Anwar Pemaaf Azmin Selamat



Lewat persengketaan Anwar – Azmin semalam, Timbalan Presiden PKR itu masih boleh meneruskan tugasnya seperti biasa di dalam parti apabila Anwar menegaskan beliau tidak akan memecat sesiapa.
Anwar berkata demikian pada sidang media selepas selesai Kongres Nasional PKR kali ke 14 yang ‘dipulaukan’ oleh Azmin dan rakan-rakan beliau selepas meninggalkan sesi perbahasan pada petang semalam.
“Perkara ini tidak berbangkit. Hal ini hanya disuarakan oleh perwakilan, tidak ada pimpinan yang memberi respons setuju.
“Saya tidak ada masalah untuk berbincang tapi masalah yang disuarakan kuat adalah sentimen parti mahu bersatu, tidak bertolak ansur dengan apa yang mereka anggap menyimpang daripada disiplin.
“Seperti mana saya lihat ucapan Tian Chua umpamanya perlu lebih penjelasan, kita kena faham sentimen itu juga bersebab, kita fikir mereka harus dengar kita tapi mereka kata kita pun harus dengan mereka,” katanya.
Terdahulu, saranan memecat Timbalan Presiden PKR itu disuarakan kebanyakan perwakilan yang hadir susulan ketidakhadiran Mohamed Azmin dan ahli majlis pimpinan yang menyokongnya pada hari terakhir kongres.
Ditanya adakah beliau bersedia untuk memaafkan Mohamed Azmin atas tindakannya itu, Anwar yang juga Ahli Parlimen Port Dickson itu berkata, beliau sedia untuk memaafkannya.
“Saya ini pemaaf, lagi pun itu bukan soal peribadi, tapi saya kena dengar juga suara dan sentimennya. Tadi saya jawab, saya dengar hasrat mereka (perwakilan) jadi kena bagi ruang sikit,” katanya.
Hari terakhir Kongres Nasional PKR hari ini bermula tanpa kehadiran Mohamed Azmin yang juga merupakan Menteri Hal Ehwal Ekonomi serta pimpinan yang menyokong orang kanan Anwar itu.
Sebaliknya, ketibaan Anwar bersama Pengerusi Majlis Penasihat PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail hanya disambut Naib Presiden PKR, Tian Chua.
Dalam pada itu, Anwar juga memaklumkan beliau turut dijemput ke Majlis Makan Malam Wawasan Kemakmuran Bersama di Hotel Renaissance di Kuala Lumpur, namun tidak dapat menghadirinya kerana mempunyai komitmen lain.
“Tak datang malam ni. Jemput dua hari yang lalu (tapi) saya bagitahu saya ada majlis setiap Ahad malam di rumah saya. Sila datang, terbuka, kita ada sembahyang, zikir sedikit,” katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/25726

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selepas Ucapan Berapi Api Azmin Sedia Bincang Dengan Anwar

Selepas Ucapan Berapi Api Azmin Sedia Bincang Dengan Anwar

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 268 hits
Selepas menyampaikan ucapan berapi api kepada penyokongnya malam ini timbalan presiden PKR Mohamed Azmin Ali berkata beliau bersedia berbincang dengan presiden parti Anwar Ibrahim bagi menyelesaikan krisis yang berlaku antara mereka Beliau ...
Zahid Hamidi Dipenjarakan Lebih Lama Dari Azmin Kerana Ds Anwar

Zahid Hamidi Dipenjarakan Lebih Lama Dari Azmin Kerana Ds Anwar

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 338 hits
Oleh arina RianaZahid Hamidi dipenjarakan Lebih Lama dari Azmin kerana Ds Anwar Aku baca tajuk akhbar hari ini agak menggelikan hati bila Azmin dakwa dia terlebih dulu dipenjarakan berbanding Ds Anwar Apakah begitu Jahil Azmin untuk membeza...
Selamat Jalan Anwar Ibrahim Berakhirlah Meroyan Nak Jadi Perdana Menteri Malaysia Ke 8

Selamat Jalan Anwar Ibrahim Berakhirlah Meroyan Nak Jadi Perdana Menteri Malaysia Ke 8

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 1052 hits
Apabila tersiarnya berita Muhammed Yusoff Rawther tiba di Bukit Aman untuk membantu siasatan berhubung dakwaannya yang Anwar cuba meliwat dan berkelakuan lucah terhadapnya maka makin besarlah peperangan di antara Kartel dan Keluarga Kartel ...
I Don T Want Anwar Influenced By People Who Don T Understand Reformasi Azmin

I Don T Want Anwar Influenced By People Who Don T Understand Reformasi Azmin

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 202 hits
PKR deputy president Mohamed Azmin Ali tonight said he did not want his president Anwar Ibrahim to be influenced by individuals who do not understand the reformasi struggle Azmin said this in response to questions from journalists who asked...
Azmin Wants Unity In Pkr Ready To Reconcile With Anwar

Azmin Wants Unity In Pkr Ready To Reconcile With Anwar

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 224 hits
KUALA LUMPUR Pledging loyalty to the party PKR deputy president Datuk Seri Azmin Ali says he is ready to reconcile with his president Datuk Seri Anwar Ibrahim Azmin urged all members and leaders to band together to unite the party after the...
Penganalisis Kemelut Berakhir Jika Anwar Dan Azmin Beralah

Penganalisis Kemelut Berakhir Jika Anwar Dan Azmin Beralah

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 224 hits
KUALA LUMPUR Kemelut antara pemimpin nombor satu dan dua dalam PKR akan dapat ditangani jika Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali sama sama beralah ujar Penganalisis Politik Prof Dr Hamidin Abdul Hamid Katanya ketika in...
Bahasa Badan Pertemuan Anwar Azmin

Bahasa Badan Pertemuan Anwar Azmin

papar berkaitan - pada 6/12/2019 - jumlah : 353 hits
Pertemuan di antara Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Azmin Ali mempamerkan bahasa badan yang menarik untuk diperhatikan Pertama kedudukan tempat duduk yang bersebelahan memaparkan pendekatan pertemuan menjurus kepada aspek Kerjasama ...
Zuraidah Kata Pecatlah Dia Dan Azmin Kalau Berani Azmin Pula Kata Kepala Bapak Kau Kepada Setpol Anwar

Zuraidah Kata Pecatlah Dia Dan Azmin Kalau Berani Azmin Pula Kata Kepala Bapak Kau Kepada Setpol Anwar

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 429 hits
Majlis Makan Malam Wawasan Kemakmuran Bersama 2030 Malam yang penuh bersejarah sekaligus membuka lembaran baru dalam politik negara Persekongkolan penyekutuan kerjasama konspirasi malahan hubungan romantik namakan apa sahaja kini sudah bert...
Tun Mahathir Suruh Pecat Azmin Anwar Berbohong Atau Bercakap Benar

Tun Mahathir Suruh Pecat Azmin Anwar Berbohong Atau Bercakap Benar

papar berkaitan - pada 9/12/2019 - jumlah : 542 hits
Tapi Anwar cakap Mahathir suruh beliau pecat Azmin Saya soal Anwar kalau benar kenapa Tun perlu keluar kenyataan Azmin tak perlu bercuti dan boleh teruskan kerja menteri sebelum Anwar bisik bahawa Tun M tidak konsisten dalam isu itu Zuraida...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Makanan Perlis Paling Popular

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Lyodra Tak Selalu Memiliki Chord

No Campaign Elements In Kkb Hari Raya Open House Selangor Mb Tells Bersih

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan