Anaknya Kalah Berkelahi Ayah Balas Dendam Lawan Dikeroyok Mati


Seorang remaja, IDP (17) tewas bersimbah darah di jalan Ampek Jorong Guguak Panjang, Nagari Silantai, Kecamatan Sumpur Kudus, Kabupaten Sijunjung Sumatera Barat.
Pelaku dari insiden yang terjadi pada Selasa (30/6) malam itu diduga seorang ayah bernama Katarudin (54) dan dua anaknya Faldo (24) dan FZ (17).
Warga setempat yang menemukan korban tergeletak dengan kondisi darah segar mengalir deras dari dada, langsung membawa korban ke puskesmas terdekat.
Namun, ketika dilakukan pengecekan oleh tim medis, ternyata nyawa korban tak dapat diselamatkan dan telah meninggal dunia ketika tiba di puskesmas.
Kabar tewasnya korban pun sampai kepada pihak kepolisian. Tak lama berselang, ayah bersama dua anak tadi langsung ditangkap untuk mempertanggung jawabkan perbuatannya.
Kasubbag Humas Polres Sijunjung Iptu Nasrul Nurdin mengatakan, aksi penganiayaan yang berujung kematian tersebut bermula dari perkelahian sesama remaja yakni korban IDP dengan pelaku FZ.
Perkelahian itu ternyata dimenangkan oleh korban IDP dan pelaku FZ kalah.
“Karena merasa tidak terima dengan kekalahan yang dialaminya, pelaku FZ pulang ke rumahnya dan melaporkan kekalahannya itu kepada ayah dan kakaknya. Mendapat laporan FZ, malah membuat ayah dan kakaknya emosi dan kemudian mencari keberadaan korban,” kata Iptu Nasrul, seperti dikutip dari Posmetro Padang, Jumat (3/7).
Nasrul menambahkan, setelah menemukan korban, ketiga pelaku pun langsung mengeroyok korban hingga babak belur tak bedaya.
Tak cukup begitu saja. Ternyata salah seorang pelaku ada yang membawa senjata tajam sejenis pisau, kemudian menusukkan kepada korban hingga mengenai bagian bawah dada sebelah kiri korban.
Setelah melakukan penusukan itu, korban ditinggalkan tergeletak begitu saja. Hingga akhirnya warga setempat berusaha menyelamatkan pelaku untuk dibawa ke Puskesmas terdekat untuk mendapat pertolongan medis.
“Korban meninggal dunia saat hendak dibawa ke Puskesmas oleh warga setempat, akibat luka tusukan yang dilakukan oleh pelaku. Tak berselang lama, anggota yang mendapat laporan langsung bergerak cepat dan mengamankan ketiga pelaku,” ujar Iptu Nasrul.
Ketiga pelaku dengan cepat diamankan untuk menghindari emosi massa yang geram akibat kejadian itu.
Tiga orang pelaku beserta barang bukti sebilah pisau sudah diamankan di Mapolres Sijunjung.
Saat ini kasus masih dalam penyidikan Satreskrim Polres Sijunjung untuk proses lebih lanjut.
“Terjadinya peristiwa tersebut amat sangat disayangkan dan tidak patut dicontoh. Seharusnya orang tua dan kakaknya berperan sebagai penengah dan mendamaikan. Atau ke tokoh masyarakat dan polisi terdekat agar persoalan diselesaikan dengan baik. Sehingga kasus seperti ini tidak perlu terjadi. Ujung-ujungnya tinggal penyesalan,” pungkasnya.
Sumber: jpnn.com


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://islamidia.com/anaknya-kalah-berkelahi-ayah-balas-dendam-lawan-dikeroyok-mati/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Viral Foto Induk Kucing Dan 4 Anaknya Mati Diracun Cuma Minta Sisa Makanan

Viral Foto Induk Kucing Dan 4 Anaknya Mati Diracun Cuma Minta Sisa Makanan

papar berkaitan - pada 1/7/2020 - jumlah : 226 hits
Kucing dikenal sebagai hewan yang banyak dipelihara di rumah Bahkan kucing disebut sebut sebagai hewan kesayangan Nabi Muhammad SAW Namun masih ada saja orang yang tega menyakiti hewan yang lucu dan menggemaskan tersebut Contohnya dapat dil...
Tolak Mahathir Jadi Pm Pkr Balas Dendam

Tolak Mahathir Jadi Pm Pkr Balas Dendam

papar berkaitan - pada 24/6/2020 - jumlah : 242 hits
Mahathir Mohamad bersama Presiden Amanah Mohamad Sabu dan Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng PARTI Keadilan Rakyat memutuskan untuk tidak menyokong Tun Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri sebaliknya kekal dengan konsensus Pakatan Harapa...
Sinopsis Dendam Kasih Ayah Cerekarama

Sinopsis Dendam Kasih Ayah Cerekarama

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 743 hits
Sinopsis Dendam Kasih Ayah Cerekarama Dendam dan kasih seorang anak kepada ayahnya Amin anak yang ditinggalkan oleh ayah bila mencari kerja di bandar Namun ada rahsia yang tersimpan apabila amir berjumpa dengan ayahnya Cerekarama Dendam Kas...
Pemandu Dipercayai Mabuk Maut Akibat Lawan Arus

Pemandu Dipercayai Mabuk Maut Akibat Lawan Arus

papar berkaitan - pada 4/7/2020 - jumlah : 317 hits
SHAH ALAM 4 Julai Seorang lelaki yang dipercayai mabuk maut setelah terlibat dalam kemalangan akibat memandu melawan arus di susur Lebuhraya Elite ke Lebuhraya Baru Lembah Klang menghala ke Subang 2 30 pagi tadi Ketua Jabatan Siasatan dan P...
Dulu Lawan Kini Najib Azmin Gelak Sakan Duduk Sarapan Semeja

Dulu Lawan Kini Najib Azmin Gelak Sakan Duduk Sarapan Semeja

papar berkaitan - pada 3/7/2020 - jumlah : 499 hits
Mohamed Azmin duduk bersarapan bersama Najib pada hari terakhir kempen PRK Chini pada Jumaat Dulu Lawan kini Najib Azmin gelak sakan duduk sarapan semeja FOTO bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Menteri Perindustrian Antarabang...
Bila Budak Tadika Di Temubual Tentang Cara Lawan Cov1d 19 Kita K3ntut

Bila Budak Tadika Di Temubual Tentang Cara Lawan Cov1d 19 Kita K3ntut

papar berkaitan - pada 2/7/2020 - jumlah : 254 hits
Bermula 1 Julai kerajaan telah membenarkan pembukaan semula prasekolah dan tadika untuk memastikan kesejahteraan kanak kanak berusia 4 hingga 6 tahun terjamin Ini termasuklah interaksi sosial yang penting untuk kesihatan mental mereka di ma...
Pelompat Parti Boleh Sertai Parti Lain Lawan

Pelompat Parti Boleh Sertai Parti Lain Lawan

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 227 hits
PELOMPAT parti selepas Barisan Nasional tewas dalam Pilihan Raya Umum ke 14 pada 2018 boleh bertanding kerusi sama tetapi lawan UMNO Ini kerana susulan kenyataan yang dikeluarkan Ahli Parlimen Mersing Dr Abdul Latiff Ahmad menghina parti ti...
Tempat Sendiri Tak Leka Tempat Lawan Tak Gentar Najib

Tempat Sendiri Tak Leka Tempat Lawan Tak Gentar Najib

papar berkaitan - pada 5/7/2020 - jumlah : 263 hits
Oleh Datuk Seri Najib Tun Razak Cameron Highlands Semenyih Rantau Tanjung Piai Kimanis Dan kini Chini Setiap pilihan raya keputusannya membawa isi hati dan mesej daripada rakyat Pelbagai perkara dalam pertimbangan sebelum memangkah di kerta...
Muhyiddin Mahathir Ini Kawan Atau Lawan

Muhyiddin Mahathir Ini Kawan Atau Lawan

papar berkaitan - pada 5/7/2020 - jumlah : 199 hits
UMNO tidak boleh dijadikan pajak gadai kerana jawatan Perdana Menteri Cukuplah UMNO dijadikan pajak gadai oleh mereka yang melompat masuk PPBM kerana mengejar jawatan Menteri Timbalan Menteri dan peruntukan pembangunan Sebab itu amat pelik ...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik