Anwar Janji Lepas Jawatan Jika Gagal Tumbangkan Pn Kata Pemuda Amanah Bukit Bintang




Nora Mahpar -November 28, 2020 Ketua Pemuda Amanah Bukit Bintang Sheikh Khuzaifah Bawazeer berkata, Anwar Ibrahim sekali lagi menyukarkan rakan pembangkang dengan keputusan menolak undi belah bahagi terhadap belajanwan semalam.PETALING JAYA: Ketua Pemuda Amanah Bukit Bintang, Sheikh Khuzaifah Bawazeer mendakwa Anwar Ibrahim berjanji akan melepaskan jawatannya sebagai pengerusi Pakatan Harapan (PH) jika gagal menumbangkan kerajaan Perikatan Nasional (PN) dalam tempoh 7 hari selepas pembentangan Belanjawan 2021.
Bagaimanapun katanya, ciapan yang merujuk kepada kenyataan itu sudah pun dipadam oleh beliau selepas semakan dibuat di akaun Twitternya malam ini.
Kenyataan mengenai Anwar berjanji untuk meletak jawatan sebagai pengerusi PH itu adalah antara 6 fakta yang disenaraikan pemuda Amanah terhadap Anwar.
Khuzaifah berkata, terlalu banyak perkara yang cuba disembunyikan untuk memperbodohkan pengundi dan ahli mengenai keadaan yang berlaku ketika sesi pengundian belanjawan semalam.
Beliau berkata, ia kerana belanjawan semata-mata kerana jika PH Plus mengambil alih kerajaan, belanjawan berkenaan tetap akan dibentangkan semula oleh kerajaan baru.
“Ia bukanlah kerana belanjawan. Kita dijanjikan setelah cubaan membawa akuan bersumpah (SD) gagal, kerajaan PN akan dijatuhkan melalui undian belanjawan.
“Arahan ketua pembangkang untuk tidak undi belah bahagi dikeluarkan tiba-tiba tanpa perbincangan selepas Ahli Parlimen Pokok Sena (Mahfuz Omar-Amanah) bangun membuat usul.
“Kota Raja (Mohamad Sabu-Amanah) dan Pulai (Salahuddin Ayub-Amanah) yang telah bangun, dipaksa duduk kembali.
“Ahli Parlimen Amanah yang lain gagal dihalang untuk bangun,” jelasnya.
Mengulas lanjut, beliau berkata, ketua pembangkang itu sekali lagi menyukarkan rakan-rakan pembangkang sama seperti ketika beliau memutuskan untuk berunding dengan “kumpulan lanun”, dipercayai merujuk kepada Najib Razak dan Ahmad Zahid Hamidi.
“Beliau hanya boleh kata, jangan risau… saya ada SD. Muhyiddin sudah habis,” dalam mesyuarat PH selepas persidangan Dewan Rakyat semalam, katanya.
Sheikh Khuzaifah mendakwa, dalam mesyuarat itu semua pihak bersetuju untuk menunggu tempoh 7 hari seperti yang dijanjikan oleh presiden PKR itu dengan perbincangan tertumpu kepada cara untuk menjelaskan insiden di Dewan rakyat semalam kepada ahli parti masing-masing.
“Naratif yang dipersetujui adalah hanya tolak sebahagian belanjawan, lawan di pengundian jawatankuasa, tidak tolak dasar demi rakyat , walhal semua ini tidak pernah jadi isu,” katanya.
Dalam kenyataan hari ini, Anwar mendedahkan pemimpin PH, Lim Guan Eng dan Mohamad Sabu mahu undi belah bahagi dibuat terhadap Belanjawan 2021 di semalam, namun beliau meminta tidak berbuat demikian.
Anwar berkata, langkah itu supaya Ahli Parlimen dapat meneliti secara terperinci dan mendalam keseluruhan pengumuman menteri kewangan.
Katanya, masih wujud peluang bagi pembangkang menyatakan pendirian tegas, termasuk melalui undian belah bahagi di peringkat jawatankuasa pada minggu akan datang.
Semalam, Anwar dijangka meminta Ahli Parlimen pembangkang memilih supaya menentang rang undang-undang perbekalan itu, namun hanya 13 Ahli Parlimen yang berdiri untuk meminta undi belah bahagi, ketika sekurang-kurangnya 15 wakil diperlukan untuk proses itu.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/11/anwar-janji-lepas-jawatan-jika-gagal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Mohon Maaf Atau Bubar Ph Kata Pemuda Dap

Anwar Mohon Maaf Atau Bubar Ph Kata Pemuda Dap

papar berkaitan - pada 28/11/2020 - jumlah : 296 hits
November 27 2020 10 21 PMPresiden PKR Anwar Ibrahim hari ini mendedahkan Lim Guan Eng dan Mohamad Sabu mahu undi belah bahagian dibuat terhadap Belanjawan 2021 di Dewan Rakyat semalam namun beliau meminta tidak berbuat demikian PETALING JAY...
Anwar Dakwa Kenyataan Sedia Letak Jawatan Jikalau Gagal Tolak Belanjawan Adalah Palsu

Anwar Dakwa Kenyataan Sedia Letak Jawatan Jikalau Gagal Tolak Belanjawan Adalah Palsu

papar berkaitan - pada 28/11/2020 - jumlah : 295 hits
KUALA LUMPUR Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menafikan beliau mengeluarkan kenyataan bersedia meletakkan jawatan sekiranya gagal menolak Belanjawan 2021 pada peringkat jawatankuasa Tindakan tidak bertangungjawab ini jelas dibuat bagi menc...
Anwar Setuju Letak Jawatan Ketua Pembangkang Jika Gagal Jatuhkan Pn

Anwar Setuju Letak Jawatan Ketua Pembangkang Jika Gagal Jatuhkan Pn

papar berkaitan - pada 28/11/2020 - jumlah : 260 hits
Pemuda AMANAH mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim akan meletakkan jawatannya sebagai Pengerusi Pakatan Harapan jika gagal menjatuhkan kerajaan Perikatan Nasional dalam masa tujuh hari Perkara tersebut diberitahu Sheikh Khuzaifah yang berkata ...
Mb Kedah Jahil Patut Letak Jawatan Jika Gagal Haramkan Mic Kata Presiden Parti

Mb Kedah Jahil Patut Letak Jawatan Jika Gagal Haramkan Mic Kata Presiden Parti

papar berkaitan - pada 4/12/2020 - jumlah : 312 hits
GEORGE TOWN Presiden MIC S Vigneswaran berkata Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md Nor harus meletak jawatan jika gagal mengharamkan parti komponen Barisan Nasional itu Teruskan cubalah untuk mengharamkan kami Tetapi jika gagal beliau ha...
Jelas Kita Tak Bersatu Pemuda Amanah Tegur Pembangkang Selepas 2 Ruu Lepas

Jelas Kita Tak Bersatu Pemuda Amanah Tegur Pembangkang Selepas 2 Ruu Lepas

papar berkaitan - pada 1/12/2020 - jumlah : 255 hits
December 1 2020 11 14 AMShazni Munir Mohd Ithnin PETALING JAYA Pemuda Amanah menegur pembangkang kerana gagal bersatu sehingga menyebabkan dua rang undang undang berkaitan Belanjawan 2021 diluluskan semalam Katanya keputusan undian belah ba...
Ph Gagal Ambil Alih Semula Kerajaan Sebab Anwar Tolak Saya Kata Mahathir

Ph Gagal Ambil Alih Semula Kerajaan Sebab Anwar Tolak Saya Kata Mahathir

papar berkaitan - pada 21/11/2020 - jumlah : 315 hits
Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad berkata keengganan Presiden PKR Anwar Ibrahim untuk menerima penglibatannya dalam rancangan Pakatan Harapan mengambil alih semula Putrajaya menyebabkan usaha itu gagal Usaha untuk tumbangkan kerajaa...
Anwar Nafi Akan Letak Jawatan Dalam Pakatan Harapan

Anwar Nafi Akan Letak Jawatan Dalam Pakatan Harapan

papar berkaitan - pada 28/11/2020 - jumlah : 355 hits
Datuk Seri Anwar Ibrahim menafikan beliau akan melepaskan jawatan sebagai Pengerusi Pakatan Harapan jika gagal mendapat sokongan majoriti di Dewan Rakyat Bahkan laporan yang memetik dakwaan beberapa Ahli Parlimen itu jelas untuk mencetuskan...
Mp Sahkan Anwar Letak Jawatan Ph Jika Terbukti Tiada Majoriti

Mp Sahkan Anwar Letak Jawatan Ph Jika Terbukti Tiada Majoriti

papar berkaitan - pada 28/11/2020 - jumlah : 231 hits
malaysiakini comDiterbitkan Hari ini 2 01 pmPresiden PKR Anwar Ibrahim berjanji untuk melepaskan jawatannya sebagai pengerusi Pakatan Harapan jika gagal membuktikan dia memiliki sokongan majoriti di Dewan Rakyat kata empat ahli parlimen Ber...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Amalan Paling Minima Mendapatkan Lailatul Qadar

Yang Nilai Baik Dan Buruk Itu Dari Allah Bukan Dari Manusia

Oh Baju Melayu

First Blog Post

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly