Anak Anak Yatim Dieksploitasi Sementara Pemilik Pusat Amal Tahfiz Puas Berjoli Sakan




Percaya Atau Tidak, Pusat Tahfiz Songsang Diarah Tutup Sejak 2007 Lagi



Rupa-rupanya Pusat Tahfiz Amal yang bercawangan di KM17, Jalan Yan sememangnya sudah lama diarahkan agar ditutup sejak 1 Januari 2007 lagi.

  mynewshub.my
Timbalan Pendaftar Sekolah-Sekolah Agama Jaik, Mohd Fadil Ab Rahman berkata pihaknya akan melakukan pemantauan susulan bagi memastikan pengurusan sekolah mematuhi arahan notis tutup itu.

  sinarharian.com.my
"Notis berkuat kuasa serta-merta itu dikeluarkan Jaik sebagai susulan kepada notis bertarikh 1 Januari 2007, selepas Jaik mendapati pusat berkenaan masih menjalankan operasi sebagai sekolah Islam tanpa pendaftaran," katanya.

  sinarharian.com.my
Jabatan Kemajuan Agama Islam (JAKIM) Pernah Mengesahkan Pusat Tahfiz Itu Bernaung Di Bawah Ajaran Azhar Wahab Atau Ajaran Al-Mansur Yang Difatwakan Sesat



Muzakarah Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan ke-57 yang bersidang pada 10 Jun 2003 membincangkan mengenai ajaran Azhar Wahab serta memutuskan ia bertentangan dengan pegangan akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah dan menyeleweng daripada Islam.

  malaysiaharmoni.com
Selain itu, majlis fatwa turut meminta mana-mana kumpulan ataupun orang perseorangan yang berpegang dan mengamal tersebut dianggap menyalahi Hukum Syarak dan wajib bertaubat.

  phat.my
Walaupun Begitu, Pusat Tahfiz Tersebut Masih Boleh Membuat Rayuan



Pusat Tahfiz Amal (PTA) boleh mengemukakan rayuan kepada Jabatan Pendidikan, bawah Jabatan Agama Islam Kedah (Jaik) untuk meneruskan operasi dengan syarat mematuhi peraturan ditetapkan bawah Enakmen Pentadbiran Agama Islam Negeri Kedah 2008.

  sinarharian.com.my
Pihak pengurusan Pusat Tahfiz Amal memberitahu mereka akan menghantar surat rayuan kepada Jaik agar pusat berkenaan tidak ditutup. Mereka juga akan berbincang dengan jabatan agama tersebut tentang nasib 105 pelajar di situ jika pusat tahfiz berkenaan terus ditutup.

 bernama.com
Pengarah Jaik, Datuk Noh Dahya berkata, antara syarat yang perlu dipenuhi termasuk mengeluarkan silibus teknik perniagaan sebagai subjek teras PTA, selain menggunakan silibus yang dibenarkan.

  sinarharian.com.my
Tinjauan SAYS Mendapati Pusat Tahfiz Amal Menjadi Topik Hangat Di Laman Sosial Apabila Dikatakan Pemilik Sekolah Tersebut Mengeksploitasi Kanak-Kanak Untuk Meminta Sedekah





Macam mana nak kenal mereka? Selalunya mereka bersongkok (lelaki) dan bawak beg sandang. Yang lelaki ni target restoran, yang budak perempuan pulak duduk dekat pam-pam minyak berbaju kurung. Yang pastinya mereka akan gunakan resit 'Pusat Tahfiz Amal'.

  blogspot.com
Dalang Disebalik Sindiket Ini Dipercayai Bernama Azhar Wahab Atau Lebih Dikenali Sebagai SM Amin



Azhar Wahab inilah yang mengumpul & mengaut keuntungan duit anda-anda semua yang prihatin semasa menghulur bantuan & derma.

  beritasemasa.com.my
Apa yang menariknya, dakwaan mengenai pengetua pusat tahfiz berkenaan bukanlah fitnah semata-mata. Perkara itu terbukti benar apabila blogger yang juga seorang wartawan Media Prima terkenal, Mazidul juga pernah mendedahkan perkara yang sama.

  blogspot.com
Berikut Adalah Produk-Produk Dijual Oleh Kanak-Kanak Yang Diperhambakan SM Amin



Dipercayai Pemilik Rumah Tahfiz Amal Ini Menyalah Gunakan Duit Derma Tersebut Untuk Kepuasan Diri Sendiri






Berusaha memenuhi tuntutan nafsu serakah pengasas Pusat Tahfiz Amal Yan Kedah, Azhar Wahab bagi mencapai sasaran kutipan yang dikehendaki setiap hari, akhirnya kanak-kanak dan anak yatim ini digunakan sewenang-wenangnya.

  beritasemasa.com.my
Tidak Percaya? Anda Boleh Lihat Sendiri Keadaan Pusat Tahfiz Amal Yang Sangat Daif

Menurut penduduk tempatan ditemui, pusat tahfiz ini dihuni kira-kira 100 pelajar dan mereka tidak pernah bercuti.

  mazidulakmal.com
"Tentunya menghairankan. Setiap hari pelajar diperkudakan menjual pelbagai jenis barangan di lokasi berbeza, pulang selepas lewat malam tetapi terlalu banyak tingkap pecah tidak diganti," katanya.

  blogspot.com
Sekaligus timbul persoalan, kemanakah perginya wang selama ini disumbangkan oleh orang ramai kepada pelajar pusat tahfiz terbabit?




Persoalannya, Siapakah Azhar Wahab Atau SM Amin Ini?

Kita ketahui Azhar, pengasas Al-Mansur Holdings Sdn Bhd dan Pusat Tahfiz Amal, PTA di Yan, Kedah.



Kumpulan yang diasaskan oleh Azhar bin Wahab pada tahun 1988 ini menjalankan aktiviti perniagaan yang didaftarkan sebagai sebuah syarikat iaitu al- mansur Holdings Sdn Bhd nombor pendaftaran (Co. 523446-U) beralamat di No.19, Jalan Cempaka1/1, Bandar Aman jaya, 08000 Sungai Petani, kedah Darul Aman.

  blogspot.com
Menurut Blog Milik Mazidul, Azhar Wahab Pernah Terjebak Dengan Amalan Songsang Atau Ajaran Sesat

Ajaran SESAT Azhar Wahab telah difatwakan haram pada 21 September 2004.



Portal Rasmi Fatwa Malaysia, E-Fatwa Telah Menyenaraikan Fakta Tentang Amalan Azhar Wahab Secara Terperinci. KLIK PADA GAMBAR





Isu ajaran Azhar bin Wahab timbul dlm masyarakat apabila kumpulan al-Mansur melaksanakan aktivti yg didapati bercanggah dengan Islam dan sebagai pengganti kepada gerakan kumpulan al- Arqam yg telah diharamkan.

  blogspot.com
Berdasarkan Sebuah Lagi Blog, SM Amin Tidak Mendapat Pendidikan Agama Secara Formal

Azhar bin wahab bersekolah di sek men kebangsaan- tidak mendapat pendidikan agama secara formal.

  blogspot.com
Pendidikan awal sekolah kebangssan Kuala Sidim, kulim, kedah. menyambung pelajaran sehingga tingkatan 3 di Sek Men. Padang Serai, Kulim, kedah. Selepas memperolehi SRP, Azhar bin Wahab berkerja mengambil upah mengait kelapa sawit di Ladang kelapa Sawit padang Buloh, Kuala Sidim.

  blogspot.com
SM Amin Juga Digelar Dengan Pelbagai Gelaran. Antaranya Ialah Ayah, Tok Wan Dan Yang Berhormat Mulia

Dipanggil 'Ayah' oleh pengikut, staff dan kakitangan dan 'Tok Wan' oleh anak kakitangan tanpa mengira usia mereka. Kemudian 'Tuan', 'yang Amat Mulia', 'yang berhormat Mulia' dan terakhir sekali 'Yang teramat Mulia Ayahanda raja'.

  blogspot.com
Azhar bin Wahab menjadi guru kepada pengikut- pengikutnya dgn dibantu pengikut- pengikut utama seperti Ahmad bin Meh dan Hj Ilias Yusuf. Mereka adalah perancang utama dulu, meneruskan usaha dan cita-cita Azhar melalui pelbagai dakwaaan dan mencetuskan segala ketaksuban kepada karakter dan profile pilihan ini

  blogspot.com
Lagi Menghairankan, SM Amin Merupakan Seorang Penghibur Kontemporari Dan Mempunyai Syarikat Rakaman Tersendiri, SM Amin Productions




Kes Anak-Anak Yatim Meminta Derma Bukanlah Fenomena Baru Di Malaysia. Rata-Rata Masyarakat Telah Berhadapan Situasi Seperti Ini

Berikut adalah luahan dari masyarakat yang prihatin dengan kanak-kanak dan remaja-remaja yang menjadi mangsa perhambaan dan ekploit pengetua pusat tahfiz berkenaan.




Perbuatan Ini Jelas Sekali Mencemarkan Kesucian Dan Nama Baik Agama Islam

Mempergunakan agama serta memperalatkan kanak-kanak untuk mendapatkan wang ringgit adalah satu perbuatan yang BUKAN dari ajaran Islam.


Malah perbuatan Pusat tahfiz Amal ini menjadi fitnah kepada Pusat Tahfiz dan Rumah Anak Yatim yang sebenar kerana masyarakat akan meragui aktiviti pusat tahfiz/anak yatim yang sebenar.



Jika Perkara Ini Benar, SAYS Mendoakan Semoga Nasib Anak-Anak Yatim Yang Diperhambakan Ini Terbela Di Masa Akan Datang


Sumber : says.com © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/03/anak-anak-yatim-dieksploitasi-sementara.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Akhirnya Wanita Ini Dedah Sikap Sebenar Anak Yatim Ini Ramai Yang Tidak Percaya

Akhirnya Wanita Ini Dedah Sikap Sebenar Anak Yatim Ini Ramai Yang Tidak Percaya

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 379 hits
Menerusi halaman facebook Siakap Keli pemilik FB Nurjuliana Rahmat meninggalkan komen yang mencuri perhatian wanita ini mendedahkan sikap sebenar Anak Yatim yang baru sahaja tular di media sosial semalam Komen yang ditulis oleh wanita terse...
Bila Dapat Bayi Baru Terlupa Anak Sulung Belum Puas Bermanja Kesilapan Ini Selalu Ibu Ayah Buat

Bila Dapat Bayi Baru Terlupa Anak Sulung Belum Puas Bermanja Kesilapan Ini Selalu Ibu Ayah Buat

papar berkaitan - pada 7/3/2019 - jumlah : 429 hits
Selalu dipersalahkan dipaksa matang awal mengalah Hati hatilah 6 kesilapan ini selalu ibu ayah buat kepada anak sulung tanpa sedar Dialah penghuni pertama rahim ibu yang mengajar ibu ayah menjadi ibu bapa sehingga terbinanya sebuah keluarga...
Permohonan Tingkatan 6 Tahfiz Di Pusat Tingkatan 6 Kpm Ambilan Tahun 2019

Permohonan Tingkatan 6 Tahfiz Di Pusat Tingkatan 6 Kpm Ambilan Tahun 2019

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 572 hits
Permohonan Tingkatan 6 Tahfiz di Pusat Tingkatan 6 KPM Ambilan Tahun 2019 Kementerian Pendidikan Malaysia mempelawa Murid Lepasan Tingkatan Lima Tahun 2018 yang menduduki Sijil Pelajaran Malaysia seluruh negara untuk memohon mengikuti Tingk...
Almy Nadia Seronok Jadi Surirumah Walaupun Kerja Tak Pernah Habis Tapi Puas Urus Anak Sendiri

Almy Nadia Seronok Jadi Surirumah Walaupun Kerja Tak Pernah Habis Tapi Puas Urus Anak Sendiri

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 491 hits
Bergelar ibu kepada tiga anak perempuan yang comel pelakon Datin Almy Nadia akui tidak mudah untuk menjadi seorang suri rumah sepenuh masa Bagaimanapun kata Almy walaupun agak penat namun itulah momen paling berharga buat dirinya kerana dap...
Viral Video Pusat Tahfiz Kena Tutup Di Kedah Ini Rupa Rupanya Yang Terjadi

Viral Video Pusat Tahfiz Kena Tutup Di Kedah Ini Rupa Rupanya Yang Terjadi

papar berkaitan - pada 18/3/2019 - jumlah : 465 hits
Viral Video Pusat Tahfiz Kena Tutup Di Kedah Ini Rupa Rupanya Yang Terjadi Semalam telah viral satu video yang memaparkan seramai 211 orang anak yatim fakir miskin diarahkan kosongkan penempatan Sebenarnya tindakan pihak berkuasa mengarahka...
Pelajar Kutip Derma Sejak Dulu Asri Tanya Rahsia Pusat Tahfiz Terlepas Tindakan

Pelajar Kutip Derma Sejak Dulu Asri Tanya Rahsia Pusat Tahfiz Terlepas Tindakan

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 267 hits
Mohd Asri Zainul Abidin tertanya tanya rahsia kebanyakan pusat tahfiz yang mengeskplotasi pelajar mereka beroperasi sekian lama tanpa sebarang tindakan Simpati kepada anak anak yang masih remaja Tertanya kita apakah rahsia sehingga aktiviti...
Pusat Tahfiz Peralat Kanak Kanak Kutip Derma Diarah Tutup Serta Merta

Pusat Tahfiz Peralat Kanak Kanak Kutip Derma Diarah Tutup Serta Merta

papar berkaitan - pada 18/3/2019 - jumlah : 298 hits
Pastinya anda sudah biasa nampak pelajar tahfiz menjual produk hingga ke tengah malam bertujuan untuk mencari dana pembangunan pusat tahfiz mereka di stesen minyak kedai makan dan pelbagai lokasi lain Bila ditanya dikatakan sebagai latihan ...
Hantar Anak Ke Sekolah Tahfiz Along Tidak Halang Bekas Isteri Melawat

Hantar Anak Ke Sekolah Tahfiz Along Tidak Halang Bekas Isteri Melawat

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 336 hits
Please follow and like us 1 Pelawak Along Cham akui tidak menyimpan rasa dendam dengan bekas isteriya Zila Seeron selepas mereka disahkan bercerai pada 29 Ogos 2016 Menurut Along atau nama sebenarnya Muhammad Nizamudin Ahmad 36 dia kini m
Projek Wakaf Pembinaan Tahfiz Amal Till Jannah Di Kemboja

Projek Wakaf Pembinaan Tahfiz Amal Till Jannah Di Kemboja

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 367 hits
INFAQ KHAS MISI DAKWAH KEMANUSIAAN KEMBOJAJOM SAHABAT KITA REBUT PELUANG BERAMAL SELAGI ADA HAYAT HANYA SERENDAH RM10 SAHAJA UNTUK BERWAKAF INSYAALLAH SEMOGA AMAL JARIAH INI DIBERKATI ALLAH TILL JANNAH AMINAlhamdulillah dengan izin Allah pi...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Masih Beraya

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

2 Minute Microwave Onsen Tamago