Anwar Edar Ayam Di Wangsa Maju Kawasan Dia Akan Bertanding Pada Pru15



(Malaysia Now) – MalaysiaNow difahamkan agihan sumbangan ayam yang diberikan kepada penduduk kawasan sekitar Wangsa Maju menimbulkan ketidakpuasan hati dalam kalangan ahli PKR Wangsa Maju.
Difahamkan program pengagihan ayam kepada penduduk sekitar Wangsa Maju yang berlangsung semalam itu antara langkah awal bagi nama-nama yang dekat dengan Anwar sebagai calon baru untuk mewakili PKR di kawasan berbilang kaum tersebut.
Program yang dianjurkan oleh Anwar Ibrahim Club, sebuah kelab peminat yang ditubuhkan bersama setiausaha politik presiden PKR Farhash Wafa Salvador lebih dua dekad lalu.
Turut kelihatan pada program itu, pelakon Afdlin Shauki.
Afdlin antara beberapa nama artis tempatan yang direkrut PKR bagi meraih sokongan dalam kalangan penduduk Melayu di bandar.
Pemimpin parti sebelum ini mengetengahkan pelakon Hans Isaac untuk bertanding di kawasan Ampang, yang merupakan kubu kuat bekas ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin.
Zuraida antara individu menentang Anwar yang bertindak keluar parti bersama-sama beberapa lagi ahli Parlimen tahun lepas.
Namun, menurut sumber dalaman parti kepada MalaysiaNow percubaan untuk mempromosi Afdlin sebagai calon kawasan Wangsa Maju tidak mendapat sokongan akar umbi PKR.
Penyandang kerusi itu Tan Yew Kee dari PKR, menang besar pada pada 2018, mengalahkan dua calon daripada Barisan Nasional dan PAS, meraih lebih 50% undi keseluruhan.
Kemenangan besar bekas ahli politik MCA itu di kawasan bandar dengan majoriti Melayu dilihat sangat penting.
“Akan tetapi, kami tidak bercadang untuk mencalonkan Tan sekali lagi. Ada keperluan untuk menyekat peralihan sokongan orang Melayu daripada Pakatan Harapan.
“Tambahan, terdapat peningkatan pengundi Melayu di sini, dan parti tidak akan mengambil risiko meletakkan orang bukan Melayu pada masa ini, dan kerusi bandar seperti Wangsa Maju perlu dipertahankan dalam apa jua keadaan,” kata seorang pemimpin kanan PKR Kuala Lumpur kepada MalaysiaNow dengan syarat tidak dinamakan.
Baru-baru ini Anwar mengumumkan sumbangan peribadi sebanyak 1,000 ekor ayam untuk diedarkan di 14 kawasan di Kuala Lumpur dan Putrajaya.
Beberapa hantaran media sosial menjadikan jumlah sumbangan itu sebagai bahan ejekan, dengan mengatakan satu kawasan secara purata hanya akan dapat 71 ekor ayam, yang berharga kira-kira RM700, berdasarkan harga semasa RM10 seekor.
Sementara itu Afdlin tidak menolak spekulasi pencalonannya dalam pilihan raya akan datang, dan mengatakan beliau mungkin secara rasmi akan mengumumkan keahlian partinya.
Katanya, tujuan utama beliau menyertai politik untuk menjadi suara memperjuangkan industri hiburan, dan menambah kerajaan sekarang tidak mempedulikan masalah yang wujud dalam industri filem.
“Kalau boleh, sepatutnya perlu ada wakil orang-orang seni di dalam Parlimen untuk menyuarakan masalah mereka,” kata Afdlin kepada media selepas program itu semalam.
Ditanya adakah penyertaannya dalam bidang politik akan menjejaskan popularitinya, Afdlin berkata: “Saya rasa separuh daripada mereka akan benci saya,” dan menambah ahli politik dan mereka yang dalam bidang seni sudah lali dengan kritikan.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2021/02/21/anwar-edar-ayam-di-wangsa-maju-kawasan-dia-akan-bertanding-pada-pru15/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rakyat Wangsa Maju Rayu Agong Pendekkan Tempoh Darurat

Rakyat Wangsa Maju Rayu Agong Pendekkan Tempoh Darurat

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 172 hits
SITI NUR ZAWANI MISCONKomuniti masyarakat Wangsa Maju bersama Ahli Parlimennya tampil menyerahkan surat rayuan kepada Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Ri ayatuddin Al Mustafa Billah Shah untuk memohon agar dipendekkan tempoh darurat...
Calon Pkr Hans Di Ampang Afdlin Di Wangsa Maju Azwan Di Gombak

Calon Pkr Hans Di Ampang Afdlin Di Wangsa Maju Azwan Di Gombak

papar berkaitan - pada 23/2/2021 - jumlah : 272 hits
Pelakon Hans Isaac dikatakan telah diketengahkan namanya untuk bertanding di kawasan Parlimen Ampang yang merupakan kubu kuat bekas ketua Wanita PKR Zuraida Kamaruddin Bagimanapun sebelum ini Hans menafikan dakwaan nama beliau disebut sebut...
Gibran Dipersiapkan Jadi Gubernur Jawa Tengah Setelah Itu Maju Pilpres

Gibran Dipersiapkan Jadi Gubernur Jawa Tengah Setelah Itu Maju Pilpres

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 186 hits
Direktur Eksekutif Kelompok Diskusi dan Kajian Opini Publik Indonesia Kunto Adi Wibowo memprediksi Gibran Rakabuming Raka tidak akan didorong maju Pilpres 2024 Kunto justru memprediksi putra sulung Presiden Joko Widodo itu akan didorong maj...
Gibran Tak Memenuhi Syarat Maju Pilpres 2024 Ini Penyebabnya

Gibran Tak Memenuhi Syarat Maju Pilpres 2024 Ini Penyebabnya

papar berkaitan - pada 17/2/2021 - jumlah : 166 hits
Putra sulung Presiden Joko Widodo Gibran Rakabuming Raka tidak bisa maju di Pemilihan Presiden dan Wakil Presiden 2024 atau Pilpres 2024 Sebab Pasal 169 huruf q Undang Undang Nomor 7 Tahun 2017 tentang Pemilihan Umum menyebutkan bahwa usia ...
Malaysia Tak Maju Kerana Pemimpinnya Tak Maju

Malaysia Tak Maju Kerana Pemimpinnya Tak Maju

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 207 hits
Hamdan TahaMembaca kes sdr Lokman yang menjadikan Ganja sebagai ubat ubatan yang sebelum ini di jatuhkan hukuman mati tapi akhirnya makamah persekutuan menukar hukuman gantung sampai mati kepada penjara 5 tahun setiap kes dan sebatan Kita m...
O Halos Maju Ke Hadapan

O Halos Maju Ke Hadapan

papar berkaitan - pada 21/2/2021 - jumlah : 168 hits
Akibat COVID 19 Halo Ventures kini pesat memperkembangkan pusat beli belah digital mereka O HaloS Semasa menubuhkan Halo Ventures visi pemiliknya adalah untuk mewakili jenama gaya hidup bertaraf antarabangsa bermula dengan Skechers Semenjak...
Sudah Bertemu Ketum Ahy Iti Octavia Siap Maju Pilgub Dki

Sudah Bertemu Ketum Ahy Iti Octavia Siap Maju Pilgub Dki

papar berkaitan - pada 21/2/2021 - jumlah : 109 hits
Iti sudah dipanggil oleh Andi Arief kantor DPP Demokrat Januari 2021 Dia ditanya kesiapan berkontestasi dalam Pilkada Jakarta
Target Ri Jadi Negara Maju 2045 Pandemi Malah Bikin Turun Kelas

Target Ri Jadi Negara Maju 2045 Pandemi Malah Bikin Turun Kelas

papar berkaitan - pada 14/2/2021 - jumlah : 139 hits
Pandemi COVID 19 mengancam target Indonesia untuk menjadi negara maju di 2045 Bahkan tahun ini Indonesia dinilai bisa kembali turun kelas menjadi negara berpendapatan menengah ke bawah Hal tersebut bisa terjadi lantaran pendapatan per kapit...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Asal Usul Coca Cola

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

6 Pegawai Kanan Dan Anggota Polis Ditahan Semula Mengikut Sosma

Apple Dilaporkan Meminta Maaf Atas Iklan Kontroversial Ipad Pro Nya

Kopi Saigon Indera Mahkota 7 Catat Jualan Tertinggi Daripada 100 Cawangan Seluruh Negara

Dua Kali Melalui Proses Bedah Bukan Mudah Shila Amzah Tak Dapat Melahirkan Secara Normal Bayi Dah Terbelit Tali Pusat

Liyana Jasmay Bakal Keluar Dua Single Baharu Rakam Lagu Di Jakarta Saya Taknak Mv Biasa Biasa