Antara Selebriti Yang Jarang Diceritakan Latar Belakang Keluarga Mereka Yang Berada


Bila disebut namanya, pasti ramai yang tidak begitu mengenali siapa sebenarnya bapa artis ini. Walaupun menyedari mereka anak kepada pemimpin negara mahupun yang bergelar Datuk, namun mereka tetap dengan sifat yang selalu merendah diri.
Jom kita lihat siapa di kalangan artis Malaysia yang jarang dedahkan perihal keluarga tapi sebenarnya mereka dari keluarga yang berada.
Najwa Mahiaddin

Najwa Mahiaddin lebih senang dikenali sebagai artis biasa yang bermula daripada bawah dan tidak mahu menggunakan nama bapanya semata-mata untuk meraih publisiti dalam kariernya, kerana itulah dia menggunakan nama Najwa Mahiaddin, bukan Najwa Muhyiddin. [Hangat.com] Najwa sebenarnya anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin.
Dafi Datuk Seri Ismail Sabri

Menjadi anak menteri memang beruntung tapi penyanyi Dafi Datuk Seri Ismail Sabri lebih senang berdikari tanpa mengharapkan bantuan bapanya.
Dafi bekas peserta Akademi Fantasia (AF)- membuka perniagaan baru House of Paradox yang membiak dan menjual kucing di Petaling Jaya. [Hangat.com] Anak kedua Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, daripada empat beradik, menegaskan perniagaan itu dibangunkan daripada hasil titik peluhnya.
Raja Azura
Raja Azura binti Tengku Ahmad Tajudin yang lebih dikenali sebagai Raja Azura atau Kak Engku merupakan seorang pelakon, pengacara dan penyampai radio di Malaysia.

Yuna Zarai
Yunalis binti Mat Zarai atau lebih dikenali sebagai Yuna merupakan penyanyi dan penulis lagu terkenal di Malaysia. [Hangat.com] Beliau amat dikenali sebagai satu-satunya penyanyi rock indie wanita yang bertudung terawal menghiasi industri muzik sekaligus mengetengahkan muzik rock indie.

Yuna berasala dari Kedah dan bapanya, Dato’ Mat Zara’ai bin Alias adalah penasihat undang-undang semasa Mahkamah Tinggi di Johor Bahru dan ibunya adalah seorang guru kimia sekolah tinggi.
Ummi Nazeera
Ummi Nazeera Nur Hidayah bt. Zainal Abidin atau lebih dikenali menerusi nama secara komersialnya sebagai Ummi Nazeera adalah merupakan seorang pelakon wanita muda yang berbakat dan terkemuka di Malaysia.

Bapanya dikenali sebagai Datuk Zainulabadin Mat Akhir. Sebelum ini ada berita mengejutkan apabila bapanya seorang ahli perniagaan dikenakan hukuman penjara 31 tahun oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur selepas didapati bersalah terhadap 10 pertuduhan menggunakan dokumen palsu sebagai tulen berhubung surat peletakan jawatan dan pemindahan saham milik isteri keduanya.
Farid Kamil
Suami kepada Diana Danielle ini merupakan seorang pelakon, model, penulis lakonlayar dan pengarah filem di Malaysia. Beliau merupakan antara segelintir individu dalam bidang seni di Malaysia yang pernah menerima anugerah tertinggi daripada Yang di-Pertuan Agong menerusi Anugerah Seni Negara.

Farid Kamil berasal dari Kedah merupakan anak kepada tenaga akademik kedoktoran di Universiti Teknologi MARA iaitu Datuk Dr. Zahari Che dan ibunya, Datin Sharifah Bardah Syed Abdillah.
Dira Abu Zahar
Khaidhirah binti Abu Zahar atau lebih dikenali sebagai Dira Abu Zahar, pelakon dan pengacara yang agak popular sebelum ini. [Hangat.com] Beliau merupakan anak kepada bekas Ketua Menteri Melaka kelapan, Datuk Seri Abu Zahar Haji Ishnin. Beliau telah membintangi beberapa buah filem seperti Untuk Tiga Hari, Chow Kit, Kil, Lari, dan Longkai.

Mizz Nina
Anak kepada Pengerusi Kumpulan AmBank, Tan Sri Azman Hashim. [Hangat.com] Mizz Nina atau nama sebenarnya Shazrina binti Azman memilih untuk bersara daripada industri muzik Malaysia dan mengambil keputusan untuk bertudung sebaik sahaja pulang daripada mengerjakan ibadah haji di Tanah Suci Mekah.

Kerjaya sebagai penyanyi bermula selepas beliau melancarkan album solo pertamanya, What You Waiting For. [Hangat.com] Beliau telah bekerjasama dengan 3 penyanyi antarabangsa seperti Theo Martins menerusi lagu “Let Me C U Get It”, Colby O’ Donis (“What You Waiting For”) dan penerima Anugerah Grammy, Planet Asia.
Sumber:hangat.com / menujukebenaran
Kredit:OtakBulu
The post Antara Selebriti Yang Jarang Diceritakan Latar Belakang Keluarga Mereka Yang Berada appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2019/02/08/antara-selebriti-yang-jarang-diceritakan-latar-belakang-keluarga-mereka-yang-berada/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Inilah Yang Dikatakan Beauty With Brain Jutawan Selebriti Neelofa Bantu 10 Keluarga Susah

Inilah Yang Dikatakan Beauty With Brain Jutawan Selebriti Neelofa Bantu 10 Keluarga Susah

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 501 hits
Bukan saja cantik dan merupakan wanita bekerjaya Neelofa juga aktif melakukan aktiviti kebajikan membantu mereka yang memerlukan Jelas Neelofa tahun ini kumpulannya fokus untuk membantu lebih ramai keluarga Saya dan peminat iaitu NeelofaTea...
7 Keluarga Selebriti Terkaya Di Dunia Dari Kardashian Jenner Sampai Bachchan

7 Keluarga Selebriti Terkaya Di Dunia Dari Kardashian Jenner Sampai Bachchan

papar berkaitan - pada 7/2/2019 - jumlah : 216 hits
7 Keluarga selebriti terkaya di dunia dari Kardashian Jenner sampai Bachchan Jumlah kekayaan bersih mereka mencapai ratusan juta dolar
Telegram Memperkenalkan Fungsi Kustomasi Imej Latar Belakang

Telegram Memperkenalkan Fungsi Kustomasi Imej Latar Belakang

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 184 hits
Telegram adalah aplikasi pemesejan yang dilihat sebagai alternatif kepada WhatsApp bagi mereka yang tidak mahu menggunakan aplikasi di bawah payung Facebook Ia semakin popular kerana mempunyai lebih banyak fungsi menarik seperti passport un...
Selepas Marzuki Yahya Kini Zuraidah Kamaruddin Pula Didesak Bercakap Benar Tentang Latar Belakang Akademiknya

Selepas Marzuki Yahya Kini Zuraidah Kamaruddin Pula Didesak Bercakap Benar Tentang Latar Belakang Akademiknya

papar berkaitan - pada 10/2/2019 - jumlah : 631 hits
Demam Marzuki Yahya semakin menular Kini selain Menteri Besar Johor Osman Sapian yang langsung tidak berani memberikan sebarang komen Lim Guan Eng yang segera memberitahu dia hendak ke Jepun menarik pelaburan untuk Malaysia Mukhriz Mahathir...
7 Selebriti Korea Dengan Kulit Seputih Susu Apa Rahasia Kecantikan Mereka

7 Selebriti Korea Dengan Kulit Seputih Susu Apa Rahasia Kecantikan Mereka

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 293 hits
7 Selebriti Korea dengan kulit seputih susu apa rahasia mereka Goo Hye sun rajin ke dokter kulit Taeyeon memijat wajahnya dengan argan oil sebelum makeup sementara Lee Yoo bi pakai dua jenis tabir surya
Keluarga Bos Sinar Mas Sumbang Santunan Duka Untuk Korban Bencana Alam

Keluarga Bos Sinar Mas Sumbang Santunan Duka Untuk Korban Bencana Alam

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 184 hits
Managing Director Sinar Mas Gandhi Sulistyanto menyampaikan pihak keluarga Eka Tjipta Widjaja akan menyumbangkan bentuk ucapan duka atas berpulangnya Pendiri Sinar Mas Group itu kepada sejumlah wilayah di Indonesia yang terkena bencana alam...
Penangguhan Penahanan Belum Dikabulkan Keluarga Muncikari Es Kirimkan Surat Jaminan

Penangguhan Penahanan Belum Dikabulkan Keluarga Muncikari Es Kirimkan Surat Jaminan

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 147 hits
Keluarga muncikari artis Vanessa Angel berinisial ES akhirnya mengirimkan surat pengajuan diri sebagai jaminan badan Hal itu dilakukan pihak keluarga setelah polisi tak kunjung mendapatkan persetujuan penangguhan penahanan
Aminah Rose Pelengkap Keluarga Nadiya Nisaa Pengubat Rindu Selepas Kehilangan Anak Kedua

Aminah Rose Pelengkap Keluarga Nadiya Nisaa Pengubat Rindu Selepas Kehilangan Anak Kedua

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 328 hits
Pelakon Nadiya Nisaa melahirkan rasa bersyukur atas kelahiran anak ketiganya Aminah Rose pada 1 Januari lalu Menerusi kemas kini di Instagram Nadiya 34 mengucapkan terima kasih kepada ahli keluarga yang sentiasa mengutuskan doa buatnya View...
Tips Menjadi Pemandu Berhemah Untuk Diri Sendiri Keluarga Dan Orang Lain

Tips Menjadi Pemandu Berhemah Untuk Diri Sendiri Keluarga Dan Orang Lain

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 447 hits
Ramai yang ada kesedaran yang pemanduan berhemah mampu mengelakkan kemalangan jalan raya Namun ramai yang masih belum bertindak untuk menjadi pemandu yang lebih bijak ke arah pemanduan yang berhemah Gee sendiri apabila terserempak dengan ke...
Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Welcome 2024

Akhirnya Berjaya Cara Betulkan Kalendar Hijrah Ramadan Di Iphone Untuk Tahun 2024

Pengalaman Masuk Hospital Kpj

Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo