Anak Jadi Takut Tak Pandai Bergaul Kiddocarers Ada Untuk Buat Aktiviti Bantu Anak Dalam Tingkatkan Kemahiran


Terperangkap lama di dalam rumah ketika dunia dilanda Covid-19 lebih empat tahun lalu membuatkan ada diantara anak-anak kita yang membesar dalam suasana rumah sahaja.
Tidak didedahkan dengan dunia luar diketika itu membuatkan anak-anak kecil kurang pergaulan malah berasa gementar atau takut untuk bersosial dengan rakan sebaya.
Kehidupan mereka hanya dikelilingi ibu dan ayah serta adik beradik lain. Ruang untuk mereka bermain dan juga berinteraksi adalah terhad.
Meneroka dan menikmati dunia luar tanpa ‘orang asing’ lain menjadi satu kerisauan paling mendalam buat mereka.

Dikala kita sudah boleh keluar dengan bebas dan walaupun masih perlu sentiasa berjaga-jaga, anak-anak harus diberikan kebebasan terutama untuk bergaul.
Apa mak ayah perlu lakukan untuk pastikan pergaulan dan bonding anak-anak usia ini selari dengan rakan sebayanya yang lain disebalik setiap kekangan yang telah berlaku?
Bonding bersama Kiddocare
Jika ada diantara kita yang memilih untuk meletakkan anak di rumah pengasuh atau taska, cadangan baik yang lebih moden serta mengikut arus semasa adalah memilih pengasuh yang datang ke rumah kita iaitu Kiddocarers. Anak-anak pastinya lebih merasa selamat dan selesa apabila dijaga di kawasan rumah persekitaran sendiri.
Dengan cara ini, anak-anak tidak merasa terkejut dengan dunia dan norma baru. Secara perlahan-lahan, Kiddocarers yang berpengalaman pastinya dapat membiasakan anak-anak kecil kita menyesuaikan diri dengan perubahan ini.
Bagi ibu bapa yang tidak tahu, Kiddocare merupakan satu platform penjagaan kanak-kanak bercirikan on-demand atau atas permintaan ibu bapa pilihan utama di Malaysia.

Ia diasaskan pada tahun 2019 oleh pengasasnya, Nadira Yusoff yang mengilhamkan servis yang membantu ibu bapa hari ini untuk mengambil alih sementara tugas mereka untuk menjaga anak-anak.
Dengan tujuan untuk memudahkan, perkhidmatan lain dari yang lain ini amat membantu ibu bapa dalam menyelesaikan tugas mereka di samping dapat berehat seketika dengan hati yang tenang tanpa memikirkan anak-anak yang bakal ditinggalkan.
Atas dasar prihatin, Kiddocare  memastikan perkhidmatan penjagaan kanak-kanak menjadi fleksibel supaya keperluan ibu bapa terjamin. Tak hairanlah Kiddocare sentiasa menjadi pilihan ibu bapa hari ini.
Tidak hanya membantu ibu bapa, malah Kiddocare juga membuka peluang pekerjaan untuk mereka terutamanya golongan muda yang ingin menambahkan pendapatan dengan mengambil tugas dan menjaga anak-anak.
Kiddocarers ini bukan sahaja menjaga dan memastikan anak sentiasa berada dalam keadaan selamat, tetapi mereka juga melakukan pelbagai aktiviti yang bermanfaat buat anak-anak.

Antara aktiviti yang disediakan termasuklah bermain dengan alat permainan, menyanyi dan menari, sesi membaca buku dan bercerita, seni dan kraf dan permainan fizikal yang selamat dan bersesuaian mengikut peringkat umur anak-anak.
Peranan utama aktiviti ini bukan sekadar untuk berseronok, tetapi ianya untuk  memberi impak positif seperti meningkatkan kemahiran kognitif, penyelesaian masalah, kemahiran deria dan termasuklah juga kemahiran dalam berkomunikasi dan berinteraksi yang boleh memastikan anak pandai bergaul lebih-lebih lagi Covid-19 yang sudah melanda kita.
Paling utama pastinya kesemua Kiddocarer di Kiddocare ini sudah pun menjalani pemeriksaan latar belakang menyeluruh termasuk rekod jenayah, ujian psikometrik, dan pemeriksaan perubatan.
Kiddocarer juga menjalani latihan oleh pakar industri penjagaan kanak-kanak selain ditapis lebih awal oleh wakil-wakil Kiddocare. Layari laman web, https://kiddocare.my/ untuk maklumat lanjut.
The post Anak Jadi Takut, Tak Pandai Bergaul, Kiddocarers Ada Untuk Buat Aktiviti, Bantu Anak Dalam Tingkatkan Kemahiran appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/anak-jadi-takut-tak-pandai-bergaul-kiddocarers-ada-untuk-buat-aktiviti-bantu-anak-dalam-tingkatkan-kemahiran/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pandai Bergaul Mudah Berkomunikasi Dengan Orang Lain Ni 10 Sifat Menarik Ada Dalam Diri Anak Nombor Empat

Pandai Bergaul Mudah Berkomunikasi Dengan Orang Lain Ni 10 Sifat Menarik Ada Dalam Diri Anak Nombor Empat

papar berkaitan - pada 16/2/2024 - jumlah : 151 hits
Setiap anak kita berbeza Anak sulung sifatnya serius malah penuh daya kepimpinan Lain pula kisahnya dengan anak kedua Pelbagai ragam yang perlu diceritakan Bagaimana kisahnya dengan anak keempat Jarang jarang diketengahkan Rupanya anak nomb...
Dikecam Beri Telefon Bimbit Kepada Anak Madammu Bidas Netizen Kena Pandai Kawal Tak Boleh Pukul Rata

Dikecam Beri Telefon Bimbit Kepada Anak Madammu Bidas Netizen Kena Pandai Kawal Tak Boleh Pukul Rata

papar berkaitan - pada 16/2/2024 - jumlah : 222 hits
Pensohor media sosial dan usahawan terkenal Madammu tampil membidas kecaman netizen yang mengkritiknya memberi telefon bimbit kepada anaknya yang masih bayi Dikecam beri telefon bimbit pada anak Ujar Madammu teknologi seperti telefon bimbit...
Biasakan Anak Di Dapur Latih Sejak Kecil Boleh Bantu Anak Picky Eater

Biasakan Anak Di Dapur Latih Sejak Kecil Boleh Bantu Anak Picky Eater

papar berkaitan - pada 17/2/2024 - jumlah : 169 hits
Pening juga kepala bila melayankan si kecil yang jenis memilih makanan Hanya makan makanan yang dirasakan bersesuaian dan tidak berani untuk mencuba Membiasakan anak dengan ruang dapur dan memberi peluang untuk membantu urusan ibu di dapur ...
Bank Perkataan Cara Umi Ajar Anak Pandai Membaca

Bank Perkataan Cara Umi Ajar Anak Pandai Membaca

papar berkaitan - pada 12/2/2024 - jumlah : 210 hits
Bank Perkataan cara umi ajar anak pandai membaca Nak ajar anak membaca ni macam macam cara yang kita boleh buat Tak boleh cara ni kita tukar cara lain Yang penting anak happy untuk belajar membaca Actually umi dapat ilham ni pun dari Cikgu ...
Tak Perlu Stres Anak Tak Pandai Macam Anak Orang Lain Ada Kelebihan Mereka Yang Kita Kena Gilap

Tak Perlu Stres Anak Tak Pandai Macam Anak Orang Lain Ada Kelebihan Mereka Yang Kita Kena Gilap

papar berkaitan - pada 19/2/2024 - jumlah : 181 hits
Mama dan papa usahlah stres sangat bila anak tidak sepandai anak kawan kawan anda yang lain Anak bukan trofi ibu dan ayah Anak adalah anugerah yang diamanahkan untuk kita membentuknya menjadi insan yang berjaya Sikap berjaya yang perlu kita...
Polis Tahan Lelaki Bantu Siasatan Kes Pukul Ibu Anak Saudara Guna Penyapu Dan Topi Kaledar

Polis Tahan Lelaki Bantu Siasatan Kes Pukul Ibu Anak Saudara Guna Penyapu Dan Topi Kaledar

papar berkaitan - pada 19/2/2024 - jumlah : 126 hits
KUANTAN Polis menahan seorang lelaki dipercayai memukul ibu dan anak saudara perempuannya menggunakan penyapu dan topi keledar di hadapan sebuah rumah di sebuah taman perumahan di Mentakab dekat Temerloh Ketua Polis Daerah Temerloh Asisten ...
Tak Perlu Paksa Anak Bawah 6 Tahun Membaca Rangsang Aktiviti Macam Ni Dulu

Tak Perlu Paksa Anak Bawah 6 Tahun Membaca Rangsang Aktiviti Macam Ni Dulu

papar berkaitan - pada 7/2/2024 - jumlah : 224 hits
Ya anak kita tidak perlu dipaksa membaca pada usianya enam tahun Tidak perlu memaksa dia mengenal semua dan pastikan dia boleh membaca Itu satu tugas yang berat buat anak anak kecil kita Namun janganlah dibiarkan anak kosong tanpa apa apa i...
Rupanya Ini Maksud Kod K Dan H Pada Kad Pengenalan Anak Borneo

Rupanya Ini Maksud Kod K Dan H Pada Kad Pengenalan Anak Borneo

papar berkaitan - pada 3/2/2024 - jumlah : 206 hits
Apabila merujuk kepada MyKad masing masing terdapat petunjuk yang menandakan asal negeri masing masing iaitu nombor yang terletak di bahagian tengah kad pengenalan Jika anda berasal dari Kuala Lumpur kod tempat kelahiran adalah 14 54 55 56 ...
Optimizing Gold Trading With The Moving Average Convergence Divergence Indicator

Walkie Talkie Serangan Teknologi Baru Pbb Israel As Kalah

Aeon Mall Bukit Tinggi Klang Meriah Dengan Pameran Transformers One

Investment Grade 5 Lots From Bonhams 2024 Autumn Stafford Sale

Bufet Hari Ahad Dengan Harga Bawah Rm100 Di Hotel Lima Bintang Parkroyal Collection Kuala Lumpur

Apa Maknanya Jika Mengalami Kencing Berbuih

Menu Dinner Pak Zain Discharged

Ulangtahun Kelahiran Dak Kakak Dan Gerakan Reformasi


echo '';
10 Fakta Biodata Ustaz Wadi Annuar Wadi Anuar Termasuk Kisah Kahwin Bercerai Dan Bekas Isteri

Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Khasiat Jus Tembikai Rahsia Awet Muda Dan Ceria Sepanjang Hari

Resepi Mooncake Halal

Spinning The Wheel Of Fortune A Deep Dive Into Online Roulette Strategies

Penyelewengan Akidah Pemimpin Gisb Dakwa Mampu Hubungi Nabi Dalam Sedar Bekas Ahli

Gadis Diarah Tanggal Pakaian Sebagai Bukti Bukan Lelaki

Perlis Issues Fatwa First State To Declare Gisbh A Deviant Group