Ambang Kiamat




Bismillah..

Abu Hurairah RA meriwayatkan, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda, "Hari kiamat belum akan terjadi sampai ilmu diangkat dan gempa bumi banyak terjadi di mana-mana". (HR Bukhari)

Abdulllah ibn Hawalah al-Azdi RA meriwayatkan, bahwa Rasulullah s.a.w. bersabda, "Wahai ibnu Hawalah, apabila engkau melihat khilafah sudah memasuki tanah-tanah suci, maka gempa bumi, malapetaka, perkara-perkara besar, dan hari kiamat lebih dekat kepada manusia ketimbang tanganku ini dari kepalamu." (HR Abu Daud)

Daripada Auf bin Malik RA, dia berkata, Rasulullah SAW telah bersabda: "Hitunglah enam perkara di ambang kiamat, iaitu kematianku, penaklukan Baitul Maqdis, merebaknya penyakit maut yang biasanya menimpa haiwan ternakan seperti kambing. Kemudian, melimpah ruahnya harta sehingga apabila seseorang diberi seratus dina dia masih tidak gembira. Selepas itu, fitnah memasuki setiap rumah orang Arab dan genjatan senjata antara umat Islam dan Bani Ashfar. Namun begitu, mereka kemudian mengkhianati kamu lalu datang kepada kamu dengan 80 panji dan di setiap panji ada 12 000 orang askar." (Hadis Riwayat Al-Bukhari)


Di Amerika seorang saintis kehilangan kerja apabila cuba membongkar kebenaran mengenai perubahan iklim di seluruh dunia.

Artic, Pertama kali dalam sejarah dunia, kawasan yang senantiasa diliputi ais, hari ini suhu di sana telah mencecah 21 darjah celcius, ini merupakan hari bersejarah dalam dunia kerana tidak pernah dalam sejarah kawasan ais Artic suhu naik setinggi ini. Saintis telahpun menjangka bahawa glasier ini akan mencair pada 2090 tetapi tahun ini telah menunjukkan peningkatan 10kali ganda yang amat ketara. Iaitu ais² di kutub utara mencair 70 tahun lebih awal dari apa yang dijangka.
Pencairan permafrost dari glasier ini secara tak langsung mewujudkan kembali bakteria, virus, atau fosil² yang jutaan tahun terperangkap di dalam ais hidup kembali mengancam kehidupan pada hari ini. Di Florida telah dijumpai sejenis virus baru yang dibawa oleh nyamuk dan dinamakan Eastern equine encephalitis atau e.e.e. sejenis virus yang boleh menyebabkan kematian kepada manusia. Virus yg dibawa oleh nyamuk ini telah dijumpai pada haiwan² yang dijangkiti dan mungkin juga akan menjangkiti manusia tidak lama lagi.

Saintis juga menjumpai sejenis virus baru yang diberi nama Candida Auris. Virus ini merebak dengan cepat dan membunuh sistem daya ketahanan manusia. ini adalah virus yang baru selepas berlakunya perubahan iklim.
Jakarta sedang tenggelam.. Kerajaan Indonesia peruntukkan 33 bilion utk pemindahan penduduk.



Kebimbangan para saintis atas pencairan ais di alaska.


Para saintis menjangka pencairan ais berlaku pada 70 tahun akan datang namun terkejut kerana ianya sedang berlaku sekarang.



Suhu Dunia semakin naik secara mendadak membuatkan kehidupan laut pupus. Tidak lama lagi kita akan kekurangan makanan dan air.



Kebiasaan suhu di Paris paling tinggi 31-32 tu paling tinggi sekarang dah lain mcm. Suhu di Paris HARI INI mencecah 42.6 darjah celcius.



Semua saintis akui bahawa kepanasan sekarang bukan sekadar biasa² kerana ini dah tahap LUAR BIASA!



Keadaan sekarang sudah 38% dunia dilanda kemarau .. dalam hadis mengatakan 25% tahun pertama, 50% tahun kedua dan 100% tahun ketiga. kemudian keluarlah Dajal.



Kepanasan dan kemarau melanda seluruh dunia membuatkan populasi makanan semakin berkurangan.



Ceo Bank Of England (Raja Segala Riba) Istihar banyak bank akan bangkrap jika tidak menangani krisis perubahan cuaca yang melanda dunia sekarang.



Di Italy 11 kawasan di istiharkan DARURAT di sebabkan kemarau..



Sungai² di Eropah habis kering dan akan menimbulkan masaalah ekonomi yang pesat tidak lama lagi.



Di Asia dilaporkan perubahan iklim sedang menganggu pertanian, penternakkan, air, perusahan, sawit, getah, beras dan gula akan mengalami masaalah tidak lama lagi.




Kemarau paling buruk dalam sejarah Thailand hinggakan kerajaan siam ini terpaksa mencatu air


Di Venezuela, pencarian air adalah perjuangan

Sekitar dua pertiga penduduk Venezuela telah mengalami kekurangan atau kehilangan air sepenuhnya. Orang ramai mencari di mana-mana untuk sumber air yang ada termasuk telaga bandar


Kajian ilmiah seluruh Pakar Iptek di timur dan barat sudah 100% membenarkan Peringatan Rasulullah SAW 14 abad yg lalu...! Dan janji Allah pasti benar dan tepat...

BADAN Meteorologi dan Geofisika menyatakan bahawa akan terjadi kemarau panjang yang akan melanda dunia

Diperkirakan kemarau panjang tersebut akan dimulai tahun 2019 hingga 2022. Air dunia saat itu hanya tersisa 3% saja

Untuk sambung membaca sila click link ini
Perubahan yang tidak dapat diungkap dalam magnetik bumi. Para saintis bingung mengapa paksi bumi beralih arah hingga menyebabkan perubahan iklim melanda dunia. mungkin ini fenomena matahari terbit dari barat.



Menurut saintis sejak kebelakangan ini gempa bumi semakin dahsyat berlaku di seluruh dunia secara tiba², dan gempa bumi yang terbesar hari ini adalah di Jakarta (7.4 SR). Hari ini sahaja sebanyak 268 gempa bumi berlaku diseluruh dunia.

Di seluruh dunia makanan semakin berkurangan, Ini semua memang masuk akal kerana Dajal akan keluar dalam dunia yang tiada air. Apabila tiada air maka makanan pun semakin kurang, ekonomi jatuh, manusia akan huru hara. Dah la masa setahun dua saja lagi. Dan masa itulah la si Dajal tadi mungkin dalam bentuk United Nation atau mungkin dalam bentuk Nato, Kita tak tahu, Dajal akan datang membawa makanan dan teknologi membantu menghidupkan orang mati,

Pada masa itu ramai orang akan ikut Dajal tadi. Mungkin Dajal akan suruh masuk Freemason baru dapat bantuan makanan. Inilah dinamakan orang ramai akan mengikut Dajal. Bukan itu saja bila kita lihat sekarang dari segi budaya pun dah ramai orang mengikut Dajal. Kita dah ikut dia dalam demokrasi. Kita dah ikut dia dalam politik. Kita dah ikut dia dalam ekonomi. Kita dah ikut dia dalam berpakaian. Kita dah mengikut cara Dajal berfikir.

Bila orang bercakap pasai agama, kita lawan, bila orang bercerita pasai freemason pasai Dajal kita lawan. bila orang bercakap pasai syiah atau benda² sesat kita lawan. Inilah dia orang² yang anti semuanya dia akan ingat dia saja betul. Human Right, Liberalism, Sains, Politik.. Geo itu, geo ini.. sebab orang ini dapat ilmu dari yang lelain orang ini mungkin bijak dan mungkin genius TETAPI langsung tiada merujuk pada Quran dan Hadis yang sebenarnya dah bercerita mengenai perkara ini.

Wallahu'alam..

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://scriptersnews.blogspot.com/2019/08/ambang-kiamat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Berapa Lama Dajjal Menjelajah Bumi Sebelum Kiamat Ini Penjelasannya

Berapa Lama Dajjal Menjelajah Bumi Sebelum Kiamat Ini Penjelasannya

papar berkaitan - pada 24/7/2019 - jumlah : 32 hits
Salah satu tanda tanda sebelum datangnya kiamat adalah munculnya Dajjal Ia akan menjelajahi dunia dan mengajak umat manusia menjadi pengikutnya Lalu pertanyaannya berapa lama Dajjal menjelahi bumi Tentang berapa lama Dajjal berkeliaran di b...
Pemimpin Sekte Kiamat Korsel Divonis 6 Tahun Penjara

Pemimpin Sekte Kiamat Korsel Divonis 6 Tahun Penjara

papar berkaitan - pada 3/8/2019 - jumlah : 43 hits
Shin Ok ju perempuan pemimpin sekte asal Korea Selatan resmi dijatuhi hukuman 6 tahun penjara akibat kasus pemukulan terhadap 400 orang pengikutnya Wanita yang juga dikenal dengan sebutan pendeta Esther itu ditangkap dua hari lalu
Tiupan Sangkakala Pada Hari Kiamat

Tiupan Sangkakala Pada Hari Kiamat

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 52 hits
Peristiwa Tiupan SangkakalaTiupan sangkakala ini telah dinyatakan di dalam al Quran melalui firman Allah SWT Dan hari di tiup sangkakala lalu terkejutlah gerun gementar makhluk makhluk yang ada di langit dan yang ada di bumi kecuali mereka ...
Akibat Ketagih Makan Mee Segera Setiap Malam Pelajar Lelaki Ini Disahkan Mengidap Kanser Perut

Penaklukan Syaitan Telemovie Lakonan Ben Amir Dan Mawar Rashid

Restoran Kak Sal Kelate Permatang To Kandu Permatang Pauh

Kagum Gadis Kudung Tangan Guna Kaki Pakai Tudung

Tak Benar Polis Keluar Kenyataan Tiada Lagi Tangkapan Ahli Dap Seperti Dakwaan Lim Guan Eng

Gio Bukan Milikku Lagi Chord

Menariknya Bunga Kuning

Bulughul Maram Akhlak Menjadi Pionir Kebaikan



6 Fakta Dahsyat Tentang Area 51 Yang Ramai Tak Tahu

Kisah Bagaimana El Chapo Meluaskan Empayar Kartel Sinaloa

Kisah Penari Eksotik yang Mengalahkan 50 000 Orang Tentera Mata Hari

Isu Poligami Amar Asyraf Giliran Ashraf Muslim Buka Mulut

Keputusan Markah Peserta Konsert Gegar Vaganza 6 2019 Minggu Pertama


039 Saya Masih Trauma 039 Metrotv

Adeh Burn Rm80 Macam Tu Jer Tengok Secara Haram Je La Remaja Kesal Gsc Tak Bagi Tengok Filem Joker Padahal

Kalau Tak Anak Meninggal Maknya Yang Meninggal Abby Abadi

Gagal Bayar Gaji Pada 7 Haribulan Pekerja Boleh Buat Aduan Terhadap Majikan

Sebelum Aku Sagat Muka Hang Kat Jalan Syatilla Melvin Mengamuk Apabila Produknya Dituduh Ada Merkuri

Xiaomi Dijangka Hadir Dengan Telefon Menggunakan Paparan 120hz