Apa Istimewanya Sajat Sehingga Terlepas Dari Sebarang T1ndakan Keb4l Sangat Ke Dia


Dia dilahirkan sebagai lelaki dengan nama Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman. Itu  maklumat yang diperolehi hasil pertemuan Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan (PMWP) dengan Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) ketika kecoh Sajat mengenakan pakaian wanita sewaktu melakukan ibadah umrah.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) yang ketika itu masih lagi menjadi Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Dr. Haji Zulkifli Mohamad Al-Bakri sendiri yang mengesahkan perkara tersebut.
Malah, sejak tahun 2018 lagi Sajat dikatakan telah bertemu dengan pegawai Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) iaitu Penolong Pengarah Kanan, Cawangan Sosial, Bahagian Pembangunan Keluarga Sosial dan Komuniti, Dr Izwan Yusof.
Peliknya, seperti tidak ada tindakan susulan selepas itu kerana Sajat masih lagi Sajat, malah ada ketikanya apa yang dikongsikan di media sosial seperti tidak ada apa-apa yang berlaku.
Aku bukan hanya bercakap dari segi kemanusiaan tetapi juga dari segi agama Islam yang kita anuti. Lelaki berpakaian wanita bukan sahaja salah di sisi agama Islam tetapi salah di sisi und4ng-und4ng di Malaysia.
Terus terang, aku masih lagi ‘keliru’ sama ada Sajat lelaki atau perempuan atau khunsa seperti yang sering did@kwa segelintir pihak. Mana satu? Jika dia lelaki, kenapa tiada tindakan yang diambil kerana berpakaian wanita? Jika dia perempuan, kenapa namanya di dalam kad pengenalan adalah nama lelaki? Jika dia khvnsa, mana bukti-bukti dokumen rasmi perub4tan?
Bulan puasa lalu juga kecoh apabila netizen marah dengan cara Sajat berpakaian yang seolah tidak menghorm@ti bulan yang mulia. Baginya, tidak ada apa yang membataskannya melakukan apa yang dia suka. Paling tidakpun, buat sahaja permohonan maaf seperti yang dilakukannya ketika 1su umrah dulu. Semua orang senyap, semua orang lupa. Mudah saja.
  
Ketika ini kecoh pula 1su dia memakai bikini seolah-olah sedang menikm@ti musim panas seperti mereka di barat yang berjemur untuk menggelapkan kulit. Beberapa keping foto masih lagi berada di media-media sosial kerana sudah dikongsi ramai warga maya.
Seperti yang berlaku ketika dia mengerjakan umrah dulu, Sajat lebih selesa berdiam diri. Seolah dapat membaca, masa akan membuatkan orang lupa dengan apa yang dilakukannya dan semua akan kembali kepada sediakala.
PU Amin ajak boikot, PU Syed minta Jakim dan PDRM ambil tindakan, ibu kepada Aliff Syukri, Rozita Ibrahim tegur, netizen jangan cakaplah – ada yang tegur ada yang mengeji dan pastinya ada yang menyokong.
Percayalah cakap aku, beri sebulan dua dan tidak ada lagi orang yang akan membicarakan hal ini. Semuanya akan berjalan seperti biasa sehinggalah Sajat muncul kembali dengan kontr0versi terbaru yang mahu diciptanya. Ketika itu, semua orang akan bercakap kembali dan dia akan kembali memb1su.
Aku masih lagi ingat kata-kata Sajat dalam video bersama Aliff Syukri ketika memohon maaf atas kejadian ibadah umrah tidak berapa lama dulu.
“Saya cuma nak belajar, nak dekatkan diri dengan Islam. Saya dah banyak mencari harta duniawi saya tak ada harta akhirat”, antara kata-kata Sajat dalam video tersebut.
Aku rasa inilah kali pertama dan kali terakhir aku nak berbicara tentang Sajat. Aku pasti kalau aku berbicara lagi, pastinya aku hanya akan mengulangi benda yang sama, cerita yang sama, dan mungkin atas sebab-sebab yang hampir serupa. Jadi lebih baik ini jadi yang pertama dan terakhir.
Untuk pihak yang berwajib, kalaulah benar Sajat itu lelaki yang berpakaian wanita dan tidak ada sebarang tindakan yang ingin diambil, maka berikanlah kebenaran kepada semua lelaki yang ingin berpakaian wanita supaya tidak ada pilih kasih (okay, ayat ini hanya ayat perli dan bergurau sahaja!) Minta dijauhkan.
Kepada Sajat (kalau dia baca), anda ada kapasiti untuk membentuk masyarakat ke arah yang lebih baik kerana anda ada ramai pengikut di media sosial. Gunakanlah sebaik mungkin. Aku tolong ulangkan sikit ayat dalam video memohon maaf dulu, “saya tak ada harta akhirat”. Gunalah peluang yang ada untuk mencari harta akhirat. Sentiasa ingat, Tuhan itu Maha Pengampun.
Salam Jumaat dan jumpa lagi!
 
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!
Sumber: Gempak


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/07/apa-istimewanya-sajat-sehingga-terlepas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Diy Rak Tv Pvc Ala Ikea Simple Nampak Elok Sangat

Diy Rak Tv Pvc Ala Ikea Simple Nampak Elok Sangat

papar berkaitan - pada 9/7/2020 - jumlah : 1477 hits
Isteri teringin nak hias rumah tapi bajet kecil apa kata suami boleh realisasikan impian isteri dengan buat rak TV yang simple Hanya guna PVC saja dan modal tak sampai RM100 cukup berbaloi tau Sementara nak beli yang mahal DIY rak TV PVC ni...
Mrah Sebab Misi Ambil D4rah Mak Dia Banyak Sangat Viral Lelaki Berkain Pelikat Meng4muk Di Klinik Kesihatan

Mrah Sebab Misi Ambil D4rah Mak Dia Banyak Sangat Viral Lelaki Berkain Pelikat Meng4muk Di Klinik Kesihatan

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 331 hits
Beberapa hari yang lepas viral dua rakaman video di media sosial khususnya facebook mengenai seorang lelaki berkain pelikat yang kelihatan mrah marh di atas sebuah motosikal Mrah sebab misi ambil d4rah mak dia banyak sangat Viral Lelaki Ber...
Jaga Jaga Ayob Khan Macam Besar Sangat Kes Ni

Jaga Jaga Ayob Khan Macam Besar Sangat Kes Ni

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 385 hits
Macam besar sangat kes yang melibatkan LTTE ni Harap kerajaan beri perlindungan sepenuhnya kepada ayob khan dan kerajaan sendiri tidak tergugat dengan tindakan diluar dugaan yang mungkin akan dibuat oleh golongan pengganas ni Isu sebegini s...
Cara Menghilangkan Rumah Yang Sangat Cool

Cara Menghilangkan Rumah Yang Sangat Cool

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 286 hits
Seniman Phillip K Smith III baru saja menyelesaikan pemasangan berjudul Lucid Stead dalam lanskap padang pasir Joshua Tree California di mana ia mengubah pondok tua menjadi ilusi optik yang indah Ia memilih potongan cermin secara selektif u...
Berjaya Terjemah Resipi Berusia 4000 Tahun Pensyarah Universiti Cambridge Masak Hidangan Mesopotamia Yang Sangat Enak

Berjaya Terjemah Resipi Berusia 4000 Tahun Pensyarah Universiti Cambridge Masak Hidangan Mesopotamia Yang Sangat Enak

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 327 hits
Buat yang suka memasak pastinya sentiasa teruja untuk mencuba resipi baru Ada yang mengambil resipi melalui majalah atau buku masakan melayari internet dan ada juga yang belajar melalui video yang dibuat oleh mereka yang pandai memasak Kepu...
Inspirasi Ibu Yang Sangat Kuat

Inspirasi Ibu Yang Sangat Kuat

papar berkaitan - pada 7/7/2020 - jumlah : 509 hits
dzmi Adhwa mendedahkan isterinya Ardell Aryana seorang ibu yang sangat kuat ketika fasa meng4ndungkan anak permata mereka Arwa Malaikha Urwa Meskipun sarat ham1il ketika melakukan siri bantuan amal dan mengalami al4han teruk pada peringkat ...
Cara Buat Kerepek Durian Perkongsian Puan Azura Jhamary Memang Sangat Rare Anda Wajib Cuba

Cara Buat Kerepek Durian Perkongsian Puan Azura Jhamary Memang Sangat Rare Anda Wajib Cuba

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 553 hits
Assalamualaikum semua Biasalah setiap tahun anggaran bulan 6 hingga 9 tentu sahaja kedatang ini ditunggu tunggu oleh peminatnya di Malaysia Durian atau ada yang memanggilnya Raja Buah sememangnya popular dalam kalangan Masyarat di Malaysia ...
Hagia Sophia Kembali Menjadi Masjid Paus Fransiskus Tersinggung Dan Mengaku Sangat Sedih

Hagia Sophia Kembali Menjadi Masjid Paus Fransiskus Tersinggung Dan Mengaku Sangat Sedih

papar berkaitan - pada 13/7/2020 - jumlah : 392 hits
Paus Fransiskus ikut menanggapi soal keputusan Pemerintah Turki mengubah Museum Hagia Sophia kembali menjadi masjid Ia mengaku tersinggung dengan keputusan itu Pikiranku pergi ke Istanbul Saya memikirkan Santa Sophia dan saya sangat sedih k...
Kfc Malaysia Memperkenalkan Zinger Chop Istimewa Yang Sangat Yummi

Kfc Malaysia Memperkenalkan Zinger Chop Istimewa Yang Sangat Yummi

papar berkaitan - pada 13/7/2020 - jumlah : 243 hits
Setiap kali seseorang bercakap tentang KFC kita sebagai pendengar entah bagaimana akan secara tidak sengaja memikirkan ayam goreng yang rangup dan sedap Rasa ayam gorengnya yang penuh dengan rempah ratus terpilih boleh bikin rasa terliur wa...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024

The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta