Apa Citer Dengan Pendedahan Sarawak Report Tentang Mukhriz Dapat 1000 Hektar Kawasan Balak Sarawak


Executive Editor      MINDA RAKYAT 

DAP, PKR serang Tun M, Sarawak Report pula dedah Mukhriz dapat 1000 hektar kawasan balak Sarawak

1. Penasihat undang-undang Negeri Sarawak, Fong Joo Chung telah mendedahkan Mukhriz Mahathir mendapat kontrak pembalakan daripada Ketua Menteri Sarawak pada tahun 1994 diwaktu Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri ke 4.

2. Menurut Sarawak Report, Tan Yak Soon, bekas pemilik Tanjung Tiara Sdn Bhd telah berjaya mendapatkan 1,000 hektar kontrak pembalakan dengan pertolongan Fong Joo Chung dan Ketua Menteri Sarawak sekarang.



Untuk rekod Pemegang saham bersama dan pengerusi Tanjung Tiara Sdn Bhd ketika itu adalah Mukhriz Mahathir yang berumur 30 tahun pada 1994.



3. Mukhriz Mahathir, seperti bapanya menyatakan bahawa dia tidak tahu tentang urusan yang melibatkan Tanjung Tiara Sdn Bhd.

4. Apa motif Sarawak Report cuba untuk bermain detektif mendedahkan nama Mukhriz Mahathir dalam konspirasi pembalakan di Sarawak ini? Apakah Sarawak Report mahu memusnahkan kredibiliti Tun M yang sekarang turut diserang bertubi-tubi oleh pemimpin DAP? Atau Sarawak Report dibayar Lim Guan Eng, Tony Pua DAP serang Tun M?


5. Sebelum ini isu monopoli syarikat OPCOM milik Mukhriz pernah menjadi tular ekoran sering mendapat kontrak kerajaan khususnya di Telekom Malaysia.

6. Pastinya pendedahan ini memberi kesan kepada Mukhriz anak Tun Mahathir PM ke7 sekarang yang diserang oleh DAP sendiri. Rupanya bukan sahaja Opcom Berhad mendapat manfaat oleh kedudukan Mukhriz tetapi balak Sarawak juga.

Artikel lanjut Sarawak Report.

J C Fong Claims Sarawak Report ‘Shielded’ Mukhriz Mahathir – Astonishing Slur Against PM’s Family EXCLUSIVEArtikel lanjut Sarawak Report.

Without commenting on matters which are sub-judice, I wish to point out the glaring omissions in the Sarawak Report, seemingly intended to shield certain parties from being implicated with the alienation of the land in question, Lot 63 Sawai Land District.

For the record, the title for the land was issued to Tanjung Tiara Sdn Bhd on 28.03.1994 following a written application by its Chairman, a well known West Malaysian politician made to the then Chief Minister of Sarawak. I challenge Sarawak Report to name him and seek MACC’s help to investigate why the land was alienated to this person’s Company at what Sarawak Report claims to be “low premium”. I am sure Sarawak Report would be transparent enough to make such an important public disclosure of the identity of the person who applied for and was given the land. If Sarawak Report wishes, it could authorize the State Government of Sarawak to produce the original application letter dated 21 January, 1994 for public inspection. In any event, this application letter had been disclosed in 2 cases before the High Court and Tanjung Tiara Sdn Bhd and its liquidators do not dispute its authenticity.
[J C Fong 29th July 2019]

7. Apakah Sarawak Report dan PH di Sarawak menyahut cabaran Penasihat undang-undang Negeri Sarawak, Fong Joo Chung itu agar melaporkan penama Mukhriz kepada SPRM?

8. Apa reaksi Mukhriz dengan pendedahan beliau pernah mendapat lesen balak 1000 hektar itu? Pastinya Mukhriz terkejut namun seperti biasa beliau akan berjaya menepisnya. Beliau kan anak PM. Mesti terselamat.

Captain M
https://captainm777.wordpress.com/2019/08/17/dap-pkr-serang-tun-m-sarawak-report-pula-dedah-mukhriz-dapat-1000-hektar-kawasan-balak-sarawak/

MR :  Kononnya SR ini kitab PH, kalau kena batang hidung senyap aje..



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/02/apa-citer-dengan-pendedahan-sarawak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kawasan Fokus Industri Aeroangkasa 810 Hektar Dibangun Di Sepang

Kawasan Fokus Industri Aeroangkasa 810 Hektar Dibangun Di Sepang

papar berkaitan - pada 20/1/2020 - jumlah : 215 hits
KLANG 19 JAN Kawasan seluas 810 hektar di Sepang bakal dibangunkan bagi memperkasa industri aeroangkasa serta menarik pelaburan asing ke Selangor kata Dato Teng Chang Khim EXCO perindustrian dan perdagangan berkata pembangunan industri itu ...
Dec 7 Hearing For Terengganu Sultanah S Defamation Suit Against Sarawak Report Editor Two Others

Dec 7 Hearing For Terengganu Sultanah S Defamation Suit Against Sarawak Report Editor Two Others

papar berkaitan - pada 21/1/2020 - jumlah : 194 hits
The High Court today fixed four days starting December 7 this year for the trial of Terengganu Sultanah Sultanah Nur Zahirah s defamation suit against Sarawak Report editor Clare Rewcastle Brown and two others Judge Datuk Ahmad Zaidi Ibrahi...
Fakta Cuti Bersalin Negara Mana Yang Paling Peduli Tentang Ibu

Fakta Cuti Bersalin Negara Mana Yang Paling Peduli Tentang Ibu

papar berkaitan - pada 25/1/2020 - jumlah : 356 hits
Di Malaysia cuti bersalin 90 hari gaji berbayar Bapa boleh bercuti maybe 5 days Itupun kalau company baik hati Yang cuti 2 hari sahajapun ada Anymore than that kena tolak annual leave Mari bezakan Malaysia dengan negara negara lain dunia An...
13 Fakta Tentang Nasi Yang Kita Makan

13 Fakta Tentang Nasi Yang Kita Makan

papar berkaitan - pada 25/1/2020 - jumlah : 434 hits
Quote 1 NASI MENYEBABKAN KECANDUAN Responden kami yang tidak makan nasi selama sehari saja akan kelaparan dan merasa sangat ingin makan nasi lagi Quote 2 SETENGAH dari seluruh siswa Indonesia yang makan nasi nilainya ada di bawah rata rata ...
Ardi Bakrie Kaget Tentang Pertanyaan Selingkuh Begini Reaksi Nia Ramadhani

Ardi Bakrie Kaget Tentang Pertanyaan Selingkuh Begini Reaksi Nia Ramadhani

papar berkaitan - pada 26/1/2020 - jumlah : 182 hits
Ardi Bakrie mencoba bermain game truth or dare di instagram Tak disangka pertanyaan yang muncul adalah soal selingkuh Ardi kaget mendapat pertanyaan itu
5 Perkara Tentang Asb Financing Yang Ramai Tak Tahu Sila Fahami Untuk Elak Ditipu

5 Perkara Tentang Asb Financing Yang Ramai Tak Tahu Sila Fahami Untuk Elak Ditipu

papar berkaitan - pada 27/1/2020 - jumlah : 294 hits
Loading Awal tahun ini ramai antara kita yang punya azam untuk membuat simpanan Selain menyimpan di Tabung Haji dan juga beberapa institusi perbankjan lain ASB Financing juga antara kaedah yang selalu disebut Betul ke Jangan kerana tengok k...
Bukti Kebenaran Al Qur An Tentang Virus Corona

Bukti Kebenaran Al Qur An Tentang Virus Corona

papar berkaitan - pada 27/1/2020 - jumlah : 488 hits
Banyak petunjuk yang tersurat dalam Al Quran yang berkaitan dengan makanan dan minuman yang harus dikonsumsi dengan baik dan bijaksana oleh umat manusia Dengan tegas Allah menghalalkan makanan yang halal dan mengharamkan yang haram Dan maka...
Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Majlis Rumah Terbuka Koperasi Norras Berhad

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group

3 Top Rated Things To Do In Jakarta

Jengah Kebun Melihat Tanaman

Vivo Unveils The Perfect Night Party 2024 At Zepp Kuala Lumpur



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Penjawat Awam Ditahan Salah Guna Jawatan Luluskan Rm12 000 Untuk Kegunaan Diri

Berkait Rasuah Di Perlis Sprm Cadangkan Seorang Suspek Didakwa

Beware Misplaced Trust In Pseudo Intellectuals

Menu Tengahari Sup Ayam Ala Thai Kobis Goreng

Undang Luak Rembau Selamat Dikebumikan

Siri Oppo Reno12 Akan Dilancarkan Di China Pada 23 Mei