Anwar Yang Minta Bukan Polis Tetapkan 13 Oktober Pdrm



(Suara TV) – Polis DiRaja Malaysia menafikan dakwaan beberapa pihak kononnya mereka sengaja memanggil Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi keterangan pada 13 Oktober 2020 bagi menghalang Ketua Pembangkang itu menghadap Duli Yang Maha Mulia Tuanku Yang Di Pertuan Agong.
Pengarah Siasatan Jenayah PDRM, Dato Huzir bin Mohamed memaklumkan bahawa Anwar dipanggil memberi keterangan pada 12 oktober 2020 jam 11.00 pagi, namun ada permintaan ia ditukar kepada 13 Oktober jam 9 pagi atas permintaan pihak Anwar Ibrahim.
“Setiausaha Sulit Anwar memaklumkan bahawa YB Dato’ Seri Anwar bin Ibrahim hanya dapat hadir pada 13 oktober 2020 jam 9.00 pagi,” jelas Huzir dalam kenyataan media yang diedarkan sebentar tadi.
Menurut Huzir, atas permintaan tersebut, PDRM telah menangguhkan janji temu tersebut sehingga satu tarikh yang akan dimaklumkan kelak. Justeru tidak timbul ada usaha menghalang Anwar mengadap Yang Di-Pertuan Agong.
Semalam PDRM berhadapan kecaman penyokong Anwar Ibrahim berikutan tersebar berita Anwar dipanggil memberi kenyataan untuk siasatan pada pagi 13 Oktober, beberapa jam sebelum beliau dijadual mengadap Yang Di-Pertuan Agong.
Anwar dijadual mengadap Agong esok bagi memaklumkan bahawa beliau mempunyai sokongan majoriti bagi menjadi Perdana Menteri.
Dalam kenyataan PDRM menegaskan kepada orang ramai agar tidak gusar dengan penyebaran berita tersebut dan menasihatkan semua pihak yang berkepentingan supaya tidak menyebarkan berita yang belum pasti kesahihannya.
PDRM turut mengesahkan bahawa satu siasatan telah dijalankan ke atas kes penyebaran senarai nama 121 ahli parlimen yang menyokong YB Dato’ Seri Anwar bin Ibrahim. Siasatan dibuat berikutan laporan polis daripada ahli parlimen jerantut, pahang pada 8 oktober 2020 yang lalu.
Kes disiasat di bawah seksyen 505(b) kanun keseksaan dan seksyen 233 akta komunikasi Dan multimedia 1998. Sehingga kini, sebanyak enam laporan polis telah diterima dan PDRM masih lagi menjalankan siasatan.

PLEASE FOLLOW US ON FACEBOOK HERE https://www.facebook.com/malaysiatodayportal/  


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/10/12/anwar-yang-minta-bukan-polis-tetapkan-13-oktober-pdrm/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Ibrahim Dipanggil Polis 9 Pagi 13 Oktober 2020

Anwar Ibrahim Dipanggil Polis 9 Pagi 13 Oktober 2020

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 286 hits
Anwar Ibrahim telah dipanggil untuk pergi ke Unit Siasatan Jenayah Bukit Aman pada 13 Oktober 2020 jam 9 00 pagi bersabit dengan beberapa laporan polis yang telah dibuat tehadapnya di mana beliau mendakwa bahawa ahli ahli parlimen Umno memb...
Polis Panggil Anwar Atas Senarai Didakwa Sokongan 121 Ahli Parlimen

Polis Panggil Anwar Atas Senarai Didakwa Sokongan 121 Ahli Parlimen

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 344 hits
Polis memanggil Anwar Ibrahim untuk memberi keterangan berhubung penyebaran senarai 121 ahli Parlimen didakwa menyokong ketua pembangkang itu bagi membentuk kerajaan baru Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Huzir Mohamed berkata po...
Mujahid Rasakan Misi Anwar Ibrahim 13 Oktober Memang Patut Diteruskan

Mujahid Rasakan Misi Anwar Ibrahim 13 Oktober Memang Patut Diteruskan

papar berkaitan - pada 9/10/2020 - jumlah : 181 hits
Nampaknya orang politik tetap terus cuba berebut kuasa dalam memastikan kerajaan milik mereka selepas Presiden PKR Anwar Ibrahim mengumumkan 13 Oktober ini beliau akan menghadap Yang di Pertuan Agong di Istana Negara Sebelum ini Anwar telah...
Polis Sahkan Arah Anwar Ke Bukit Aman

Polis Sahkan Arah Anwar Ke Bukit Aman

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 410 hits
Polis Diraja Malaysia mengesahkan telah menjalankan siasatan berhubung kes penyebaran senarai 112 anggota Parlimen yang didakwa menyokong Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri yang baru susulan dakwaan ketua pembangkang itu dia mempunyai ma...
Anwar Menghadap Agong Hari Selasa 13 Oktober

Anwar Menghadap Agong Hari Selasa 13 Oktober

papar berkaitan - pada 9/10/2020 - jumlah : 396 hits
Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim mengesahkan bahawa dia akan mengadap Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah pada Selasa depan untuk mempersembahkan butiran bahawa beliau mempunyai sokongan majoriti di D...
Ahmad Nazlan Lapor Polis Terhadap Anwar

Ahmad Nazlan Lapor Polis Terhadap Anwar

papar berkaitan - pada 9/10/2020 - jumlah : 519 hits
bharian com myOleh Oktober 8 2020 10 01pmAhmad Nazlan membuat laporan polis terhadap Anwar Foto NSTPJERANTUT Ahli Parlimen Jerantut Datuk Ahmad Nazlan Idris membuat laporan polis terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana didakwa menyenarai n...
Misi Terpenting Anwar 13 Oktober

Misi Terpenting Anwar 13 Oktober

papar berkaitan - pada 10/10/2020 - jumlah : 179 hits
Dr Mujahid Yusof Rawa 13 Oktober 2020 adalah tanggal yang mendebarkan semua pihak DSAI akan mengadap YDPA di Istana Negara secara logiknya semua boleh agak tujuan dan hasil pertemuan itu nanti Ini berpandukan sidang akhbar DSAI yang telah d...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Makan Tengahari Di Kafe Alaf Sejahtera Teluk Bahang Pulau Pinang

Sarapan Pagi Di Teratak Wan Din 478 Kampung Permatang Bogak Pulau Pinang

Drama Bercakap Dengan Jun Lakonan Nadiya Nisaa Dini Schatzmann

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang

Yuecheng Yanyuan Entrepreneurial Space By Jin Design In Hebei China

15 Delightful Dried Flowers Spring Wreath Designs