Apa Sebenarnya Umno Inginkan Hishammuddin Hussein





1. Saya mengikuti rapat perkembangan yang sedang berlaku di dalam UMNO dan ramai bertanya apakah respon saya. Sekiranya parti memutuskan semua Menteri UMNO perlu letak jawatan, saya akan patuh dan letak jawatan.
2. Walaubagaimanapun, dalam menentukan kerjasama politik, UMNO harus mempunyai hala tuju, objektif dan sebab yang jelas dalam merancang jalan kehadapan parti. Pertimbangan yang dibuat jangan bersandarkan emosi dan kesan jangka masa pendek.
3. Ini adalah kerana keputusan yang bakal dibuat parti akan menentukan jatuh bangunnya UMNO, memberi kesan kepada nilai dan asas perjuangan UMNO, dan juga kedudukan UMNO dalam pilihanraya yang akan datang.
4. Jika parti berkeputusan untuk tidak meneruskan kerjasama dengan Bersatu, parti harus putuskan dengan siapa UMNO akan bekerjasama menjelang PRU15. Adakah dengan DAP? Adakah dengan PKR? Atau bersendirian? 
5. Perancangan kerjasama politik UMNO harus dibuat dengan teliti kerana pilihanraya bukannya esok. UMNO mesti lakukannya dengan penuh tanggungjawab dan kebijaksanaan.
6. Iktibar yang harus diambil oleh UMNO adalah kita (BN) hanya menang 79 kerusi pada PRU-14 daripada 133 kerusi yang kita menangi pada PRU-13. Ini bermakna kita kehilangan 54 kerusi. Kita harus insaf dari pengalaman ini.
7. Tambahan, kita masih berperang dengan COVID-19. Kes harian masih tinggi. Negara juga sedang dilanda banjir. Ekonomi juga sedang dipulihkan. Jumlah rakyat yang terkesan semakin meningkat. Parti UMNO sedang diberi peluang untuk buktikan kepada rakyat bahawa pemimpin kita prihatin, berkemampuan, dan bersungguh-sungguh untuk mengurus krisis dan menitikberatkan kepentingan rakyat.

8. Pemimpin UMNO diberi amanah mengetuai Kementerian Pertahanan yang  bertanggungjawab terhadap soal keselamatan negara dan menangani penularan COVID-19; mengetuai Kementerian Kesihatan yang memegang tanggungjawab besar memimpin petugas barisan hadapan negara; mengetuai Kementerian Sains Teknologi dan Inovasi yang sedang berusaha keras mendapatkan bekalan vaksin secepat mungkin. Kita sepatutnya komited dalam usaha untuk memberi perkhidmatan terbaik kepada rakyat. 
9. Pada hemat saya inilah harapan rakyat di bawah kepada pemimpin UMNO. Bukan berpolitik merebut kuasa yang tiada kesudahan. Akhirnya rakyat mual dan hilang keyakinan.
10. Kepada ahli Majlis Kerja Tertinggi yang akan bermesyuarat pada malam ini, biar ahli parti dan rakyat jelas apa sebenarnya UMNO inginkan. Putuskanlah yang terbaik.







Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penangkini.com/2021/01/apa-sebenarnya-umno-inginkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Umno Tiada Keberanian Sebenarnya

Umno Tiada Keberanian Sebenarnya

papar berkaitan - pada 7/1/2021 - jumlah : 141 hits
Dua kali pemimpin UMNO menipu pertama ketika Bajet belanjawan diusulkan bagi kelulusan dan kedua ketika bacaan ketiga tiada seorang pun pemimpin UMNO yang kononnya menolak Bajet itu membuktikan keikhlasan mereka mereka senbenarnyatidak puny...
Apa Sebenarnya Keputusan Mesyuarat Mt Umno Malam Ini

Apa Sebenarnya Keputusan Mesyuarat Mt Umno Malam Ini

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 209 hits
KUALA LUMPUR Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi UMNO dijangka diadakan pada jam 8 malam ini di Menara Dato Onn Ibu Pejabat UMNO Menurut sumber mesyuarat Biro Politik UMNO pula dijangka diadakan pada jam 4 petang ini bagi membincangkan hala tu...
Umno Pas Bersatu Ibarat 3 Beradik Inginkan Gadis Sama

Umno Pas Bersatu Ibarat 3 Beradik Inginkan Gadis Sama

papar berkaitan - pada 2/1/2021 - jumlah : 267 hits
Martin VengadesanApabila Bersatu dan sejumlah ahli Parlimen PKR keluar dari PH dan bersama sama Umno dan PAS untuk menubuhkan Perikatan Nasional ia seolah olah seperti fajar baru untuk sebuah perikatan politik Melayu yang sukar ditumbangkan...
Umno Wants Dpm Post But Not Hishammuddin As Dpm

Umno Wants Dpm Post But Not Hishammuddin As Dpm

papar berkaitan - pada 11/1/2021 - jumlah : 172 hits
A state Umno leader has expressed concern that the appointment of Hishammuddin Hussein as deputy prime minister would be detrimental to the party following rumours the foreign minister was being considered for the post The leader who spoke ...
Umno S Hishammuddin To Be Made Deputy Pm In Muhyiddin S Cabinet

Umno S Hishammuddin To Be Made Deputy Pm In Muhyiddin S Cabinet

papar berkaitan - pada 11/1/2021 - jumlah : 164 hits
Foreign Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein is expected to be named deputy to Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin according to The Malaysian Insight The news portal cited anonymous sources saying Hishammuddin could be appointed to ...
Apa Hala Tuju Umno Jika Tolak Kerjasama Dengan Ppbm Soal Hishammuddin

Apa Hala Tuju Umno Jika Tolak Kerjasama Dengan Ppbm Soal Hishammuddin

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 207 hits
Ahli Parlimen Sembrong Hishammuddin Hussein mempersoalkan hala tuju Umno menjelang pilihan raya umum akan datang sekiranya parti itu membuat ketetapan untuk tidak meneruskan kerjasama dengan PPBM Menteri luar itu ingin tahu jika ada kemungk...
Kini Umno Lawan Umno

Kini Umno Lawan Umno

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 295 hits
KUALA LUMPUR Hangat serang menyerang dalam mesyuarat UMNO Bahagian yang berlangsung mutakhir ini sehingga timbul situasi UMNO lawan UMNO Tokoh Wartawan Nasional Datuk A Kadir Jasin dalam catatan di Facebooknya berkata UMNO yang berjawatan d...
Perikatan Nasional Majoriti Paling Lemah Dalam Dunia Umno Seru Segera Pru15 Ahmad Maslan

Perikatan Nasional Majoriti Paling Lemah Dalam Dunia Umno Seru Segera Pru15 Ahmad Maslan

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 385 hits
Perikatan Nasional perlu segera mengadakan Pilihan Raya Umum ke 15 selepas vaksin Covid 19 sudah ditemui Setiausaha agung Umno berkata Covid 19 bukan lagi penghalang PRU15 terutama PN kini memiliki majoriti lemah di Parlimen Oleh kerana ker...
Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Sakit Tekak Yang Amat Sangat

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins

Dating Dengan Suami Di Ikea Cheras

Lunch Date Di Torii Teppanyaki