Anak Saya Sudah Tiada Wanita Ini Sedih Tak Sempat Tunaikan Hasrat Budak Ini Yang Pergi Pada Hari Lahir Ibunya


The Reporter


Tangisan gadis itu pada setiap malam meruntun hatinya. Di bilik 8 itu, wanita ini duduk bersebelahan dengan gadis itu yang menghidap appendiks. Gadis ini tiada selera makan dan mahu makan makanan segera. Wanita ini yang berasa kasihan lalu meminta suaminya memenuhi permintaan gadis itu

Wanita ini juga tidak menyangka permintaan kek hari lahir merupakan permintaan terakhirnya sebelum dia mendapat perkhabaran dari ibu gadis ini, anaknya telah meninggal dunia

WAD pembedahan, bilik 8. Bagaimana mungkin saya tidak terkesan dengan pemergiannya.  Empat malam saya berjiran dengan dia

Kisahnya gadis berbadan kecil, berumur 13 tahun. Dijaga oleh mummynya. Dia warded awal sikit dari saya 26.7.19. Saya warded 27.7.19. Saya warded empat malam

Empat malam tu juga saya dengar dia menanggis, meraung malam-malam dan subuh bila kena cucuk jarum ambil darah. Kadang doktor tidak jumpa urat yang boleh dapat darah. Cucuk sampai empat kali baru dapat. Setiap hari dua kali kena ambil darah

Sampai dia cakap, "Mummy jangan lagi kasi benar diorang cucuk saya. Sakit. Saya tidak tahan lagi. Saya tidak kuat lagi". Begitulah hari-hari saya dengar

Dia cuma sakit perut. Tapi daripada CT scan doktor cakap appendix bengkak. Saya curi-curi dengar kalau doktor pakar datang

Gadis ini tidak selera makan, jadi risau juga kalau dia tidak makan. Mamanya cakap dia mau makan KFC tapi tidak tau mana mau beli. Saya pesan sama suami belikan dia KFC. Malam itu juga dia makan KFC. Esoknya dia mahu makan uncle bob pula. Syukur dapat tunaikan juga

Yang sedihnya, mummynya mau belikan makanan, dia kumpul kumpul duit syiling. Lepas tu tidak jadi. Mungkin dia rasa dia tidak cukup duit. Syukur juga suami murah hati, dia hulurkan sedikit duit untuk mummynya. Lepas tu barulah mummynya turun beli makanan, vitagen dan lain-lain

30.7.19 saya check out. Saya bertukar nombor telefon sama mummynya.

“Nanti datang datang lawat kami aa,” dia bilang dalam loghat Ranau.

"InsyaAllah," saya jawab

Saya cuma dapat melawat dia pada 2.8.19 sebab saya pun baru juga keluar wad. Walaupun jalan macam siput, saya gagahi juga. Sambil-sambil hantar bekalan nyawa mummynya. Mummynya makan sirih, pinang, monginggat bah. Dia kehabisan bekalan

Masa jumpa dia, dia kelihatan lagi tidak bermaya daripada hari sebelum saya discharge. Saya ada belikan dia bubur MCD, saya cuba suap dia tapi dia tidak mau. Dia cakap tidak ada selera. Saya merayu lagi, “Adik, kesian tau aunty bawa makanan kau tidak makan.”. Tapi tidaklah saya paksa. Saya pesan, “Adik, kalau adik mau cepat keluar dari sini adik kena makan supaya adik kuat.” Saya cuba memujuk

Saya tanya lagi, "Ada apa yang adik mau makan aunty pergi beli?". Dia cakap, "mau makan pizza sama kek, tapi tidak mau kek coklat"

Perbualan terakhir kami: 
Adik: "Aunty boleh ka aunty beli cheese kek? Tulis di kek happy birthday mummy.."
Me: "Boleh. Kek tu mau bila hari ini atau esok?"
Adik: "Esoklah sebab esok daddy saya datang. Mahu celebrate sama-sama daddy. Aunty jangan lambat aa.'
Me: "InsyaAllah adik" (sambil peluk dia)

Adik: Dia peluk saya erat-erat, "Kan bagus kalau aunty di sini. Aunty datang lagi kan. Aunty, kalau saya mau balik Ranau sudah, aunty hantar ka?"
Me: "InsyaAllah dik. Telefon saja aunty."


3 Ogos 2019, saya siap beli pesanan si adik. Pizza, kek seperti yang diminta. Pada jam 11.30, saya telefon mummynya. Hati berbunga-bunga tidak sabar mahu jumpa bagi dia happy. Dia mahu celebrate birthday mummy. Tetapi..

Me: ”Hello kak, kakak masih di wad yang sama? Saya mau datang ni.”
Dia: “Tidak adik, saya di sini, rumah mayat. Anak saya sudah tiada...”
Saya meraung, tidak percaya. ALLAH. Lemah tulang-tulang saya. Saya tidak dapat menahan sebak. Adik, adik. Maaf adik, aunty lambat. Aunty tidak sangka begitu cepat kau pergi. Menurut mummynya, dia hembuskan nafas pada jam 8.04 pagi

Saya tunaikan juga janji hantar kau adik. Doakan kami agar dipermudahkan urusan kami mencari kampung Lipasu Lama Ranau

Sumber: Chiey Chiey

August 06, 2019 at 06:37AM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://atmknews.blogspot.com/2019/08/anak-saya-sudah-tiada-wanita-ini-sedih.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Budak Kecil Togok Arak Tular Ibu Dakwa Tak Sempat Kawal Anak

Video Budak Kecil Togok Arak Tular Ibu Dakwa Tak Sempat Kawal Anak

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 88 hits
Masalah keruntuhan akhlak dalam kalangan remaja dan kanak kanak dilihat semakin membimbangkan Baru baru ini gambar seorang pelajar perempuan menghisap vape dikawasan umum berjaya dirakam Kali ini video seorang kanak kanak yang kelihatan bel...
Koleksi Bergambar Ucapan Hari Lahir Untuk Anak Islamik

Koleksi Bergambar Ucapan Hari Lahir Untuk Anak Islamik

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 696 hits
Terima kasih kerana menjadi anak mama Dikaulah permata yang paling berharga untukku dunia dan akhirat Terima kasih kerana sudi tinggal di dalam rahimku Selamat Hari jadi anakku Semoga di hari bahagia ini Allah SWT sentiasa memberikan taufik...
Nafsu Seks Melampau Wanita 3 Anak Ini Ketagih Hubungan Seks Setiap Hari

Nafsu Seks Melampau Wanita 3 Anak Ini Ketagih Hubungan Seks Setiap Hari

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 177 hits
Selepas melahirkan anak selalunya nafsu seks seseorang akan menurun Namun ibu kepada 3 orang anak ini mengalami ketagihan seks yang melampau Rebecca Barker wanita asal Tadcaster Yorkshire mulai menjadi penagih seks sejak usianya memasuki 20...
Inginku Dakap Walau Sesaat Ibu Rindu 15 Hari Dipinjamkan Anak Kanser Darah Pergi Dulu

Inginku Dakap Walau Sesaat Ibu Rindu 15 Hari Dipinjamkan Anak Kanser Darah Pergi Dulu

papar berkaitan - pada 9/8/2019 - jumlah : 111 hits
Tiada yang dapat mengubati kerinduan seorang ibu terhadap anak yang dikandung dan dilahirkan Lebih menyebakkan apabila pada usia 15 hari si kecil yang dirindukan sudah pergi menghadap Ilahi Sesungguhnya kerinduan yang paling sarat ialah rin...
Sekejapnya Allah Pinjamkan Ibu Reda Anak 2 Hari Pergi Dulu Kerana Jangkitan Paru Paru

Sekejapnya Allah Pinjamkan Ibu Reda Anak 2 Hari Pergi Dulu Kerana Jangkitan Paru Paru

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 154 hits
Sekejapnya dipinjamkan tidak sempat mencurahkan kasih sayang si kecil yang dikandung pergi dulu 2 hari yang ada sangat berharga ibu ini reda bayinya dijemput Allah kerana jangkitan kuman pada paru paru Catatan ibu ini amat menyentuh hati Se...
Hari Anak Nasional Begini Potret Saat Para Mantan Penyanyi Cilik Reunian

Hari Anak Nasional Begini Potret Saat Para Mantan Penyanyi Cilik Reunian

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 43 hits
Beragam cara dilakukan dalam memperingati Hari Anak Nasional Tak sedikit juga para publik figur pejabat hingga para artis yang menyampaikan selamat hari anak
Vin Diesel Terima Hadiah Dodge Charger Dengan 1 650 Kuasa Kuda Sempena Hari Lahir

Vin Diesel Terima Hadiah Dodge Charger Dengan 1 650 Kuasa Kuda Sempena Hari Lahir

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 90 hits
Umum tahu Vin Diesel merupakan seorang peminat automotif ditambah pula dengan watak ikoniknya dalam francais Fast amp Furious Terbaru bersempena dengan ulang tahun kelahirannya yang ke 52 Vin Diesel telah menerima sebuah hadiah diluar jangk...
71 Napi Di Sumut Terima Remisi Hari Anak 2 Langsung Bebas

71 Napi Di Sumut Terima Remisi Hari Anak 2 Langsung Bebas

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 63 hits
Humas Kantor Kementerian Hukum dan HAM Wilayah Sumatera Utara Josua Ginting mengatakan potongan masa tahanan yang diberikan bervariasi Sebagian besar napi mendapatkan Remisi Anak I yakni 69 orang
Hari Anak Nasional Bandara Adi Soemarmo Hadirkan Spider Man Dan Mainan Tradisional

Hari Anak Nasional Bandara Adi Soemarmo Hadirkan Spider Man Dan Mainan Tradisional

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 48 hits
Ada yang unik di salah satu sudut terminal keberangkatan Bandara Internasional Adi Soemarmo Solo Berbagai mainan anak tradisional berupa Dakon Gangsingan menyusun puzzle dan mewarnai nampak meriah dan warna warni
Bila Golongan Kaya Memohon Hak Sama Rata Dengan Orang Miskin

Genius Tuan Ibrahim Tuan Man Menteri Alam Sekitar Nih

Kisah Tauladan Yang Mesti Korang Baca

Mau Rezeki Datang Bertubi Tubi Amalkan Wirid Ini

8 Sepanduk Dengan Ayat Pedas Berapi Beri Peringatan Tentang Covid 19

Cara Menebus Data Mudah Alih Percuma Sepanjang Tempoh Pkp

Video Polis Nak Halau Tapi Ini Yang Berlaku

Sebelum Buat Keputusan 10066



Resepi Rasam Paling Berkhasiat

Resepi Ikan Singgang Paling Simple dan Berkhasiat

8 Pengajaran Penting Yang Kita Perlu Ambil Dari Wabak COVID 19

Biodata 5 Fakta Kumpulan K Clique Yang Pasti Buat Anda Terkejut

Ini Keputusan SPM MK K Clique Yang Buat Ramai Terkedu


10 Jenis Makanan Ini Dapat Membantu Cegah Covid 19

Instagram Best Practices

Pereka Fesyen Terkenal Design Baju Ppe Untuk Barisan Hadapan

Anies Bangun Lab Bsl 3 Bisa Tes Ribuan Spesimen Corona Rampung Pekan Depan

Aneka Resepi Nasi Goreng Yang Boleh Dicuba Sepanjang Pkp Ni

Yang Miskin Dibantu Tak Henti Yang Kaya Tak Puas Hati Fedtri Yahya