Alliance Steel Wujudkan Peluang Niaga Tempatan Rm530 Juta



KUANTAN - Pelabur terbesar Taman Perindustrian Kuantan Malaysia-China (MCKIP), Alliance Steel (M) Sdn Bhd (ASSB) di sini, berjaya mewujudkan peluang perniagaan tempatan bernilai RM530 juta dalam tempoh tiga tahun penubuhannya.

Menteri Besar Pahang Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail, kewujudan ASSB di Gebeng di sini juga setakat ini terbukti membantu 2,700 anak tempatan mendapat peluang pekerjaan dengan tawaran gaji menarik.

"Impak pembangunan MCKIP dan pelaburan yang dibawa masuk telah menyaksikan pembangunan kemudahan infrastruktur seperti pembinaan jalan, kemudahan utiliti, usaha peluasan pelabuhan dan rangkaian komunikasi yang memberi manfaat kepada penduduk setempat," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis pentauliahan projek pengeluaran 3.5 juta tan setahun keluli bersepadu milik ASSB, di sini hari ini yang turut dihadiri Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Dr Ong Kian Ming.

Hadir sama, Zhou Xiaoxi iaitu Presiden Guangxi Beibu Gulf International Port Co Ltd yang merupakan antara syarikat terbabit membangunkan ASSB sebagai pelabur terbesar MCKIP dengan kapasiti kawasan seluas 287.3 hektar.

Wan Rosdy berkata beliau turut dimaklumkan bahawa ASSB adalah antara lima syarikat utama China yang beroperasi di Malaysia dari segi pelaburan yang berjumlah RM5.6 bilion.

"Saya dimaklumkan bahawa 16.15 peratus (daripada pelaburan) telah digunakan untuk teknologi hijau termasuk (kemudahan kendalian barangan) konveyor tubular sepanjang 12 kilometer dari Pelabuhan Kuantan," katanya.

Selain itu, Wan Rosdy turut memberi jaminan bahawa kerajaan negeri komited bagi memudahcara pelabur menjalankan perniagaan di sini, termasuk menerusi sokongan kerajaan Persekutuan dan agensi terlibat.

Sementara itu, Zhou Xiaoxi dalam ucapannya berkata ASSB yang membabitkan jumlah pelaburan US$1.4 bilion (kira-kira RM5.84 bilion) merupakan usaha sama antara Guangxi Beibu Gulf International Port Company Limited dan Guangxi Shenglong Metallurgical Company Limited.

Syarikat itu turut mengamalkan prinsip 'In Malaysia, For Malaysia' (Di Malaysia, Untuk Malaysia) dan berpegang teguh kepada undang-undang negara ini selain menghormati budaya dan agama rakyat tempatan.

Menurutnya, projek ASSB yang mula beroperasi pada Mei tahun lalu turut menjadi contoh pembangunan besi keluli moden yang canggih serta mesra alam.

"Setakat ini, ASSB telah meraih pengiktirafan Sistem Pengurusan Kualiti ISO serta pengiktirafan produk daripada 10 negara lain termasuk Singapura, United Kingdom, Korea Selatan, Thailand, Jepun serta China dan dipasarkan di 20 buah negara," katanya. #sumberhttp://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2019/06/alliance-steel-wujud-peluang-niaga.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FLWFdy+%28Pahang+Daily+Online%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Norish Kareem Buka Peluang Pereka Tempatan Tembusi Pasaran Antarabangsa

Norish Kareem Buka Peluang Pereka Tempatan Tembusi Pasaran Antarabangsa

papar berkaitan - pada 20/6/2019 - jumlah : 470 hits
Norish Kareem satu nama yang tidak asing lagi dikalangan penggemar fesyen Merupakan pengasas kepada Norish Kareem Couture Norish Kareem Cosmetics dan Norish Kareem London Sejak Disember tahun lalu anak jati Kuantan Pahang ini telah mengorak...
Asap Dan Api Menjulang Israel Lancar Serangan Balas Dua Juta Penduduk Palestin Terjejas

Asap Dan Api Menjulang Israel Lancar Serangan Balas Dua Juta Penduduk Palestin Terjejas

papar berkaitan - pada 14/6/2019 - jumlah : 329 hits
Terbaru pesawat tempur Israel melakukan serangan balas melalui udara terhadap wilayah Gaza Serangan tersebut dilapor dilancarkan semalam dan diarahkan ke kem Hamas yang terletak di Gaza Walau bagaimanapun serangan daripada Israel itu tidak ...
Sidang Gugatan Di Mk Tim Prabowo Tuding Ada Penggelembungan 18 30 Juta Suara

Sidang Gugatan Di Mk Tim Prabowo Tuding Ada Penggelembungan 18 30 Juta Suara

papar berkaitan - pada 15/6/2019 - jumlah : 144 hits
Tim kuasa hukum capres cawapres nomor urut 02 Prabowo Sandiaga Uno membacakan gugatan dalam sidang Perselisihan Hasil Pemilihan Umum di Mahkamah Konstitusi Jumat Tim Prabowo menuding adanya penggelembungan suara dalam Pilpres 2019 Besaran p...
Pura Pura Bertanya Alamat Begal Gasak Motor Dan Uang Rp 10 Juta Di Cakung

Pura Pura Bertanya Alamat Begal Gasak Motor Dan Uang Rp 10 Juta Di Cakung

papar berkaitan - pada 17/6/2019 - jumlah : 155 hits
Lestari harus kehilangan motor dan harta bendanya senilai Rp 10 juta Saat dia melintas di Jalan Raya Penggilingan Cakung Jakarta Timur dia dicegat dua orang berboncengan sepeda motor berpura pura menanyakan alamat
Kisah Suami Gadaikan Istri Seharga Rp 250 Juta Selama Setahun Ujungnya Kesal Karena Tak Bisa Nebus

Kisah Suami Gadaikan Istri Seharga Rp 250 Juta Selama Setahun Ujungnya Kesal Karena Tak Bisa Nebus

papar berkaitan - pada 16/6/2019 - jumlah : 309 hits
Seorang suami di Lumajang Jawa Timur tega menggadaikan istri sahnya sendiri ke pria lain Hori mengadaikan istirnya R kepada pria bernama Hartono seharga Rp 250 juta Hori pun meminta tempo selama setahun untuk kembali menebus sang istri dari...
Diterapkan 2020 Program B30 Diklaim Kurangi Impor Solar Hingga 9 Juta Kl

Diterapkan 2020 Program B30 Diklaim Kurangi Impor Solar Hingga 9 Juta Kl

papar berkaitan - pada 14/6/2019 - jumlah : 154 hits
Menteri Energi dan Sumber Daya Mineral Ignasius Jonan mengatakan program B30 bertujuan untuk mengurangi impor BBM solar karena 30 persen solar digantikan oleh biodiesel yang bahan bakunya minyak sawit dari dalam negeri Di sisi lain juga dap...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Kkb Polls Go Out To Vote With Peace Of Mind As Safety Assured Says Selangor Police

Asal Usul Coca Cola

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Crisis Management 101



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Internet Malaysia Masih Terkesan Dengan Kerosakan Kabel Dasar Laut Di Laut Merah

Shanghai Dim Sum Dan Big Bowl Noodles Di Dorsett Grand Subang

Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat