Andai Ajalku Tiba Dulu


 

Disebabkan ugutan itu aku terlalu takut. Aku takut sangat hanya Allah saja tahu. Aku tidak mahu ajalku jatuh ke tangan orang yang salah. Ya Allah, jauhkanlah diriku dari orang yang berniat jahat terhadapku. Aamiin ya rabb. 
Aku sungguh tidak menyangka semua ini akan berakhir seperti ini. Aku juga tidak mahu nyawaku melayang disebabkan perangai manusia yang sebegini. Disebabkan seorang lelaki seorang sahabatku tergamak mahu membunuhku. Dia benar benar mengugut untuk membunuhku. Kenapa semua ini jadi dekat aku? Selepas dugaan demi dugaan. Aku yakin Allah hantarkan semua dugaan ini untuk menguji keimanan aku. Allah pilih aku sebab aku mampu. 
Tapi, jika benar ajalku sudah dekat aku mahu meminta maaf pada semua orang yang membaca ini. Aku takut sangat kalau orang berdendam dengan aku Apatah lagi membenciku sehingga mahu menganiayaku begini. Tipulah kalau aku kuat sehingga tidak mengambil peduli tentang semua ini. Dia duduk satu block rumah dengan aku, sememangnya aku takut! Sejak dua tiga harini aku sanggup mengambil langkah untuk naik lif belakang supaya tidak terserempak dengannya. 
Aku tidak menyangka disebabkan orang yang salah telah mengubah fikirannya menjadi orang yang kejam seperti itu. Aku sayang pada sahabatku itu tapi aku tidak mahu dia menjadi orang jahat dan akhirnya aku menjadi mangsanya. Nyawaku bukan dibuat main. Perjalananku masih jauh. Andai ajalku tiba, aku tidak dapat bayangkan raya tahun ini tanpa aku. Sudahlah mahu dekat raya. setiap tahun aku pasti balik ke rumah keluargaku. Kalau tahun ni tak ada aku? Aku tidak mahu melihat tangisan keluargaku. Itulah harta yang aku ada sekarang ni. Aku tidak mahu juga mereka kehilangan aku sekarang. 
Aku mohon kalau umurku masih panjang, aku mahu berbakti lebih lama lagi kepada mereka. Aku dari dulu ingin melihat keluargaku bahagia. Itu niatku. Tidak kisahla apa jua aku lakukan semuanya demi keluargaku. 
Aku harap orang yang berniat jahat terhadapku itu sedar. Di bulan yang mulia ini, aku mahu orang orang  yang membenciku, memaafkan diriku. Hanya engkau saja yang berhak membolak balikkan hati manusia ya allah. Aamiin ya rabb..






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://cerita-sigadiskecil.blogspot.com/2023/03/andai-ajalku-tiba-dulu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Keh Keh Kau Nak Tegur Apa Ni Bhai Kau Dulu Ada Kes Bukan Bukan Ya

Keh Keh Kau Nak Tegur Apa Ni Bhai Kau Dulu Ada Kes Bukan Bukan Ya

papar berkaitan - pada 27/3/2023 - jumlah : 133 hits
ZAINUDDIN OMARMalaysia sudah 60 tahun merdeka dan kita hidup bermuhibbah antara kaum tetapi ahli politik tak habis habis mainkan isu agama dan bangsa untuk meraih undi Biarlah Pihak Berkuasa selesaikan apa apa masalah dengan bijaksana tanpa...
Dulu 3 Orang Makan 1 Pinggan Rundingan Kerusi Ph Bn Rumit Kata Mca

Dulu 3 Orang Makan 1 Pinggan Rundingan Kerusi Ph Bn Rumit Kata Mca

papar berkaitan - pada 26/3/2023 - jumlah : 132 hits
Presiden MCA Wee Ka Siong berkata setakat ini rundingan kerusi antara PH dan BN masih berjalan dan hanya akan dimuktamadkan pertengahan April PETALING JAYA Presiden MCA Wee Ka Siong berkata rundingan kerusi antara Pakatan Harapan dan Barisa...
Pati Sirap Fanta Hijau Ingat Lagi Air Popular Satu Ketika Dulu

Pati Sirap Fanta Hijau Ingat Lagi Air Popular Satu Ketika Dulu

papar berkaitan - pada 27/3/2023 - jumlah : 330 hits
Teringat suatu ketika dahulu bau wangi memenuhi segenap ruang rumah ketika memasak pati sirap Fanta hijau ini Ingat tak mana mana rumah pasti akan menghidangkan air ini ketika menjamu tetamu pada Hari Raya Nostalgianya Mungkin ada yang dah ...
Dulu Popular Dengan Lagu Keranamu Kekasih Penyanyi Illa Sabry Lama Menghilang Tak Sangka Begini Keadaan Beliau Sekarang

Dulu Popular Dengan Lagu Keranamu Kekasih Penyanyi Illa Sabry Lama Menghilang Tak Sangka Begini Keadaan Beliau Sekarang

papar berkaitan - pada 30/3/2023 - jumlah : 216 hits
Dulu Popular Dengan Lagu Keranamu Kekasih Penyanyi Illa Sabry Lama Menghilang Tak Sangka Rupanya Begini Keadaan Beliau Sekarang
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Scene By The Tahan River

Banting Sawdust Burner Chimney

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us