Amristar Dan Jaipur Senarai Senarai Lokasi Yang Super Cantik Tapi Ramai Pelancong Tak Tahu Ada Di India



Nagara India kini menjadi trend sebagai lokasi perlacongan terbaru rakyat Malaysia, dilihat ramai antara kita menjadikan negara berkenaan sebagai target lokasi percutian terutamanya Kashmir selepas terpengaruh dengan kecantikannya yang menjadi latar belakang filem Bollywood terkenal, Bajrangi Bhaijaan.

Kashmir digambarkan sebagai kawasan pergunungan yang amat cantik dengan pokok-pokok pine tumbuh di lereng-lereng bukit dengan salji meliputi bahagian atas gunung, seolah-olah berada di negara Eropah.

Tapi, sebenarnya ramai tak tahu sebenarnya terdapat banyak lagi lokasi-lokasi menarik yang pasti menjadi buruan pelancong di India yang ramai antara kita tidak tahu.

Lokasi-lokasi ini sebenarnya mempunyai jaringan perjalanan terus penerbangan dari Malaysia melalui syarikat penerbangan tambang murah Air Asia x.

Kali ini, kami memilih untuk senaraikan dahulu lokasi-lokasi menarik yang ada di dua kota hebat di India ini iaitu Jaipur yang terletak di Rajasthan dan Amritsar "The Golden City" yang terletak di Punjab.

Apa yang menarik dengan tempat-tempat ini? Tahukah anda, di dua kota ini bagaikan syurga bagi pelancong, mereka yang inginkan pengalaman yang berbeza, inilah lokasinya di mana terdapat pelbagai pesta sepanjang tahun.

Jom kita usha sikit apa yang ada.

Jaipur

Jaipur "The Pink City" , Dirancang oleh Vidyadhar Bhaacharya, Jaipur memegang peranan sebagai "bandar raya terancang yang pertama di India. Terkenal di seluruh dunia untuk permata berwarna, ibu kota Rajasthan menggabungkan sejarah kuno dengan semua kelebihan metropolis. adalah salah satu daripada tiga sudut segitiga emas yang meliputi Delhi, Agra dan Jaip.

Kredit Foto: The Independent
Cerita ini berlaku pada tahun 1876, Prince of Wales melawat India. Warna merah jambu adalah simbol perhotelan, bermula dengan itu Maharaja Ram Singh dari Jaipur telah melukis seluruh bandar dengan warna merah jambu. Warna merah jambu meliputi bandar membuat panorama pemandangan sungguh luar biasa untuk dilihat. Jaipur bangkit dengan bangga dengan latar belakang benteng-benteng Nahargarh, Jaigarh dan Garh Ganesh Temple.Jaipur menceritakan semula asal-usulnya pada tahun 1727 apabila ia ditubuhkan oleh Jai Singh II, Raja Amber. Dia mengarahkan modalnya dari Amber ke bandar baru kerana penduduk yang semakin berkembang dan kekurangan air yang semakin meningkat. Arkitek terkenal Vidyadhar Bhatiacharya menggunakan prinsip-prinsip Vastu Shastra untuk membina kota.

Kemana harus anda pergi jika ke Jaipur dan Amristar?

Jaipur

Lokasi Membeli belah.

Jaipur adalah syurga membeli belah, lokasi yang dicadangkan adalah Rajasthali, Johari Bazaar, MI Road, Nehru Bazaar, Bapu Bazaar, stall di Bari dan Chaupur. Pada hari Ahad, kebanyakkan kedai ditutup.

Johari Bazaar    Foto: naukrinama.com
Binaan dan Bagunan.

1. Amber Palace (Beautiful Melange of Architecture)


2. City Palace (Abode of The Royals)


3. Hawa Mahal (Jaipur's Magnificent Iconic Landmark)


4. Birla Tample


5. Panna Meena Ka Kund


6. Albert Hall Museum


7. Jal Mahal


8. Vidyadhar Garden


9. Belon Panas



Perayaan dan pesta

1. Kita Festival (Pesta Layang-Layang)



2. Gangaur Festival.


3.Teej Festival (Haryali Teej: 13 August, Kajari Teej: 29 August, Hartalika Teej: 12 September)


4. Dhulandi Festival. (Mar 20, 2019 – Mar 21, 2019)



Amritsar

Amritsar adalah sebuah bandar di negeri barat laut India Punjab, 28 kilometer dari sempadan dengan Pakistan. Di tengah-tengah bandar lama yang berdinding itu, Candi Emas emas (Harmandir Sahib) adalah gurdwara paling suci (kompleks agama) agama Sikh. Ia terletak di penghujung tambak, dikelilingi oleh tangki Amrit Sarovar (tasik) yang suci, di mana para penganutnya mandi


Bandar ini terletak di Negeri Punjab, Utara India di mana cuacanya agak extreme iaitu amat panas pada musim panas (April - Ogos) sehingga mencecah 40 darjah dan amat sejuk sehingga 5 darjah dan kebawah (November - Mac).

Ia merupakan lokasi yang wajib untuk dilawati, keindahan kotanya cukup mempersona, apa yang menarik kota ini memang menjanjikan 1001 kenangan kerana di sini terdapat lebih banyak pesta atau perayaan berbanding di Jaipur selain lokasi untuk lawatannya.

Kemana harus anda pergi jika ke Amristar?

Lokasi membeli belah

Antara lokasi membeli belah di sini adalah Lawrence Road, Focal point,  Guru Bazaar dan Kapda Bazaar.

Lawrence Road
Binaan dan Bagunan

1. Golden Tample


2. Jallianwala Bagh


3.  Sri Takht Keshgarh Sahib


4. Virasat-E-Khalsa


5. Gobindgarh Fort


6. Ram Bagh Garden


7. Khalsa College


Perayaan dan pesta

1. Lohri


2. Mela Maghi


3. Hola Mohalla


4. Holi Festival


5. Baisakhi

Kredit: Pebbles Tamil  6. Teeyan Festival


7 . Dussshera



8. Diwali


9. Ram Tirath Mela

ttnotes.com
Dan banyak lagi, kalau nak senaraikan memang banyak lagi, cuma cakap memang berbaloi kalau pergi ke dua-dua tempat ini, lagi pun Air Asia X kini memang ada penerbangan terus ke sana tanpa perlu transit ke mana-mana tempat lain.

Selain itu kalau korang nak kena sana, jangan pening-pening kepala untuk applu visa, apply jer visa percuma kat web apply.oevisa.com, apa pun untuk maklumat lanjut tentang visa ini boleh layari www.airasia.com.

Bagi memudahkan segalanya aktiviti korang kat sana, rancang perjalanan di travel360, comfirm segala halatuju korang di sana akan terancang.




lagi info di : Gosip Artis TerkiniBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://1malaynews.blogspot.com/2018/12/amristar-dan-jaipur-senarai-senarai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemandu Teksi Berbangsa India Ini Terlanggar Kereta Alphard Melayu Ini Tapi Tak Sangka Lelaki Ini Balas Dengan Cara Ini

Pemandu Teksi Berbangsa India Ini Terlanggar Kereta Alphard Melayu Ini Tapi Tak Sangka Lelaki Ini Balas Dengan Cara Ini

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 1488 hits
Kemalangan kecil yang berlaku telah membuka mata individu ini mengenai jerih kehidupan seorang pemandu teksi Kereta yang selama ini menjadi mata pencarian tiba tiba remuk berlanggar dengan kenderaan lain Dengan muka yang runsing dia tidak h...
Nampak Je Cantik Tapi Tak Bagus

Nampak Je Cantik Tapi Tak Bagus

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 379 hits
Buah buahan dan sayur sayuran kat Perth ni memang segar tidak mampu disangkal Kawan2 bila datang sini itulah yg menjadi keterujaan mereka Syorga donia Sapa2 makan jadi awet muda sebab gebu2 dan segar Mangga antara yang wajib ada dalam peti ...
Makeup Simple Oleh Hayati Hashim Tapi Hasilnya Cantik Seperti Mira Filzah Gitu

Makeup Simple Oleh Hayati Hashim Tapi Hasilnya Cantik Seperti Mira Filzah Gitu

papar berkaitan - pada 28/11/2018 - jumlah : 1036 hits
hai assalammualaikumMakeup Simple Oleh MUA Hayati Hashim Dah lama muka ni tak dimakeupkan dengan makeup artis ni Haritu nad ada photoshoot untuk satu produk Wajib ok muka ni perlu dimakeupkan barula masa nak ambil gambar muka ni cantik je h...
Suami Ini Menyuruh Isterinya Memicit Jerawat Super Besar Di Kepalanya Tapi Tidak Disangka Apa Yang Keluar

Suami Ini Menyuruh Isterinya Memicit Jerawat Super Besar Di Kepalanya Tapi Tidak Disangka Apa Yang Keluar

papar berkaitan - pada 2/12/2018 - jumlah : 289 hits
Seorang lelaki selalu merasa ada sesuatu yang aneh di kepalanya setelah ia pulang dari Hutan Amazon Kulit kepalanya terus gatal sampai akhirnya tumbuh jerawat yang sangat besar seperti ini Kerana sudah tidak tahan dia pun menyuruh isterinya...
Sama Tapi Tidak Serupa Gadis Cantik Seiras Wani Hasrita Ditemui

Sama Tapi Tidak Serupa Gadis Cantik Seiras Wani Hasrita Ditemui

papar berkaitan - pada 8/12/2018 - jumlah : 1974 hits
Seorang gadis cantik menjadi tular di laman sosial gara gara mempunyai wajah seiras penyanyi popular Gadis yang dikenali sebagai Syaza Amira Azahar atau Mia pelajar semester akhir jurusan Corporate Communication di Kolej Universiti Poly Tec...
Wanita Baiki Dulu Apa Yang Kurang Jangan Rupa Je Cantik Tapi

Wanita Baiki Dulu Apa Yang Kurang Jangan Rupa Je Cantik Tapi

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 1199 hits
Wanita Baiki Dulu Apa Yang Kurang Jangan Rupa Je Cantik TAPI Jangan Rupa Je Cantik Tapi Masuk hal kahwin bukan perkara kecil kecil sebab yang akan bina hidup bersama ialah kau dan dia Belum masuk bab keluarga kawan kawan dan saudara mara Ja...
Dari Jauh Cantik Tapi Bila Dekat Mengerutu

Dari Jauh Cantik Tapi Bila Dekat Mengerutu

papar berkaitan - pada 29/11/2018 - jumlah : 389 hits
Selama ni cuma dengar cerita orang je kisah beliau tu cuma cantik dari jauh dekat2 rupa rupanya gerutu Entah ilmu apa dia pakai Mungkin susuk penanggal dukun santet Terkejut kami sampai tak boleh nak move on melihat muka dia yg breakout tu ...
Boleh Jadi Kaya Tapi Jangan Sampai Jadi Hamba Kepada Kekayaan

Boleh Jadi Kaya Tapi Jangan Sampai Jadi Hamba Kepada Kekayaan

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 2926 hits
Boleh Jadi Kaya Tapi Jangan Sampai Jadi Hamba Kepada Kekayaan Seram tengok zaman sekarang orang berlumba nak jadi kaya raya Masa belum kaya niat semua suci murni Tapi bila dah kaya orang miskin dipandang sipi Itulah realiti Islam tidak mela...
Knkt Sebut Aoa Lion Air Bermasalah Tapi Tidak Diganti Baru Hanya Diperbaiki

Knkt Sebut Aoa Lion Air Bermasalah Tapi Tidak Diganti Baru Hanya Diperbaiki

papar berkaitan - pada 30/11/2018 - jumlah : 190 hits
Investigator Senior Komite Nasional Keselamatan Penerbangan Ony Suryo Wibowo mengatakan alat sensor Angle Of Attack yang berada di Pesawat Lion Air PK LQP dengan kode penerbangan JT610 bermasalah dalam empat penerbangan pesawat AOA itu hany...
Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Adapting To Consumer Behavior

There Is An Awakening

Rm232mil Road Project Awarded To Nepturis Witness Tells Wan Saiful Trial

App Inarah

Pj Mayor Denies Being Rude To Residents Group

Masih Beraya



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


More Than Pools Patios Eric Curtis Landscape Architecture Designs For Life

Dua Lelaki Didakwa Tebang Pokok Robin Hood

Anwar Announces Over 13 Pay Hike For Govt Servants Largest In History

Kkb By Election Remarks May Cost Pn Support Of Voters

1 Mei 2024 Selamat Hari Pekerja

Menyantuni Rumah Terbuka