Apa Salahnya Kerjasama Zahid Anwar


wartarakyat.com.my
By Admin
-November 4, 2022
TOK CHEY
Heboh diperkatakan mengenai surat aku janji calon BN yang menang pada PRU15 ini supaya menyokong Zahid Hamidi sebagai Perdana Menteri.

Surat yang viral itu mendakwa calon yang terlibat perlu menyokong sebarang tindakan Presiden UMNO dalam membuat perancangan dengan parti atau pakatan politik lain, jika UMNO dan BN gagal membentuk kerajaan secara sendiri selepas PRU15.

Kandungan surat itu turut mendakwa bahawa calon yang menang perlu menyokong pengguguran kes mahkamah dan siasatan ke atas pemimpin UMNO dan BN.

Aku janji berkenaan yang mengundang pelbagai persepsi ditamatkan oleh Pengarah Komunikasi BN, Shamsul Anuar Nasarah yang menafikan semua dakwaan dalam surat berkenaan dengan berkata ia adalah usaha jahat pihak tertentu untuk memburukkan UMNO.

Calon BN lain seperti Khairy Jamaluddin turut menafikan aku janji itu dengan mengatakan bahawa mereka hanya menandatangani aku janji BN yang menetapkan mengenai larangan lompat parti dan kesetiaan kepada BN.

Kata calon Parlimen Sungai Buloh itu, tiada tanda tangan dengan kepala surat UMNO seperti yang heboh diperkatakan.

Zahid turut memberi respons dengan mendakwa pihak lawan begitu terdesak menabur fitnah dan menjadikan surat itu sebagai bahan kempen. Satu laporan polis pun sudah dibuat, manakala SPRM sedang menyiasat kesahihan aku janji tersebut.

Bagi Tok Chey, biarlah pihak berkuasa tentukannya dan setiap parti yang bertanding perlu menggunakan cara kempen yang sihat untuk memenangi PRU15. Dedahkan fakta supaya rakyat dapat menilai perkara yang sebenarnya.

Sama ada benar atau palsu, sama-sama kita tunggu siasatan pihak berkuasa.Presiden PKR, Datuk Sri Anwar IbrahimSelain aku janji ini, satu lagi isu yang kuat diperkatakan ialah mengenai pakatan sulit Zahid- Anwar untuk membentuk kerajaan selepas PRU15. Rakyat sebenarnya ingin tahu perkara sebenar adakah ia akan berlaku atau sekadar dakwaan semata-mata.

Walaupun Timbalan Presiden PKR, Rafizi Ramli mengatakan yang dia akan menjadi orang pertama menentang pakatan itu, rakyat sebenarnya ingin tahu penjelasan isu itu daripada mulut Zahid dan Anwar sendiri.

Ini kerana, pada bulan lalu sudah ada permintaan daripada Ketua Penerangan Bersatu, Wan Saiful Wan Jan supaya Zahid dan Anwar menjelaskan mengenai pakatan sulit tersebut. Begitu juga dengan audio tular perbualan Zahid- Anwar yang masih belum dinafikan Zahid tetapi telah diakui pemimpin UMNO bahawa perbualan itu sememangnya benar.

Terkini, Annuar Musa dalam warkah terbuka di Facebook berkata, bekas Ahli Parlimen UMNO yang tidak terpilih untuk bertanding kali ini perlu reda dan mengakui ia adalah harga yang perlu dibayar kerana menentang beberapa rancangan Zahid.

Kata Annuar, mereka sebelum ini pernah menggagalkan rancangan yang tidak menguntungkan UMNO seperti usaha Zahid menaikkan Anwar sebagai PM.

Namun sehingga kini belum ada sebarang penjelasan berhubung persoalan tersebut yang mengukuhkan pandangan ‘ada sesuatu’ antara Zahid dan Anwar. Sewajarnya mereka berterus-terang dengan pengundi masing-masing apakah rancangan yang ingin mereka lakukan.

Pengundi atas pagar pun ingin tahu apa sebenarnya yang berlaku kerana jangkaan pada ketika ini tiada satu gabungan pun yang mampu mendapat undi ‘solid’ untuk membentuk kerajaan. Maka kemungkinan wujud pakatan kerjasama politik antara parti-parti selepas PRU15 sentiasa terbuka luas.

Nyatakan dengan jelas strategi mereka supaya mudah bagi rakyat untuk membuat pertimbangan di peti undi pada 19 November ini.

Pada pandangan Tok Chey, jika Zahid dan Anwar mempunyai alasan yang kukuh untuk bekerjasama, maka eloklah dinyatakan secara terang-terangan supaya tidak ada persepsi yang bukan-bukan.

Lagipun apa salahnya mereka mewujudkan kerjasama kerana Zahid amat menghormati Anwar sebagai cikgunya yang merupakan satu-satunya pemimpin yang masih belum dapat menjadi Perdana Menteri.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/11/apa-salahnya-kerjasama-zahid-anwar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Adakah Anwar Dengar Cakap Zahid Tolak Kerjasama Dengan Dr M

Adakah Anwar Dengar Cakap Zahid Tolak Kerjasama Dengan Dr M

papar berkaitan - pada 24/10/2022 - jumlah : 215 hits
agendaily com23 10 2022Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan PH akan bekerjasama dengan GTA dipimpin Tun Dr Mahathir Mohamad bagi menghadapi PRU 15 19 November depan Kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menolak kerjasama dengan Tun Dr Mahat...
Dr M Is Asking For It Cries Anwar Over Claims Of Zahid Alliance

Dr M Is Asking For It Cries Anwar Over Claims Of Zahid Alliance

papar berkaitan - pada 7/11/2022 - jumlah : 159 hits
I ve been patient with Dr M Once I become PM on the 20th the first to get a fever would be Dr M Anwar Ibrahim has shown exasperation with Dr Mahathir Mohamad for saying he wouldn t support Pakatan Harapan because of claims that Anwar was fo...
Anwar Akan Bebaskan Najib Gugurkan Kes Zahid Jika Disokong Jadi Pm Kata Dr Mahathir

Anwar Akan Bebaskan Najib Gugurkan Kes Zahid Jika Disokong Jadi Pm Kata Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 7/11/2022 - jumlah : 261 hits
Pengerusi Pakatan Harapan Anwar Ibrahim akan membantu menggugurkan kes mahkamah yang dihadapi oleh Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi dan membebaskan Najib Razak dari penjara sekiranya disokong menjadi perdana menteri kata Dr Mahathir Mohamad...
Will The Rumoured Anwar Zahid Pact Blow Up Pkr And Ph

Will The Rumoured Anwar Zahid Pact Blow Up Pkr And Ph

papar berkaitan - pada 6/11/2022 - jumlah : 179 hits
From Ibrahim M AhmadPKR president Anwar Ibrahim can deny them all he wants but rumours of a secret pact supposedly already sealed with Barisan Nasional chairman Ahmad Zahid Hamidi in the run up to the general election just refuse to go away...
Pulak Dah Zahid Hamidi Sedia Berpakat Dengan Semua Orang Bukan Saja Dengan Anwar Ibrahim

Pulak Dah Zahid Hamidi Sedia Berpakat Dengan Semua Orang Bukan Saja Dengan Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 156 hits
Pulak dah Zahid Hamidi sedia berpakat dengan semua orang bukan saja dengan Anwar Ibrahim
Anwar Letak Shamsul Lawan Zahid Untuk Pastikan Calon Pkr Kalah

Anwar Letak Shamsul Lawan Zahid Untuk Pastikan Calon Pkr Kalah

papar berkaitan - pada 10/11/2022 - jumlah : 159 hits
agendaily com09 11 2022Calon Perikatan Nasional Parlimen Larut Datuk Seri Hamzah Zainuddin bertemu penduduk ketika berkempen hari ini 9 November 2022 PKR dikatakan sengaja mahu calonnya kalah di Parlimen Bagan Datuk dengan meletakkan Shamsu...
Rafizi Anwar And I Have Differences But We Agree On No Zahid

Rafizi Anwar And I Have Differences But We Agree On No Zahid

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 99 hits
GE15 Rafizi Ramli would be the first to concede that he and Anwar Ibrahim disagree on numerous issues with the most recent being the choice of candidate for the parliamentary seat However it appears that when it comes to Ahmad Zahid Hamidi ...
Zahid Dr M Using Anwar Pact To Deflect From Looming Wipeout

Zahid Dr M Using Anwar Pact To Deflect From Looming Wipeout

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 111 hits
BN chairperson Ahmad Zahid Hamidi has brushed off Dr Mahathir Mohamad s allegations that he and Pakatan Harapan chief Anwar Ibrahim have a secret pact Dubbing Mahathir the father of diversions Zahid said this was just a distraction from the...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan