Alyah Syukur Thank You Allah Diterima



Penyanyi Datin Alyah bersyukur apabila muzik video rasmi Thank You Allah yang dilancarkan 6 Ogos lalu kini menerima lebih 100,000 tontonan di YouTube.
Alyah berkata, single yang menampilkan Cat Farish dan Haris Ismail itu turut berjaya menyatukan lima pengasas produk yang diundang sebagai pelakon di dalam muzik video.
"Sepatutnya enam wanita hebat terbabit di dalam muzik video ini. Bagaimanapun kita hanya merancang tapi Allah SWT yang menentukan kerana salah seorang daripadanya tidak dapat bersama-sama pada saat akhir kerana mempunyai komitmen yang perlu didahulukan.
"Ikutkan hati, memang berhajat mahu kumpulkan semua untuk melengkapkan jalan cerita. Tapi tidak mengapa, semuanya dipermudahkan. Kami semua berlakon sebagai adik-beradik yang pada awalnya ada perselisihan faham.
"Bagaimanapun akhirnya, masing-masing sedar akan silaturrahim itu adalah yang paling penting berbanding harta benda dan wang ringgit. Saling menginsafi adalah kunci untuk kita sedar siapa diri kita di sisi-Nya," katanya.
Berada di Langkawi, Kedah selama tiga hari untuk menjayakan muzik video berkenaan, Alyah mengakui teruja apabila muzik video itu berjaya disiapkan seperti yang dirancang.
"Saya sedia maklum, masing-masing ada komitmen terhadap perniagaan dan sebagainya. Jadi, bila mereka dapat disatukan di Langkawi pada waktu yang sama membuatkan saya berbesar hati.
"Biarpun mampu nak menginap di mana-mana hotel, namun mereka sanggup untuk tinggal di lokasi sama dengan kami serta pasukan produksi demi memudahkan proses penggambaran muzik video Thank You Allah.
"Iyalah, pastinya ada kekurangan juga daripada pihak saya, tapi mereka sangat memahami dan cukup bertolak ansur. Sanggup bersusah payah bersama. Luar biasa komitmen yang diberikan. Senang cakap semua ada nama, ada duit dan ada pangkat, akan tetapi mereka tetap lakukannya dengan saya seolah-olah kita semua sama sahaja," katanya yang menjalani penggambaran di Langkawi sebelum Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) Fasa 3.0.
Dalam masa sama, Alyah turut berasa terharu apabila lagu kerohanian itu menerima maklum balas positif pendengar dan sering menjadi latar muzik di media sosial, khususnya di Instagram.
"Lagu ini dilancarkan pada Ramadan lalu dan ketika itu kita masih dalam fasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKPB). Semua tahu, kita diduga Allah SWT dengan pandemik Covid-19.
"Dari awal lagu ini dimainkan sehinggalah pada saat ini, penerimaannya tidak saya sangka. Walaupun kita diuji bertubi-tubi, kita kena fikir positif dan jangan jemu untuk berdoa. Mahu tidak mahu, itu yang kita perlu lakukan ketika ini. Insya-Allah, Dia akan sentiasa ada dengan kita.
"Sebenarnya, ia bukanlah soal kejayaan lagu ini semata-mata, sebaliknya andai ada yang membuatkan Thank You Allah ini satu semangat, itu sudah memadai," katanya.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://artismeletop.blogspot.com/2021/08/alyah-syukur-thank-you-allah-diterima.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Thank You For Standing By Me Ismail Tells Wife

Thank You For Standing By Me Ismail Tells Wife

papar berkaitan - pada 22/8/2021 - jumlah : 269 hits
Ismail Sabri Yaakob shared this picture of his wife Muhaini Zainal Abidin fastening the button of his Baju Melayu prior to his swearing in at Istana Negara PETALING JAYA Prime Minister Ismail Sabri Yaakob has paid tribute to his wife Muhain...
Alhamdulillah Aliff Aziz Tertekan Keluarga Diheret Kontroversi Syukur Allah Buka Hati Bertaubat

Alhamdulillah Aliff Aziz Tertekan Keluarga Diheret Kontroversi Syukur Allah Buka Hati Bertaubat

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 296 hits
Aliff Aziz tertekan keluarga diheret kontroversi syukur Allah buka hati bertaubat Tidak tahu kebaikan apa saya pernah buat Aliff bersama isteri dan anak anak mereka PERNAH dikecam teruk selepas terpalit pelbagai kontroversi pelakon Aliff Az...
Thank You Ni Sebab Sentiasa Ada Di Sisi Sabri Pm Kongsi Foto Isteri Betulkan Baju Dengan Kapsyen Manis

Thank You Ni Sebab Sentiasa Ada Di Sisi Sabri Pm Kongsi Foto Isteri Betulkan Baju Dengan Kapsyen Manis

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 249 hits
Benarlah kata orang di sebalik kejayaan seorang lelaki ada isteri yang menyokong Begitu jugalah dengan Perdana Menteri Malaysia yang turut melahirkan rasa penghargaan terhadap isteri tercinta Di laman Facebooknya beliau berkongsi sekeping f...
Walaupun Kita Lebih Tapi Allah Lagi Lebih

Walaupun Kita Lebih Tapi Allah Lagi Lebih

papar berkaitan - pada 31/8/2021 - jumlah : 136 hits
WALAUPUN KITA LEBIH TAPI ALLAH LAGI LEBIH Assalammualaikum wbt Sungguh sungguh Betul betul Sangat sangat Terlalu sangat sekali Apa lagi yang membayangkan rasa tindakan perasaan dan sebagainya yang sangat mendalam kita hamba tetap hambaNYA j...
Doa Nabi Allah Sulaiman A S

Doa Nabi Allah Sulaiman A S

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 334 hits
Assalamualaikum dan Selamat Malam Hai pembaca semua Bonde kongsikan disini malam ini Doa Nabi Sulaiman Doa Nabi Allah Sulaiman A S Doa Nabi Allah Sulaiman A S 1 Kegunaan Doa Nabi Allah This is a content summary only Visit my website for ful...
Ebit Lew Kagum Cara Norman Hakim Bimbing Keluarga Ke Jalan Allah

Ebit Lew Kagum Cara Norman Hakim Bimbing Keluarga Ke Jalan Allah

papar berkaitan - pada 3/9/2021 - jumlah : 176 hits
Pendakwah terkenal Ustaz Ebit Lew berkongsi detik perjumpaannya dengan pelakon Norman Hakim ketika majlis Ta lim di rumah baru baru ini Terharu bila melihat abang normanhakim 786 dengan anaknya Hafiz Al Quran danishhakimofficial Waktu solat...
Hiburan Rugi Anugerah Allah Berikan Suara Merdu Saya Tak Gunakan Aliff Syukri Mahu Rakam Lagu Baru

Hiburan Rugi Anugerah Allah Berikan Suara Merdu Saya Tak Gunakan Aliff Syukri Mahu Rakam Lagu Baru

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 188 hits
Rasanya semua sedia maklum bahawa setiap tindak tanduk Datuk Aliff Syukri akan mendapat perhatian ramai Malah lelaki itu menggunakan peluang tersebut untuk kelebihannya ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementMeskipun menerima pelbagai kritikan namp...
Allah Bagi Saya Peluang Nyawa Kedua 29 Hari Di Rawat Di Hospital Fazli Zainal Pulang Ke Rumah

Allah Bagi Saya Peluang Nyawa Kedua 29 Hari Di Rawat Di Hospital Fazli Zainal Pulang Ke Rumah

papar berkaitan - pada 29/8/2021 - jumlah : 209 hits
PENYANYI Fazli Zainal meluahkan rasa syukur apabila akhirnya dibenarkan pulang ke rumah selepas 29 hari di rawat di Hospital Ampang setelah dijangkiti Covid 19
Hiburan Cari Keredaan Allah Swt Oktovia Manrose Kongsi Sudah Berhijab Sejak Aidilfitri

Hiburan Cari Keredaan Allah Swt Oktovia Manrose Kongsi Sudah Berhijab Sejak Aidilfitri

papar berkaitan - pada 28/8/2021 - jumlah : 219 hits
Walaupun kerap berkongsi mengenai pendapatnya tentang sesuatu perkara namun ada juga perkara yang tidak dihebahkan oleh Oktovia Manrose kepada umum ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementTanpa bercerita banyak pelakon wanita itu sudah pun berhijab ...
Dapat Suami Tak Banyak Cakap Menyesal Kahwin Dulu Tak Ikut Cakap Mak Stres Aku

Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan

Orang Masjid Caj Rm1 000 Upah Solat Jenazah

Jasa Pendaftaran Brand Membantu Anda Membangun Dan Memperkuat Identitas Brand Anda

Lama Tunggu Grab Chef Anis Nabilah Tawar Diri Hantar Lelaki Oku Penglihatan Balik Rumah

Ringgit Slips On Expected Us Policy Tightening

Berhadapan Dengan Selat Melaka Masjid Al Hussain Memantulkan Warna Warna Yang Indah

Pengurusan Mitashamika Junjung Kasih Kesudian Al Sultan Abdullah Tengku Hassanal Lawat Kiosk Jualan



Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal


Muslimah Physiotherapy Puchong

Litiere Chat Pasir Kucing Beraroma Kopi Yang Terbaik Buat Anak Bulus

Lupa Diri Akibat Busy

Lirik Bahtera Mahligai Cinta Tri Suaka Ft Nabila Maharani

Woorarra House By Rptecture Architects In The Yarra Valley Australia

Maldini Sidney Goyang Kanan Kiri Chord