Aneka Resepi Biskut Raya 2019 Kuih Raya Tradisional Moden


ANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODEN | Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua~! Alhamdulillah pejam celik pejam celik.. dah seminggu kita berpuasa dalam bulan Ramadhan yang penuh mulia dan berkat ini. I know.. Raya lambat lagi. Tapiii.. niat saya nak share aneka resepi biskut raya 2019 & resepi kuih raya tradisional, kuih raya moden right now adalah untuk memberi idea pada mereka yang nak jimat duit buat sendiri di rumah rather than beli mahal mahal kat luar/ yang bertungkus lumus nak cari duit lebih mahu berniaga, bisnes kuih raya secara online/ yang nak merapatkan hubungan jalinan ukhuwah sesama ahli keluarga atau saudara mara membuat kuih raya berjemaah sambil membawang di kampung.
This is for youualss!

Macam macam resepi kuih raya dan biskut raya ada! Ada yang kuih raya tradisional, ada yang moden. Ada yang coklat, susu, oat, almond, cornflake, badam. Ada yang perlu bakar guna oven, ada yang tanpa oven pun boleh jadi. Yang pasti.. Semuaa nampak menyelerakan! (tengah puasa kan, memang nampak makanan sedap semua hahahaha)
Saya tak buat kuih raya ke? Ehem.
Saya tunggu abang-abang kakak-kakak saya balik sini raya nanti dengan membawa seguni kuih raya kahkahhhh! Oh. Dan kuih raya yang diberi oleh saudara mara di kampung muehehhee.
22 RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODEN
1. Resepi Kuih Raya ALMOND LONDONANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan-bahan:
250g mentega125g gula halus1 biji telur1 sudu teh esen vanila50g serbuk badam (optional)200g tepung jagung - ayak300g tepung gandum - ayak1 sudu besar tepung beras - ayak1 sudu teh baking powder - ayak200g kacang badam (digoreng tanpa minyak)50g badam cincang untuk hiasan+/- 700g coklat compound
Cara Membuat :
1. Pukul mentega dan gula halus sehingga kembang. Masukkan esen vanila dan pukul lagi. Masukkan serbuk badam dan kacau.2. Masukkan tepung yang telah diayak tadi, gaul rata.3. Bentukkan doh bulat-bulat kecil/ lonjong dan masukkan kacang di dalamnya.4. Letakkan di atas dulang pembakar yang telah dilenserkan sedikit mentega.5. Bakar pada suhu 180°C selama 20 minit.6. Cairkan coklat dengan kaedah double-boiler. Celupkan biskut tadi dan letak dalam kertas cawan.7. Taburkan badam cincang di atasnya. Biarkan ia kering. Siap disimpan.
2. RESEPI Biskut Pistachios DelightANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan-bahan:
250gm mentega140 gula kaster1/2 sudu teh pewarna hijau epal1 biji telur100gm pistachios, panggang dan kisar halus430gm tepung gandum40gm tepung jagung40gm colourful rice
Cara-cara :1. Pukul mentega dan gula hingga berkrim. Masukkan telur dan pewarna hijau, gaul hingga sebati.2. Satukan tepung yang di ayak bersama serbuk pistachios dan colourful rice, gaul rata.3. Masukkan adunan mentega dan uli hingga menjadi doh.4. Canai dan terap dengan acuan yang di sukai.5. Bakar dalam oven yang di panaskan dahulu pada suhu 150C selama 25 minit atau hingga masak.
3. RESEPI KUIH RAYA Biskut Arab SusuANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan-bahan:
2 cawan susu tepung (biasa guna susu nespray)2 cawan minyak sapi -(tak perlu di cairkan dulu)Sedikit garam7 cawan tepung gandum (di ayak)Ceri merah secukupnya -potong kecil kecilGula aising (untuk gaul biskut bila dah masak sahaja)
Cara membuat biskut arab susu:
1. Campurkan susu tepung + minyak sapi + sedikit garam, gaul sebati.2. Masukkan tepung sedikit demi sedikit sehingga adunan menjadi doh.3. Bentukkan doh menjadi bulat-bulat kecil, hias dengan ceri dan bakar hingga masak (15-20min) pada suhu 180°C.4. Bila dah masak, sejukkan sebentar dan gaul dengan gula aising.. siap!
4. RESEPI BISKUT OATANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan-Bahan:
Bahan A250gm mentega220gm gula pasir200gm gula perang2 biji telur1 teaspoon vanila
Bahan B250gm tepung red rose1 sudu kecil soda bikarbonat1 sudu kecil serbuk penaik1 sudu kecil garam halus
Bahan C200gm oatmeal200gm coklat chips100gm chocolate masakan – dicincang kasar100gm almond nibs – dibakar50gm walnuts – dibakar
Cara Membuat:1. Bahan A, pukul mentega dan gula hingga kembang, masukkan telur satupersatu dan vanila. Putar hingga bergaul rata.
2. Ayak bahan B didalam mangkuk, kemudian satukan bersama bahan C, gaulhingga rata. Kemudian gaulkan dengan bahan A hingga menjadi doh.
3. Sudukan ke dalam loyang pembakar yang telah digris terlebih dahulu. Bakarpada suhu 160°C selama 20 minit atau hingga masak.
5. Resepi BISKUT PANDAN NESTUMANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan-bahan:
-250gm mentega-120gm gula icing-50gm nestum (kisar kasar)-300gm tepung redrose + 1/4 cwn-1/4 cwn susu tepung-2 sudu teh pandan paste-1 sudu teh baking powder-sedikit pewarna hijau [ ikut suka nak letak atau tak ]
Untuk hiasan:
-1 biji telur + 1 sudu besar susu cair + sedikit pewarna kuning-Nestum secukupnya
Cara-Cara:
1) Ayak dan satukan tepung, susu tepung dan baking baking. Ketepikan.2) Putar mentega dengan gula hingga sebati.3) Kemudian masukkan pandan paste dan pewarna hijau.4) Masukkan nestum dan putar (sekejap sahaja) hingga adunan sebati.5) Masukkan tepung red rose sedikit demi sedikit hingga adunan menjadi doh yang lembut.6) Terap dan sapu telur. Tabur nestum di atasnya.7) Bakar pada suhu 150°c dalam 15-20 minit.
SELAMAT MENCUBA!
6. Resepi Kuih Raya MILKY OREO
ANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan A :130 gm butter70 gm gula kastor1/4 tsp esen vanilaSecubit garam
Bahan B :170 gm tepung gandum20 gm tepung jagung20 gm tepung beras20 gm cornflakes ~ kisar halus20 gm serbuk badam ~ bakar dulu20 gm badam nib ~ bakar dulu20 gm serbuk oreo1/8 teaspoon baking powder
Cadangan Hiasan :Coklat PutihSerbuk Oreo
Caranya :1. Pukul bahan (A) hingga sebati.2. Masukkan bahan (B) dan uli hingga jadi doh. Biarkan selama 20 minit.3. Canai dan terap dengan acuan yang disukai dan bakar hingga masak.4. Setelah masak, biarkan sejuk.5. Celup dengan coklat putih dan terus tabur serbuk oreo.6. Selepas coklat kering bolehlah simpan dalam bekas kedap udara.
Tips SSK Mencairkan Coklat Putih :
Terlebih dahulu didihkan air dalam periuk kecil.
Potong coklat kecil-kecil, masukkan dalam bekas tahan panas. Tambahkan sedikit shortening. Timbangan shortening yang digunakan adalah 10% daripada timbangan coklat.
Setelah air mendidih, kecilkan api. Jika perlu tutup api. Tapi saya biasa kecilkan saja. Lepas itu letak bekas berisi coklat di atas periuk didihan. Kaedah ini dinamakan double boiler.
Perlu diingat, meletakkan bekas berisi coklat itu hendaklah dilakukan tanpa menyentuh air tersebut. Kita hanya perlukan wap panas air didihan itu sahaja untuk mencairkan coklat putih... berlainan dengan coklat masakan.
7. RESEPI BISKUT SUJI BERKACANGANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan-bahan :
A.150 GM BUTTER100 GM MINYAK SAPI120 GM GULA KASTOR1 SBESAR MENTEGA KACANG
B.200 GM TEPUNG SUJI /SOMALINA (KISAR HALUS)200 GM TEPUNG NAIK SENDIRI100 GM TEPUNG GANDUM½ STEH GARAM
HIASAN: KUNING TELUR, KACANG TANAH KISAR
Cara-Cara Membuatnya:1. SEBATIKAN SEMUA BAHAN A.2. MASUKKAN SEMUA BAHAN B. DAN ULI LEMBUT.3. CANAI DAN TERAP, SAPU KUNING TELUR DAN TABUR KAN KACANG. SIAP!
8. RESEPI Biskut Snow AlmondANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan A260gm mentega150gm gula kaster1 tsp esen vanila50gm serbuk badam
Bahan B300gm tepung red rose50gm tepung kastard50gm susu tepung40gm tepung jagung
Hiasan: Coklat masakan dan breadcrumb putih
Cara-cara:
1. Pukul bahan A hingga berkrim. Masukkan bahan B dan uli hingga menjadi doh.
2. Canai dan terap dengan acuan yang disukai.
3. Bakar pada suhu 140C selama 30 minit.
4. Sejukkan biskut dan celup dengan coklat masakan yang di cairkan secara double boiler dan golekkan biskut ke dalam breadcrumb.
Selamat Mencuba!
9. Resepi JEJARI OATSANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan:250g mentega40g gula kaster2 cawan oats- dikisar2 sudu besar serbuk koko2 cawan tepung gandum
Hiasan: (disatukan)Gula aisingTepung susu
Cara:1. Pukul mentega dan gula sehingga sebati.2. Masukkan serbuk koko dan gaul sebati. Masukkan oats. Gaul lagi dan akhir sekali masukkan tepung dan gaul sehingga menjadi doh.3. Bentukkan seperti jejari atau ikut suka.Bakar pada suhu 170°C selama 10-15 minit.4. Selepas ia sejuk golekkan biskut dengan gula aising dan tepung susu.
10. Resepi Biskut BadamANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan-bahan:
1 biji kuning telur180 gm mentega180 gm tepung gandum150 gm tepung jagung113 gm gula aising4 sudu besar badam kisar
Bahan Hiasan:Kuning telurHirisan badam
Cara Menyediakan:
1. Putarkan mentega dengan gula hingga kembang.2. Masukkan telur, tepung gandum, tepung jagung dan badam kisar kemudian uli rata hingga menjadi doh yang lembut.3. Canai dan terap bulat atau sebarang bentuk. Sapu kuning telur dan hiaskan dengan hirisan badam.4. Bakar dalam ketuhar pada suhu 180 darjah Celsius selama 12-15 minit atau sehingga masak.
11. RESEPI KUIH RAYA Chocolate Bubble CrunchyBahan-bahan:
Bahan A200gm rice bubble200gm mentega cair
Bahan B (dibakar dahulu)200gm serbuk badam / gajus100gm badam cincang (almond nibs)
Bahan C250gm coklat masakan50ml minyak jagung
Hiasan : manik berwarna atau disukai
Cara-cara :1. Gaul bahan A hingga rata, kemudian bakar selama 15 minit pada suhu 160°C.2. Bahan B dibakar terlebih dahulu, kemudian satukan bersama bahan A, gaul hingga rata.3. Masak bahan C secara double boil, biar coklat cair angkat dan masukkan minyak jagung, gaul rata. Kemudian masukkan bahan A dan B tadi.
Sudukan ke dalam mangkuk kertas, tabur dengan bahan hiasan dan biarkan sehingga coklat membeku
12. Resepi Biskut HorlicksANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan A
100gm mentega50gm minyak sapi60gm gula kaster
Bahan B
120gm tepung gandum50gm tepung jagung30gm horlicks50gm cornflakes kisar halus
Hiasan: serbuk horlicks secukupnya.
Cara-cara :
1. Pukul bahan A hingga sebati, masukkan bahan B dan uli hingga menjadi doh yang lembut. Rehatkan selama 15 minit.
2. Canai dan terap dengan acuan yang di sukai.
3. Bakar pada suhu 150°C selama 25-30 minit.
4. Biarkan biskut suam, gaul dengan serbuk horliks.
*** jika adunan agak lembut, tambah sedikit tepung sehingga boleh di terap.
13. RESEPI KUIH RAYA Cornflakes Badam RanggupANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBAHAN:
- 1 3/4 cawan gandum- 1/4 cawan tepung jagung- 3/4 sdt (sudu teh) baking powder- 2 1/2 cawan cornflakes... (belum diramas)- 3 sdb (sudu besar) badam hancur.... sangai dulu dalam pan.. atau bakar jap dalam oven dalam 5min... sambil-sambil panaskan oven tu- 150g marjerin/butter- 3/4cawan gula kastor- 1 biji kuning telur- 1/2 cawan cornflakes.. ramas ngan tangan.. (ni untuk digolek biskut sebelum bakar)
CARANYA:
- cornflakes ramas dengan tangan.. (saya lenyek ngan lesung batu.. sakit tangan kalo ramas dengan tangan...hihi)
- ayak tepung gandum, tepung jagung & baking powder
- pukul marjerin & gula hingga putih.. (saya guna whisk)
- masukkan kuning telur...pukul lagi sebati
- masukkan tepung, badam, & cornflakes...gaul sebati.. adunan agak lembik..
- bulat-bulat kan.. leperkan pula.. gaul dalam cornflakes hancur... susun dalam dulang pembakar
- bakar suhu 170 celcius selama 15 minit
**Satu adunan dapat -+100 biji
14. Resepi BISKUT NESCAFEANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan-bahan :
1 cawan marjerin1 cawan gula halus2 peket kecil Nescafe 3 in 1½ sudu teh esen vanila1 biji kuning telur2 cawan tepung kastard1 cawan tepung gandum
Cara Membuatnya :
Pukul marjerin dan gula halus hingga kembang. Masukkan esen vanila dan juga kuning telur. Kacau lagi.
Masukkan serbuk Nescafe dan dikacau hingga sebati.
Seterusnya, masukkan tepung kastard dan tepung gandum sedikit demi sedikit. Uli hingga sebati.
Kemudian bolehlah diterap menggunakan acuan mengikut citarasa sendiri. Bakar hingga masak.
15. Resepi Kuih Raya DahliaANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan-bahan
3 biji merah telur2 biji putih telur2 sudu besar susu pekat manis1 tin tepung jagung2 cawan tepung gandum2 cawan mentega2 ½ cawan gula halus½ sudu kecil serbuk penaik
Cara Penyediaan
Pukul telur bersama gula halus sampai naik. Tepung jagung dan tepung gandum digaul, masukkan mentega, serbuk penaik, telur, susu dan vanila. Uli kesemuanya sampai lembut kemudian terap. Bakar.
16. RESEPI Biskut Choco KelapaANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBiskut ini sudah pasti digemari kanak-kanak yang berkunjung ke rumah, kerana bercoklat.
BAHAN-BAHAN:200 gm gula400 gm mentega400 gm tepung gandum100 gm tepung jagung2 sudu teh esen vanilla1 sudu teh garam150 gm kelapa kering150 gm cip coklat
HIASAN:Coklat secukupnya | dicairkanBadam secukupnya
CARA MEMASAK:1. Pukul gula dan mentega hingga sebati. Kemudian, masukkan tepung gandum, tepung jagung, esen vanila, garam, kelapa kering dan cip coklat.2. Kacau sehingga kesemuanya sebati. Bentuk adunan tersebut menjadi bulat dan masukkan ke dalam adunan kek.3. Bakar pada suhu 170° selama 20 minit. Apabila sudah masak, sejukkan dan hiaskan mengikut cita rasa tersendiri.
17. Resepi Kuih Raya Gajus Tanpa TelurANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan-bahannya:
250gram butter (saya guna golden churn yang sejuk tu, bukan dalam tin)1 sudu teh esen vanilla1/2 cawan gula halus (castor / icing)1/2 cawan brown sugar - boleh kurangkan kalau tak suka manis1 cawan gajus - kisar halus1/2 cawan tepung jagung2 1/2 cawan tepung gandumManik / biji gajus utk hiasan
Cara-caranya:
Gaul rata semua jenis tepung bersama-sama kacang gajus ketepikan, dalam mangkuk lain kacau sebati semua jenis gula bersama butter dan esen vanilla hingga lembut dan sebati masukkan tepung gaul dan ramas (bukan uli ek) bila dah sebati, canai ikut ketebalan yang diingini dan terap gunakan acuan pilihan hiaskan ikut suka dan bakar saya gunakan suhu 180 kepanasan atas dan bawah selama 10 - 15 minit ikut oven memasing.
Dah siap. rasa nya memang tak dinafikan sedap giler.
18. Resepi Kuih Raya MakmurANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan-bahan :150g minyak sapi100gm Butter500gm Tepung Biskut Mix Segera GUNDUSSS
Cara:• Sebatikan semua bahan• Dah bakar salutkan dengan gula icing• Bakar 170c selama 20-25 minit
Bahan inti:200gm kacang tanah bakar dan tumbuk kasar30gm mentega kacang50gm gula
Cara:Sebatikan semua bahan
19. RESEPI KUIH RAYA Chocolate Chip Hershey Cadbury KacangANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan-bahan :
1 cawan butter1 1/2 cwn tepung gandum1/2 cwn tepung jagung1 s/k (sudu kecil) soda bicarbonat1 cawan gula halus1 cawan gula perang2 1/2 cawan oat yg dimesin halus (sukat oat dan kemudian dimesin hingga halus)12 oz. chocolate chips (eryne gune brand Hershey)1/2 s/k garam9 oz. chocolate Cadbury (parut)2 biji telur1 s/k baking powder1 1/2 cawan chopped nuts (eryne gune walnut, almond & hazel)1 s/k vanilla
Cara:
1. Pukul butter dan gula hingga gebu.2. Masukkan telur dan vanilla, campurkan tepung, oat, garam, baking powder dan soda bikarbonat.3. Masukkan chocolate chips Hershey, Cadbury bar (yang dah di parut) dan kekacang, sebatikan semua bahan dan gaul rata.4. Kemudian sudukan ke dalam loyang dalam jarak 2 inci.5. Bakar dalam 15min pada suhu 170 degree celcius
20. Resepi Coklat CornflakeANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENSedap dan mudah dibuat ..
Bahan-bahan :
Waktu memasak : 30 minitSaiz hidangan untuk : 60 bijiCara memasak : Bakar
BAHAN-BAHAN:
BAHAN A:
300gm coklat masakan2 sudu teh shortening
BAHAN B:
100gm cornflakes40gm badam cincang -dibakar selama 10 minitSedikit badam cincang -untuk hiasanSedikit coklat putih -untuk hiasan
CARA MEMASAK:
1. Cairkan bahan A dengan kaedah ‘double boiler’ kemudian masukkan kesemua bahan B.2. Gaulkan dan pastikan kesemuanya bersalut rata.3. Sudukan ke dalam cawan kertas dan taburkan badam cincang di atasnya.4. Biarkan coklat keras kemudian hiaskan dengan coklat putih di atasnya.5. Sejukkan dan simpan dalam bekas kedap udara.
21. Resepi Biskut Peanut ButterANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBahan:1 biji kuning telur1 cawan gula caster3/4 cawan peanut butter3/4 cawan shortening1 1/2 cawan tepung jagung2 1/2 cawan tepung gandum1 teaspoon (tsp) baking powder1 tsp essence vanilla3/4 cawan butterKismis
Cara-caranya:
1. butter, shortening, gula sampai kembang2. masukkan kuning telur, kacau3. masukkan essence vanilla, kacau4. masukkan peanut butter, kacau sampai rata5. campurkan kedua tepung6. masukkan ke dalam adunan, kacau7. bulat-bulatkan8. grease mentega dalam acuan, letak kismis kat tengah-tengah conet acuan tu, masukkan adunan yang dah dibulat-bulatkan tadi. tekan sikit bagi sama paras dengan acuan9. bakar 170C for 15-20 minit
22. RESEPI KUIH RAYA Almond RangupANEKA RESEPI BISKUT RAYA 2019 | KUIH RAYA TRADISIONAL & MODENBiskut ini mempunyai tekstur yang rangup dan enak.
BAHAN-BAHAN:285 gm tepung gandum170 gm tepung jagung170 gm mentega200 gm gula4 biji kuning telur140 gm badam | ditumbuk5 gm esen vanila5 gm esen badam
CARA MEMASAK:1. Pukul mentega dan gula di dalam mangkuk adunan hingga kembang.2. Kemudian masukkan kuning telur, esen vanila dan badam. Pukul lagi hingga sebati.3. Selepas itu masukkan tepung, tepung jagung dan kacang almond. Adun hingga sebati.4. Canai doh hingga leper, kemudian potong secara segi empat dan sapukan kuning.5. Bakar pada suhu 180ºC selama 10-15 minit.

| p/s: Resepi dan gambar bukan hak milik saya. Credit to its owner :) |




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sayidahnapisah.com/2019/05/aneka-resepi-biskut-raya-2019-kuih-raya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kuih Raya Best 2019 Crispy Choco Bar

Kuih Raya Best 2019 Crispy Choco Bar

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 1364 hits
Hello pembaca kesayangan Salam 1 Ramadan buat yang beragama Islam Alhamdulillah sampai kita ke bulan Ramadan yang mulia dan barakah ini Misz ella pun turut teruja bila masuk ke bulan Ramadan Teruja mengenangkan di bulan Ramadan lah kita aka...
Senarai Biskut Raya 2019 Sweet Red Cherry

Senarai Biskut Raya 2019 Sweet Red Cherry

papar berkaitan - pada 7/5/2019 - jumlah : 1150 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Alhamdulillah seperti biasa tahun ini Sweet red cherry menerima tempahan biskut raya yang beraneka macam dan pastinya sedap Kenapa anda perlu memilih produk kami Kami berpengalaman lebih 10 tahun dalam bi...
Resepi Biskut Raya Tart Cadbury

Resepi Biskut Raya Tart Cadbury

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 1416 hits
Bahan bahan250gram Butter Jenama Anchor nbsp 2sudu besar Gula Icing1 sudu besar Minyak Sapi2 sudu besar Susu Tepung1 bji Kuning Telur3 sudu besar Tepung Jagung2 sudu besar Tepung Kustard1 sudu kecil Esen Vanila3 cawan Tepung GandumBahan unt...
Terus Dekati Peminat Felda United Terlibat Dengan Festival Gegar Gempak Raya 2019

Terus Dekati Peminat Felda United Terlibat Dengan Festival Gegar Gempak Raya 2019

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 246 hits
Selepas menjalinkan hubungan dengan Universiti Malaya dalam menganjurkan FUFC UMazing Run 2019 pada penghujung April lalu Felda United terus mengambil pendekatan dekat di hati peminat apabila terlibat pula dengan Festival Gegar Gempak Raya ...
Runway Byhisdaisy Magika Raya 2019 Let S Makes Kebaya Great Again

Runway Byhisdaisy Magika Raya 2019 Let S Makes Kebaya Great Again

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 498 hits
Ramadhan is near and soon after it will be Raya So this is the perfect time to look for your baju Raya and maybe you might want to change it from Baju Kurung to Baju Kebaya this year Well let s see if there are any design from that will cap...
Ramadhan 2019 101 Resepi Tok Wan Di Vistana Hotel Penang

Ramadhan 2019 101 Resepi Tok Wan Di Vistana Hotel Penang

papar berkaitan - pada 3/5/2019 - jumlah : 738 hits
Ramadhan 2019 101 Resepi Tok Wan Di Vistana Hotel Penang Assalamualaikum Hai semua Pada kali ini khaty akan berkongsi mengenai menu ramadhan 2019 101 Resepi Tok Wan di Vistana Hotel Penang untuk majlis berbuka puasa Sepeti yang kita tahu bu...
Lelong Besar Besaran Di Jakel Sempena Hari Raya Aidilfitri 2019

Lelong Besar Besaran Di Jakel Sempena Hari Raya Aidilfitri 2019

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 1041 hits
Korang dah siap shopping baju raya Kalau belum jomlah ke Jakel cuci mata sambil cuci poket Kenapa korang perlu ke Jakel Sebab ada lelong besar besaran di Jakel sempena Hari Raya Aidilfitri 2019 Kira kalau korang shopping kat Jakel ni semua ...
Koleksi Jakel Barulah Raya 2019 Dan Jakelstore My

Koleksi Jakel Barulah Raya 2019 Dan Jakelstore My

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 466 hits
KOLEKSI JAKEL BARULAH RAYA 2019 DAN JAKELSTORE MY Assalamualaikum semua Ni nak tanya korang dah buat persiapan untuk raya ke Kalau dah baguih la senang kalau buat persiapan awal ni Nanti takdak la kalut kan Lagipun bila dah masuk bulan puas...
Sampul Duit Raya 2019 Murah Didi Friends Frozen Upin Ipin Boboiboy Baby Shark Hello Kitty

Sampul Duit Raya 2019 Murah Didi Friends Frozen Upin Ipin Boboiboy Baby Shark Hello Kitty

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 1375 hits
STICKY POST HINGGA RAYA Menjual Sampul Duit Raya 2019 Design Terkini DAPATKAN SAMPUL PERCUMA PROMOSI AIDILFITRIMurah Kualiti Kreatif Cun Boleh campur campur designCall Whatsapp SMS 013 3888584 Link Whatsapp Glossy PaperSaiz Ukuran 154 mm x ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Vivo Y200i Smartphone Specifications And Prices

Inisiatif Tanggungjawab Sosial Korporat Pacific Senior Living Bersinar Semasa Sambutan Hari Raya

M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb