang Berbaloi Untuk Dapatkan Duit


 Ramai yang buntu sekarang ini akibat PKP dan PKPB yang melanda. Ada yang hilang pekerjaan, ada yang terpaksa kuarantin dan ada juga yang berniaga tetapi diarahkan tutup kedai.
 Saya fahami apa yang anda lalui. Saya pelajar di sebuah universiti swasta tempatan dan ibu bapa saya sudah tidak bekerja beberapa bulan sebelum PKP yang pertama diumumkan.
Kini, saya jadikan situasi ini sebagai satu pemacu untuk saya mula bina rentak mencari duit dan menguruskan kewangan saya. Dulu ibu saya cuba untuk bagi saya nampak peluang yang ada di dunia internet marketing Malaysia, saya tak nampak. 
Walau apa sekalipun saya tak faham. (Huhu tak faham apa, pun saya tak tahu). Tapi sekarang minda saya lebih terbuka dan boleh menerima. Jadi tiba masa saya untuk bagi anda terbuka juga.


Sekarang bukan masa untuk berfikir, untuk tunggu dan lihat.
Sekarang, research dan terus buat. Research dan terus buat.
Jika dulu tunggu, bapa saya boleh beri duit.
Sekarang ni kalau saya tunggu, esok lusa akan ada empat orang akan berlapar tak berlagu.


Jadi kalau anda dalam situasi yang sama, mari saya kongsikan apa shortcut yang anda boleh buat.
1. Kerja fizikal/service : Kerja fizikal ini seperti service atau kerja yang orang lain akan terfikir berulang kali nak buat ke tidak. Nak potong rumput ke, nak jadi cleaner ke, nak jadi delivery guy sekalipun, sekarang ini sebenarnya kerja yang tak perlu kelayakan tinggi atau pelajaran tinggi. 
Saya sebenarnya tidak sesuai buat kerja fizikal sebab time PKP duk rumah, langsung tak menggerakkan otot, jadi bila buat kerja fizikal terus semput. tapi saya sarankan untuk mereka yang nak duit lebih untuk survive. Ini sebagai first step untuk kumpul duit dan susun langkah seterusnya. 
Ada juga yang part time, jadi kalau anda kuat dan mampu kerah tenaga, anda patut ambil sahaja pekerjaan seperti ini.
2. Telemarketing/customer service : Sebenarnya ramai tak faham kenapa kerja ni ramai orang tak suka dan ramai orang tak layak. Sebenarnya pekerjaan ini , kalau anda pandai cari, akan dapat yang low qualifications dan high earning. Banyak stigma sebab kerja ni high stress dan low earning, walhal, ini hanya benar buat sesetengah tempat.
Kerja ini akan beribu kali lebih mudah sekiranya anda tahu Mandarin atau bahasa Cina yang lain, tapi kerja ini kerja yang "Susah-susah dahulu, senang-senang kemudian"  Bila dah faham cara dan teknik, anda boleh untung besar di masa hadapan, walaupun tak faham Mandarin.
Kelebihan lain : Work from home/ remote working , Komisyen tinggi , Bayaran basic tinggi , environment stress tetapi pekerja dan boss yang mantop.
3. Freelancing/ service online : Kerja ini sesuai buat mereka yang mempunyai kepakaran atau kemahiran yang tinggi.  Anda boleh cari idea servis apa yang paling dicari atau high demand di Fiverr atau Upwork. Kadang-kadang cari di google je pun boleh cari siapa post cari freelancer.
4. Affiliate marketing :  Affiliate ini lebih simple kerana kita menjual produk orang dengan cara lebih mudah sebab kebanyakkan affiliate ialah kita share link sahaja dan produk ada juga produk digital sahaja. Affiliate marketing kini telah lebih banyak cabang dan teknik.
Anda boleh jadi influencer dan share link barang kecantikan.
Anda boleh jadi sesorang yang pakar dalam buat bisnes, dan share link produk berkaitan.
Anda boleh jadi blogger yang seringkali share ilmu melalui newsletter di emel dan update link affiliate untuk panduan dan tips terbaru.
Saya sekarang ini sedang mencari mereka yang mahu belajar cara kreatif dan diverse untuk lakukan affiliate dibawah Affiliate Cili Padi. Info lanjut disini.
5. Online business : SOCIAL MEDIA. dan website. tapi lebihkan social media. itu sahaja. Kendalikan bisnes anda disana, urusan jual beli, cari pelanggan, buat promosi, semua disitu.




LIke dan share post ini untuk saya share lagi lubuk-lubuk atau cara lubuk-lubuk ini tangkap pembeli. =)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kopimiloais.blogspot.com/2020/11/apa-yang-berbaloi-untuk-dapatkan-duit.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Duit Bpn Buat Modal Barang Basah Siap Siang Jadi Lubuk Rezeki Ibu Tunggal

Duit Bpn Buat Modal Barang Basah Siap Siang Jadi Lubuk Rezeki Ibu Tunggal

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 171 hits
Ekoran krisis kesihatan akibat penularan wabak pendemik COVID 19 di seluruh dunia pada 18 Mac 2020 Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin memutuskan Perintah Kawalan Pergerakan dilaksanakan di seluruh negara Ekoran pelaksanaan PK...
12 Idea Jimat Cermat Jika Tak Cukup Duit Setiap Bulan

12 Idea Jimat Cermat Jika Tak Cukup Duit Setiap Bulan

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 190 hits
Kami menyemak penyata pendapatan kami mendapati wang keluar lebih banyak daripada wang masuk Itu disebut situasi aliran tunai negatif Jadi keadaan seperti itu mesti diselesaikan dengan segera Aliran tunai negatif ini seperti paip bocor Seki...
Teknik Menabung Duit Di Rumah

Teknik Menabung Duit Di Rumah

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 432 hits
Menabung duit di rumah memerlukan disiplin serta motivasi yang tinggi bagi memastikan anda sentiasa bersemangat Teknik menabung secara kreatif adalah pelu bagi memastikan anda sentiasa konsisten Amalan ini juga perlu dipupuk sejak anak anak...
Buat Duit Dengan Bisnes Homestay

Buat Duit Dengan Bisnes Homestay

papar berkaitan - pada 5/11/2020 - jumlah : 237 hits
Industri pelancongan dan perhotelan antara industri terjejas teruk akibat penularan Covid 19 sejak awal tahun ini Walaupun Perintah Kawalan Pergerakan dilonggarkan pada bulan Jun tempoh hari
Duit Percuma Likeshare Income456 Jom Buat Income Dari Rumah Hanya Dengan Smartphone

Duit Percuma Likeshare Income456 Jom Buat Income Dari Rumah Hanya Dengan Smartphone

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 1527 hits
As salam dan Selamat Sejahtera JOM JOIN PROGRAM Program buat duit dari rumah hanya dengan menggunakan Smartphone ini adalah di mana PEMILIK akaun Facebook YouTube IG atau TikTok mahu mencari Follower atau Like akan mengiklan di LikeShare da...
Panduan Buat Duit Usd Blog Dan Youtube Guna Kod Untuk Diskaun Rm20

Panduan Buat Duit Usd Blog Dan Youtube Guna Kod Untuk Diskaun Rm20

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 299 hits
Ramai yang mencari peluang untuk menjana pendapatan tambahan samada untuk diri sendiri mahupun keluarga Menerusi teknologi dan internet antara cara paling best mudah dan menyeronokkan buat duit adalah menerusi membuat blog dan juga saluran ...
Duit Habis Ditipu Ah Long Online

Duit Habis Ditipu Ah Long Online

papar berkaitan - pada 4/11/2020 - jumlah : 180 hits
Mohd Wazir Mohd Yusof KUANTAN Seorang ejen insurans kerugian RM18 500 selepas diperdaya individu menawarkan pinjaman tidak wujud ketika kejadian di Cameron Highlands dekat sini semalam Wanita berusia 26 tahun berkenaan tertarik untuk memoho...
Duit Sendiri La Bro

Duit Sendiri La Bro

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 139 hits
Nizam Aka Aduhhh Bukan main lagi memuji dan memuja kononnya kersjaan terbaik bila keluarkan wang daripada kwsp Kikikiki Pencarum keluarkan wang yang mereka sendiri simpan last last kerajaan yang dilambung lambung seolah olah wang kerajaan c...
Nak Cari Duit Untuk Negeri Hangpa Tak Pandai Nak Penaik Gaji Untuk Hangpa Pandai

Nak Cari Duit Untuk Negeri Hangpa Tak Pandai Nak Penaik Gaji Untuk Hangpa Pandai

papar berkaitan - pada 6/11/2020 - jumlah : 181 hits
BOB KELANANG Di bawah ini di senaraikan pelaburan asing yang masuk kepada setiap negeri di Malaysia pada 2019 dan di sini bolehlah kita lihat 3 negeri terbaik di atas adalah dibawah pemerintahan Kerajaan PH Dari situ pula cuba anda semua li...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang