Anti Israel Bagaimana Di M Sia Data Fakta Angka


 
Foto hiasan
1. 'Pengaruh media sosial beri impak sokongan anti-Israel', bagaimana di M'sia?
Pada era teknologi serba canggih, suara pempengaruh media sosial mampu menarik perhatian warganet di seluruh dunia. Pempengaruh memiliki aura dan tarikan tersendiri dalam menonjolkan kandungan kepada khalayak di media sosial.
Golongan ini amat aktif dalam mewujudkan gelombang dan trend baharu dalam kehidupan manusia sama ada menerusi aksi, penampilan, gaya hidup, ideologi dan kandungan. Hari ini, wujud juga pempengaruh membangkitkan kesedaran masyarakat terhadap serangan dan keganasan Israel terhadap Palestin.
Peranan mereka bukan sekadar menyebarkan maklumat mengenai penderitaan dialami rakyat Palestin terutama di Gaza, bahkan menyorot kesenjangan liputan media arus perdana dan propaganda Barat terhadap konflik ini. 
Peperangan berlanjutan hingga memasuki bulan kesembilan menyebabkan kematian lebih 36,000 rakyat Palestin dan mencederakan lebih 81,100 mangsa. Angka kematian dan kecederaan dijangka meningkat apabila Israel mengakui serangan ke atas Gaza mungkin berlanjutan hingga tujuh bulan lagi. 
Pembantaian terhadap warga Gaza hingga ke pintu Rafah menyaksikan pempengaruh aktif di seluruh dunia mengambil tanggungjawab menggunakan platform sendiri menonjolkan naratif sebenar di bumi Palestin itu menjadi alternatif dalam menangani ketidakseimbangan dalam laporan genosid.
Liputan media Barat sering memberikan perspektif berat sebelah sangat jauh daripada realiti berlaku di lapangan.
Walaupun kebanyakan pempengaruh berdepan cabaran seperti risiko kehilangan sokongan penaja atau pengikut, menghadapi tekanan politik dan berdepan ancaman keselamatan, mereka sanggup meletakkan kepentingan masyarakat melebihi diri sendiri.
Papar naratif lebih adil, seimbang
Bersuara mengenai konflik kompleks ini menuntut keberanian tinggi. Namun, berbekalkan kesedaran dan usaha mencapai keadilan, mereka sanggup menongkah arus dan memperjudikan nasib demi memastikan penderitaan serta kezaliman dialami warga Gaza berakhir.
Pempengaruh memaparkan naratif lebih adil dan seimbang mengenai konflik Israel-Palestin, membawa suara dan pengalaman langsung dari kawasan konflik sering 'ditutup' serta diabaikan media arus perdana antarabangsa terutama pro-Barat dan Israel.
Hal ini memberikan perspektif lebih meluas hingga menjadikan masyarakat global cakna dan menimbang tara antara kebenaran dengan kebatilan.
Sepanjang berlangsungnya konflik ini, bilangan pempengaruh semakin bertambah dalam memberi inspirasi kepada pengikut mereka untuk menyokong Palestin. Ini membuktikan suara pempengaruh dapat menggerakkan solidariti global dengan lebih berkesan.
Tidak hairanlah usaha mereka berjaya menarik masyarakat global menyertai demonstrasi, menandatangani petisyen atau menderma kepada organisasi kemanusiaan bagi membantu Palestin.
Pendidikan dan kesedaran diberikan pempengaruh mengenai konflik ini menyumbang kepada meningkatnya pemahaman dan kesedaran global mengenai siapakah dalang sebenar berdiri di sebalik kezaliman tidak berpenghujung di Gaza khasnya.
Sedikit demi sedikit pekung dibuka dan dunia sedang serta sudah membuat penilaian terhadap Israel, perampas tanah Palestin begitu tragik dan tidak berperikemanusiaan.
Sokongan berterusan masyarakat global adalah kritikal dalam usaha memuktamadkan konflik di Gaza. Solidariti ditunjukkan komuniti antarabangsa dipimpin suara pempengaruh dapat menjadi kekuatan signifikan dalam menamatkan penderitaan dan pelanggaran hak asasi manusia di Palestin.
Jelas, peranan pempengaruh dalam isu Gaza mampu membawa perubahan positif dan ketara di seluruh dunia. Di sebalik dugaan besar terpaksa ditempuhi, tiada nilai dapat membayar ketulusan hati mereka.
Dengan bersemaraknya kesedaran dan empati dalam kalangan pengikut mereka, semakin besar juga gelombang pengaruh anti-Israel di dunia maya dan memberi impak kepada dunia nyata seperti disaksikan hari ini. (BH)
2. Isrewel Diambang Keruntuhan: Data, Fakta, dan Angka
Lihat ini..

Isrewel Diambang Keruntuhan: Data, Fakta, dan AngkaYouTubehttps://www.youtube.com › watch31:48Isrewel Diambang Keruntuhan: Pernyataan Presiden, Data, Fakta, dan Angka Referensi: - تحديد الشيخ أحمد ياسين لزمن سقوط إسرائيل وتعليله ...
MohammadIzdiyanMuttaqinYouTubehttps://www.youtube.com › ...·Terjemahkan halaman iniDetik Detik Terakhir Presiden Iran: Perjalanan Menuju Kematian dan Skenario Kejatuhan ... Isrewel Diambang Keruntuhan: Data, Fakta, dan Angka. 293K views. 4 ..
ImagesIsrewel Diambang Keruntuhan: Data, Fakta, dan AngkaYouTubeTanda-Tanda Kehancuran Isra*l Diungkap: Kitab Suci, Badan Intelejen, Para Tokoh dan Pejabat IsraelYouTubeKit Siang sifatkan kejadian 'jarang berlaku' apabila setuju dengan Dr MYouTubeKomen Weblog Ibnu Hasyim: Mari kita renung sejenak ayat ini..
Firman Allah SWT yang bermaksud, "Dan mereka ditimpakan dengan kehinaan dan kepapaan dan sudah sepatutnya mereka mendapat kemurkaan daripada Allah. Demikian itu disebabkan mereka kufur (mengingkari) ayat Allah (perintah dan mukjizat yang membuktikan kebesaran-Nya) dan mereka pula membunuh nabi-nabi dengan tidak ada alasan yang benar. Yang demikian itu ialah disebabkan mereka menderhaka dan mereka pula sentiasa menceroboh." (Surah al-Baqarah: 61)
Sifat buruk orang Yahudi juga direkodkan dalam banyak hadis Nabi SAW. 
Antaranya, mereka suka mengambil peluang untuk mendoakan kecelakaan terhadap baginda SAW. Kata Aisyah RA: "Sekumpulan orang Yahudi pernah datang berjumpa Nabi SAW, lalu mereka berkata dalam nada memberi salam: 'As-samu 'alaik (maksudnya, kematian atas kamu)'. Lantas aku pun melaknat mereka. Namun, baginda menegur: 'Apa kena denganmu?' Jawabku: 'Tidakkah kamu dengar apa yang mereka ucapkan?' Balas baginda: 'Tidakkah juga kamu dengar apa yang aku ucapkan sebagai membalasnya: Wa'alaikum (maksudnya, juga atas kamu sekalian).'" (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)
Sebagaimana orang Yahudi dahulu membunuh ramai nabi, baginda SAW juga tidak terlepas daripada cubaan bunuh oleh mereka. 
Antaranya, baginda SAW pernah disihir seorang Yahudi daripada Bani Zuraiq bernama Labid bin al-A'sam sehingga Allah SWT mengutuskan dua malaikat untuk membantu kesembuhan baginda.
Akhirnya, bahan yang digunakan untuk menyihir baginda dikeluarkan daripada telaga Zarwan dan kemudian memerintahkan supaya telaga itu ditimbus. (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)
Nabi SAW juga pernah cuba diracun oleh orang Yahudi selepas peristiwa Perang Khaibar dengan menghadiahkan kepada baginda hidangan daging kambing yang dibubuh racun. Lantas baginda mengumpulkan semua orang Yahudi yang ada, kemudian bertanya: "Adakah kamu meletakkan racun pada kambing ini?" Mereka menjawab: 'Ya'. Baginda bertanya lagi: 'Apakah yang menyebabkan kamu berbuat demikian?'. Mereka menjawab: 'Kami ingin tahu sekiranya kamu seorang pendusta, maka kami dapat tenang dengan kematianmu. Namun, sekiranya kamu seorang nabi, maka ia tidak akan memudaratkanmu.'" (Riwayat al-Bukhari)
Antara sifat buruk orang Yahudi juga ialah suka menggunakan helah untuk melanggar hukum yang disyariatkan kepada mereka. Daripada 'Umar bin al-Khattab RA bahawa Nabi SAW bersabda: "Semoga Allah melaknat orang Yahudi. Setelah diharamkan ke atas mereka lemak haiwan, maka mereka telah mengolahnya (dengan mencairkannya), lalu menjualnya." (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)
Perangai buruk mereka ini juga dirakam jelas dalam al-Quran tatkala mereka dilarang menangkap ikan pada Sabtu. Namun, mereka menggunakan helah dengan memasang jaring sebelum Sabtu dan mengambil ikan yang terperangkap pada jaring itu selepas tamat hari berkenaan. 
Firman Allah SWT yang bermaksud: "Dan tanyalah kepada mereka (wahai Muhammad) mengenai (penduduk) bandar yang letaknya di tepi laut, semasa mereka melanggar larangan pada Sabtu, ketika datang kepada mereka pada hari Sabtu itu ikan-ikan (yang menjadi cubaan kepada) mereka, yang kelihatan timbul di muka air. Sedangkan pada hari lain, ikan itu tidak pula datang kepada mereka. Demikianlah kami menguji mereka (dengan cubaan itu) kerana mereka sentiasa berlaku fasik." (Surah al-A'raf: 163)
Terdapat banyak lagi ayat al-Quran dan hadis Nabi SAW berkaitan sifat radikal, degil serta perangai buruk orang Yahudi ini yang menunjukkan unsur 'Zionisme' sudah pun wujud lama sebelum munculnya fahaman itu.

Video ini juga dapat membantu anda..
Tanda-Tanda Kehancuran Isra*l Diungkap: Kitab Suci, Badan ...YouTubehttps://www.youtube.com › watchhttps://www.youtube.com › watch13:55Tanda-Tanda Kehancuran Israel Diungkap: Kitab Suci, Badan Intelejen, Para Tokoh dan ... Isrewel Diambang Keruntuhan: Data, Fakta, dan Angka. M
Sekian.



Lihat juga, Nasyid HAMAS: Takut nak dengar? Ini..





MixNow playingPLAY ALLMix - اجمل انشودة على الاطلاق فرقة الوعدKhaled Alhallak and moreKhaled Alhallak and moreMixNow playingMix - Best Palestine NasheedMuhannad Khalaf, Maher Halabi, Muhammad Al Muqit, and more



FILM INI DIBENCI ISRAEL DAN BARAT !! SILA TONTON SEBELUM DIHAPUS OLEH NETFLIX !!  



Posted by Ibnu Hasyim at Tuesday, June 11, 2024 No comments:   Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to FacebookShare to Pinterest

'Nasyid HAMAS: Takut nak dengar? Ini..'


'Nasyid HAMAS

MixNow playingPLAY ALLMix - اجمل انشودة على الاطلاق فرقة الوعدKhaled Alhallak and moreKhaled Alhallak and1:00:52Now playingQunut Nazilah Buat Palestin #freepalestineQalamul Quran







 moreMixNow playingMix - Best Palestine NasheedMuhannad Khalaf, Maher Halabi, Muhammad Al Muqit, and more1:00:52Now playingQunut Nazilah Senjata Terkuat Buat Palestin #freepalestineQalamul Quran










FILM INI DIBENCI ISRAEL DAN BARAT !! SILA TONTON SEBELUM DIHAPUS NETFLIX.. !!  



...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/06/anti-israel-bagaimana-di-msia-data.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Konsert Pro Israel Anti Hijab Pas

Konsert Pro Israel Anti Hijab Pas

papar berkaitan - pada 23/6/2024 - jumlah : 105 hits
Ahmad Yahaya menyifatkan penganjuran konsert Bruno Mars di Kuala Lumpur dalam masa terdekat ini menggambarkan Malaysia sebagai tidak sensitif dengan isu Palestin 1 Boikot konsert pro Israel di KLKUALA LUMPUR Dewan Ulamak PAS Pusat menggesa ...
Inilah Israel Bom Sumbangan M Sia Tapi Nak Hubungan

Inilah Israel Bom Sumbangan M Sia Tapi Nak Hubungan

papar berkaitan - pada 25/6/2024 - jumlah : 82 hits
Antara kem perlindungan yang dibina hasil sumbangan rakyat Malaysia dibom Israel 1 Kem perlindungan di Gaza sumbangan rakyat Malaysia dibom IsraelJOHOR BAHRU Serangan berterusan rejim Zionis di Gaza menyaksikan kem perlindungan dibina sumba...
Report Nearly 20pc Of Sjkc Students In 2020 Were Non Chinese Data Shows

Report Nearly 20pc Of Sjkc Students In 2020 Were Non Chinese Data Shows

papar berkaitan - pada 11/6/2024 - jumlah : 54 hits
Almost 20 per cent of students in Sekolah Jenis Kebangsaan Cina in 2020 were not of Chinese ethnicity as more ethnic Malay Indian Orang Asli and foreign students enrolled in Chinese vernacular schools local Malay daily Sinar Harian reported...
Malaysia Catat Pelaburan Lebih Rm114 Bilion Dalam Pusat Data Perkhidmatan Awan Menteri

Malaysia Catat Pelaburan Lebih Rm114 Bilion Dalam Pusat Data Perkhidmatan Awan Menteri

papar berkaitan - pada 11/6/2024 - jumlah : 66 hits
Malaysia telah meluluskan pelaburan dalam pusat data dan perkhidmatan awan berjumlah RM114 7 bilion bagi tempoh 2021 hingga 2023 Menteri Pelaburan Perdagangan amp Industri Tengku Datuk Seri Zafrul Abdul Aziz berkata pelaburan itu telah
Eksplorasi Digital U Pustaka 2024 Latihan Pangkalan Data Tutor Infiniti

Eksplorasi Digital U Pustaka 2024 Latihan Pangkalan Data Tutor Infiniti

papar berkaitan - pada 14/6/2024 - jumlah : 92 hits
Assalamualaikum wbt Jom kita masuk kelas untuk pagi nie Berita baik untuk para guru ibu bapa dan pelajar sekolah Awak berpeluang meningkatkan prestasi pelajaran terutama kepada para pelajar Jom akses ke pangkalan data e pembelajaran Tutor I...
Wall Street Merosot S P 500 Nasdaq Jatuh Menjelang Data Pekerjaan

Wall Street Merosot S P 500 Nasdaq Jatuh Menjelang Data Pekerjaan

papar berkaitan - pada 7/6/2024 - jumlah : 112 hits
S P 500 dan Nasdaq Composite berakhir Khamis dengan kerugian kecil menjelang laporan pekerjaan utama menarik diri dari paras tertinggi yang dicapai sehari sebelumnya Dow bagaimanapun meningkat sedikit S P 500 dan Nasdaq memulakan hari denga...
Kemenag Sebut Saudi Kantongi Data Wni Penjual Visa Nonhaji

Kemenag Sebut Saudi Kantongi Data Wni Penjual Visa Nonhaji

papar berkaitan - pada 6/6/2024 - jumlah : 58 hits
Pelanggar akan dideportasi ke negara asal mereka dan dilarang memasuki Arab Saudi dalam jangka waktu 10 tahun
Sambil Pegang Foto Afif Maulana Kapolda Sumbar Bersumpah Demi Allah Saya Hanya Bicara Fakta

Sambil Pegang Foto Afif Maulana Kapolda Sumbar Bersumpah Demi Allah Saya Hanya Bicara Fakta

papar berkaitan - pada 27/6/2024 - jumlah : 44 hits
Sambil Pegang Foto Afif Maulana Kapolda Sumbar Bersumpah Demi Allah Saya Hanya Bicara Fakta
Jom Ubahsuai Data Panggilan Dan Sms Bersama Yoodo

Jom Ubahsuai Data Panggilan Dan Sms Bersama Yoodo

papar berkaitan - pada 6/6/2024 - jumlah : 73 hits
Jom Ubahsuai Data Panggilan dan SMS Bersama Yoodo Korang Pernah dengar tentang Yoodo Untuk pengetahuan korang Yoodo merupakan sebuah jenama perkhidmatan telekomunikasi mudah alih atau telco terbaharu di Malaysia Kira baru la berbanding deng...
Harga Sawit Terkini Semakan Harga Semasa

Sg Bakap Sanusi Pkr S Akmal Laud Mature Politics In Football Friendly

Bela Talapia Depan Rumah Selesai Masalah Rakyat

Tetap Bertegas Pertahan Kuota Bumiputera Pm

Bersatu 6 Now Independent Mps Bukit Gantang Rep Claims

Pernah Dengar Keluhan Hutang

Selangkah Wallet Semakan Bayaran Ewallet Bingkas Selangor

Puad Beritahu Pas Lebih Baik Bantu Bersatu Yang Dah Nyawa Nyawa Ikan



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok

Bagaimana Ikan Minum Air Bila Dahaga


Ihya Ulumuddin Retelling 4

Nasi Ayam Sambal Hijau

Guardianship And Family Law How Vasiliou Law Supports Clients

Tukang Cuci Jumpa Wang Rm254 000 Di Lapangan Terbang

Politik Islam Tidak Wujud

Dah Siap Mini Photobooth Birthday Rania Bajet Tak Sampai Rm30